Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 11 Mei 2024, 17:07

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2021, 11:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7559
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Spatoes schreef:
joyke schreef:
het was goed wandel weer in de ochtend en late avond door de kilometers in 2 blokken te verdelen was dat goed te doen voor mijn had de optie in 3 maar liep zo lekker dat ik het in 2 ook gelukkig kon op na weer de echte vierdaagse voor de nummers 2

Joyce: :y: wat goed van je! Wat fijn voor je dat het zo goed ging. :vague:
Gefeliciteerd!


ja vond ook fijn dat ik smorgens 1 uur
en in de avond 1 uur gezelschap had
me tempo was goed te doen heel relax dankjewel Spatoes

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2021, 13:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Mrt 2017, 09:47
Berichten: 1127
Woonplaats: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
joyke schreef:
jep dat staat nog steeds op me wensen lijst nummer 2



Gaaf!

wanneer liep je de eerste? Niet in 2018 of 2019 toch (toen ik meeliep)?

_________________
Gewoon doorlopen, meer is het niet..


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2021, 14:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6090
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
De zilveren "Alternatieve Vierdaagse"medaille is binnen!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2021, 14:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Mrt 2017, 09:47
Berichten: 1127
Woonplaats: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Ik hoop de mijne (in goud) morgen te krijgen.

_________________
Gewoon doorlopen, meer is het niet..


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2021, 20:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Vrijdag heeft Bertus de laatste dag van de Alternatieve 4daagse gelopen. Deze keer een route die ik de avond ervoor nog voor hem gemaakt heb. Zo min mogelijk over verharde wegen, en zoveel mogelijk onder de beschutting van de bomen. Nou dat is gelukt, en het is een mooie route geworden. Met af en toe een stukje route uit een andere tocht, zoals een stukje route van een wandeltocht van mij uit 2008, de Wandelbabbel4um Bos en Heidetocht.
Bij de foto's zie je op een gegeven moment de onderstam van een boom, dat is geen fout. Op 1 foto eerder zie je aan de rechterkant iets uitsteken, dat is een eekhoorn. Op de foto met die stam kan je rechts nog net de rode vacht van die eekhoorn herkennen terwijl die de boom in sjeest. Ga maar op zoek zou ik zeggen. Voor de foto's: https://myalbum.com/album/Up7Ak5HJuzUP


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2021, 20:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7559
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
qltel schreef:
joyke schreef:
jep dat staat nog steeds op me wensen lijst nummer 2

Gaaf!
wanneer liep je de eerste? Niet in 2018 of 2019 toch (toen ik meeliep)?

nee in 2015 en wilde in 2020 voor 2 gaan
ma helaas corona gooide roet erin

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2021, 21:23 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Mrt 2017, 09:47
Berichten: 1127
Woonplaats: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
joyke schreef:
qltel schreef:
joyke schreef:
jep dat staat nog steeds op me wensen lijst nummer 2

Gaaf!
wanneer liep je de eerste? Niet in 2018 of 2019 toch (toen ik meeliep)?

nee in 2015 en wilde in 2020 voor 2 gaan
ma helaas corona gooide roet erin



Hopelijk komt het volgend jaar goed...

_________________
Gewoon doorlopen, meer is het niet..


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2021, 16:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6741
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Dinsdag 20 juli:
Langs de Hollandse IJssel vanaf Oudewater tot aan de monding in de Nieuwe Maas nabij Krimpen a/d IJssel. Afstand 35 km.
Vandaag loop ik het 2e deel van een route langs de Hollandse IJssel. Het 1e deel heb ik begin juli gelopen en eindigde voor mij in Hekendorp. Ik wil met het O.V. naar het beginpunt (Hekendorp) reizen. Eerst met de trein naar Gouda en dan met de bus naar Hekendorp. Bij het betreden van de bus vraagt de chauffeuse mij waar ik heen wil. Ik geef aan dat ik naar Hekendorp wil en dan blijkt dat er tijdelijk geen bussen rijden naar Hekendorp. De bus stopt niet eerder dan in Oudewater. Samen met de chauffeuse kom ik tot de conclusie dat ik dan beter tot Oudewater zal reizen en van daaruit mijn wandeling zal starten.
Oudewater ligt ook aan de Hollandse IJssel en dat punt was ik de vorige keer al gepasseerd. Het komt er op neer dat ik vandaag niet de geplande 32 km zal lopen maar zo'n 4-5 km extra!!
Niet leuk, maar het is niet anders. Knop in m'n bovenkamer omzetten en gaan met die banaan! Het stuk naar Hekendorp is precies dat deel wat ik de vorige keer in de stromende regen heb gelopen en dat hoeft vandaag gelukkig niet. Het is prima wandelweer, droog en zonnig. Helaas heb ik mijn zonnebril thuis laten liggen. Gaat lekker vandaag!!

