Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:55

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Titel: Re: 24 maart 2018: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2018, 14:38 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
En hier staat een selectie van mijn foto's van de 18 km-route (met kort verslag): https://myalbum.com/album/duOBmOUCPkxw

Het ging verrassend goed. Ik had wel last van mijn rug en was behoorlijk stijf maar na een weldadige nachtrust ben ik weer alive and kicking en errug blij met weer een mijlpaal. Ik ben zo blij dat ik nog wandelen kan!
Ik vond het leuk om Angelique, Cobie en Corné in levende lijve tegen te komen en om van de anderen (Martin in gezelschap van Sylvia, Charlotte en vanaf Duin- en Kruidberg ook Fien, en ook van Carla en Tina) onderweg appjes en foto's te ontvangen. Het was weer als vanouds gezellig en goed georganiseerd. Leuk om nu ook eens de 18 kilometerroute te hebben gedaan maar de 30 kilometerroute is toch wel de topper van dit evenement hoor. Ik durf stiekem te dromen over volgend jaar......


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24 maart 2018: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2018, 16:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Van mij geen foto's want na stilstaan steeds weer opnieuw opstarten is geen pretje voor me.

Vrijdagmiddag samen met Tina onze intrek genomen in een studio van Aquarius apartments.
In Zandvoort natuurlijk iets gekocht, het lijkt bijna wel traditie om met een vest, blouse, tuir of sjaaltje thuis te komen.
's Avonds iets eten bij Italiaans restaurant Cesario.
Niet hoogstaand maar wel lekker.
Tina nam een ??? coffee toe en ik mijn favoriet: Tiramisu.
Jammer dat Tina de koffie al op had toen mijn toetje geserveerd werd. En inplaats van taart was het meer ijstaart, jammer.

Zaterdag starten we klokslag 7.30 uur vanuit de studio.
We hadden al besloten om niet het circuit op te gaan, we hebben er een km. opzitten als we het strand op gaan.
Bij de stempelpost gaat het shirt met lange mouwen bij ons beiden uit. Geen wandelaar die vreemd opkijkt van deze striptease.
Bij Ijmuiden tijd voor koffie met wat lekkers (notenake).

