Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 02 Mei 2024, 15:17

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2017, 22:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6735
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Corne92 schreef:
Net weer thuis aangekomen.

Weer supererg genoten van deze tocht, mede door het perfecte weer. Ineke gezien aan de start, onderweg niemand meer tegengekomen van hier (niet bewust in ieder geval ;) ). Heb grotendeels rustig aan gedaan, maar laatste 8 kilometer toch nog lekker doorgestapt. Had nl nergens last van, ook niet van de knie. Net de trap op in huis was hij wel voelbaar, maar ben wel dik tevreden. Geeft een goed gevoel voor Cuijk en Nijmegen :)

Fijn Corne, dat het goed gegaan is, dat geeft vertrouwen voor Cuijk en Nijmegen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2017, 22:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6735
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Toon schreef:
Vanmorgen 8 uur gestart en gelukkig was er niet zoveel wind als gisteren dus minder koud op het strand waar we de wind schuin van voren hadden.
De eerste 2,5 km op de boulevard gelopen tot aan Bloemendaal waar de eerste stempelpost was.
Vandaar het strand op tot aan IJmuiden waar we bij het afgaan van het strand koffie gedronken hebben.
Verder langs IJmuiden op en de duinen in.
Het was ondertussen in de zon en uit de wind voldoende warm om de jas uit te doen en op te ruimen.
Bij het schitterend gebouw Duin en Kruidberg(dat verbouwd wordt) weer lekker in de zon gezeten en genoten van een kop thee.
Door naar de volgende rustplaats waar we frisdrank kregen en waar ook een percussieband een lekker muziekje speelde.
Vandaar door naar Overveen waar we een mandarijn kregen.
Even verderop was Kraantje Lek waar ik om 13.00 hr. was en dus alle wandelende forumleden op de 30 km. zou te zien krijgen.
Niets was minder waar, er zat geen enkele wandelaar.(Ik ken er ook geen een van gezicht.)
Toch maar koffie gedronken en verder naar de finish waar we om vij over twee ons konden afmelden.
Na nog even in de zon een frisdrankje genuttigd te hebben,zijn we naar de trein gelopen en waren uiteindelijk om vijf uur thuis.

Tussen 15.15 uur en 16.00 uur waren er 6 wandelende forummers bij Kraantje Lek.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2017, 22:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6085
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Toon schreef:
Vanmorgen 8 uur gestart en gelukkig was er niet zoveel wind als gisteren dus minder koud op het strand waar we de wind schuin van voren hadden.
De eerste 2,5 km op de boulevard gelopen tot aan Bloemendaal waar de eerste stempelpost was.
Vandaar het strand op tot aan IJmuiden waar we bij het afgaan van het strand koffie gedronken hebben.
Verder langs IJmuiden op en de duinen in.
Het was ondertussen in de zon en uit de wind voldoende warm om de jas uit te doen en op te ruimen.
Bij het schitterend gebouw Duin en Kruidberg(dat verbouwd wordt) weer lekker in de zon gezeten en genoten van een kop thee.
Door naar de volgende rustplaats waar we frisdrank kregen en waar ook een percussieband een lekker muziekje speelde.
Vandaar door naar Overveen waar we een mandarijn kregen.
Even verderop was Kraantje Lek waar ik om 13.00 hr. was en dus alle wandelende forumleden op de 30 km. zou te zien krijgen.
Niets was minder waar, er zat geen enkele wandelaar.(Ik ken er ook geen een van gezicht.)
Toch maar koffie gedronken en verder naar de finish waar we om vij over twee ons konden afmelden.
Na nog even in de zon een frisdrankje genuttigd te hebben,zijn we naar de trein gelopen en waren uiteindelijk om vijf uur thuis.

Tussen 15.15 uur en 16.00 uur waren er 6 wandelende forummers bij Kraantje Lek.