De chauffeuse zet me op een voor mij gunstige plek af, ik hoef alleen nog maar een brug over te steken en dan bevind ik me aan de Hollandse IJssel.
Van daaruit heb ik de keuze uit lopen over de grasdijk (met schapen en met overstapjes) of de smalle autoweg benedendijks. De grasdijk bezorgt me al snel natte voeten, dan toch maar over de weg waar ook auto's rijden.
Iets verderop zie ik dat er op de grasdijk een schaap met zijn kop in het gaas vastzit. Bij het eerstvolgende huis bel ik aan en meld dit incident. De bewoonster neemt de melding serieus en geeft aan het schaap te zullen bevrijden uit diens benarde situatie.
Zo langzamerhand nader ik Hekendorp en kan ik eindelijk aan de geplande wandeling beginnen. Ik tref meerdere Alternatieve Vierdaagse lopers en maak met menigeen een praatje.
De Hollandse IJssel is een rustig kabbelend vaarwater met vooral pleziervaartuigen op het water.

Vanaf Gouda vind ik de route tijdelijk minder aantrekkelijk; eerst volgt een industriegebied en later volgen de Julianasluizen, waar ik over drukke wegen moet wandelen om uiteindelijk weer op een dijk langs de rivier uit te komen (waar het eveneens druk is en ik besluit om benedendijks verder te gaan).
Ik spot enkele ANWB informatieborden en deze registreer ik in een speciale app.: de ANWB heeft o.a. wandelaars opgeroepen om deze borden te fotograferen en de onderhoudsstaat van het bord door te geven.
In Moordrecht heb ik eindelijk een rustig plekje gevonden om te rusten, ik heb er dan al 18 km opzitten.
Ik tref een ouder echtpaar (80+), zij wandelen 3x per week: "dat houdt ons fit". Ze komen nu lopend vanuit Capelle aan de IJssel.
Daarna heb ik heerlijk over de dijk gewandeld. Een rustige dijk, met geweldige uitzichten over de rivier (links) en de polder of de dorpen/steden (rechts).
Ter hoogte van Nieuwerkerk aan de IJssel word ik, door middel van een kunstwerk en een informatiebord herinnerd aan de watersnoodramp van 1953.
Er was al een gat in de dijk ontstaan maar door een kordaat optreden van de burgemeester is het niet tot een dijkdoorbraak gekomen. Was dat wel gebeurd dan was een groot gedeelte van Zuid-Holland onder water komen te staan, waaronder ook mijn huidige woonplaats Zoetermeer!!
Vandaag is er geen hoog water en dat zal er ook niet komen, is de verwachting.

Verderop kom ik weer een Alternatieve Vierdaagse loopster tegen. Zij komt lopend vanuit Capelle aan de IJssel, wil doorlopen tot Moordrecht en dan dezelfde route terug lopen, is ca. 20 km bij elkaar. Zij is kort voor onze ontmoeting gevallen en heeft enkele schaafplekken en een flinke blauwe plek in het hoofd opgelopen. Ze sponsort deze 4-daagse het Borstkankerfonds. Bij een vriendin is recentelijk borstkanker gediagnosticeerd en daarom doet ze dit. Haar vriendin weet nog van niets, het moet een "verrassing" blijven tot vrijdag! Met nog een laatste aanmoediging nemen we afscheid: "denk aan je goede doel en aan je vriendin! (maar natuurlijk ook aan jezelf)".
En dan is er een rustmogelijkheid: bij restaurant de Beren in Capelle aan de IJssel, ik heb dan bijna 28 km gelopen.
Door enkele inkortingen lijkt de route weer iets korter te worden dan de berekende 36 km.

In de verte doemt de Algerabrug op en ook de van Brienenoordbrug is op een gegeven moment te zien. Ik vind het altijd fascinerend om vanuit de verte de contouren/herkenningspunten van Rotterdam te zien en die dan langzaam dichterbij te zien komen.
De Algerabrug is een oeververbinding tussen de Krimpenerwaard en het vaste land van Zuid-Holland. Hier bevindt zich het oudste kunstwerk van de Deltawerken, de Hollandse IJssel Stormvloedkering.
Na het oversteken van de Algerabrug wandel ik nog een stukje door een industriegebied om precies op de plek uit te komen waar het water uit de Hollandse IJssel de Nieuwe Maas in stroomt.
Even verderop is de halte "Stormpolder" van de Waterbus, waar ik in de bus stap om mee te varen tot de halte bij de Erasmusbrug.
Van hieruit reis ik met het O.V. (metro en bus) terug naar Zoetermeer.
Het ritje met de waterbus is voor mij een primeur en vind ik een super mooie ervaring, die boot vaart nog best snel!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2021, 06:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7559
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
wat een avontuur martin wat een verhaal

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2021, 16:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6741
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Woensdag 21 juli: Langs de Nieuwe Maas, de Noord, ‘t Waaltje en de Oude Maas.
Afstand 34 km, waarvan ruim 2 km varend.

Vandaag reis ik met de auto naar het transferium “de Schans” in Ridderkerk.
Ik start en finish vandaag bij een halte van de Waterbus en dan is het handig om met de Waterbus te reizen.
Vanuit Ridderkerk vaar ik naar de halte “Stormpolder” in Krimpen aan de IJssel, mijn eindpunt van gisteren en startpunt voor vandaag.

