Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 02 Mei 2024, 12:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2015, 17:42 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1528
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Voy con Dios schreef:
wandelmama schreef:
Het is Blokzijl geworden. Een asfalttochie.


*Blokzijl op kaart van Nederland opzoekt*


De moeite waard om te wandelen in die omgeving. En veel asfalt.....

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2015, 19:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Darp 28.3.2015

28e Havelter Hunebedtocht

Vandaag wil wandelmaatje voor het eerst na ruim een jaar weer een 25km proberen te wandelen. Die mogelijkheid doet zich, redelijk dichtbij, voor in Darp.
Er sluit nog een wandelmaatje aan, dus we zijn verzekerd van mooie foto’s.
De voorspellingen zijn niet zo gunstig, maar daar merken we nog niets van.
Als we een eindje op weg zijn, sluit er nog een dame bij ons aan.
Eerst gaan we over het oefenterrein van de Johan Post Kazerne. Een prachtig terrein, van "een hoog zandhappen niveau". De bepijling is goed, maar wat summier en bijna missen we een pijl. Die wordt dan iets duidelijker opgehangen.
Via Havelterberg en een mooi bos komen we in Darp. Hier geen pauze. We worden weer het bos ingestuurd. Slingerend over paden en wegen bereiken we Havelte, waar we de eerste rust hebben op 12,5km. Het is lunchtijd, dus soeptijd.
Gesterkt door nieuwe energie gaan we weer op pad. We zijn het terras nog niet af of de regenkleding kan uit de tas. Helaas het mooie weer is voorbij. Het blijft een tijd wat miezeren en door de wind voelt het koud aan.
We lopen om het Holtingerveld richting Uffelte, maar na wat modderpaden, mogen we er ook in.
Als we een bankje zien, kunnen we dat niet overslaan. We rusten niet te lang, want het is wel droog maar geen terrasweer.
Dan gaat het grote zandhappen verder. Defensie heeft geen tanks meer, maar het lijkt wel of ze er net nog langs zijn gereden. Beschouw het maar als krachttraining. :icon_mrgreen:
Bijna missen we weer een pijl, maar gelukkig let er toch nog iemand op.
De “weg” wordt wat vlakker en dan nog een klein klimmetje naar de genieput. Ik denk dat die nu ook een andere functie heeft.
Het wordt weer nat. We zijn vlak bij de finish, maar we worden de Havelterberg opgestuurd. We lopen een prachtig rondje langs de schaapskooi en grafheuvels. Om vervolgens bij de naamgevers van deze tocht uit te komen. We bewonderen deze stukjes geschiedenis en zijn met een paar minuten terug bij het startpunt.
Wandelmaatje heeft de 25km goed doorstaan, dus er kan zaterdags weer volop gewandeld worden. :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2015, 19:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:
Darp 28.3.2015