Goed geoefend op langzaam lopen en veel rusten? :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2017, 22:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4940
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Toon, das veel te vroeg bij Kraantje lek joh! De meeste forummers trainen op rusten waardoor ze echt niet eerder dan 3u/hlf 4 er zullen zijn. Tip voor de volgende keer. Haha


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2017, 22:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Ik heb genoten, verslag volgt later, hier wat foto's

https://goo.gl/photos/vGTtd3koEjgJVfvBA

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2017, 22:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Toon, das veel te vroeg bij Kraantje lek joh! De meeste forummers trainen op rusten waardoor ze echt niet eerder dan 3u/hlf 4 er zullen zijn. Tip voor de volgende keer. Haha

Klopt, ik liep er rond half vier langs maar mijn maatjes hadden geen behoefte meer om te rusten, dat hadden we genoeg gedaan!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 03:17 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Ineke61 schreef:
fhd schreef:
Toon, das veel te vroeg bij Kraantje lek joh! De meeste forummers trainen op rusten waardoor ze echt niet eerder dan 3u/hlf 4 er zullen zijn. Tip voor de volgende keer. Haha

Klopt, ik liep er rond half vier langs maar mijn maatjes hadden geen behoefte meer om te rusten, dat hadden we genoeg gedaan!

Het lijkt wel of je twee keer bij de finish bent geweest (er zit ook een finishfoto van 13:43 uur bij). Leuke foto's, goed sfeerbeeld en wat was het een schitterende dag!


Laatst gewijzigd door footloose op 26 Mrt 2017, 04:23, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 04:11 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Om half 9, dus net na de massale start, gaan mijn zus en ik samen van start. Het is al stralend weer maar vanwege de koude wind hebben we nog wel 3 laagjes kleding aan. In no time ben je via de boulevard van Zandvoort bij de eerste rust in Bloemendaal aan zee, waar je verschillende hippe strandtenten hebt. Die maken zich op voor een mooie dag, de loungebanken met kussens staan er al uitnodigend bij.
Via het strand lopen we verder richting 'hoogovens'. Het strand is lekker stevig dus het loopt prima. Twee keer een benauwd momentje omdat je over een strook water moet springen (ik kan me mijn avontuur van vorig jaar nog goed herinneren dat ik dwars door een brede plas heen moest en de hele dag met natte voeten heb gelopen). Maar het gaat allemaal goed en bij de strandtent nemen we onze eerste rust, lekker in het zonnetje, hangend in de kussens. Binnen speelt een bandje leuke muziek en het is verleidelijk om te blijven zitten, maar ja die 30 moeten wel op de teller hè.
Na de strandopgang komt de 2e stempelpost waar ik, net als in Egmond, natuurlijk even op de foto moet bij de dj-VW bus. De dj had deze keer geen muts op, maar verder werd het een plaatje van 'zoek de verschillen'. Hier kunnen ook 1 of zelfs 2 laagjes kleding uit want de zon doet z'n best. Rond 11:00 uur vertel ik m'n zus dat ik vorig jaar ongeveer op dezelfde plaats was waar ik Ineke met een wandelvriend tegen kwam voor de 'oorlogsborrel' en wat schetst mijn verbazing: nog geen 100 meter verder zie ik Ineke staan, omringd met wandelvrienden en -vriendinnen, aan de borrel. Of wij er ook eentje willen: nou ja graag!

Eenmaal in de Kennemerduinen komt het 2e mooiste stuk van de wandeling. Een golvend landschap met mooie oude bomen. Al snel komen we bij Landgoed Duin- en Kruidberg en daar zie ik Fien aan de kant staan. Ze staat er dan al 20 minuten te wachten op Martin en Sylvia. Ik bel Martin (die dan het extra lusje van de 18 km-route er ook al op heeft zitten) en hoor dat ze nog een kilometer voor de boeg hebben en we besluiten met Fien daar te wachten. We vleien ons neer op een heuveltje in het gras. De sfeer is hier geweldig, we krijgen een gebakje en er loopt zelfs iemand rond om ons afval op te halen. Die kilometer van Sylvia en Martin is wel lang want het duurt nog een half uur voordat ze zich bij ons voegen. Al met al wordt het een lange rust met een 'wat ons betreft blijven we hier de hele dag hangen' gevoel. Maar we zijn nog maar op de helft, dus Esther en ik komen toch maar weer in de benen voor het vervolg.
We lopen langs de ruïne van Brederode (als je naar links kijkt) en in Bloemendaal langs de hockey-/scouting-/petanque-velden en gaan daar omhoog naar het openluchttheater van Caprera. Daar is alweer de volgende stempelpost, waar een djembé groep met een zanger swingende muziek spelen en we krijgen een sapje, dus we gaan er weer even lekker bij zitten. En daar ontmoeten we Marieke! We komen zo al met al wel aardig wat forummers tegen. Martin, Fien en Sylvia voegen zich daar ook weer bij ons en samen gaan we op weg naar 'Kraantje Lek', waar we iets na drieën aankomen. Het terras zit vol maar er komt net een tafeltje vrij, joepie! Ze hebben daar vast niet op zoveel mensen gerekend want er is echt te weinig personeel en we moeten lang wachten tot de bestelling wordt opgenomen. We verbazen ons over het geheugen van de ober want moeiteloos onthoudt ze precies wie welk drankje bestelt + de bestelling van nog twee tafels! Martin en Fien bestellen een glühwein omdat die daar zo lekker is. Dat blijkt inderdaad zo te zijn maar de keuken lacht zich rot, het is toch al lente! Ze geven aan dat dit echt de twee laatste glazen glühwein zijn die ze schenken, het drankje staat ook al helemaal niet meer op de kaart. Die gekke wandelaars toch.