Nieuwe Maas
In Krimpen aan de IJssel begint mijn wandeling op het kruispunt van de IJssel en de Nieuwe Maas. Uit ervaring weet ik dat het op de dijk van Krimpen aan de IJssel naar Krimpen aan de Lek erg druk kan zijn met auto verkeer. Gelukkig is het te overzien want na 5 km kom ik al aan in Krimpen aan de Lek. Van daaruit wil ik oversteken met de veerpont. Hier vaart het zogeheten “driehoeksveer”. Ik bevind me hier dan ook op een kruispunt van 3 rivieren: de Lek, de Noord en de Nieuwe Maas.
Met de pont vaar ik naar het transferium in Ridderkerk, jawel naar het punt waar de auto staat geparkeerd.

Noord
Als ik in Ridderkerk aankom dan ga ik snel de dijk op en dat is heerlijk rustig lopen. Er is hier geen autoverkeer. Na een eindje over een fietspad te hebben gelopen, ga ik de grienden in over een pad waar veel stro ligt. Dat loopt niet lekker, ik kom bijna niet vooruit. Een hardloopster haalt mij in en houdt er behoorlijk de vaart in.
Na een kilometer volgt het natuurgebied de Crezeepolder. Ik spot hier meerdere wandelaars. Hier heb ik de mogelijkheid om pal naast de rivier de Noord te lopen. Dit is volop genieten. Het uitzicht over de rivier met veel scheepvaart is fantastisch en in de verte lonkt de Alblasserdamsebrug over de Noord.
Ik wil onder de brug door lopen en dan zo dicht mogelijk langs de rivier proberen te blijven.

Naast de brug is de Noordtunnel. Als ik daar aankom zie ik vanaf het pad waar ik loop ver beneden mij het autoverkeer de Noordtunnel induiken. Ik loop als het ware boven de ingang van de tunnel.
Ik zie links een grasdijkje op een afgesloten terrein. Volgens afstandmeten.nl kan ik hier onder de brug door lopen, dat lijkt inderdaad te kunnen…totdat de grasdijk ophoudt. Wat nu te doen? Dan zie ik dat ik opnieuw dichter bij de rivier kan komen door van de grasdijk af te dalen. Ik kom dan op een schuine rotsachtige helling te lopen. Voorzichtigheid is hier natuurlijk geboden, want 1 misstap en ik lig in de rivier!!
Is dit wel verstandig vraag ik me af? Tegelijkertijd vind ik het ook wel een leuk avontuur, natuurlijk hopend op een goede afloop.
Ik bespeur verderop een mogelijkheid om op een soort pad uit te komen. Het pad is wel flink overwoekerd maar dat hindert niet. Het is pittig lopen hier en het is ook nog eens een aardig eindje zo doorlopen. Het pad wordt iets breder en ik nader een verkeersweg, hoera het eind is in zicht!! Schade slechts 1 bebloede arm.

‘t Waaltje /Waal
Er volgt nu een heel mooi gedeelte langs de rivier ‘t Waaltje. Achtereenvolgens loop ik in Hendrik Ido Ambacht, Oostendam, Rijsoord en Heerjansdam.
Dit gedeelte is bekend terrein voor mij, ik ken het nog van het Grote Rivieren Pad.
Halverwege heb ik een rust op een bankje. Ik heb dan 14 km gelopen.
De rust, met uitzicht op deze rivier, doet me goed en ik kan weer verder.
‘t Waaltje wordt vooral recreatief gebruikt.
Onderweg krijg ik een aanmoediging van een man, die de Vierdaagse ook een warm hart toedraagt.
Ik krijg van deze persoon op virtuele wijze een bos gladiolen aangeboden.

Oude Maas
Vanaf Heerjansdam volg ik de Oude Maas. Ik kom niet direct aan de Oude Maas te lopen maar over een fietspad parallel aan de Oude Maas en iets er vanaf.
Ik kom hier een groepje wandelaars tegen die “alternatief” lopen en voornamelijk rondjes aan het draaien zijn om aan de vereiste 30 km te komen. De dames missen Nijmegen. Ik niet, ik vind het wel prima zo. Misschien volgend jaar weer.
Het is vandaag wederom een redelijk zonnige en (benauwd aanvoelende) warme dag. Ik heb daar last van en las een extra rust in op ca. 22 km. Ik heb toch geen haast en verder loopt het wel lekker vandaag.
Na 6 km volgt nog een rust, ik heb dan nog 4 km te gaan.
Het blijft zonnig, warm en dorstig weer en ik loop over een lange rechte weg met het gezicht in de volle zon.