Vanaf het strand is de route even niet zo aantrekkelijk. Om even uit de drukte te zijn gaan we op het grindpad lopen.
Eerdere edities werden we daar ook op gestuurd maar delen van het pad zijn slecht dus ik denk dat de organisatie daarom voor het fietspad heeft gekozen als officiële route.
Onderweg richting Duin en Kruidberg een bankje opgezocht
Hier wat gegeten, de 1ste pijnstiller genomen en een sanitaire stop.
Bij Duin en kruidberg een korte rust met koffie en de gekregen lekkernij.
Omdat we geen dixies zagen zijn we uiteindelijk bij de Hockeyclub even naar binnen gegaan voor toiletbezoek.
Ondertussen contact met mede W4Wers via app en foto's.
Op de parkeerplaats bij Caprera was het gezellig druk. Is wel eens anders geweest, konden toen geen zitplaats bemachtigen, nu plek zat.
Bij Linke Loetje een heerlijke manderijn maar we rusten hier niet, we lopen door naar Kraantje Lek.
Bij Kraantje Lek buiten gaan zitten want binnen was het echt bloedheet.
Even gekeken of Corné er nog zat maar kreeg van Martin bericht dat hij de rest van de fam. wilde inhalen.
Voor Tina een Radler en voor mij een cassis, Glühwein hadden we onderweg al uit eigen voorraad gedronken.
Een portie bitterballen maakte het compleet.
Na een paar hapjes van de bitterbal vond ik er maar een vreemd smaakje aanzitten, ook de geur was niet echt lekker. Nu heb ik een sterke neus als iets bedorven is. Tina leek het eerst niet te merken maar bij de 2de bitterbal had ze ook een rare smaak in de mond.
De bediening aangeschoten en onze bevindingen kenbaar gemaakt. Geen probleem, een ander porite wordt gereed gemaakt. Die komen uit dezelfde doos maar ze zijn bereid een nieuwe doos aan te breken.
We kiezen eieren voor ons geld en ruilen voor kipnuggets.
Later kwam de kok nog even bij ons. Ze hadden de helft van de doos al verkocht die middag en geen commentaar gehad.
Maar ja, de onze kunnen wel eens van een andere salpicon gemaakt zijn dan de eerste helft van de doos.
Verder deed ze er ook niet moeilijk over en zouden de rest ook niet verkopen.
Ondertussen contact met Martin. Omdat we buiten zittten hebben we geen zin om ruim 40 min. op hun te wachten.
Wel kunnen we berichten dat er Glühwein is.
Hoewel velen een hekel aan het Visserschpad hebben vind ik het wel meevallen. Je weet dat je er bijna bent.
We worden ook een beetje melig en lopen een beetje flauwe grappen te maken en te geinen.
Spreken een paar jonge wandelaartjes moed in en gaan goedgemutst verder.
Bij het verlaten van het Visserschpad is het krijgen van een Werthers echte bijna traditie.
Zuigend op de lekkernij gaat het Zandvoort in.
Een paar jonge fans willen een High Five en we zijn de beroerdste niet om daar gehoor aan te geven.
Eenmaal in de winkelstraat is er gezellige muziek en bij het gemeentehuis krijgen we een Gerbera.
Dan nog even de hoek om naar het Gasthuisplein voor de welverdiende medaille, stempel en plaatje.
In een heel rustig tempo gaan we dan terug, misschien zien we de anderen nog.
Wel ziet Angelique ons die, samen met Johan, bij Sheila's op het terras zit.
Omdat we moe zijn en het lijkt op te klaren is het ons te koud om plaats te nemen.
We willen een warme douche.
Richting onze studio lopen we de wandelaars tegemoet maar helaas Martin, Sylvia, Fien en Charlotte niet gezien.
Na het douchen en een stevig glas port weer richting centrum om een hapje te eten bij "oud Zandvoortsch vischrestaurant De Meerpaal".
Helaas alles gereserveerd maar als we over een half uurtje terug zouden komen dan hadden ze wel een plaatsje voor ons.
Zo gezegd, zo gedaan.
Gekozen voor het Noordzee banket, niet goedkoop maar veel en om je vingers bij op te eten. Nog wat lekkers toe en het was weer compleet.
Ondertussen waren we weer flink melig dus we hebben weer wat afgelachen. Heerlijk, we hadden er (buik)spierpijn van.
Terug in onze studio ging het lampje snel uit.
Tina moest vandaag weer op tijd in Hoorn zijn. Ik ben nog even heerlijk blijven liggen en stapte om even over 11 uur op de trein.
De trip kreeg een staartje omdat ik vlakbij Obdam bemerlte dat ik mijn auto- en huissleutel in Zandvoort had laten liggen.
Hulptroepen moesten me redden en de sleutels worden thuisgestuurd.

Tina, bedankt voor weer een heerlijk weekend en natuurlijk voor het lachen. Ik zie al weer uit naar Terschelling.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 24 maart 2018: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2018, 19:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ook ik vond het erg gezellig om jullie te zien. Verslag volgt later deze week. En later zal ik hier de fotos en verslagen kijken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24 maart 2018: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2018, 08:06 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
footloose schreef:
En hier staat een selectie van mijn foto's van de 18 km-route (met kort verslag): https://myalbum.com/album/duOBmOUCPkxw

Het ging verrassend goed. Ik had wel last van mijn rug en was behoorlijk stijf maar na een weldadige nachtrust ben ik weer alive and kicking en errug blij met weer een mijlpaal. Ik ben zo blij dat ik nog wandelen kan!
Ik vond het leuk om Angelique, Cobie en Corné in levende lijve tegen te komen en om van de anderen (Martin in gezelschap van Sylvia, Charlotte en vanaf Duin- en Kruidberg ook Fien, en ook van Carla en Tina) onderweg appjes en foto's te ontvangen. Het was weer als vanouds gezellig en goed georganiseerd. Leuk om nu ook eens de 18 kilometerroute te hebben gedaan maar de 30 kilometerroute is toch wel de topper van dit evenement hoor. Ik durf stiekem te dromen over volgend jaar......


