Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Titel: Re: 29+30 sept 2018: Tocht om de Noord Winsum (GR)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2018, 12:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Inmiddels ligt het wandelfestival in Groningen weer een paar dagen achter ons. Ook ik deed weer mee. Thuis even de medailles geteld en het was zelfs al mijn 10e editie in het Groningse land.
Zoals altijd weer ingeschreven voor de 2x 40 km. Vorig jaar riepen een boel mensen dat niet meer te doen, maar leuk was het om te zien dat de meeste bekenden zich toch weer op deze afstand bevonden.

Vrijdag had ik heel handig een werkafspraak op kantoor Groningen, waardoor ik mooi op tijd aan mijn weekend kon beginnen. Ik heb eerst wat caches gedaan tussen Groningen en Winsum en ben toen naar het huis gegaan waar Elly en Louise al waren. Toen Robert er was heb ik met hem nog een rondje caches gedaan.

Zaterdag was het vroeg dag, om 6.20 uur zaten we al in de bus. We hoefden dit keer niet ver, want de route was vandaag heel erg slingerend in plaats van een rechte lijn. Het was dan ook nog geen 7 uur toen we in Warffum begonnen met het lopen.
Na een eerste cache in Warffum (die we niet eens vonden) waren Aike en ik de groep kwijt. Maar in Rottum kwamen we allemaal weer samen en dronken we er koffie. Eenmaal weer op gang kwam ik Conny tegen en liep een stuk met haar mee tot ze even van het parcours af moest. Ik had het tempo te pakken vandaag. Ik zat ook niet zo lekker in mijn vel dus ik vond het heerlijk om grote stukken alleen te lopen. Onderweg kwam ik Aria tegen, ook een bekende waar ik al meerdere keren deze tocht mee heb gelopen. Leuk was het om met haar bij te kletsen en een aantal keer een stuk op te lopen. Maar ook voor haar liep ik te hard. Wat was er vandaag met me aan de hand? Ik stiefelde door tot Middelstum, waar ik rust nam. Daar hoorde ik dat Robert en Aike ergens anders waren gaan zitten. Dat deed me besluiten niet te wachten, dat zou te lang duren, en door ging ik weer. Wederom met Conny. Tot zij er weer af moest ;-) 6 km voor de finish nam ik nog een kleine rust bij de boerderij. Ik bedacht me dat het parcours vandaag net zo stil en saai was als ikzelf. Er was weinig vertier, en waren weinig dingen om doorheen te lopen. Het thema was de Ploeg, dus onderweg waren er wel tig schilderijen te zien. Maar dat vond ikzelf niet zo bijzonder.

Om kwart voor 3 was ik al bij de finish. Daar nog even met Dick, Aria en Conny gezeten en gegeten en toen Aike en Robert er waren zijn we vertrokken. Eerst even de sleutel gevangen bij Louise, die aan het begin van het dorp liep. Heerlijk gedouched en daarna met Aike ook weer wezen cachen. En nog even een vette hap gescoord in Onderdendam, want ik had reuze honger.

Zondagochtend was het weer vroeg. De auto werd weer volgeladen en we fietsten weer naar de tent. Toch fijn, dat de fiets mee was. Helaas stagneerde de boel voor de bus en gingen we een halfuur later dan gisteren pas op pad. Het was tegen half 8 voor we op pad gingen, dit keer vanuit Haren. Ik verheugde mij op deze dag. Ik voelde me weer wat beter en ik vind het parcours vanuit het zuiden van de stad altijd prachtig. Bovendien ben ik altijd blij als ik weer in Groningen stad ben, deze stad heeft toch een bijzondere plek in mijn hart na er gewoond en gestudeerd te hebben.
Vandaag was er meer te doen, we liepen oa door de Hortus Botanicus en de Biotoop in Haren, het stadhuis en het provinciehuis in Groningen.
Bij het station hebben Aike en ik onszelf verwend met een Starbucks koffie en aan de noordkant van de stad was de lunchpauze bij een scoutinggroep. Vanwege het verdwijnen van een brug kregen een mooi fietspad langs het Reitdiep als alternatieve route. Het stuk na Groningen vond ik weer saai. Lange wegen, weinig te doen. Gelukkig waren er veel dorpen en was er af en toe nog een cache te vinden.
Aike en ik liepen inmiddels, zoals gebruikelijk, weer redelijk achteraan en dat was te merken omdat overal alles alweer opgeruimd werd. We hebben nog een paar keer gezeten, onder andere bij cafe Hamming in Garnwerd waar de anderen volgens de w4w app net weg moesten zijn. Het laatste stuk was vreselijk, je ziet en hoort de tent maar je moet nog 5 km lopen. Winsum zelf is dan gelukkig wel weer leuk. Om kwart voor 5 meldden we ons vandaag af, 2 uur later en 3 kilometer minder dan gisteren :rofl:

Iedereen die we kenden zat bij elkaar, wat gezellig om iedereen nog even te zien! Sommigen had ik helemaal nog niet gesproken dit weekend. Helaas hebben we Esther en Truus gemist.
Na een bordje boerenkool stapten Aike en ik op de fiets en hebben we in Winsum nog 2 caches gedaan en een kop koffie gedronken bij de gouden Karper. Hier waren ook Liana en Jelle en even later Charlotte.

Maar daarna was het toch echt tijd om de fiets op de auto te laden en te gaan. Volgend jaar ben ik er weer, dan gaan we het wandelfestival beleven in en rond Veendam.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 29+30 sept 2018: Tocht om de Noord Winsum (GR)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2018, 14:17 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Geen foto's? Of heb ik wat gemist?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 29+30 sept 2018: Tocht om de Noord Winsum (GR)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2018, 14:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
https://myalbum.com/album/bKdHxSj1QDOL

http://www.eropuit.info/?p=2334

https://www.facebook.com/groups/289017187781407/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 29+30 sept 2018: Tocht om de Noord Winsum (GR)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2018, 15:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:

Mooie impressie van 2 dagen heerlijk buitenspelen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 29+30 sept 2018: Tocht om de Noord Winsum (GR)
BerichtGeplaatst: 04 Okt 2018, 13:18 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:


Leuke foto's. Leuk om te zien. Dat jullie nog gewoon tij hebben voor de culturele uitstapjes onderweg ...

Geen appeltaart met slagroom?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 29+30 sept 2018: Tocht om de Noord Winsum (GR)
BerichtGeplaatst: 04 Okt 2018, 17:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Friso schreef:
Jeltsje schreef:


Leuke foto's. Leuk om te zien. Dat jullie nog gewoon tij hebben voor de culturele uitstapjes onderweg ...

Geen appeltaart met slagroom?

Helaas geen appeltaart deze keer ;( Wel gratis koffie bij de Hortus en het Stadhuis :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 29+30 sept 2018: Tocht om de Noord Winsum (GR)
BerichtGeplaatst: 06 Okt 2018, 20:36 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:

Hihi, Liana, jij hebt die van volgend jaar maar meteen gelopen? (m.a.w. je loopt een jaar op de feiten vooruit, dit was toch editie 2018?)
Maar mooie foto's hoor, heel herkenbaar en wat was het weer leuk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 29+30 sept 2018: Tocht om de Noord Winsum (GR)
BerichtGeplaatst: 06 Okt 2018, 22:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
footloose schreef:
Jeltsje schreef:

Hihi, Liana, jij hebt die van volgend jaar maar meteen gelopen? (m.a.w. je loopt een jaar op de feiten vooruit, dit was toch editie 2018?)
Maar mooie foto's hoor, heel herkenbaar en wat was het weer leuk.

Ik ben altijd mijn tijd ver vooruit :rofl:
Trouwens je moet de groeten hebben van een collega wandeltrainer uit Drachten, waar ik vandaag mee gelopen heb


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 29+30 sept 2018: Tocht om de Noord Winsum (GR)
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2018, 14:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
https://www.youtube.com/watch?v=fOS9j2w ... LCQ4SKOPZ9
https://www.youtube.com/watch?v=jTDmKT2 ... LCQ4SKOPZ9
https://www.youtube.com/watch?v=ofHDxoa ... KOPZ9&t=0s

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.