Langzaam komt Dordrecht in zicht. In de laatste kilometers loop ik boven de Drechttunnel. Het verkeer gaat hier onder de Oude Maas door.
Ik heb in Zwijndrecht de mogelijkheid om met de pont over te varen naar Dordrecht en daarna nog 1 km te lopen tot aan de Merwehaven vanwaar de waterbus richting Ridderkerk vaart.
Een andere optie is om, vanuit Zwijndrecht, rechtstreeks te varen naar de Merwehaven en die ene kilometer lopen in Dordrecht over te slaan.
Ik kies voor het laatste dus voor de luxe van het varen.
Vanaf de Merwehaven heb ik uitzicht over 3 rivieren die hier samenkomen: de Noord, de Oude Maas en de Beneden Merwede.
Dit is een druk kruispunt van vaarwegen.
Een mooi punt om even op een bankje plaats te nemen en uit te kijken over deze rivieren en het scheepvaartverkeer.
Met de waterbus vaar ik naar Ridderkerk om van daaruit met de auto naar huis te gaan.
Ik heb genoten van weer een heerlijke wandeldag.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2021, 16:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6741
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Donderdag: Langs de Lek van Ameide tot aan de monding nabij Krimpen aan de Lek / Kinderdijk. Afstand 31 km.
Het wandelen langs de Lek staat al enkele jaren op mijn wensenlijstje, het was er tot deze maand nog niet van gekomen. Er is ook zoveel anders leuks om te lopen.
Het speelt ook mee dat er niet echt uitgezette wandelroutes langs de Lek bestaan, dat geeft toch wel te denken. Is er wel goed te lopen of is er overal veel verkeer?
En welke oever is dan het meest wandel vriendelijk? Ik heb een route bedacht die aan weerskanten van de Lek gaat. Er kan op meerdere plaatsen met een pontje de Lek worden overgestoken. De route is van te voren wel ingetekend op http://www.afstandmeten.nl, maar hier kan ik dus makkelijk van afwijken door wel of niet gebruik te maken van de pontjes om naar de andere kant van de Lek te varen en op de andere oever verder te lopen. De afstand kan dan wel iets anders uitpakken omdat het niet op iedere plek mogelijk is om pal langs de rivier te lopen en soms is er een langere omweg noodzakelijk.
Omdat de Lek ook te lang is om in 1 etappe te lopen, heb ik deze in 2-en geknipt.
Begin juli heb ik de 1e etappe gewandeld, van de bron bij Wijk bij Duurstede tot aan Ameide. De Lek is, vanaf Wijk bij Duurstede, de belangrijkste stroming van de Rijn. Aangezien de Rijn de laatste week een flink verhoogde waterstand heeft bereikt ten gevolge van hevige regenval in het stroomgebied van de Rijn is het spannend of ook de Lek te maken gaat krijgen met hoge waterstanden of overstromingen. Tot dit laatste komt het niet vandaag al zijn enkele uiterwaarden wel onder water komen te staan.
Er worden ook geen pontjes uit de vaart genomen wat in andere grote rivieren wel is gebeurd.

Marianne is vandaag meegegaan en heeft mij in Ameide afgezet met de auto. Dit is de plek waar ik de vorige keer ben geëindigd en nu wil ik vanaf hier verder langs de Lek lopen tot de plek waar het water van de Lek in de Nieuwe Maas stroomt.
Aanvankelijk lijkt het vandaag iets frisser te zijn dan de 2 vorige wandeldagen, dit is echter van korte duur. Het voelt al snel weer warm aan maar met een beetje wind voelt het wel comfortabeler dan dinsdag en woensdag.
Ik wandel over de rustige (geasfalteerde) dijk richting Tienhoven. Nou, rustig, ik weet het nog zo net niet. Vrij vlot tref ik midden op de weg een dode poes aan en iets verder een dode vogel. Marianne is hier met de auto mij voor gegaan en ook zij heeft de dode poes gezien, vertelt ze later. We weten beiden niet zo goed wat te doen. De poes beetpakken en aan de kant leggen lijkt mij en leek Marianne geen goede optie. Wat dan? Om eerlijk te zijn, we weten het beiden niet. Verderop zien we (dijk?) bewoners en aan hun vertel ik van de dode poes. Dan laat ik het los.
Wat ik ook in dit 1e stuk tegenkom is een bruidspaar. Dat is dan weer erg leuk!! Het bruidspaar wens ik een fijne dag toe.
Dan kom ik een plaatsnaambordje tegen: Waal. Dit doet me nou niet bepaald aan de Lek denken, vreemd vind ik het wel. Het blijkt een buurtschap te zijn in de gemeente Molenlanden met zo'n 100 inwoners. Later zal blijken dat meerdere plaatsen aan de Lek onderdeel uitmaken van de gemeente Molenlanden.

Na Waal volgen Langerak en Nieuwpoort.
Nieuwpoort is een vestingstadje en hier loop ik over de grasdijk om de vesting heen, leuk!! Het is een mooie afwisseling!
Wat ik ook leuk vind: ik zie hier onze auto staan! Marianne heeft hier de auto geparkeerd en is van hieruit gaan fietsen.
De omgeving rondom Nieuwpoort is voor mij een beetje bekend terrein.
Er "lopen" hier 2 Lange Afstands Wandelpaden: het Pelgrimspad en het Floris V pad. Het Floris V pad heb ik gelopen al is er maar een klein stukje overlapping met de route van vandaag. Later op de dag zal ik nogmaals het Floris V pad kruisen.
In Gelkenes rust ik uit op een bankje vlak bij de rivier en vlak naast de pont naar Schoonhoven.
Ik zie de pont naar Schoonhoven net vertrekken naar de overkant. Mijn plan was om hier de Lek over te steken om de wandeling aan de andere oever te vervolgen. Ik weet niet of dit verstandig is qua verkeersdrukte. Ik informeer bij een, in mijn ogen oudere en hier bekende buurtbewoner, wat rustiger lopen is voor mij. Hij haalt zijn schouders op: "Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden". Daar heb ik natuurlijk niet zo veel aan. Tot nu toe is het aan de kant waar ik me nu bevind rustig lopen. Ondertussen heb ik 11,2 km gelopen. Ik besluit om aan deze kant te blijven en dat pakt in eerste instantie verkeerd uit qua verkeersdrukte. "Het gras is bij de buren altijd groener" is een gezegde en zo voel ik het nu ook : Ik denk dat ik beter aan de andere kant had kunnen lopen, want aan de andere kant ziet het er aanzienlijk rustiger uit.
Marianne appt. mij, zij steekt ondertussen de Lek over van Nieuw-Lekkerland naar Lekkerkerk, om van daaruit naar Schoonhoven te fietsen en naar het Zilvermuseum te gaan. Had ik dat geweten dan was ik toch aan de andere kant gaan lopen. Dan hadden we elkaar kunnen ontmoeten.
Het blijft nog druk tot voorbij de plaats Groot Ammers.

