Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Mei 2024, 01:44

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2017, 09:43 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Jul 2016, 09:37
Berichten: 204
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 76
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 14500
Aantal N4D volbracht: 24
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Trein zaterdag.
De NS, zal ProRail wel zijn, heeft het nobele plan om het netwerk goed te onderhouden. En dat doen ze zaterdag tussen Woerden en Utrecht. Dat betekent dat ik vanuit Alphen aan den Rijn een half uur extra en mijn vrouw een uur extra reistijd heb. Wij moeten omrijden via Breukelen. Niet iets om vrolijk van te worden.
Noodgedwongen neemt mijn vrouw de auto, zij gaat voor de 15 km, en probeert in Culemborg te parkeren. We rijden dan samen naar huis.
Tja. Af en toe zit het mee en af en toe zit het tegen.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ronald


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 20 Apr 2017, 17:16 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Corne92 schreef:
Ik twijfel nog, maar waarschijnlijk toch maar de 40 km hier.

Aankomend weekend wil ik sowieso een 40 km lopen, maar er is geen tocht in de buurt die zo ver gaat. Misschien dat ik nog voor de Zeemansloop ga.


Ingeschreven, ik ben er dus voor de vierde keer bij in Geldermalsen.

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 21 Apr 2017, 21:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2461
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Er is nog bloesem, niet veel maar het is er wel :-%
Vanavond over een groot deel van het parcours gerend bij de bloesemrun (12 km) Tegengesteld als de wandeltocht en dat was erg mooi!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2017, 06:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7559
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
iedereen ontzettend veel plezier gewenst

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2017, 19:13 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Vandaag hier mijn eerste 40 van dit jaar gelopen. Het was mooier weer (zonniger) dan verwacht, alleen de wind was venijnig, dus de windstopper is de hele dag aangebleven. De appelbloesem bloeide volop! Dus de naam van deze tocht werd eer aangedaan.
Ik moet mijn beeld van de Bloesemtocht bijstellen: er doen weliswaar heel veel mensen mee maar eigenlijk heb je daar nauwelijks last van (niet vergelijkbaar als in Nijmegen). De organisatie laat de verschillende afstanden ook vrijwel tot het einde gescheiden van elkaar lopen. Toen ik lang geleden een keer meedeed was het nog niet zo goed georganiseerd.
En wat een mooi gebied!
Ik ben onderweg van de W4W-ers alleen Cobie (meerdere keren) tegengekomen. Leuk om even met hem op te lopen maar hij loopt toch echt sneller dan ik (past wel gemakkelijk zijn snelheid aan maar dat vond ik niet leuk voor zijn zus en zwager die met hem liepen).
Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag twee blaren: eentje op mijn kleine teen en eentje onder het eelt van de bal van mijn andere voet (best pijnlijk). Verder ging het voor mijn doen eigenlijk best goed. Ik vertrok om half 8 en kwam binnen om kwart over 4, terwijl ik me vooraf druk maakte of ik het voor 5 uur zou redden.
Het was een jubileumversie (25e) maar daar werd niets aan gedaan of ik moet het gemist hebben.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2017, 20:06 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Hier vandaag ook de 40 km gelopen. Zoals Truus ook zegt, het weer viel erg mee. De gehele route geen regen gehad, wel redelijk wat zon. De wind maakte het wel fris, dus de jas bleef aan. Iets voor half 8 gestart.

De route was net zoals de afgelopen jaren weer mooi. Veel fruitbomen hadden nog hun bloesems, dus het was met recht een bloesemtocht :) De eerste kilometers met een wandelbekende opgelopen, dus dat was een gezellig begin. Ik baalde wel een beetje, want ik was het routeboekje vergeten. Ik had dus geen idee welke op welke afstanden de rusten zouden zitten. De eerste rust in de lus van de 40, was tevens ook de eerste rust van vandaag. Een mannenkoor hield de boel gezellig, en onder het genot van een bakje koffie en een plak ontbijtkoek even de benen rust gegeven. Daarna op weg voor de volgende etappe.

