Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:12

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2018, 11:50 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Okt 2013, 19:22
Berichten: 234
Woonplaats: Schiedam
Leeftijd: 54
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Gisteren hier de 25 gedaan. Ik kon merken dat de griep een flinke aanslag op mijn conditie gedaan heeft.
Maar inderdaad een mooie tocht met de in bloei staande bomen. Ik krijg altijd een vakantiegevoel als ik daar loop.
Volgend jaar wil ik de oostroute eens bekijken.

_________________
Groeten van Charlotte

Wie over elke stap nadenkt, staat zijn hele leven op één been.

Chinese spreuk


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2018, 18:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Afgelopen zaterdag heeft Bertus net als zo velen in Geldermalsen deze tocht gelopen. Het weer was mooi, de bloesem was mooi, en het was er druk met wandelaars, en hij kwam zo waar een paar walkers tegen, al herkende hij niet iedereen meteen...... :-8 . Voor zijn foto's kan je hier klikken, veel plezier: https://myalbum.com/album/e920YxFDc9ls


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2018, 21:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Truitje schreef:
Afgelopen zaterdag heeft Bertus net als zo velen in Geldermalsen deze tocht gelopen. Het weer was mooi, de bloesem was mooi, en het was er druk met wandelaars, en hij kwam zo waar een paar walkers tegen, al herkende hij niet iedereen meteen...... :-8 . Voor zijn foto's kan je hier klikken, veel plezier: https://myalbum.com/album/e920YxFDc9ls

Bertus heeft weer goed zijn best gedaan ;-) Mooie foto's


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2018, 12:54 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:
Truitje schreef:
Afgelopen zaterdag heeft Bertus net als zo velen in Geldermalsen deze tocht gelopen. Het weer was mooi, de bloesem was mooi, en het was er druk met wandelaars, en hij kwam zo waar een paar walkers tegen, al herkende hij niet iedereen meteen...... :-8 . Voor zijn foto's kan je hier klikken, veel plezier: https://myalbum.com/album/e920YxFDc9ls

Bertus heeft weer goed zijn best gedaan ;-) Mooie foto's


Echt leuk!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2018, 10:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Friso schreef:
Jeltsje schreef:
Truitje schreef:
Afgelopen zaterdag heeft Bertus net als zo velen in Geldermalsen deze tocht gelopen. Het weer was mooi, de bloesem was mooi, en het was er druk met wandelaars, en hij kwam zo waar een paar walkers tegen, al herkende hij niet iedereen meteen...... :-8 . Voor zijn foto's kan je hier klikken, veel plezier: https://myalbum.com/album/e920YxFDc9ls

Bertus heeft weer goed zijn best gedaan ;-) Mooie foto's


Echt leuk!

GEWELDIG :clap:

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 01 Mei 2018, 10:09 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Ik heb hem voor het eerst gelopen, 25km west. Ik vond het een hele mooie wandeling, het weer werkte natuurlijk volop mee. Volop bloesem, gezellig en goed georganiseerd. Voor herhaling vatbaar.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2018, 21:28 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 284
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Het seizoen is in volle gang en voor het derde weekend op rij ben ik onderweg om ergens anders nog langer onderweg te zijn.

Twee weken terug de Duinenmars in Kijkduin, vorige week de Tulpentocht in Middelharnis, wat onderhand gezien de aantallen wandelaars aldaar een begrip op Goeree begint te worden, en nu dus de Bloesemtocht. Een klassieker. Ik weet nog dat ik deze tocht in 2012 voor het eerst wilde lopen, maar ik bij het open schuiven van de gordijnen in de vroege ochtend diezelfde gordijnen maar weer heel snel dicht deed. Het kon wel een jaartje wachten, dacht ik. Ik wist toen echter nog niet dat dit een jaar later meteen een van mijn favoriete tochten zou worden, en ik ook in de regen waarschijnlijk plezier had gehad. Maar goed, nu weet ik dat wel, en ik zet de wekker zonder spijt te krijgen op 5 uur.

Ik loop traditioneel met mijn oom en tante die in Tiel wonen, naast de deur voor hen, niet voor mij. Ik heb bedacht dat ik de trein neem van vijf voor half 7, maar daarvoor moet ik wel eerst even een stukje met de auto om bij het station te komen. De wekker gaat om 5 uur, mijn ogen nog dichtgeplakt. Even later bedenk ik mij dat het bekende snoozen toch wel erg lang duurt en kijk niets vermoedend weer op de klok. Vijf voor 6. Ik wrijf maar in de ogen, dat kan niet kloppen. Maar toch.

Mijn hartslag slaat een slag over en stijgt daarna naar 300 en dus ben ik klaarwakker. Als een wervelwind kleed ik mij aan en graai ik mijn spullen bij elkaar. Ik heb maar tien minuten om weg te zijn, en dan nog moet ik doorrijden. Ik gooi een plakje worst tussen twee boterhammen en terwijl het nog uit mijn mond hangt spring ik in de auto. Wonderwel ben ik niets vergeten, en ik haal ook nog de trein, het is 10 voor half 7.