Ik heb voorbij Groot Ammers de keuze om over een grasdijk te lopen. Op de kruin van de dijk ligt erg veel stro en dat loopt niet lekker. Ik ga toch weer van de dijk af om benedendijks verder te lopen. Hier is het rustig lopen.
Ik wandel voorbij de pont die mij nog naar Bergambacht zou kunnen brengen. Ik besluit echter om de rest van de dag aan deze kant te blijven lopen. Dat blijkt, achteraf, een goede keuze want ik wandel dan over de relatief rustige Lekdijk tot aan mijn geplande eindpunt.
Een bankje op de dijk is een mooi rustpunt voor mij. Er is vlakbij wel horeca, maar deze blijkt vandaag gesloten te zijn. Geen probleem, ik heb altijd voldoende proviand mee voor de hele dag.
Het is toch ook vandaag weer warm geworden en dat houdt in dat ik extra moet drinken en extra wil rusten. Ik heb deze op 25 km. Naast een kerk. Ik ben vermoeid.
Volgens mijn geplande route heb ik nog zo'n 4,3 km te lopen en dat zou inhouden dat de eindstand voor vandaag op 29,4 km zal uitkomen. Ik kom dan 600 meter tekort om deze dag volgens de norm af te kunnen sluiten. Ik loop een klein stukje het dorp Nieuw-Lekkerland in maar dat is nog niet genoeg.
In Kinderdijk heb ik met Marianne afgesproken. Zij komt mij hier ophalen. We hebben contact via de app. en dan geeft een ieder aan hoeveel tijd hij of zij nog nodig heeft om daar aan te komen.

Omdat ik verwacht iets eerder aan te komen dan Marianne, loop ik Kinderdijk voorbij en eindig ik mijn route bij het Driehoeks veer Kinderdijk/Krimpen aan de Lek/Ridderkerk en heb dan de vereiste 30 km ruim gehaald. Dit is tevens het punt waar de Lek samenstroomt met de Noord en overgaat in de Nieuwe Maas.
Nu nog even een plekje uitzoeken waar ik het beste op Marianne kan wachten en waar zij makkelijk de auto even kan parkeren om mij te kunnen laten instappen. Een bushalte lijkt daarvoor een geschikte plaats. Lang parkeren is hier niet mogelijk dus zullen we direct moeten weg rijden.
De 3e wandeldag (voor mij de 4e want ik ben al op maandag begonnen) is prima verlopen en de thuisreis verloopt voorspoedig.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2021, 07:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11201
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Donderdag: Langs de Lek van Ameide tot aan de monding nabij Krimpen aan de Lek / Kinderdijk. Afstand 31 km.
Het wandelen langs de Lek staat al enkele jaren op mijn wensenlijstje, het was er tot deze maand nog niet van gekomen. Er is ook zoveel anders leuks om te lopen.
Het speelt ook mee dat er niet echt uitgezette wandelroutes langs de Lek bestaan, dat geeft toch wel te denken. Is er wel goed te lopen of is er overal veel verkeer?
En welke oever is dan het meest wandel vriendelijk? Ik heb een route bedacht die aan weerskanten van de Lek gaat. Er kan op meerdere plaatsen met een pontje de Lek worden overgestoken. De route is van te voren wel ingetekend op http://www.afstandmeten.nl, maar hier kan ik dus makkelijk van afwijken door wel of niet gebruik te maken van de pontjes om naar de andere kant van de Lek te varen en op de andere oever verder te lopen. De afstand kan dan wel iets anders uitpakken omdat het niet op iedere plek mogelijk is om pal langs de rivier te lopen en soms is er een langere omweg noodzakelijk.
Omdat de Lek ook te lang is om in 1 etappe te lopen, heb ik deze in 2-en geknipt.
Begin juli heb ik de 1e etappe gewandeld, van de bron bij Wijk bij Duurstede tot aan Ameide. De Lek is, vanaf Wijk bij Duurstede, de belangrijkste stroming van de Rijn. Aangezien de Rijn de laatste week een flink verhoogde waterstand heeft bereikt ten gevolge van hevige regenval in het stroomgebied van de Rijn is het spannend of ook de Lek te maken gaat krijgen met hoge waterstanden of overstromingen. Tot dit laatste komt het niet vandaag al zijn enkele uiterwaarden wel onder water komen te staan.
Er worden ook geen pontjes uit de vaart genomen wat in andere grote rivieren wel is gebeurd.