Tegen 4 uur maken we ons op voor de laatste 5 kilometers over het (beruchte) Visscherspad naar Zandvoort. Net als vorig jaar vraag ik me af waarom sommige forummers zo'n hekel hebben aan dit pad. Ik vind het best een mooie weg met hier en daar een bocht en al snel zie je de 'skyline' van Zandvoort opdoemen. We wachten even op elkaar bij het fotomoment (D52) en vlak voor we het dorp ingaan krijgen we van Le Champion nog een 'Werther's original' (botersnoepje). Al sabbelend lopen we het gezellige centrum in met de kroegjes en Nederlandstalige muziek. Daar lopen we Connie tegen het lijf (zowaar alweer een forummer), die lekker een dagje op het strand is geweest en dat is haar aan te zien. Iets voor 5 uur komen we over de finish (net als vorig jaar) en krijgen we een roos en medaille, dat wil zeggen, je mocht kiezen voor een medaille of een consumptiebon. Nou, doe mij dan maar een consumptiebon (als enige, de rest laat zich de mooie medaille omhangen, ben ik nu zo onromantisch?).
Het was weer een geweldige dag (en ja Toon en Corné, jullie waren veel te vroeg). Helemaal rozig reizen we terug naar Amsterdam. Nu weer een jaar wachten op de volgende editie.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 06:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuke verslagen. En met zulk prachtig weer kan zo'n tocht alleen maar genieten zijn!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 08:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6085
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Truus, leuk verslag! Dank je wel.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 09:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11199
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ook Arina en ik hebben weer genoten van het buiten spelen.
De dag begint niet zo goed. Op het station moet Arina nog een dagkaart kopen. Ze haalt haar betaal pas uit het hoesje van haar telefoon. Vervolgens krijgt ze haar pas niet goed in de houder dus wil ik haar helpen.
Onbedoeld raak ik haar hand aan, waar ze haar telefoon nog in heeft. Je raad het zeker al? De telefoon valt pardoes uit haar hand en beland, met het scherm naar beneden, op de grond.
Scherm aan diggels. Gelukkig ben ik verzekerd dus hopelijk kan er nog een nieuwe schermpje in geplaatst worden.
De reis verloopt verder voorspoedig.
We helpen, lopend richting circuit, nog een jonde dame die over een betonblok is gestruikeld.
Flink geschrokken heeft ze het even benauwd, want in het verleden een longembolie gehad, maar gelukkig alleen een gevoelige schouder. We treffen haar later nog bij Parnassia en was toch voor de zekerheid even bij het Rode Kruis aan gegaan.
Het strand loopt prima, niks niet boulevard, we zijn aan zee dus strand op.
Bij Parnassia verlaten wij het strand en nemen even een bakkie koffie en Arina een rokertje.
Dan volgt een prachtig pad. Geen schande om de 18 km. hier te lopen, we genieten voor 10.
Mensen gaan zitten op bankjes of nemen plaats op de grond om een pauze te nemen.
Ook al lopen we in het zonnetje de jassen hebben we niet uit gehad.
Het pad slinger regelmatig dus zo nu en dan het (koude)windje in de giechel. Wel gaat mijn sjaaltje in de tas en zo nu en dan de jas los.
Bij het Vogelmeer is het prachtig mooi en de wandelaars genieten van de uitzichten.
Ik vind de wandelaars heel ontspannen en relaxed. Lekker genieten van een prachtige lentedag.
We gaan richting camping De Lakens waar nog een rust is gepland. We vinden een plekje om te zitten en verorberen daar onze gekregen mandarijn en een meegebrachte boterham.
Hier spreekt Opa Han (bekend van het Vierdaagse Forum) mij aan. Een kort praatje volgt want hij is zijn wandelmaatje kwijt.
Even nog een stukje over de camping en de steken we veilig de Zeeweg over en gaan verder via het Duinpieperpad.
Een pad achter het circuit langs maar omdat de wind redelijk gunstig staat niet al te veel last van brullende motoren.
Je loopt ook hier volop in de zon maar de route zelf heeft dan het mooiste wel gehad.
Onder het spoor door sluiten we aan bij de 30 km. wandelaars en gaan richting Zandvoort aan zee.
In het centrum is het gezellig maar niet overvol. Wij kiezen voor de medaille en kopen nog een finishdrankje en proosten op een geslaagde wandeldag.
Om 16.15 uur ben ik thuis. ik leg de rugtas in een hoek in de keuken, snel douchen want we worden om 17.30 uur in Hoorn verwacht om lekker te gaan eten.
Daarna een geslaagde voorstelling van Danny Vera bij gewoond. Mooie muziek, heerlijke stem en een toegift in de foyer.
SUPER dag gehad.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 10:01 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1560
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Truus, bedankt voor je mooie verslag. Ik heb dus vanaf Duin en Kruidberg meegelopen.
Tja, die Gluhwein. Ik dacht eerst dat Martin een grapje maakte dat dit de laatste waren (ik was naar het toilet toen de ober dit zei), maar het was echt. Maar hij smaakte heerlijk.
Ja, Sylvia was alleen gestart, en wij kwamen met zijn zessen binnen.
Doordat ik "maar"15 km. heb gelopen had ik aan het eind geen last van lichamelijk ongemak, kon van de omgeving en van het Visscherspad genieten. Het is een mooi pad, ondanks wat anderen ervan vinden. Al met al heb ik een gezellige en mooie wandeldag wandeldag gehad.