Het is nog erg mistig, en vanuit de trein kan ik normaal altijd al de eerste snelle wandelaars zien gaan over de dijk bij het uilenpark bij Beesd, maar het zicht is te kort. Misschien ben ik dit jaar ook wel gewoon iets te vroeg daarvoor. 8 uur gestart, en alsof de mist daar op heeft gewacht verdwijnt het snel. Mijn tante loopt niet mee dit jaar, het wandelen blijkt niet zo lekker te gaan de laatste tijd, dus ik ben alleen mijn twee ooms. De 25km route, die inmiddels door de toegevoegde hoekjes hier en daar eigenlijk 28km is, is toch wel de mooiste route. Het slingert hen en weer langs de Linge en kruist het riviertje zes keer terwijl het door de mooiste dorpjes leidt.

We passeren al snel rustposten die nu nog rustig zijn, maar waarvan we weten dat dát vanmiddag bij de tweede doorkomsten wel anders zal zijn. De boerderij bij het verlaten van het landgoed Mariënwaerdt lijkt ieder jaar weer iets verder te zijn ingestort. Het is verbazingwekkend waar deze route allemaal komt, en dat is een van de grote aantrekkingskrachten. Er zijn natuurlijk de pontonbruggen, de route loopt recht door boomgaarden, over dijken die normaal gesloten zijn en komt zelfs uit in iemands achtertuin. Maar er is verder geen vuiltje aan de lucht vandaag. Zowel letterlijk als figuurlijk. Het parcours is natuurlijk nergens zwaar, het tempo van mijn ooms is net een stap langzamer dan het mijne normaal is en er is zoveel te zien onderweg op de gevarieerde route. Een ontspannen dagje. Het weer is nog beter dan twee weken geleden in Kijkduin, en we kunnen ook nog een zitplaats bemachtigen in de benedentuin bij café en rustpost Rust Wat. De tocht kan ook niet in een beter weekend gehouden worden; álle fruitbomen staan in volle bloei en dat maakt de tocht nog mooier.

Er volgen mooie dorpen met nog mooiere huisjes allemaal voorzien van een gezellige rustpost en muziekkorpsen. We kunnen natuurlijk niet overal gaan zitten. Onze tweede stop is al sinds jaar en dag Frutera, bij het NS-muziekkorps. En ja, het zijn weer dezelfde personen. De naam van de post blijkt wel anders te zijn, als we de plattegrond in het Bloesemtocht-boekje mogen geloven. De route komt dan weer in het gebied van de andere routes, en die zijn inmiddels goed bezet. We passeren, nu in alle drukte, post Veerdam en de pontonbrug over de Linge voor de tweede keer. Kort daarna volgt de grote post Kieviet, ook voor de tweede keer, waar het nog drukker is. De 25km route komt weer even los om een stukje af te snijden richting Deil, de meest Vierdaagse-achtige doorkomstplaats buiten de Vierdaagse. Het dorp is versiert met vlaggen, mensen zitten buiten en er is muziek.

Dit dorp is echter ook de laatste van de tocht, en zoals altijd gaat de Bloesemtocht voor het gevoel veel te snel voorbij. Misschien moet ik volgend jaar deze toch maar eens alleen lopen zodat ik de 40km kan doen, dan duurt het wat langer.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2018, 04:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Mooi verslag 'mister LOopmans', :y: moet je vaker doen! Leest lekker weg.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2022, 08:49 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Nationale Rode Kruis Bloesemtocht stopt
Op 21 november 2022 heeft het bestuur van de Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht unaniem het treurige besluit genomen om te stoppen met het organiseren van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht en dientengevolge over te gaan tot ontbinding van de Stichting.

De doelstelling van de Stichting, geld ophalen voor het Nederlandse Rode Kruis middels het organiseren van een wandelevenement door vrijwilligers, is gezien de omstandigheden niet meer te realiseren.

Er is een combinatie aan factoren dat hieraan ten grondslag ligt; dit is als volgt samen te vatten:
1. De start-finishlocatie is komen te vervallen. Het bestuur heeft hiervoor in de omgeving geen duurzaam en veilig alternatief kunnen vinden. Ditzelfde geldt voor de beschikbaarheid van parkeerweilanden.

2. Er is een trend van toenemende veiligheids- en duurzaamheidseisen en verzwaring van procedures. Het aanvragen van vergunningen voor een evenement van deze omvang wordt steeds complexer en de inzet van professionals is hierbij een vereiste. Dit strookt niet met de cultuur van onze organisatie die door vrijwilligers gedragen wordt.