Het ging weer door Acquoy, langs Asperen, en door Gellicum, en de grote lus van de 40 was weer voorbij. Het volgende plaatsje was Rumpt, en daar even in de theetuin gezeten. Ik raakte wat in gesprek met een aantal vrouwen, en daarvan bleek er ook een vorig jaar de Kennedymars in Cuijk gelopen te hebben. Een andere vrouw vond mij op de zoon van haar wandelvriendin lijken, die dat ook vond en aangaf dat dit een compliment was :rofl: Goed, onder het genot van een bakje koffie (best prijzig) en een cake met warme appelcompote en slagroom, weer even lekker uitgerust. Vanaf daar was het nog 8,5 kilometer, en die vlogen voorbij. De finish was iets na half 3 in zicht. Nummertje 4 mocht ik mee naar huis nemen.

Naar de auto was het best een stukkie lopen. Daar even lekker de benen gestrekt en ingestapt om op weg te gaan. Maar dat dacht ik. Het heeft ruim 1,5!! uur geduurd voor ik het terrein af was. Op zich niet zo erg, maar ik ergerde me aan mensen die per ongeluk expres hun auto voor elke willekeurige auto gooiden. Goed, om 17:45 was ik terug in Amsterdam. Wel weet ik dat ik volgend jaar waarschijnlijk een andere tocht zal kiezen. Heb hem voorlopig wel genoeg gelopen, tijd voor iets anders, en het lange wachten zal mij daarvoor net het laatste zetje geven ;) Maar mocht je hem nog niet gelopen hebben, het is een aanrader!

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2017, 21:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6747
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Fijn, Truus dat de 40 km goed is verlopen, op de blaren na dan.
En wat Corne schrijft over de lange wachttijd bij het wegrijden vanaf het parkeerterrein heb ik een aantal jaren geleden exact zo ervaren.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2017, 22:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Ook wij hebben vandaag de Bloesemtocht gelopen, voor mij de eerste keer. We liepen 'maar' 15 km, want we hadden nog een autoritje van een uur of 6 voor de boeg daarna.
Ik heb genoten van het parcours, erg mooi! En het weer was prima, we hebben het getroffen.
Het parkeren voor de tocht en het wegrijden na de tocht was een ramp. We stonden helemaal achteraan op het terrein (dus het verste lopen vanaf de veilinghallen) en konden niet eens met de auto weg omdat we ingesloten waren door de rij. Die mensen stonden er al 1,5 uur!! Ze werden er gewoon niet tussen gelaten. En dus hebben ze het heft in eigen hand genomen en ergens een stuk lint doorgeknipt om vervolgens alle auto's te keren en via die sluiproute het terrein te verlaten. En ja... daar zijn wij achteraan gegaan. We waren dan ook met 20 minuten van het terrein af, een meevaller. En nog een meevaller: we waren vergeten een parkeerkaart te kopen en daar kwamen we pas achter toen we het terrein al af waren... :-%

We hebben er trouwens lekker lang over gedaan: van 10 uur tot half 3!! Ook nog uitgebreid de molen bekeken, van binnen en buiten, boven en onder. En onderweg nog een stuk of 10 geocaches opgepikt o:-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2017, 23:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2461
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Vandaag voor het eerst hier de 15 km gelopen, het was mijn 8e deelname. Op de 15 is een erg hoog -ik wandel alleen vandaag en verder nooit- gehalte gezien de kleding en schoenen van de meeste mensen. En het tempo van de massa was ook dusdanig laag dat er van lekker doorlopen geen sprake was.
Ik liep samen met Jacqueline en Aike en we namen dan ook maar de tijd in plaats van het ergeren aan het langzame gedoe. We hebben aardig wat caches gevonden onderweg en voor het eerst heb ik de molen bekeken, en naar boven geklommen. Ook eens leuk, normaal gun ik me daar geen tijd voor.