Ook Carla bedankt voor het mooie verslag, dat stond er net nog niet. Leuk om ook iets over de 18 km. afstand te lezen. Sylvia wilde liever 30, zo niet dan had ik ook de 18 gelopen. Heb het wel overwogen, maar wel iets om te onthouden voor de toekomst.
Vogelmeer ken ik van individuele wandelingen, is een heel mooi gebied. Zeker een aanrader.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 11:16 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Leuk al die verslagen, ik geniet ook nog even na :) Daarom mijn korte verslag bij deze:

De hele week zag ik al uit naar de zaterdag, met name omdat ik de 30 van Zandvoort erg mooi vind en het voorspelde weer het helemaal compleet zou gaan maken. En dat heeft het ook: Volop zonneschijn, de hele ganse wandeling :) Daarnaast was ik erg benieuwd hoe m'n knie zich zou gaan houden tijdens en na de tocht.

Om 10 voor 7 stapte ik de deur uit, op weg naar tram, metro en trein. 10 over 8 stond ik op het startterrein na een voorspoedige reis. De eerste die ik daar zag was Ineke, en even kort mee staan praten. Daarna gestart (sorry Ineke dat ik even geen gedag zei, maar ik zag met al die wandelvrienden even geen mogelijkheid :oops: ) en op weg richting het strand. De vorige keer (2014) nam ik de strandroute, deze keer de boulevardroute. Alle volgende keren wordt het de strandroute ;)

Ik ben lekker rustig aan begonnen, maar moest mezelf soms wel inhouden. Als ik alleen loop, heb ik nl al snel de neiging om flink door te gaan stampen. Dat was nu niet zo handig, vanwege de knieklachten bij mijn eerste trainingen. Op een normaal tempo richting IJmuiden, over een mooi strand waar goed op te lopen was. Bij de stempelpost aldaar een rust genomen, ondertussen goed oplettend of ik toevallig geen forummer rond zag lopen.

