Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 13:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2015, 23:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Ik heb de laatste maanden nogal last van mijn knietjes maar toch wilde ik wel weer eens een langere afstand proberen dus op naar de WS78 tocht vanuit mijn geboortestad Haarlem. Aan de start wat bekenden gezien. (onder andere fhd) De eerste kilometers gingen door de oude binnenstad. Die ken ik op mijn duimpje dus dat was een goede reden om de eerste 5km af te snijden. Al zo lang geen 40ers meer gelopen dus we zouden al tevreden zijn met 35km. Leuk dat we toch door een stukje Haarlem kwamen waar ik nooit geweest was. Ja, sommige wijken daar heb je gewoon niets te zoeken. Aldus kwamen we als een van de eersten aan bij de soeppost. Gelukkig was de soep al heet en konden Gery en ik genieten van een heerlijk bekertje uiensoep. Daarna vervolgden we de Brouwersvaart naar Overveen waar we bij Kraanje Lek de duinen in gingen. In plaats van het klinkerpad te volgen liepen we over onverhard pad langs een hek. Op een gegeven moment ging ik mij een waakhond voelen ;) Op dit stukje kwamen we ook Ilonka1 tegen. Ik mag wel stellen dat mijn oogoperaties geslaagd zijn. Ik had haar nog nooit eerder ontmoet maar herkende haar van de foto's die ik hier en daar op dit forum gezien heb. Ilonka is een doorstapper dus ze was al spoedig "aan den einder" verdwenen en hebben haar verder niet meer gezien. Nadat we bij de ingang van het circuit de duinen uitkwamen gingen we richting strand waar we langs de vloedlijn dik 2km aflegden richting grote rust aan de kop van de zeeweg. Bij eetcafe 't Eindpunt was het een drukte van belang. De voorsprong die we door het "afsnijden" hadden opgebouwd was verdwenen en we zaten duidelijk in het peloton. Daarna ging het de Kennemerduinen in. Mooie paadjes maar het was een flink stuk via de Heerenduinen naar Duin en Kruidberg in Santpoort-Noord. Ik begon serieus last te krijgen van de knieen. Op vlak terrein ging het wel maar het afdalen na een bultje was best pijnlijk. Ook totaal geen kracht in de beentjes (buffelknieen) en het tempo dat toch al niet zo hoog lag ging nog verder omlaag. Bij de koffiepost besloten om het volgende lusje door de duinen ook maar over te slaan en we dus namen de kortste weg naar de ruine van Brederode waar we de route weer oppikten voor de laatste 2,5km. Om 16:00u waren Gery en ik terug bij af met, volgens de GPS, 32km achter de hielen.
Ik vind het wel mooi zo. Lekker buiten gespeeld met de gehele dag een heerlijk zonnetje en na het douchen lekker uit eten geweest bij de chinees. Morgen lekker uitslapen, bier overhevelen om te lageren, een portie oliebollen bakken en verder lekker niks!

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=SQXIPXT8

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2015, 08:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Ben schreef:
Ik heb de laatste maanden nogal last van mijn knietjes maar toch wilde ik wel weer eens een langere afstand proberen dus op naar de WS78 tocht vanuit mijn geboortestad Haarlem. Aan de start wat bekenden gezien. (onder andere fhd) De eerste kilometers gingen door de oude binnenstad. Die ken ik op mijn duimpje dus dat was een goede reden om de eerste 5km af te snijden. Al zo lang geen 40ers meer gelopen dus we zouden al tevreden zijn met 35km. Leuk dat we toch door een stukje Haarlem kwamen waar ik nooit geweest was. Ja, sommige wijken daar heb je gewoon niets te zoeken. Aldus kwamen we als een van de eersten aan bij de soeppost. Gelukkig was de soep al heet en konden Gery en ik genieten van een heerlijk bekertje uiensoep. Daarna vervolgden we de Brouwersvaart naar Overveen waar we bij Kraanje Lek de duinen in gingen. In plaats van het klinkerpad te volgen liepen we over onverhard pad langs een hek. Op een gegeven moment ging ik mij een waakhond voelen ;) Op dit stukje kwamen we ook Ilonka1 tegen. Ik mag wel stellen dat mijn oogoperaties geslaagd zijn. Ik had haar nog nooit eerder ontmoet maar herkende haar van de foto's die ik hier en daar op dit forum gezien heb. Ilonka is een doorstapper dus ze was al spoedig "aan den einder" verdwenen en hebben haar verder niet meer gezien. Nadat we bij de ingang van het circuit de duinen uitkwamen gingen we richting strand waar we langs de vloedlijn dik 2km aflegden richting grote rust aan de kop van de zeeweg. Bij eetcafe 't Eindpunt was het een drukte van belang. De voorsprong die we door het "afsnijden" hadden opgebouwd was verdwenen en we zaten duidelijk in het peloton. Daarna ging het de Kennemerduinen in. Mooie paadjes maar het was een flink stuk via de Heerenduinen naar Duin en Kruidberg in Santpoort-Noord. Ik begon serieus last te krijgen van de knieen. Op vlak terrein ging het wel maar het afdalen na een bultje was best pijnlijk. Ook totaal geen kracht in de beentjes (buffelknieen) en het tempo dat toch al niet zo hoog lag ging nog verder omlaag. Bij de koffiepost besloten om het volgende lusje door de duinen ook maar over te slaan en we dus namen de kortste weg naar de ruine van Brederode waar we de route weer oppikten voor de laatste 2,5km. Om 16:00u waren Gery en ik terug bij af met, volgens de GPS, 32km achter de hielen.
Ik vind het wel mooi zo. Lekker buiten gespeeld met de gehele dag een heerlijk zonnetje en na het douchen lekker uit eten geweest bij de chinees. Morgen lekker uitslapen, bier overhevelen om te lageren, een portie oliebollen bakken en verder lekker niks!