Marianne is vandaag meegegaan en heeft mij in Ameide afgezet met de auto. Dit is de plek waar ik de vorige keer ben geëindigd en nu wil ik vanaf hier verder langs de Lek lopen tot de plek waar het water van de Lek in de Nieuwe Maas stroomt.
Aanvankelijk lijkt het vandaag iets frisser te zijn dan de 2 vorige wandeldagen, dit is echter van korte duur. Het voelt al snel weer warm aan maar met een beetje wind voelt het wel comfortabeler dan dinsdag en woensdag.
Ik wandel over de rustige (geasfalteerde) dijk richting Tienhoven. Nou, rustig, ik weet het nog zo net niet. Vrij vlot tref ik midden op de weg een dode poes aan en iets verder een dode vogel. Marianne is hier met de auto mij voor gegaan en ook zij heeft de dode poes gezien, vertelt ze later. We weten beiden niet zo goed wat te doen. De poes beetpakken en aan de kant leggen lijkt mij en leek Marianne geen goede optie. Wat dan? Om eerlijk te zijn, we weten het beiden niet. Verderop zien we (dijk?) bewoners en aan hun vertel ik van de dode poes. Dan laat ik het los.
Wat ik ook in dit 1e stuk tegenkom is een bruidspaar. Dat is dan weer erg leuk!! Het bruidspaar wens ik een fijne dag toe.
Dan kom ik een plaatsnaambordje tegen: Waal. Dit doet me nou niet bepaald aan de Lek denken, vreemd vind ik het wel. Het blijkt een buurtschap te zijn in de gemeente Molenlanden met zo'n 100 inwoners. Later zal blijken dat meerdere plaatsen aan de Lek onderdeel uitmaken van de gemeente Molenlanden.

Na Waal volgen Langerak en Nieuwpoort.
Nieuwpoort is een vestingstadje en hier loop ik over de grasdijk om de vesting heen, leuk!! Het is een mooie afwisseling!
Wat ik ook leuk vind: ik zie hier onze auto staan! Marianne heeft hier de auto geparkeerd en is van hieruit gaan fietsen.
De omgeving rondom Nieuwpoort is voor mij een beetje bekend terrein.
Er "lopen" hier 2 Lange Afstands Wandelpaden: het Pelgrimspad en het Floris V pad. Het Floris V pad heb ik gelopen al is er maar een klein stukje overlapping met de route van vandaag. Later op de dag zal ik nogmaals het Floris V pad kruisen.
In Gelkenes rust ik uit op een bankje vlak bij de rivier en vlak naast de pont naar Schoonhoven.
Ik zie de pont naar Schoonhoven net vertrekken naar de overkant. Mijn plan was om hier de Lek over te steken om de wandeling aan de andere oever te vervolgen. Ik weet niet of dit verstandig is qua verkeersdrukte. Ik informeer bij een, in mijn ogen oudere en hier bekende buurtbewoner, wat rustiger lopen is voor mij. Hij haalt zijn schouders op: "Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden". Daar heb ik natuurlijk niet zo veel aan. Tot nu toe is het aan de kant waar ik me nu bevind rustig lopen. Ondertussen heb ik 11,2 km gelopen. Ik besluit om aan deze kant te blijven en dat pakt in eerste instantie verkeerd uit qua verkeersdrukte. "Het gras is bij de buren altijd groener" is een gezegde en zo voel ik het nu ook : Ik denk dat ik beter aan de andere kant had kunnen lopen, want aan de andere kant ziet het er aanzienlijk rustiger uit.
Marianne appt. mij, zij steekt ondertussen de Lek over van Nieuw-Lekkerland naar Lekkerkerk, om van daaruit naar Schoonhoven te fietsen en naar het Zilvermuseum te gaan. Had ik dat geweten dan was ik toch aan de andere kant gaan lopen. Dan hadden we elkaar kunnen ontmoeten.
Het blijft nog druk tot voorbij de plaats Groot Ammers.

Ik heb voorbij Groot Ammers de keuze om over een grasdijk te lopen. Op de kruin van de dijk ligt erg veel stro en dat loopt niet lekker. Ik ga toch weer van de dijk af om benedendijks verder te lopen. Hier is het rustig lopen.
Ik wandel voorbij de pont die mij nog naar Bergambacht zou kunnen brengen. Ik besluit echter om de rest van de dag aan deze kant te blijven lopen. Dat blijkt, achteraf, een goede keuze want ik wandel dan over de relatief rustige Lekdijk tot aan mijn geplande eindpunt.
Een bankje op de dijk is een mooi rustpunt voor mij. Er is vlakbij wel horeca, maar deze blijkt vandaag gesloten te zijn. Geen probleem, ik heb altijd voldoende proviand mee voor de hele dag.
Het is toch ook vandaag weer warm geworden en dat houdt in dat ik extra moet drinken en extra wil rusten. Ik heb deze op 25 km. Naast een kerk. Ik ben vermoeid.
Volgens mijn geplande route heb ik nog zo'n 4,3 km te lopen en dat zou inhouden dat de eindstand voor vandaag op 29,4 km zal uitkomen. Ik kom dan 600 meter tekort om deze dag volgens de norm af te kunnen sluiten. Ik loop een klein stukje het dorp Nieuw-Lekkerland in maar dat is nog niet genoeg.
In Kinderdijk heb ik met Marianne afgesproken. Zij komt mij hier ophalen. We hebben contact via de app. en dan geeft een ieder aan hoeveel tijd hij of zij nog nodig heeft om daar aan te komen.