Geen forummer gezien (althans, niet bewust) en op weg gegaan richting mijn volgende geplande rust bij stempelpost Duin en Kruidberg. Vooral het tweede gedeelte van deze etappe is erg mooi. Leuke paadjes door bos en over duin. Ik vind dat heerlijk lopen, de soms onverharde paadjes met hier en daar een flink klimmetje en afdaling. De volgende rust kwam al snel in zicht, en heb daar een tijdje in het zonnetje op het gras gezeten.

Op weg voor de volgende etappe, richting openluchttheater Caprera. Al ruim over de helft, en nog nergens een pijntje of zeurderig gevoel te vinden. In opperbeste stemming kwam ik dus aan bij de volgende stempelpost. Daar gelijk doorgelopen, zoveel rusten hoefde namelijk ook weer niet. Het ging door de villawijk van Bloemendaal. Bij één van die enorme huizen, hebben ze tegen de helling een enorme 'boom'hut gemaakt. Dat leidde tot veel oh's en ah's bij medewandelaars. Vanaf Bloemendaal ging het richting Overveen, waar de volgende stempelpost alweer was. Hier wilde ik eigenlijk gaan rusten, maar het was er erg druk. Nu kwam ineens in me op dat ik hier op het forum over Kraantje Lek had gelezen, en even op de kaart gekeken hoe ver dat nog was. Kippeneindje, dus de pas erin richting Kraantje Lek.

Daar aangekomen, was het echt superrustig. Er zaten 4 wandelaars aan een tafeltje, en nog een paar gezinnetjes die pannenkoeken aan het eten waren. Heb in de gaten gehouden of er eventueel Walkers voorbij kwamen, maar niets gezien. Wel heerlijk genoten van een cappuccino + appelgebak met slagroom. Toen ik daar iets na 14:00 uur weer vertrok, zat het afgeladen met wandelaars. Ik had wat dat betreft geluk gehad.

De laatste 5 kilometer gingen als een speer. Totaal geen fysieke ongemakken, een leuk verhard weggetje en stralend weer. Zandvoort was al snel in zicht, en in het centrum was het er een gezellige boel. Rond 15:00 uur werd m'n medaille omgehangen (ik dacht dat ze een grapje maakte voer de consumptiebon :lol: ), en ik besloot nog even naar het strand te gaan. Op het strand even lekker bijgekomen. Richting het station gelopen, bleek de trein precies te vertrekken. Dat werd een half uur wachten, dus weer terug richting de boulevard en met de pootjes omhoog op een bankje in de zon met uitzicht op zee even helemaal bijgekomen. De volgende trein uiteraard wel gehaald, en om 17:30 uur stapte ik het huis weer binnen.

Na nog wat gesjouw met spullen van de eigenaar van het huis (trap op en af), en nog even wat boodschapjes gedaan te hebben, zat ik om 8 uur eindelijk aan een Mac-maaltijd. De knie was wel wat voelbaar, maar niet echt iets om heel ongerust over te worden. Zoals ik al zei, op naar Cuijk en Nijmegen :-)

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 13:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
footloose schreef:
Ineke61 schreef:
fhd schreef:
Toon, das veel te vroeg bij Kraantje lek joh! De meeste forummers trainen op rusten waardoor ze echt niet eerder dan 3u/hlf 4 er zullen zijn. Tip voor de volgende keer. Haha

Klopt, ik liep er rond half vier langs maar mijn maatjes hadden geen behoefte meer om te rusten, dat hadden we genoeg gedaan!

Het lijkt wel of je twee keer bij de finish bent geweest (er zit ook een finishfoto van 13:43 uur bij). Leuke foto's, goed sfeerbeeld en wat was het een schitterende dag!

Ja die foto stond ook tussen mijn foto's. Geen idee hoe die daar kwam :rofl: maar wij waren daar pas echt om 16.20!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 13:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Corne92 schreef:
Leuk al die verslagen, ik geniet ook nog even na :) Daarom mijn korte verslag bij deze:

De hele week zag ik al uit naar de zaterdag, met name omdat ik de 30 van Zandvoort erg mooi vind en het voorspelde weer het helemaal compleet zou gaan maken. En dat heeft het ook: Volop zonneschijn, de hele ganse wandeling :) Daarnaast was ik erg benieuwd hoe m'n knie zich zou gaan houden tijdens en na de tocht.