Leuke foto's!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24 maart 2018: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2018, 12:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
footloose schreef:
En hier staat een selectie van mijn foto's van de 18 km-route (met kort verslag): https://myalbum.com/album/duOBmOUCPkxw

Het ging verrassend goed. Ik had wel last van mijn rug en was behoorlijk stijf maar na een weldadige nachtrust ben ik weer alive and kicking en errug blij met weer een mijlpaal. Ik ben zo blij dat ik nog wandelen kan!
Ik vond het leuk om Angelique, Cobie en Corné in levende lijve tegen te komen en om van de anderen (Martin in gezelschap van Sylvia, Charlotte en vanaf Duin- en Kruidberg ook Fien, en ook van Carla en Tina) onderweg appjes en foto's te ontvangen. Het was weer als vanouds gezellig en goed georganiseerd. Leuk om nu ook eens de 18 kilometerroute te hebben gedaan maar de 30 kilometerroute is toch wel de topper van dit evenement hoor. Ik durf stiekem te dromen over volgend jaar......

Leuke foto's Truus, ben blij dat het zo goed gaat met je!!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 24 maart 2018: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2018, 12:58 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1547
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Leuke foto's Truus! Fijn dat je dit weer kunt doen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24 maart 2018: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2018, 11:15 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Leuke alle verslagen terug te lezen. Ook ik heb meegelopen. De bedoeling was om met m'n oom, tante en nicht te lopen (en nog een aantal van hun wandelclub), maar toen ik de deur uitstapte reed de tram al langs. Die was een paar minuten te vroeg, dus ik miste zo tram, metro en trein. Ruim een half uur later dan gepland ben ik toen gestart, de familie was toen al 3 kwartier weg.

De eerste 12 kilometers heb ik opgelopen met Martin, Sylvia en Charlotte (zie foto ;) ). Daarna heb ik de vaart erin gezet om te proberen de familie nog bij te halen. Helaas niet gelukt, ik finishte 10 minuten nadat zij gefinisht waren. Net voor de finish nog Truus, Esther en Cobie nog kort gesproken. Ik heb uitstekend gelopen zonder echte klachten. Het weer was mooi, helaas wel bewolkt. Maar niets te klagen :)


U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24 maart 2018: 30 van Zandvoort (NH)
BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2018, 20:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Owja, ik zou nog een verslag maken.. Bijna vergeten!

Na een erg drukke werkweek en iets te weinig slaap zag ik de trein net voor mijn neus weg rijden. Nog niet helemaal wakker nam ik de volgende trein en bij het uitstappen zag ik Truus en zus ook uitstappen. Elkaar begroet en waar hun doorliepen, dook ik een Kiosk in om koffie te halen en iets lekkers voor onderweg. Daarna liep ik naar de boulevard en zette koers richting eerste rustpost. Doordat ik nu later starte, was de post al even open voor de 18km lopers. Hier nam ik een reep in ontvangst en liep verder over het strand naar Parnassia. Hier was de opgang verandert! Wat een goede zet! Het was altijd een erg stijle/zware/mulzand bedoening maar nu kon ik hem best makkelijk lopen. Wel stond er een file om te stempelen maar was blij met het flesje water.

Hier ging ik van de 18km route af en ging dwars door de duinen naar ingang Koevlak, Overveen. Een lusje van ong. 10km. 5km tot Koevlak en weer 5km terug naar Parnassia. In de verte zag ik de stoet 18wandelaars lopen en wist dat ik een stukje dubbel zou lopen, want we zouden elkaar gaan kruizen. Maar het is hier zo mooi, echt niet erg om een stukje dubbel te doen! Bij ingang Koevlak in het duincafe een koffie en licheeranja genomen. De koffie was lekker, de ranja smaakte nergens naar terwijl het biologisch ecologisch was, en ik verwarde dat met dat het naar echt Lichee zou smaken... Na een iets te lange rust het lusje afgemaakt om weer bij Parnassia uit te komen.