28e Havelter Hunebedtocht

Vandaag wil wandelmaatje voor het eerst na ruim een jaar weer een 25km proberen te wandelen. Die mogelijkheid doet zich, redelijk dichtbij, voor in Darp.
Er sluit nog een wandelmaatje aan, dus we zijn verzekerd van mooie foto’s.
De voorspellingen zijn niet zo gunstig, maar daar merken we nog niets van.
Als we een eindje op weg zijn, sluit er nog een dame bij ons aan.
Eerst gaan we over het oefenterrein van de Johan Post Kazerne. Een prachtig terrein, van "een hoog zandhappen niveau". De bepijling is goed, maar wat summier en bijna missen we een pijl. Die wordt dan iets duidelijker opgehangen.
Via Havelterberg en een mooi bos komen we in Darp. Hier geen pauze. We worden weer het bos ingestuurd. Slingerend over paden en wegen bereiken we Havelte, waar we de eerste rust hebben op 12,5km. Het is lunchtijd, dus soeptijd.
Gesterkt door nieuwe energie gaan we weer op pad. We zijn het terras nog niet af of de regenkleding kan uit de tas. Helaas het mooie weer is voorbij. Het blijft een tijd wat miezeren en door de wind voelt het koud aan.
We lopen om het Holtingerveld richting Uffelte, maar na wat modderpaden, mogen we er ook in.
Als we een bankje zien, kunnen we dat niet overslaan. We rusten niet te lang, want het is wel droog maar geen terrasweer.
Dan gaat het grote zandhappen verder. Defensie heeft geen tanks meer, maar het lijkt wel of ze er net nog langs zijn gereden. Beschouw het maar als krachttraining. :icon_mrgreen:
Bijna missen we weer een pijl, maar gelukkig let er toch nog iemand op.
De “weg” wordt wat vlakker en dan nog een klein klimmetje naar de genieput. Ik denk dat die nu ook een andere functie heeft.
Het wordt weer nat. We zijn vlak bij de finish, maar we worden de Havelterberg opgestuurd. We lopen een prachtig rondje langs de schaapskooi en grafheuvels. Om vervolgens bij de naamgevers van deze tocht uit te komen. We bewonderen deze stukjes geschiedenis en zijn met een paar minuten terug bij het startpunt.
Wandelmaatje heeft de 25km goed doorstaan, dus er kan zaterdags weer volop gewandeld worden. :icon_biggrin:


En hier de foto's van Elly
https://picasaweb.google.com/1181558454 ... directlink


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 17:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Mooie foto's hee!
En ik dacht: ookal is het bijna allemaal zand en blubber, toch komt het me ergens bekend voor. En ineens wist ik het: van de protestacties tegen die nucleaire basis! (Maar dat was al weer tijdje terug hoor).

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 17:21 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6735
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Tussen het vele zand en een paar hunebedden Desiree nog kunnen spotten. Is zij degene die weer voor het eerst deze afstand liep?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2015, 23:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Voy con Dios schreef:
Mooie foto's hee!
En ik dacht: ookal is het bijna allemaal zand en blubber, toch komt het me ergens bekend voor. En ineens wist ik het: van de protestacties tegen die nucleaire basis! (Maar dat was al weer tijdje terug hoor).


Dat is inderdaad een tijdje geleden. Gelukkig zijn die kernkoppen weg (denk ik)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 16:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:
Voy con Dios schreef:
Mooie foto's hee!
En ik dacht: ookal is het bijna allemaal zand en blubber, toch komt het me ergens bekend voor. En ineens wist ik het: van de protestacties tegen die nucleaire basis! (Maar dat was al weer tijdje terug hoor).


Dat is inderdaad een tijdje geleden. Gelukkig zijn die kernkoppen weg (denk ik)


De Amerikaanse site in Darp is inmiddels verleden tijd. Inderdaad was er in Darp een site waar nucleaire wapens opgeslagen zouden zijn. Er gingen verhalen dat het slechts een fabeltje was ter afleiding van de Russen. Ik heb daar in mijn diensttijd "site"wacht gelopen. In de buurt van de werkelijke bunker kwamen we echter nooit. Daar stonden de Amerikanen zelf. Het bleef bij een rondje om de omheining en posten bij de toegangspoort.
Op deze website zie je een aantal foto's uit mijn diensttijd tijdens oefening Klaverjas. Ik was radio-onderhoudsmonteur en sleutelde aan radioinstallaties in pantservoertuigen. Niet zomaar een "zandhaas". Mooie tijd.

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 17:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Ben schreef:
Jeltsje schreef:
Voy con Dios schreef:
Mooie foto's hee!
En ik dacht: ookal is het bijna allemaal zand en blubber, toch komt het me ergens bekend voor. En ineens wist ik het: van de protestacties tegen die nucleaire basis! (Maar dat was al weer tijdje terug hoor).