Om 10 voor 7 stapte ik de deur uit, op weg naar tram, metro en trein. 10 over 8 stond ik op het startterrein na een voorspoedige reis. De eerste die ik daar zag was Ineke, en even kort mee staan praten. Daarna gestart (sorry Ineke dat ik even geen gedag zei, maar ik zag met al die wandelvrienden even geen mogelijkheid :oops: ) en op weg richting het strand. De vorige keer (2014) nam ik de strandroute, deze keer de boulevardroute. Alle volgende keren wordt het de strandroute ;)

Ik ben lekker rustig aan begonnen, maar moest mezelf soms wel inhouden. Als ik alleen loop, heb ik nl al snel de neiging om flink door te gaan stampen. Dat was nu niet zo handig, vanwege de knieklachten bij mijn eerste trainingen. Op een normaal tempo richting IJmuiden, over een mooi strand waar goed op te lopen was. Bij de stempelpost aldaar een rust genomen, ondertussen goed oplettend of ik toevallig geen forummer rond zag lopen.

Geen forummer gezien (althans, niet bewust) en op weg gegaan richting mijn volgende geplande rust bij stempelpost Duin en Kruidberg. Vooral het tweede gedeelte van deze etappe is erg mooi. Leuke paadjes door bos en over duin. Ik vind dat heerlijk lopen, de soms onverharde paadjes met hier en daar een flink klimmetje en afdaling. De volgende rust kwam al snel in zicht, en heb daar een tijdje in het zonnetje op het gras gezeten.

Op weg voor de volgende etappe, richting openluchttheater Caprera. Al ruim over de helft, en nog nergens een pijntje of zeurderig gevoel te vinden. In opperbeste stemming kwam ik dus aan bij de volgende stempelpost. Daar gelijk doorgelopen, zoveel rusten hoefde namelijk ook weer niet. Het ging door de villawijk van Bloemendaal. Bij één van die enorme huizen, hebben ze tegen de helling een enorme 'boom'hut gemaakt. Dat leidde tot veel oh's en ah's bij medewandelaars. Vanaf Bloemendaal ging het richting Overveen, waar de volgende stempelpost alweer was. Hier wilde ik eigenlijk gaan rusten, maar het was er erg druk. Nu kwam ineens in me op dat ik hier op het forum over Kraantje Lek had gelezen, en even op de kaart gekeken hoe ver dat nog was. Kippeneindje, dus de pas erin richting Kraantje Lek.

Daar aangekomen, was het echt superrustig. Er zaten 4 wandelaars aan een tafeltje, en nog een paar gezinnetjes die pannenkoeken aan het eten waren. Heb in de gaten gehouden of er eventueel Walkers voorbij kwamen, maar niets gezien. Wel heerlijk genoten van een cappuccino + appelgebak met slagroom. Toen ik daar iets na 14:00 uur weer vertrok, zat het afgeladen met wandelaars. Ik had wat dat betreft geluk gehad.

De laatste 5 kilometer gingen als een speer. Totaal geen fysieke ongemakken, een leuk verhard weggetje en stralend weer. Zandvoort was al snel in zicht, en in het centrum was het er een gezellige boel. Rond 15:00 uur werd m'n medaille omgehangen (ik dacht dat ze een grapje maakte voer de consumptiebon :lol: ), en ik besloot nog even naar het strand te gaan. Op het strand even lekker bijgekomen. Richting het station gelopen, bleek de trein precies te vertrekken. Dat werd een half uur wachten, dus weer terug richting de boulevard en met de pootjes omhoog op een bankje in de zon met uitzicht op zee even helemaal bijgekomen. De volgende trein uiteraard wel gehaald, en om 17:30 uur stapte ik het huis weer binnen.

Na nog wat gesjouw met spullen van de eigenaar van het huis (trap op en af), en nog even wat boodschapjes gedaan te hebben, zat ik om 8 uur eindelijk aan een Mac-maaltijd. De knie was wel wat voelbaar, maar niet echt iets om heel ongerust over te worden. Zoals ik al zei, op naar Cuijk en Nijmegen :-)

Leuk verslag Corne, en je hoeft je je niet te verontschuldigen hoor, het was inderdaad ineens een dolle boel met al die wandel bekenden!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.