Na vanochtend al ruim driekwartier bezig te zijn geweest voor een parkeerplaats was het ook na afloop weer raak. Onze auto stond al op het verste puntje van de parkeerplaats. We hoefden de motor niet eens te starten, we stonden vast en er zat geen beweging in. Iemand besloot een lint kapot te maken en via een ander weggetje weg te rijden. Dat was DE oplossing! Binnen 5 minuten waren we Geldermalsen uit, evenals de auto's voor ons die ook al aangaven anderhalf uur vast te staan.
Eenmaal op de weg kwam Aike erachter dat we vergeten waren een parkeerkaart te kopen. Geluk bij een ongeluk :-%

Ik heb weer genoten van de mooie route en de bloesem, het was weer heel wat anders dan gisteravond rennend over de Appeldijk.
Mooie van de 15 was wel dat er bij alle rusten iets te doen was, zowel in de ochtend als in de middag (normaal is alles al opgeruimd als ik langskom).

Inmiddels hebben we ook nog eens 600 km gereden en is de vakantie begonnen voor Aike en mij.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2017, 06:00 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Jul 2016, 09:37
Berichten: 204
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 76
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 14500
Aantal N4D volbracht: 24
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Gisteren voor de 19e keer de Bloesemtocht (40 km) gelopen. En ja, de bloesem was mooi. En ja het was af en toe koud vanwege de wind. Op zich natuurlijk dezelfde ervaringen zoals dat hierboven is omschreven.
Al jaren parkeer ik niet meer bij de tocht zelf. Ook in de beginjaren van de tocht was het wegrijden een probleem. Ik reis dus elk jaar met de trein. Het station is net achter de veilinghallen. Kan dus niet beter.
Normaal gesproken rij ik met de trein vanuit Alphen aan den Rijn. Maar als ik dat te lang vind (zoals gisteren met werkzaamheden aan het spoor) dan rij ik een naar plaats in de buurt ban Geldermalsen, bij voorbeeld Culemborg, parkeer daar de auto en rij in 6 minuten naar Geldermalsen.
Je zou verwachten dat de parkeerterreinen daar vol staan maar dat is zeker niet het geval.
En het wegrijden is dus geen enkel probleem. Binnen een uur was ik vanaf de veilinghallen met trein en auto weer terug in Alphen aan den Rijn.
Wellicht een tip voor volgend jaar.......

_________________
Met vriendelijke groet,
Ronald


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2017, 06:53 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Nov 2005, 08:18
Berichten: 326
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 0,0
Kilometers gelopen: te weinig
Aantal N4D volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Traditiegetrouw de Bloesemtocht gelopen (23e keer).Ditmaal de 20km op de oost-route.
Dit is prima bevallen.Het is op de oost-route een stuk rustiger en grote delen van de tocht gingen dwars door de boomgaarden van Tricht en Buurmalsen heen.
Als het heeft geregend waarschijnlijk wat minder aantrekkelijk want dan loop je tot je enkels in de blubber.

_________________
Het maakt niet uit of je snel of langzaam loopt,de weg blijft even lang.
(Chinese wijsheid)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2017, 07:18 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Ronald1947 schreef:
Gisteren voor de 19e keer de Bloesemtocht (40 km) gelopen. En ja, de bloesem was mooi. En ja het was af en toe koud vanwege de wind. Op zich natuurlijk dezelfde ervaringen zoals dat hierboven is omschreven.
Al jaren parkeer ik niet meer bij de tocht zelf. Ook in de beginjaren van de tocht was het wegrijden een probleem. Ik reis dus elk jaar met de trein. Het station is net achter de veilinghallen. Kan dus niet beter.
Normaal gesproken rij ik met de trein vanuit Alphen aan den Rijn. Maar als ik dat te lang vind (zoals gisteren met werkzaamheden aan het spoor) dan rij ik een naar plaats in de buurt ban Geldermalsen, bij voorbeeld Culemborg, parkeer daar de auto en rij in 6 minuten naar Geldermalsen.
Je zou verwachten dat de parkeerterreinen daar vol staan maar dat is zeker niet het geval.
En het wegrijden is dus geen enkel probleem. Binnen een uur was ik vanaf de veilinghallen met trein en auto weer terug in Alphen aan den Rijn.
Wellicht een tip voor volgend jaar.......

