Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 02 Mei 2024, 17:06

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 13:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6735
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
25 maart, 30 van Zandvoort, 42 km
Over 2 maanden is "Cuijk" en daarom wil ik vandaag de 40 km grens proberen te "slechten".
Ik parkeer de auto op 2 km afstand van de Startlocatie en wandel vervolgens naar de start. Dat zijn alvast 2 km!
Na een bakje koffie loop ik iets voor 8.00 uur naar buiten om me te voegen bij de andere vroege lopers. Ik bevind me in de kopgroep van het peloton maar dit zal niet lang duren.
Na een stukje boulevard (2,2 km) en een stukje strand (2,5 km) verlaat ik het grote peloton en ga ik in mijn eentje de duinen in. Een flinke en pittige strandopgang brengt me bij de stempelpost van de 18 km (Parnassia), waar de laatste voorbereidingen worden getroffen voor de komst van vele wandelaars. De 1e wandelaars worden hier over ongeveer 1 uur verwacht.
Dit duingebied is schitterend, lekker glooiend en ik geniet hier van de stilte om me heen. De markeringen zijn al aangebracht dus het is geen probleem voor mij om mijn weg te vinden.
In een duinpan ligt een Schotse Hooglander. Verderop zie ik ineens een ree uit het struikgewas komen. Het Vogelmeer is prachtig en ik geniet hier van de vele vogels met bijbehorende geluiden!

Vlak daarna ben ik bij de 2e stempelpost voor de 18 km. Hier wordt verbaasd gereageerd op mijn vroege komst maar na enige uitleg "mag" ik verder en krijg ik zelfs een mandarijn toebedeeld.
Ter hoogte van Bloemendaal aan Zee verlaat ik de route van de 18 km om weer richting het 30 km parkoers te lopen. Ik kan direct het strand op maar ik kies ervoor om via een duinpad, parallel aan het strand, terug te wandelen naar Parnassia. Hier is het inmiddels een drukte van jewelste.
Ik baan me een weg dwars tegen de wandelende meute in. De meeste wandelaars zien er hier nogal verhit uit, zij hebben zojuist de strandopgang bedwongen of zijn er nog volop mee in de weer en ik mag nu naar beneden!

Eenmaal op het strand aangekomen, voeg ik me weer in het 30 km peloton en wandel ik over het strand richting IJmuiden.
Hier heb ik met Sylvia afgesproken. Zij appt mij waar ik ben en ik app. terug dat ik nog ca. 20 minuten nodig denk te hebben om daar te komen. En dat blijkt ook het geval te zijn. (Ja, Truus hier had ik een goede inschatting gemaakt! ;-) )
Ik heb er zelf dan zo'n 16,5 km opzitten en wil nu wel even rusten. Ik heb tot nu toe flink doorgelopen in de verwachting dat het tempo na IJmuiden rustiger zal zijn (aanpassen aan mede-wandelaars!)
Met Sylvia loop ik het strand af en via de Heerenduinweg bereiken we een schitterend duingebied waar we meerdere reeën zien. Vanwege de oneffen ondergrond concentreert Sylvia zich vooral op het zo veilig mogelijk voortbewegen. Er staan bordjes met de afstand die nog gelopen moet worden. Iets voorbij het bordje met de tekst "nog 15 km" belt Truus me op met de vraag hoe lang ik nog onderweg denk te zijn naar "Duin- en Kruidberg".
De locatie "Duin- en Kruidberg" bevindt zich op iets meer dan 16 km en aangezien 16 minus 15 nog steeds 1 is, antwoord ik dat we nog ongeveer 1 km verwijderd zijn van de rustpost. Deze ene kilometer duurt wel erg lang (maar geen half uur zoals Truus in haar verslag heeft geschreven, hooguit 20 minuten! ;-) )

Het is hier heerlijk toeven en na een drankje en een tomatensoep lopen Fien, Sylvia en ik weer verder. Truus en haar zus waren al iets eerder vertrokken en wij verwachten hun later wel weer tegen te komen.
Op weg naar het Kopje van Bloemendaal loopt Marieke ineens naast me. Leuk, dat je er ook bij bent, Marieke!
Na een korte onderbreking/rust voorbij het Openluchtheater Caprera, waar een djembe-band ritmische klanken produceert, gaat de voetreis verder.
Even verderop zien we Truus en haar zus weer. Vanaf dat moment lopen we met zijn 6-en en dat zal zo de laatste 10 km blijven, gezellig!
Na de stempelpost in Overveen lopen wij nog 1,5 km verder om neer te kunnen strijken op het terras van Kraantje Lek. Het is hier erg druk, veel drukker dan bij voorgaande edities van deze tocht. Fien en ik bestellen Glühwein en dat werkt op de lachspieren van het bedienend personeel. Het blijkt de laatste Glühwein te zijn van dit seizoen en het staat ook niet meer op de kaart, wordt nog gezegd! We bestellen er nog een bittergarnituur bij en het lukt ons om op onze streeftijd, 16.00 uur, hier te vertrekken voor de laatste 5 km!

