Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 19 Apr 2024, 06:25

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015, 09:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1556
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Leuk verslag Martin. Maar ik wil even een correctie aanbrengen: de Mooie Nel is een deel van de in de 19e eeuw drooggemaakte Haarlemmermeer. Niet van het Spaarne dus. En ja, het klopt hoor, ik heb ooit op de Mooie Nel in een bootje zitten vissen met mijn (toen nog kersverse) schoonvader en zijn buurman. Ik wilde ervaren hoe dat was, de hengelsport. Maar dat was eens maar nooit meer. Heel saai, ik ga liever een stukkie wandelen.
Het stuk door de Houtrakpolder was helemaal nieuw voor mij. Ik was verrast door de mooie natuur. Jammer dat het steeds regende, anders hadden we heel mooie uitzichten gehad over de Mooie Nel.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015, 10:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6723
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Bedankt voor de correctie, Fien!

dag 4. Voor vandaag staat de stad Haarlem centraal. De route voert voor een deel door het historische (centrum van ) Haarlem. Het wordt een culturele route met uitleg, over hetgeen we zien, op een apart vel. Mooi gedaan en op de routebeschrijvingen zelf wordt een verwijzing hiernaar gegeven als een dergelijk punt wordt genaderd.
Er komen herinneringen boven dwarrelen aan de wandelbabbeltocht van het 4-daagse forum, waar Angelique(FHD) ons o.a. een rondleiding gaf door het centrum van Haarlem en ons veel interessants kon vertellen.
De stad Haarlem ken ik verder van de "Camino van de Lage Landen", een pelgrimswandeling van Haarlem naar Schiedam.
Ik vind het gedeelte door Haarlem erg leuk.

De langere afstanden verlaten Haarlem aan de zuidkant via een jaagpad.
Hier is even wat onduidelijkheid over het volgen van de route, omdat de route langs het jaagpad onder een brug doorloopt en boven op die brug zie ik de linten hangen voor de 30 km. Ik had bij de start nu een extra instructie gekregen om andersoortige linten te volgen en die zie ik nu dus op die brug.
Inspectie van de topografische kaart leert mij dat ik hier toch gewoon rechtdoor moet lopen maar dat ik (16 km later) hier de brug zal oversteken.
Langs de ringvaart gaat het verder en brengt mij naar Vijfhuizen. Hier heb ik een rust (op 17 km).
Een lus van 5 km geeft verwarring bij een mede-wandelaar. Zij wil na afloop van die lus dezelfde lus nogmaals lopen(herkent de omgeving dus echt niet meer!!). Ik kan haar duidelijk maken dat zij die lus al heeft gelopen. Zij werd in verwarring gebracht door de hoeveelheid linten.
OP zo'n 26 km heb ik een rust bij M en geniet van een ongezonde, maar o zo lekkere vette hap.
Vandaag is het prima wandelweer. Ik loop lekker en ben ook redelijk op tijd bij de finish in het centrum van Haarlem. Deze finish doet me denken aan de finish bij de "30 van Zandvoort". Ofwel bij mooi weer een prima slot met terrasjes en gezelligheid nabij de finish, maar bij kou en/of regen vind ik dit niet geschikt.
Om praktische redenen en omdat ik gisteren minder kilometers heb gemaakt, besluit ik om vanaf de finish door te wandelen naar het startpunt van vandaag. Mijn afstand voor vandaag komt daarmee uit op 34 km.

Algemeen
Al met al heb ik genoten van de (soms verrassend) mooie routes, op alle 4 de dagen.
Duidelijke routebeschrijving en een beter dan verwachte bewegwijzering onderweg.
De verzorging onderweg bestond uit fruit, crackers, een snoepje en een flesje water. Ik loop niet voor deze versnaperingen, ik kan mezelf voorzien. Alleen op de laatste dag vond ik een extra flesje water wel fijn en de bananen gaan er bij mij altijd wel in.
Ik loop ook niet voor een herinnering, derhalve kan het mij niet schelen of en hoe vaak ik wordt gecontroleerd en het juiste aantal stempels weet te bemachtigen. Al kreeg ik hier de indruk dat het ook totaal niet uitmaakte hoeveel stempels je had verzameld.