Sssst, goed bewaard geheim. Heb ik ook gedaan. ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2017, 09:54 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
footloose schreef:
Ronald1947 schreef:
Gisteren voor de 19e keer de Bloesemtocht (40 km) gelopen. En ja, de bloesem was mooi. En ja het was af en toe koud vanwege de wind. Op zich natuurlijk dezelfde ervaringen zoals dat hierboven is omschreven.
Al jaren parkeer ik niet meer bij de tocht zelf. Ook in de beginjaren van de tocht was het wegrijden een probleem. Ik reis dus elk jaar met de trein. Het station is net achter de veilinghallen. Kan dus niet beter.
Normaal gesproken rij ik met de trein vanuit Alphen aan den Rijn. Maar als ik dat te lang vind (zoals gisteren met werkzaamheden aan het spoor) dan rij ik een naar plaats in de buurt ban Geldermalsen, bij voorbeeld Culemborg, parkeer daar de auto en rij in 6 minuten naar Geldermalsen.
Je zou verwachten dat de parkeerterreinen daar vol staan maar dat is zeker niet het geval.
En het wegrijden is dus geen enkel probleem. Binnen een uur was ik vanaf de veilinghallen met trein en auto weer terug in Alphen aan den Rijn.


Wellicht een tip voor volgend jaar.......

Sssst, goed bewaard geheim. Heb ik ook gedaan. ;-)


Dat parkeren was echt een ramp ja. Geluk bij een ongeluk kwam ik er vrijdag achter dat er voor Volvo rijders een speciale gratis parkeerkaart was met een speciale sluiproute naar de P&R bij het station Geldermalsen. Die gekocht (alleen 0,55 cent transactiekosten) en dit was geweldig. We parkeerden direct naast de veilinghallen en terug was er dezelfde snelle sluiproute. Dus rijdt je een Volvo toevallig.......wellicht een tip voor volgend jaar. Dit was met recht VIP parkeren.

Vond de tocht overigens tegenvallen en inderdaad overgewaardeerd. Weinig bloesem, veel modder, rommelig georganiseerd, geen stempelposten dus je kunt ook zonder startbewijs lopen of helemaal niet en toch een medaille halen. Op de rustpunten na weinig te beleven en veel ouders met kinderen, slomme lopers, hand in hand stelletjes. Na de opspliting vd afstanden werd dat overigens wel beter. Voor mij niet voor herhaling vatbaar. Valt een beetje in de categorie airborne tocht voor mij........vind ik ook tegenvallen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2017, 10:26 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Corne92 schreef:
Hier vandaag ook de 40 km gelopen. Zoals Truus ook zegt, het weer viel erg mee. De gehele route geen regen gehad, wel redelijk wat zon. De wind maakte het wel fris, dus de jas bleef aan. Iets voor half 8 gestart.

De route was net zoals de afgelopen jaren weer mooi. Veel fruitbomen hadden nog hun bloesems, dus het was met recht een bloesemtocht :) De eerste kilometers met een wandelbekende opgelopen, dus dat was een gezellig begin. Ik baalde wel een beetje, want ik was het routeboekje vergeten. Ik had dus geen idee welke op welke afstanden de rusten zouden zitten. De eerste rust in de lus van de 40, was tevens ook de eerste rust van vandaag. Een mannenkoor hield de boel gezellig, en onder het genot van een bakje koffie en een plak ontbijtkoek even de benen rust gegeven. Daarna op weg voor de volgende etappe.

Het ging weer door Acquoy, langs Asperen, en door Gellicum, en de grote lus van de 40 was weer voorbij. Het volgende plaatsje was Rumpt, en daar even in de theetuin gezeten. Ik raakte wat in gesprek met een aantal vrouwen, en daarvan bleek er ook een vorig jaar de Kennedymars in Cuijk gelopen te hebben. Een andere vrouw vond mij op de zoon van haar wandelvriendin lijken, die dat ook vond en aangaf dat dit een compliment was :rofl: Goed, onder het genot van een bakje koffie (best prijzig) en een cake met warme appelcompote en slagroom, weer even lekker uitgerust. Vanaf daar was het nog 8,5 kilometer, en die vlogen voorbij. De finish was iets na half 3 in zicht. Nummertje 4 mocht ik mee naar huis nemen.