Dat is inderdaad een tijdje geleden. Gelukkig zijn die kernkoppen weg (denk ik)


De Amerikaanse site in Darp is inmiddels verleden tijd. Inderdaad was er in Darp een site waar nucleaire wapens opgeslagen zouden zijn. Er gingen verhalen dat het slechts een fabeltje was ter afleiding van de Russen. Ik heb daar in mijn diensttijd "site"wacht gelopen. In de buurt van de werkelijke bunker kwamen we echter nooit. Daar stonden de Amerikanen zelf. Het bleef bij een rondje om de omheining en posten bij de toegangspoort.
Op deze website zie je een aantal foto's uit mijn diensttijd tijdens oefening Klaverjas. Ik was radio-onderhoudsmonteur en sleutelde aan radioinstallaties in pantservoertuigen. Niet zomaar een "zandhaas". Mooie tijd.


Wat een gouden site! Ben met Lee-Towers-bril... :icon_cheesygrin:
Leuk dat iemand daar die foto's heeft gemaakt, hebben niet veel mensen uit hun diensttijd.
"Hygiene te velde..." :icon_lol:

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 18:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Voy con Dios schreef:
Ben schreef:
Jeltsje schreef:
Voy con Dios schreef:
Mooie foto's hee!
En ik dacht: ookal is het bijna allemaal zand en blubber, toch komt het me ergens bekend voor. En ineens wist ik het: van de protestacties tegen die nucleaire basis! (Maar dat was al weer tijdje terug hoor).


Dat is inderdaad een tijdje geleden. Gelukkig zijn die kernkoppen weg (denk ik)


De Amerikaanse site in Darp is inmiddels verleden tijd. Inderdaad was er in Darp een site waar nucleaire wapens opgeslagen zouden zijn. Er gingen verhalen dat het slechts een fabeltje was ter afleiding van de Russen. Ik heb daar in mijn diensttijd "site"wacht gelopen. In de buurt van de werkelijke bunker kwamen we echter nooit. Daar stonden de Amerikanen zelf. Het bleef bij een rondje om de omheining en posten bij de toegangspoort.
Op deze website zie je een aantal foto's uit mijn diensttijd tijdens oefening Klaverjas. Ik was radio-onderhoudsmonteur en sleutelde aan radioinstallaties in pantservoertuigen. Niet zomaar een "zandhaas". Mooie tijd.


Wat een gouden site! Ben met Lee-Towers-bril... :icon_cheesygrin:
Leuk dat iemand daar die foto's heeft gemaakt, hebben niet veel mensen uit hun diensttijd.
"Hygiene te velde..." :icon_lol:

"Vies" kereltje die Uijtenhaak :icon_lol:
Leuke herinnering :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 19:29 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 417
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
Klopt Havelterberg heeft geen kroeg, geen kerk en geen winkel. Wel een voetbalveld dat afloopt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2015, 20:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Voy con Dios schreef:
<snip>"Hygiene te velde..."

Ja dat was helemaal lachen. Verplicht scheren elke ochtend. Iedereen moest het met wegwerpscheermesjes, koud water en zonder scheerzeep doen. Moest je die gezichten zien toen ik een oplaadbaar scheerapparaat uit mijn pukkel haalde. De ogen werden nog groter bij het zien van mijn aftershave balsem. Enkelen begonnen achteruit te bidden toen ik ook nog eens een lekkere eau de toilet opdeed daar in het bos. :icon_mrgreen:

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 maart 2015 Havelter Hunebeddentocht Darp (dr)
BerichtGeplaatst: 01 Apr 2015, 18:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Ben schreef:
Voy con Dios schreef:
<snip>"Hygiene te velde..."

Ja dat was helemaal lachen. Verplicht scheren elke ochtend. Iedereen moest het met wegwerpscheermesjes, koud water en zonder scheerzeep doen. Moest je die gezichten zien toen ik een oplaadbaar scheerapparaat uit mijn pukkel haalde. De ogen werden nog groter bij het zien van mijn aftershave balsem. Enkelen begonnen achteruit te bidden toen ik ook nog eens een lekkere eau de toilet opdeed daar in het bos. :icon_mrgreen:


Ik begrijp nu ook veel meer van het hoe en waarom van je avatar.
Dit zijn Maxwelliaanse oplossingen in crisistijden! :-)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.