De sporthal vind ik, voor het aantal deelnemers wat verspreid start en finisht, ietwat aan de grote kant. Een andere locatie zou de kosten voor de organisatie wellicht kunnen drukken.
De organisatie heeft in de 1e jaren al aangegeven door te willen groeien naar een groter aantal deelnemers maar dat zal een lastige opgave worden.

Vergeleken met Alkmaar vind ik deze routes meer afwisseling bieden en qua natuur ook mooier.
Ik heb alle dagen heerlijk gelopen al moet ik zeggen dat ik de laatste dag mijn beste dag had. Dit werd vermoedelijk veroorzaakt door een schoenenwisseling van NB naar MBT, waardoor het bij mij bekende en al eerder ervaren MBT-effect een rol begon te spelen.
Ik vond het een mooie ervaring maar ik verwacht niet hier volgend jaar weer deel te zullen nemen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015, 18:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4387
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk om je ervaringen te lezen en gezellig dat je nog een dagje met Fien hebt gelopen!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015, 19:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk om te lezen Martin.
Wat was je gemiddelde snelheid :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015, 19:33 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1556
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Jeltsje schreef:
Leuk om te lezen Martin.
Wat was je gemiddelde snelheid :icon_wink:


door mijn meelopen is zijn gemiddelde snelheid niet erg hoog geworden denk ik :icon_frown:
maar het was wel gezellig!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015, 19:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Fien schreef:
Jeltsje schreef:
Leuk om te lezen Martin.
Wat was je gemiddelde snelheid :icon_wink:


door mijn meelopen is zijn gemiddelde snelheid niet erg hoog geworden denk ik :icon_frown:
maar het was wel gezellig!


Gezelligheid is toch veel belangrijker :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2015, 21:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6723
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Jeltsje schreef:
Leuk om te lezen Martin.
Wat was je gemiddelde snelheid :icon_wink:

Ik heb die rekensom niet gemaakt. :icon_rolleyes:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2015, 12:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Bedankt voor je mooie verslagen. Ik snap alleen niet waar je de M bent tegengekomen voor de vette hap? Misschien vanuit 5huizen doorgelopen naar Hoofddorp?

Verder voor mij idd een herkenbare route en ja, de Kennemersporthal is heeeeeel duur om te huren weet ik uit ervaring met J. Zijn volleybal. Er zijn wel alternatieven die kleiner zijn, maar minder centraal, slechte parkeermogelijkheden en ook die zijn erg duur. Dus denk dat het lastig wordt om een betere lokatie te vinden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2015, 17:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6723
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Bedankt voor je mooie verslagen. Ik snap alleen niet waar je de M bent tegengekomen voor de vette hap? Misschien vanuit 5huizen doorgelopen naar Hoofddorp?

Verder voor mij idd een herkenbare route en ja, de Kennemersporthal is heeeeeel duur om te huren weet ik uit ervaring met J. Zijn volleybal. Er zijn wel alternatieven die kleiner zijn, maar minder centraal, slechte parkeermogelijkheden en ook die zijn erg duur. Dus denk dat het lastig wordt om een betere lokatie te vinden.

De M is gevestigd in een winkelcentrum bij de Europaweg/Madeirapad.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14 t/m 17 mei 2015: Wandel Vierdaagse Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2015, 11:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Marko schreef:
fhd schreef:
Bedankt voor je mooie verslagen. Ik snap alleen niet waar je de M bent tegengekomen voor de vette hap? Misschien vanuit 5huizen doorgelopen naar Hoofddorp?

Verder voor mij idd een herkenbare route en ja, de Kennemersporthal is heeeeeel duur om te huren weet ik uit ervaring met J. Zijn volleybal. Er zijn wel alternatieven die kleiner zijn, maar minder centraal, slechte parkeermogelijkheden en ook die zijn erg duur. Dus denk dat het lastig wordt om een betere lokatie te vinden.

De M is gevestigd in een winkelcentrum bij de Europaweg/Madeirapad.


ow, in Schalkwijk! Ikke snap. :icon_wink: Dat is idd Haarlem.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.