Omdat ik verwacht iets eerder aan te komen dan Marianne, loop ik Kinderdijk voorbij en eindig ik mijn route bij het Driehoeks veer Kinderdijk/Krimpen aan de Lek/Ridderkerk en heb dan de vereiste 30 km ruim gehaald. Dit is tevens het punt waar de Lek samenstroomt met de Noord en overgaat in de Nieuwe Maas.
Nu nog even een plekje uitzoeken waar ik het beste op Marianne kan wachten en waar zij makkelijk de auto even kan parkeren om mij te kunnen laten instappen. Een bushalte lijkt daarvoor een geschikte plaats. Lang parkeren is hier niet mogelijk dus zullen we direct moeten weg rijden.
De 3e wandeldag (voor mij de 4e want ik ben al op maandag begonnen) is prima verlopen en de thuisreis verloopt voorspoedig.

Hmmm, ik lees Langerak.
Daar woont sinds 2 jaar mijn wandelmaatje pur sang.
Helaas zien we elkaar nu, door de afstand, bijna niet meer.
Die omgeving is inderdaad mooi om te wandelen.
Ook aan de andere kant van Schoonhoven.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2021, 22:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5068
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Wer heerlijk leesvoer :)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2021, 20:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6741
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vrijdag 23 juli, Langs de Noord en de Nieuwe Maas, van Dordrecht naar Rotterdam. Afstand 36 km, waarvan 2 km varend.
In deze (Vierdaagse) week wandel ik in 5 dagen (inclusief “blauwe” maandag) langs 7 verschillende Hollandse Rivieren. Vanuit meerdere richtingen wandel ik langs de Rivieren naar de Nieuwe Maas in of nabij de Maasstad Rotterdam.
Op deze laatste wandeldag wandel ik langs de Nieuwe Maas zelf en langs de Noord, die ook uitmondt in de Nieuwe Maas.
De Noord is 9 km lang en is een zeer druk bevaren scheepvaartroute die 2 drukke rivierenkruispunten (bij Dordrecht en bij Ridderkerk) met elkaar verbindt.
Ik steek vandaag de rivieren op 6 plaatsen over via bruggen, pontjes en een tunnel.
De start van de wandeling is op het 3-Rivieren kruispunt bij Dordrecht, aan de Merwekade.
Ik heb dan al een vaartocht van een klein half uur achter de rug. Mijn auto staat geparkeerd bij het transferium “de Schans” in Ridderkerk en van daaruit heb ik gevaren met de Waterbus tot de Merwekade.
Ik geniet hier eerst nog even van alle bedrijvigheid op de 3 Rivieren (Beneden Merwede, Oude Maas en Noord) voordat ik aan mijn wandeling begin.

Rivier Oversteek 1.
De route van vandaag is het vervolg van de routes van afgelopen dinsdag en woensdag.
Woensdag heb ik de route in het laatste gedeelte iets ingekort door de laatste 1,5 km niet te lopen en in plaats daarvan een stukje te varen. Vandaag kies ik ervoor om dit stukje van anderhalve kilometer alsnog te lopen. Vanaf de Merwekade loop ik langs de rand van de oude binnenstad naar de Hooikade.
Hier steek ik alsnog de Oude Maas over naar Zwijndrecht, ook weer met een waterbus.
Vanuit Zwijndrecht wil ik zoveel mogelijk langs de Noord lopen. In eerste instantie lukt dit niet goed en wandel ik door een industriegebied. Dichter bij de rivier wandelen lijkt niet mogelijk. Ik maak hier gebruik van een vrij liggend fietspad benedendijks.

Rivier Oversteek 2.
Hierna steek ik via de Alblasserdamse brug de Noord over naar Alblasserdam. Vanaf de brug zie ik, ver beneden mij, de schuine rotsachtige helling waar ik afgelopen woensdag heb gelopen. Het ziet er van bovenaf nog spannender uit dan toen ik daar liep.
Na de oversteek heb ik een korte pauze, eet even een banaan en ga dan weer verder. Later zal blijken dat door deze onderbreking de 4- daagse app. vreemde capriolen heeft uitgehaald. De routelijn gaat alle kanten uit. Tot nu toe is de app. mij prima bevallen en komen de kilometers steeds overeen met mijn route op de GPS op mijn telefoon. Ik heb de app. niet op pauze gezet dat hoeft officieel ook niet. Bij langere pauzes zet ik de app. wel op pauze.
Mijn volgende doel is Kinderdijk, het toeristische Molengebied. Het is er minder druk dan in voorgaande jaren, dit komt doordat er deze (en vorige) zomer aanzienlijk minder buitenlandse toeristen naar Nederland zijn gekomen vanwege de Corona maatregelen.
Ik vind het heerlijk om weer in dit gebied te lopen.