Deze 5 km gaan over het befaamde Visscherspad, geen vervelend stukje met ook nog eens "Zandvoort" in zicht. De allerlaatste kilometer gaat door het centrum van Zandvoort. Bij de finish is er de keuze uit een medaille en een consumptiebon. Ik heb aan beide geen behoefte en had me eerder al voorgenomen om mijn medaille aan een collega-wandelaar af te staan. Fien, die heb jij verdiend want je hebt ruim 15 km afgelegd en ik vind het leuk dat je er op deze manier toch bij kon zijn!

Bij de finish zien we ook Conny nog even, zij heeft bewust voor een wandelvrije dag gekozen!
Na de finish loop ik nog door naar de auto en dat is ook weer bijna 1,5 km waardoor ik uiteindelijk zo'n 42 km heb gelopen vandaag, een mooie opmaat naar de KM in Cuijk!!
Ik heb lekker gelopen, genoten van het mooie lenteweer, de schitterende route en het aangename gezelschap. Ik ben alleen begonnen en we zijn met z'n 6-en geëindigd.
Wat betreft mijn schoenen: ik ben toch nog steeds niet helemaal gewend aan mijn nieuwe MBT schoenen. Pas in de laatste kilometers dacht ik: nu zitten ze lekker!
Ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed gaat komen!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 15:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4940
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Wat een leuke verslagen, zo was ik er toch nog een beetje bij. En wat leuk dat je tegrnwoordig kan kiezen tussen een medaille of consumptiebon! Ik geef helemaal niets om die medailles, geefmij maar een drankje!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 15:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4940
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Wat een leuke verslagen, zo was ik er toch nog een beetje bij. En wat leuk dat je tegrnwoordig kan kiezen tussen een medaille of consumptiebon! Ik geef helemaal niets om die medailles, geefmij maar een drankje!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 16:57 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11199
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
fhd schreef:
Wat een leuke verslagen, zo was ik er toch nog een beetje bij. En wat leuk dat je tegrnwoordig kan kiezen tussen een medaille of consumptiebon! Ik geef helemaal niets om die medailles, geefmij maar een drankje!

Normaliter geef ik ook niks om de medaille maar die van LC zijn de moeite waard.
Die consumptie koop ik zelf wel.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 18:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Cornelia schreef:
fhd schreef:
Wat een leuke verslagen, zo was ik er toch nog een beetje bij. En wat leuk dat je tegrnwoordig kan kiezen tussen een medaille of consumptiebon! Ik geef helemaal niets om die medailles, geefmij maar een drankje!

Normaliter geef ik ook niks om de medaille maar die van LC zijn de moeite waard.
Die consumptie koop ik zelf wel.

Die bonnen waren zeker op, niks gehoord over een bon de medaille werd gewoon omgehangen

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 18:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
het verslag van deze tocht is nu te lezen op mijn blog

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2017, 19:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Genoten van jullie verslagen. Ga ook nog even foto's kijken van deze en gene.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2017, 19:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Beetje Jan Achteran maar als nog mijn verhaaltje.
Gery en ik hadden zo wie zo niet ingeschreven want we wisten niet of we überhaupt naar Zandvoort zouden gaan. Alleen bij mooi weer. Én dat was het!
Geparkeerd aan de boulevard halverwege Zandvoort en Bloemendaal aan Zee en langzaamaan met de meute mee lopen en genieten van het mooie weer. Telefonisch contact gehad met Syl zodat we elkaar ter hoogte van Parnassia ontmoetten. Met het clubje van Syl en Ineke lekker opgelopen. Lekker ge-ouweneeld en bij het kopje van Bloemendaal van een terras genoten. Bij Overveen vond ik het welletjes (ik loop de laatste tijd niet zo makkelijk meer) en hebben we de trein terug naar Zandvoort gepakt. Al met al 25km gestiefeld en met het mooie weer en goede gezelschap was dat geen straf.

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2018, 13:30 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Dec 2014, 14:53
Berichten: 320
Woonplaats: Huissen
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 1357
Kilometers gelopen: 66000
Aantal N4D volbracht: 51¼
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Aldi/Lidl
Zojuist ingeschreven voor deze tocht.

_________________
4daagse lopen is geen kunst maar een gunst.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 maart 2017: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2018, 16:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6735
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Toon schreef:
Zojuist ingeschreven voor deze tocht.

Er is een 2018- topic
Zie
viewtopic.php?f=85&t=7783&p=449242#p449242


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.