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=SQXIPXT8

Mooi verslag en foto's. Sterkte met je knie


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2015, 10:28 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2011, 17:32
Berichten: 672
Leeftijd: 42
Afstand 2024: 4 x 40
Kilometers gelopen: genoeg
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 11
100+ wandelingen: 2
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Ben schreef:
Ik heb de laatste maanden nogal last van mijn knietjes maar toch wilde ik wel weer eens een langere afstand proberen dus op naar de WS78 tocht vanuit mijn geboortestad Haarlem. Aan de start wat bekenden gezien. (onder andere fhd) De eerste kilometers gingen door de oude binnenstad. Die ken ik op mijn duimpje dus dat was een goede reden om de eerste 5km af te snijden. Al zo lang geen 40ers meer gelopen dus we zouden al tevreden zijn met 35km. Leuk dat we toch door een stukje Haarlem kwamen waar ik nooit geweest was. Ja, sommige wijken daar heb je gewoon niets te zoeken. Aldus kwamen we als een van de eersten aan bij de soeppost. Gelukkig was de soep al heet en konden Gery en ik genieten van een heerlijk bekertje uiensoep. Daarna vervolgden we de Brouwersvaart naar Overveen waar we bij Kraanje Lek de duinen in gingen. In plaats van het klinkerpad te volgen liepen we over onverhard pad langs een hek. Op een gegeven moment ging ik mij een waakhond voelen ;) Op dit stukje kwamen we ook Ilonka1 tegen. Ik mag wel stellen dat mijn oogoperaties geslaagd zijn. Ik had haar nog nooit eerder ontmoet maar herkende haar van de foto's die ik hier en daar op dit forum gezien heb. Ilonka is een doorstapper dus ze was al spoedig "aan den einder" verdwenen en hebben haar verder niet meer gezien. Nadat we bij de ingang van het circuit de duinen uitkwamen gingen we richting strand waar we langs de vloedlijn dik 2km aflegden richting grote rust aan de kop van de zeeweg. Bij eetcafe 't Eindpunt was het een drukte van belang. De voorsprong die we door het "afsnijden" hadden opgebouwd was verdwenen en we zaten duidelijk in het peloton. Daarna ging het de Kennemerduinen in. Mooie paadjes maar het was een flink stuk via de Heerenduinen naar Duin en Kruidberg in Santpoort-Noord. Ik begon serieus last te krijgen van de knieen. Op vlak terrein ging het wel maar het afdalen na een bultje was best pijnlijk. Ook totaal geen kracht in de beentjes (buffelknieen) en het tempo dat toch al niet zo hoog lag ging nog verder omlaag. Bij de koffiepost besloten om het volgende lusje door de duinen ook maar over te slaan en we dus namen de kortste weg naar de ruine van Brederode waar we de route weer oppikten voor de laatste 2,5km. Om 16:00u waren Gery en ik terug bij af met, volgens de GPS, 32km achter de hielen.
Ik vind het wel mooi zo. Lekker buiten gespeeld met de gehele dag een heerlijk zonnetje en na het douchen lekker uit eten geweest bij de chinees. Morgen lekker uitslapen, bier overhevelen om te lageren, een portie oliebollen bakken en verder lekker niks!

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=SQXIPXT8


Leuk dat we elkaar even een hand konden geven. Ik vond het een prachtige tocht! De zeesterren vond ik ook echt speciaal: zoveel had ik er ook niet eerder bij elkaar gezien. En wat een prachtige foto met die regenboog. Het was inderdaad een pittige tocht met veel klimmen en dalen. Succes met je knie.

_________________
Behoorlijk wandelverslaafd...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2015, 15:25 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Tigelu schreef:
Tigelu schreef:
fhd schreef:
Ruzie?

ik neem aan dat je va Hoorn komt, dan is het niet praktisch naar Beverwijk te trejnen en een tijd in de bus te zitten. Als je 40km kunt wandelen, kun je die paar km va Bloemendaal ook wel lopen. Ben je ook een stuk korter onderweg.