Rivier Oversteek 3.
Ondertussen ben ik aangekomen bij het volgende 3-rivieren kruispunt, waar ik op de pont stap om in 1 x de Lek en de Noord over te steken naar Ridderkerk.
De Noord en de Lek komen hier samen en gaan verder als de Nieuwe Maas. Het heet hier Nieuwe Maas en toch stroomt er geen Maaswater door Rotterdam. De Lek en de Noord zijn, direct of indirect, een voortzetting van de Rijn en daarom stroomt er vooral Rijnwater door de Maasstad.
Het duurt even voordat de pont vaart want op deze dag vertrekt de 1e pont pas om 10.40 uur. Wachttijd voor mij ongeveer een half uur dus wordt het een verplichte pauze.
Volgens de app. heb ik er nu 15.7 km opzitten, inclusief 0,5 km varen en de “bananenkronkel”.
Ook deze keer zie ik m’n auto staan op het transferium in Ridderkerk.
In Ridderkerk ga ik vrij snel rechtsaf de dijk op langs de Nieuwe Maas richting de van Brienenoordbrug.

Rivier Oversteek 4.
Vlak voor de brug ga ik even zitten voordat ik erover heen ga, het is warm en ik heb Inmiddels 21.8 km gelopen. De app. klopt nog steeds op die ene kronkel na.
Na de brug volgt een mooi gedeelte pal langs de Nieuwe Maas.
Ik vind, ter hoogte van een grotere bocht in de Nieuwe Maas een heel mooi en rustig plekje langs de Maas. Hier heb ik een fantastisch uitzicht over de rivier en een prima extra rust in het gras, 24.9 km.
Het is zo’n punt waar ik heel lang kan blijven zitten en dat doe ik ook.
Ik zit te genieten en tegelijkertijd gaan mijn gedachten terug naar het afgelopen (Corona) jaar. Het zijn mooie maar ook emotionele momenten, de emoties worden versterkt door muziek op mijn telefoon: mijn favoriete muziek- en dansnummer “Jerusalem Dance Challenge”, welke muziek (maar vooral de dansen vanuit de hele wereld) mij veel troost hebben geboden in het lastige Corona jaar en de daarop volgende mentale en fysieke klachten in het najaar van 2020.
…..Oké, dit was even fijn en kennelijk ook nodig, nu weer verder…..
Op naar het volgende mooie moment, 4 km verderop, hier heb ik een ontmoeting met mijn vriend Peter die recentelijk is getroffen door Corona met een ziekenhuisopname er achter aan.
Hij is inmiddels redelijk hersteld en dat vieren we op een terras aan de Nieuwe Maas, ter hoogte van de Willemsbrug.
Onder het genot van een hapje en een drankje zitten we hier zo’n 5 kwartier te kletsen totdat ik vind dat ik weer verder moet gaan. Ik heb nog zo’n 8 km te gaan!
Mooi om Peter weer te hebben gezien en gesproken!

Rivier Oversteek 5.
Via de Erasmusbrug bereik ik de andere oever.
Afgelopen maandag had ik hier een ontmoeting met schoondochter en kleinzoon Jens die mij kwamen aanmoedigen na mijn 1e wandeldag langs de Rotte. Ik had hier toen mijn eindpunt. Met elkaar hebben we hier een drankje genuttigd en Jens kreeg de toekomstige trouwlocatie van zijn ouders te zien.
Ik loop verder richting de Maastunnel.
Deze tunnel zou aanvankelijk mijn finish zijn, mijn “Via Gladiola”.
Echter ik heb besloten om na de Maastunnel via de noordoever terug te lopen naar de Erasmusbrug en daar op de waterbus te stappen richting Ridderkerk.
Voordat ik de Maastunnel induik, krijg ik een app.-je van mijn oudste zus met een nogal schokkend bericht : de vrouw van mijn (iets oudere) broer is ernstig ziek. Zo’n bericht brengt mij direct weer terug in de realiteit.
Later op de dag zal ik contact hebben met mijn zus en ook met mijn schoonzus.

Rivier Oversteek 6.
Vandaag 39 jaar geleden was ons verlovingsfeestje op de Sint Annastraat (de toenmalige Via Gladiola).
Vandaag is de Maastunnel mijn zelf gekozen “Via Gladiola” (de vernieuwde voetgangerstunnel onder de Nieuwe Maas).
Het is hier stil, ontzettend stil zelfs, geen klappende handjes of bloemen en al helemaal geen feestvreugde. De drukte en de gezelligheid komen wel als ik weer langs de Maasoever wandel. Het is hier gezellig druk met dagjesmensen waardoor dit gedeelte meer lijkt op een Via Gladiola dan die lege voetgangerstunnel.

Na de Maastunnel constateer ik in de Vierdaagse-app. een flinke afwijking. De routelijn gaat rond de Maastunnel alle kanten uit en levert 3 extra kilometers op. Ik had de app. in de Maastunnel op pauze gezet, in de verwachting dat deze een rechte lijn zou trekken tussen de ingang en de uitgang van de tunnel, niet dus. Eindstand: 40.8 km. Minus varen (2 km), de bananenkronkel( paar honderd meter) en de Maastunnel (3 km) kom ik uit op 34 km puur voetenwerk.
Bij thuiskomst staat een prachtige bos gladiolen voor de voordeur, welke pas na 1 dag wordt ontdekt. Met dank aan de collega die zelf ook meermaals de Vierdaagse succesvol heeft uitgelopen maar dat nu niet meer kan vanwege fysieke ongemakken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Alternatieve Vierdaagse, 20 t/m 23 juli 2021
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2021, 20:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6090
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Martin, bedankt voor je mooie verslag(en).


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.