3. De kosten voor het organiseren van het evenement stijgen sterk. Hierdoor wordt het financiële risico dermate groot dat het niet waarschijnlijk is dat de stichting daadwerkelijk een substantiële netto bijdrage voor het goede doel kan realiseren.

Ook kijkend naar de ontwikkelingen in de komende jaren, is de conclusie van het bestuur dat er géén perspectief is voor het duurzaam organiseren van de Nationale Rode Kruis Bloesemtocht, met haar unieke karakter en de omvang en kwaliteit die wandelaars en andere belanghebbenden ervan verwachten.

Het bestuur dankt alle relaties voor de enorme steun die zij de afgelopen jaren heeft ontvangen en kijkt met veel genoegen terug op 27 succesvolle edities van de Bloesemtocht, 4 edities van de Bloesemrun en 2 edities van de Bloesemmaand.

Daarnaast veel dank aan die honderdduizenden wandelaars die meegelopen hebben en die ervoor hebben gezorgd dat het evenement is uitgegroeid tot het grootste eendaagse wandelevenement van Nederland. Met uw bijdrage en deelname zijn tientallen projecten van het Rode Kruis mogelijk gemaakt.

En tenslotte een hartenkreet richting onze vrijwilligers. Zij hebben het evenement gemaakt tot wat het nu is. Zonder hun tomeloze inzet zou de Bloesemtocht überhaupt niet hebben bestaan.

Het bestuur van de Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2022, 13:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Ed, jij bent sneller met bovenstaande plaatsen.
Ik las vanmorgen het persbericht op Omroep Gelderland.
Jammer. Wel te begrijpen in deze dure, onzekere tijden.
Meer evenementen ondervinden problemen, financieel, vele vergunningen of gebrek aan vrijwilligers. Die 2 jaar corona heeft geen goed gedaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 25 Nov 2022, 00:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Jammer, maar het grootste probleem zijn de ambtenaren die steeds maar meer regels opleggen ( en niet democratisch getoetst) en die daardoor alles kapot maken. Zo sprak een ervaringsdeskundige :devil:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 25 Nov 2022, 11:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4166
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:
Jammer, maar het grootste probleem zijn de ambtenaren die steeds maar meer regels opleggen ( en niet democratisch getoetst) en die daardoor alles kapot maken. Zo sprak een ervaringsdeskundige :devil:


Ik herken de ervaring, maar wil niet alle schuld bij de ambtenaren/ overheid neerleggen.
Het is een (misschien wat overdreven) reactie op de neiging van de bevolking om bij ieder ongeluk/pechgeval een schuldige te willen hebben en dan schadevergoeding/genoegdoening te eisen. En die lontjes zijn door Corona eigenlijk alleen maar korter geworden.

Voeg daarbij het feit dat niet iedere locatie geschikt is voor een grootschalig evenement. Zelfs met een heel leger aan vrijwilligers en verkeersregelaars loop je, zeker met een eendaags evenement tegen logistieke problemen aan.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 25 Nov 2022, 11:10 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Ik vind het jammer - en triest - dat het doorgaat en zeker als het door regelgeving komt.
Het is praktisch in m'n achtertuin Geldermalsen maar toch gaf de bloesemtocht voldoende verschillende opties om leuk te kunnen wandelen, daarbij kon het prachtig weer zijn maar ik heb er ook in de vorst gelopen tussen de appelbomen die nog gesproeid werden om niet te bevriezen..
Ik vind het gewoon heel jammer dat deze tocht er niet meer is.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 25 Nov 2022, 16:42 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Tigelu schreef:
Jeltsje schreef:
Jammer, maar het grootste probleem zijn de ambtenaren die steeds maar meer regels opleggen ( en niet democratisch getoetst) en die daardoor alles kapot maken. Zo sprak een ervaringsdeskundige :devil:


Ik herken de ervaring, maar wil niet alle schuld bij de ambtenaren/ overheid neerleggen.
Het is een (misschien wat overdreven) reactie op de neiging van de bevolking om bij ieder ongeluk/pechgeval een schuldige te willen hebben en dan schadevergoeding/genoegdoening te eisen. En die lontjes zijn door Corona eigenlijk alleen maar korter geworden.

Voeg daarbij het feit dat niet iedere locatie geschikt is voor een grootschalig evenement. Zelfs met een heel leger aan vrijwilligers en verkeersregelaars loop je, zeker met een eendaags evenement tegen logistieke problemen aan.

Wijs gesproken Tina.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21 april 2018: Rode Kruis Bloesemtocht Geldermalsen (GLD
BerichtGeplaatst: 27 Nov 2022, 20:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Eens met Tina. We gaan steeds meer richting Amerika met alle claims. Mensen worden ook veeleisender en idd de korte lontjes. Ik merk het op mijn werk ook. Ook ik vind het jammer dat deze tocht niet meer door gaat, en had het ook niet verwacht. Maar wie weet komt er een leuk alternatief?


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.