Ik hoop wel voor je dat het lukt Tina. En anders kan ik je ook tips geven om de route in te korten mocht 40km niet haalbaar zijn.

Heej, dat klinkt interessant. Ben normaal niet zo van de afsnij, maar nu wellicht wel.

Eerst even kijken hoe de NS de werkzaamheden op het traject richting Haarlem aan gaat pakken en wat er uit ligt en wat wel kan. Het zal ook een keer niet zo zijn...


Definitief geen WS'78: ging alleen even door en over de sneeuw naar de schuur en gleed weg, verdraaide mijn knie en daar was hij (en ik) niet blij mee. Word hem dus niet. Ga wel virtueel wandelen met onze twee-daagse routes.

Iedereen die wél gaat wandelen dit weekend: veel plezier en graag veel plaatjes schieten. Dan heb ik in ieder geval de na-pret.

Das flink balen voor je, beterschap.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 02 Feb 2015, 11:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4938
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ook ikheb hier buiten gespeeld afgelopen zaterdag. Zoals verwacht deed de naam van de tocht geen eer aan, het had beter de sportvelden of duinentocht kunnen heten want dat hebben we meer gezien dan Kenau en haar geschiedenis. Best jammer aangezien er bekend is waar haar werf was, haar woonhuis en ook de plek waar de poorten hebben gestaan. Zelfs het deccinia oude standbeeld werd overgeslage , we moesten het slechts met het moderne beeld doen. En omlopen hoefde je ook niet als je de route in het begin minder langs de sportvelden liet gaan. Beetje jammer. Maar genoeg gezeurd, het was evengoed een erg mooie tocht, mooi wandelweer en gelukkig was de meeste sneeuw al weg


We hebben zo ongeveer elk uitzichtpunt in de duinen gedaan en mochten voornamelijk de hoogste duintoppen beklimmen. Sommige vonden deze route te zwaar maar die zij zeker alleen de laatste paar tochten van WS gewend. Al moet ik bekennen dat ikook flink veel spierpijn had en mijn bovenbenen nog voel. Dacht dat het beter met de conditie was gesteld dus dat viel even tegen.

Leuk om weer wat bekenden te hebben gesproken en hoop dat ik er bij de volgende WS tocht weer bij ben. Voor die tijd heb ik helaas geen tijd om aan de wandel te gaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 02 Feb 2015, 21:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus heeft ook afgelopen zaterdag de WS78 tocht vanuit Haarlem gelopen, en daarbij weer heel veel mooie foto's gemaakt. Deze foto's zijn hier te bekijken: http://www.mijnalbum.nl/Album=7WSXBOZL


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 02 Feb 2015, 21:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Truitje schreef:
Bertus heeft ook afgelopen zaterdag de WS78 tocht vanuit Haarlem gelopen, en daarbij weer heel veel mooie foto's gemaakt. Deze foto's zijn hier te bekijken: http://www.mijnalbum.nl/Album=7WSXBOZL

Leuke foto's. Nog wat plekjes gezien waar we met de wandelbabbeltocht ook zijn geweest :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 03 Feb 2015, 16:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4938
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Leuke foto,s van Bertus. Alleen zie ik 2 keer een paard zonder ruiter voorbij komen, was de ruiter wel in de buurt?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 03 Feb 2015, 20:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Lekker bezig geweest Bertus. Wat een foto's en wat een oog voor detail onderweg.
Helaas hebben we elkaar niet gezien.

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 03 Feb 2015, 22:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
fhd schreef:
Leuke foto,s van Bertus. Alleen zie ik 2 keer een paard zonder ruiter voorbij komen, was de ruiter wel in de buurt?

Nee, er was nergens een ruiter te zien. En het paard liep in een stevige stap,alsof hij precies wist waar hij heen moest. Geen idee waar het paard vandaan kwam.


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 03 Feb 2015, 23:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4938
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Had ik moeten weten, ik ken de manege en de meeste privestallen in de buurt. Vaak hangt er iets aan het zadel waarin je dat af kan lezen. Zal eens rondneuzen ofballes goed is afgelopen met de ruiter of amazone.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 31 januari 2015: WS78 Haarlem (NH)
BerichtGeplaatst: 04 Feb 2015, 01:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
fhd schreef:
Had ik moeten weten, ik ken de manege en de meeste privestallen in de buurt. Vaak hangt er iets aan het zadel waarin je dat af kan lezen. Zal eens rondneuzen ofballes goed is afgelopen met de ruiter of amazone.

Dat zou ik wel fijn vinden, wij zijn eigenlijk ook wel benieuwd hoe zo dat paard daar alleen liep en of er hopelijk niemand gewond is geraakt.


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.