Hier was ik even bang dat de pijlen al weggehaald zouden worden, de post zou al gesloten zijn en ik was nu echt de allerlaatste in het veld. Gelukkig hingen de pijlen nog, en genoot ik van de heerlijke rust en de prachtige omgeving: Aalscholvers die hun vleugels aan het drogen waren bij het vogelmeer, konijntjes die weer voorzichtig tevoorschijn durfde te komen, noem maar op! Ik ben benieuwd of je dit ook zag als je in de drukte liep? Op een vd duintoppen zag ik dat er een klein groepje voor me liep die misschien ook wel de 18km liepen. Ze liepen wel erg langzaam en vroeg me af of ze nu stilstonden of liepen? Ik kwam snel dichterbij en zag dat er nog wel gelopen werd, maar tempo zat er niet in. Ik vroeg of het ging, en met tranen in de ogen vertelde een mevrouw dat ze zich verkeken had op de route, en zag dat ze nog maar net op de helft was. (9km dus.) Ik vroeg of ze de gehele route wilde doen, of misschien de route in wilde korten? En vertelde dat ze bij de volgende rustpost, die ongeveer een kilometer verderop was een bus kon pakken. Ik heb nog nooit iemand zo snel zien veranderen van verdrietig naar blij/opgelucht! Want nogmaals 9km lopen kon ze echt niet meer. (Zei de vrouw)

Helaas kwam ik er even later achter dat de rust helemaal aan het einde vd camping zat, op 11,5km dus ipv 10km, en dat ze dus ipv 1km nog 2,5km moest.. Dat wist ik ook niet van te voren, en de tijd begon te dringen, want om kwart voor twee zou de rust sluiten. Ik was er uiteindelijk hlf twee, kreeg nog een stempel en zag genoeg mensen zitten, maar hetgeen wat aangeboden werd was op. Aan de schilen te zien waren het mandarijnen? Ik ging op een bankje zitten maar het was pal in de wind, dus behoorlijk fris!

Nu hoefde ik alleen het vervelende duinpieperpad nog af te lopen en een stukje bebouwde kom van Z.voort. En dat duinpieperpad is zo verrekte lang! Er komt nooit een end an, hij slingerd alle kanten op en iedere keer hoop je het tunneltje te zien, maar helaas. En dat de organisatie ieder jaar weer claimt dat de 18km langs de Wisentenroute komt? Die komt er niet eens in de buurt, ligt nl aan de andere kant waar de route juist afbuigt, de verkeerde kant op... Afijn, Ik had ook nog uit zeer betrouwbare bron vernomen dat het laatste stukje duinpieperpad afgesloten zou zijn ivm werkzaamheden aan het spoor die tot mei zullen duren, maar ik had niets over een routewijziging gelezen, dus was al benieuwd hoe het nu dan ging. Ik kon mijn bron geruststellen dat het stuk idd normaliter is afgezet, maar er nu zowel aan begin als eind een medewerker van de organisatie stond, en wij wel gebruik mochten maken van het pad.

Uiteindelijk toch sneller binnen dan verwacht, bijna 30km in de pocket en een goede training voor de 40/80 van de RWV over een maand!

Wel viel het me op dat deze route best zwaar is! De hoge duintoppen worden niet geschuwd en de rustposten verdeling is echt niet grappig. Nu kan de organisatie ook weinig anders, of je moet de hele route omgooien maar das nu ook weer niet de bedoeling. Je hebt in de eerste 5km twee(!) posten, dan na 6km weer 1, en daarna 8km niets. Wel bankjes, maar die zijn veelal bezet door andere vermoeide wandelaars. Ik dacht dat de 18km was gekomen voor mensen die de 30km niet (meer) kunnen lopen, maar zo makkelijk is deze 18km niet! Jas, voor een geoefende wandelaar zoals ik is het geen probleem, maar of ik mijn moeder deze 18km kan aandoen? Gok zomaar dat deze tezwaar voor haar gaat worden..


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.