Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 01 Mei 2024, 23:51

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 8 sept. 2018: 10e Loslopers Najaarswandeltocht - Losser (Ov)
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2018, 07:32 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2009, 21:55
Berichten: 113
Woonplaats: Dinkeldorp
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Onbekend
Aantal N4D volbracht:
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Op zaterdag 8 september wordt er voor de 10e en laatste keer in het mooie Twentse landschap vanuit Losser de Loslopers Najaarswandeltocht georganiseerd.
Omdat Losloperstocht ook onderdeel is van de Twentse Wandel4daagse en deze 4daagse dezelfde organisator kent, is de kans groot dat ook de Twentse wandel4daagse stopt.

Deelnemers lopen voor een goed doel: Voedselbank Losser. Om ongeveer 15.30 uur wordt de opbrengst van de tocht en van de voorjaarstocht overhandigd aan het goede doel.

Routes en routebeschrijving
De lange routes lopen globaal richting het Haagse bos en Lonneker waarbij. De korte routes lopen richting Duitsland. Aangezien de 10 km route deels door Duitsland loopt, moeten wandelaars een geldige legitimatie (bijv. paspoort) bij zich hebben. Er is geen bepijling, voor iedere route is er een routebeschrijving die bestaat uit een routebeschrijving met een routekaartje. Mensen kunnen ook met een GPS/GPX kaartje met de Eigen smartphone wandelen. De routes worden binnenkort digitaal beschikbaar gesteld.

Inschrijven
We vragen de deelnemers een klein bedrag voor deelname aan de tocht. Leden van een wandelbond betalen € 2,50 en niet-leden € 3,50. De organisatie probeert tijdens de wandeltocht altijd voor een gratis extraatje te zorgen in de vorm van koffie/thee op de startlocatie en wellicht wat soep bij terugkomst.

Vooraf inschrijven hoeft niet maar is wel mogelijk via: losloperswandeltocht@adhocwerk.nl
Inschrijven kan op de dag zelf bij de start/finish locatie: Raadhuisstraat 20, Losser (Lossers Voetcomfort).

Afstanden en starttijden:
- 30 km: starttijd van 08.00 tot 10.00 uur
- 20 km: starttijd van 08.30 tot 11.00 uur
- 10 en 5 km: starttijd van 09.00 tot 14.00 uur
De start-/finishlocatie sluit om 16.30 uur.

Openbaar vervoer:
Buslijn 61 vanuit Enschede (station) en lijn 64 vanuit Oldenzaal (station). Uitstappen bij halte R.K. Kerk in Losser. Loop terug naar het zebrapad en steek de straat over. Loop een stukje rechtdoor en loop daarna rechtsaf (Kerkstraat) langs Slagerij Luijerink (rechterzijde) en het gemeentehuis (linkerzijde). Ga op de kruising linksaf langs het gemeente huis en het plein en loop door richting de startfinish locatie (Lossers Voetcomfort).

Parkeren
Dit kan op het Martinusplein en in de Kerkstraat naast en achter het gemeentehuis. De parkeerruimte is echter wel beperkt. Blauwe zone: let goed op, voor de overige gebieden in het directe centrum, onder andere het plein voor het gemeentehuis, mag maar voor een beperkte tijd geparkeerd worden.

Routes - zijn binnenkort downloadbaar voor GPS

_________________
't loopt wel los.....


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 8 sept. 2018: 10e Loslopers Najaarswandeltocht - Losser
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2018, 10:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Jammer dat deze tocht (en mogelijk de 4daagse) stopt. Ik had hem graag een keer willen lopen, dit jaar past helaas niet in de agenda! :o


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 8 sept. 2018: 10e Loslopers Najaarswandeltocht - Losser
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2018, 11:33 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Verleden jaar heb ik met heel veel plezier, samen met Elly, deze 4daagse gelopen!
Dit jaar zat hij weer in de planning, maar doordat mijn nieuwe keuken net in dezelfde periode kwam, heb ik moeten cancellen.
Jammer dat ik nu dus waarschijnlijk geen herkansing meer krijg!

Losser is voor mij een eind weg voor 1 dag, maar wie weet kom ik de 8e wel, ik denk er nog over! :=

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 8 sept. 2018: 10e Loslopers Najaarswandeltocht - Losser
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2018, 13:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Danyell schreef:
Verleden jaar heb ik met heel veel plezier, samen met Elly, deze 4daagse gelopen!
Dit jaar zat hij weer in de planning, maar doordat mijn nieuwe keuken net in dezelfde periode kwam, heb ik moeten cancellen.
Jammer dat ik nu dus waarschijnlijk geen herkansing meer krijg!

Losser is voor mij een eind weg voor 1 dag, maar wie weet kom ik de 8e wel, ik denk er nog over! :=

Helaas is hotel Carola volgeboekt dat weekend vanwege een mega geocache evenement, maar anders was je welkom in Almelo. ;) Dus laat gerust van je horen als je op een ander moment in Twente wil wandelen.

Jammer dat deze tochten stoppen, Losser is mooi en ik heb ook wel eens meegedaan met de tochten vanuit de winkel. De 4daagse had ik ook nog graag eens willen doen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.