Naar de auto was het best een stukkie lopen. Daar even lekker de benen gestrekt en ingestapt om op weg te gaan. Maar dat dacht ik. Het heeft ruim 1,5!! uur geduurd voor ik het terrein af was. Op zich niet zo erg, maar ik ergerde me aan mensen die per ongeluk expres hun auto voor elke willekeurige auto gooiden. Goed, om 17:45 was ik terug in Amsterdam. Wel weet ik dat ik volgend jaar waarschijnlijk een andere tocht zal kiezen. Heb hem voorlopig wel genoeg gelopen, tijd voor iets anders, en het lange wachten zal mij daarvoor net het laatste zetje geven ;) Maar mocht je hem nog niet gelopen hebben, het is een aanrader!


Wat ik nog mis is dat je zo'n 4 km voor de finish nog 2 knappe mannen op een bankje id zon hebt zie uitrusten :whew: hahaha.....wij zaten daar en in een flits zag ik je volgens mij voorbij komen. Maar voor ik het doorhad was je al weer verder......anders had ik je wel even aangesproken.......maar ja ik heb ook geen foto hier van mijzelf dus weet jij veel. Klopt qua tijd wel ongeveer want wij waren ook rond 14:30 binnen......next time zal ik je "tackelen" :handshake: en me even voorstellen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 22 april 2017: Bloesemtocht Geldermalsen (GLD)
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2017, 11:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Spirit schreef:
footloose schreef:
Ronald1947 schreef:
Gisteren voor de 19e keer de Bloesemtocht (40 km) gelopen. En ja, de bloesem was mooi. En ja het was af en toe koud vanwege de wind. Op zich natuurlijk dezelfde ervaringen zoals dat hierboven is omschreven.
Al jaren parkeer ik niet meer bij de tocht zelf. Ook in de beginjaren van de tocht was het wegrijden een probleem. Ik reis dus elk jaar met de trein. Het station is net achter de veilinghallen. Kan dus niet beter.
Normaal gesproken rij ik met de trein vanuit Alphen aan den Rijn. Maar als ik dat te lang vind (zoals gisteren met werkzaamheden aan het spoor) dan rij ik een naar plaats in de buurt ban Geldermalsen, bij voorbeeld Culemborg, parkeer daar de auto en rij in 6 minuten naar Geldermalsen.
Je zou verwachten dat de parkeerterreinen daar vol staan maar dat is zeker niet het geval.
En het wegrijden is dus geen enkel probleem. Binnen een uur was ik vanaf de veilinghallen met trein en auto weer terug in Alphen aan den Rijn.


Wellicht een tip voor volgend jaar.......

Sssst, goed bewaard geheim. Heb ik ook gedaan. ;-)


Dat parkeren was echt een ramp ja. Geluk bij een ongeluk kwam ik er vrijdag achter dat er voor Volvo rijders een speciale gratis parkeerkaart was met een speciale sluiproute naar de P&R bij het station Geldermalsen. Die gekocht (alleen 0,55 cent transactiekosten) en dit was geweldig. We parkeerden direct naast de veilinghallen en terug was er dezelfde snelle sluiproute. Dus rijdt je een Volvo toevallig.......wellicht een tip voor volgend jaar. Dit was met recht VIP parkeren.

Vond de tocht overigens tegenvallen en inderdaad overgewaardeerd. Weinig bloesem, veel modder, rommelig georganiseerd, geen stempelposten dus je kunt ook zonder startbewijs lopen of helemaal niet en toch een medaille halen. Op de rustpunten na weinig te beleven en veel ouders met kinderen, slomme lopers, hand in hand stelletjes. Na de opspliting vd afstanden werd dat overigens wel beter. Voor mij niet voor herhaling vatbaar. Valt een beetje in de categorie airborne tocht voor mij........vind ik ook tegenvallen.

Zo denk ik er precies zo over! Voor mij geen Bloesemtocht meer! Zeker niet na al die parkeer ellende die ik hier lees!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.