Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 02 Mei 2024, 02:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Titel: Re: 26 maart 2022, 30 van Zandvoort
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2022, 22:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4939
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Marko schreef:
fhd schreef:
Niet alleen asfalt. Je weet wat kombochten zijn? Nooit meer een rondje cirquit voor mij. Brr, krijg nog zere enkels als ik er aan denk. 1 tip: probeer in het midden te lopen en NIET, ik herhaal NIET aan de zijkanten.

Ik neem de binnenbochten, dat is korter. :mrgreen:



Niet dus.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 maart 2022, 30 van Zandvoort
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2022, 18:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6733
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
De Tarzanbocht is nu al mijn favoriet. Waarom weet ik niet. :rofl:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 maart 2022, 30 van Zandvoort
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2022, 19:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6085
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
'Zandvoort'wandelaars: veel wandelplezier!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 maart 2022, 30 van Zandvoort
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2022, 10:16 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1560
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Wij hadden gisteren een heerlijke wandeldag in Zandvoort e.o. Ik zou bij de stempelpost wachten op Martin en Sylvia, die stempelpost was precies daar waar Angelique het beschreven had. Martin meldde dat het het rondje over het circuit heel leuk was geweest. Corne, Cobie, Sylvia, Martin en ik hebben samen gewandeld. Sylvia en ik hadden een wat langzamer tempo, maar er werd bij elke stempelpost op ons gewacht. Bij Kraantje Lek aangekomen besloten wij dat wij daar niet gingen zitten, want dan zouden we niet op tijd, dus uiterlijk om 17.30 u. bij de finish aankomen. Dan maar geen gluhwein (daar had ik toch al niet zo een trek in) en doorlopen over het Visscherspad.
Het was een geslaagde dag, met heerlijk wandelweer. Mijn wandelgenoten hebben ons trage tempo getrotseerd, waarvoor mijn hartelijke dank!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 maart 2022, 30 van Zandvoort
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2022, 13:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6733
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Iets na 7.00 uur gestart en iets voor 17.30 uur gefinisht. Ofwel de volle tijd benut om de 35 km af te leggen, wat uiteindelijk bijna 36,5 km bleek te zijn. Samen met de 2 km lopen vanaf de auto naar de start en 1,5 km terug naar de auto ben ik op zo’n 40 km uitgekomen.
Samen met Cobie over het befaamde circuit gewandeld en dat vond ik een super mooie ervaring. Het liep overal vrij soepel alleen de laatste bocht was op een hellend vlak. Verder kon je overal vrij normaal lopen. Een prachtige zonsopgang tijdens onze ronde maakte het feestje hier compleet!
Na het circuit verder gewandeld met Sylvia, Cobie en Corné. Corné liep ook de 35 km en Sylvia had voor de 30 gekozen. We zagen hier ook Rob Mans van het circuit afkomen en natuurlijk hebben we “even” bijgepraat.
Er volgen 3 kilometers over de boulevard en daarna zijn we 5 km over het strand verder gegaan tot IJmuiden, dat was soms wat ploeteren door de zandwoestijn maar ook heerlijk genieten van zon, zee en elkaar.

Na een rust in IJmuiden volgde een mooi stuk langs en later ook dwars door het duingebied. Ook hier soms wat geploeter over de zanderige paden en hebben we enkele klimmetjes moeten trotseren.
Geen wilde dieren gezien helaas. Vanaf Hoeve Duin- en Kruidberg voegde ook Fien zich bij ons groepje. Zij liep vanaf station Santpoort en kwam al snel op de route. Weer even een rust en ook iets verderop (openluchttheater Caprera) genoten we van onze rust, een drankje, een hapje en een optreden van 2 dames die liedjes vertolkten uit o.m. de Rock & Roll tijd. Gezellig, maar we gaan toch maar weer verder.
De route is t.o.v. vorige edities op verschillende punten aangepast, persoonlijk vind ik dit verbeteringen. Onder andere ter hoogte van Overveen gaat de route niet meer door het centrum van Overveen maar via een natuurgebied waar ook wisenten grazen.
Er waren erg veel stempelposten en vrijwel overal werd iets lekkers aangeboden, waaronder een koek, snelle Jelle, drop, stukje pannenkoek, een mandarijn en een kaasstengel.
Er was ook voldoende horeca onderweg om ons van een ander gewenst natje en een droogje te voorzien. Vanaf Kraantje Lek zijn we het Visscherspad op gegaan zonder Glühwein, een nieuwe beproeving die wonderwel is geslaagd. Fien schreef het al, we hadden geen tijd meer voor een drankje bij Kraantje Lek.

We waren op tijd bij de finish.
Nog even een zit bij de plaatselijke horeca in het gezellige centrum van Zandvoort en napraten om daarna weer huiswaarts te keren.
Aangekomen bij mijn auto schrok ik me wild want pal naast mijn auto stonden 2 herten en dat was midden in een woonwijk!!
Het was een lange dag voor mij, om 4.30 uur opgestaan en ik was rond 19.00 uur thuis. Het was het allemaal meer dan waard!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 maart 2022, 30 van Zandvoort
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2022, 15:25 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1560
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Martin schrijft: geen wilde dieren gezien.
Wel tamme herten dus. Wat een ervaring!.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 maart 2022, 30 van Zandvoort
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2022, 10:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4939
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Leuk om te lezen hoe jullie de dag hebben beleefd. Bij mij ging het helaas minder. Ik had een heel drukke werkweek achter de rug en heb nogal last van hooikoorts, dus ik begon al niet erg fit. Ik was een uur later gestart dan in eerste instantie gepland, maar dat was juist wel fijn, want nu was het niet meer zo druk in de trein en ook op het parcours was het een stuk rustiger, vooral na de splitsing met de 18km!

Ik heb ook het eerste stuk langs de boulevard gelopen ipv alleen maar op het strand. De eerste rustpost sloeg ik over. Wel duurde het voor mijn gevoel erg lang voor de tweede post kwam. Het was soms slalommen op het strand om een zo goed mogelijk stukje te vinden om op te lopen, dat viel nog niet mee, al zat het tempo er wel lekker in.Bij de tweede post op een bankje gezeten en wat gegeten en gedronken. Toen voelden mijn benen ineens heel zwaar en ik had moeite met inademen. Ik werd duizelig en voelde me een beetje zwak. Het tempo ging flink omlaag en ik besloot tussen deze post en de volgende post een extra pauze in te lassen. Natuurlijk waren alle bankjes bezet, maar een duinpan kon ook. Ik voelde me niet veel beter en besloot om in Santpoort al te stoppen en daar de trein naar huis te pakken. Ik was echt veel te moe en wilde mezelf niet nog meer vermoeien, waardoor ik er te lang last van blijf houden. Helaas was ik even vergeten dat er geen trein ging vanaf Santpoort vanwege werkzaamheden ( dat wist ik eigenlijk wel) dus mocht ook nog eens een hlf u op de bus wachten waar natuurlijk een chauffeur inzat die niet kon rijden. Kotsmisselijk kwam ik in Haarlem aan en thuis heb ik eerst twee uur geslapen voor ik er weer een beetje was.

Vandaag heb ik nergens last meer van, gelukkig.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 maart 2022, 30 van Zandvoort
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2022, 10:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Wat vervelend voor je Angelique! Ik heb het ook zwaar gehad. Vond het een mooie 18 km die uiteindelijk 19,3 km was. Voor het eerst op deze afstand en ik vond hem prachtig!! Maar omdat ik vrijdag ook een best zware route van 15 km had gelopen voelden de beentjes niet lekker. We hebben twee keer vrij lang gerust, in Bloemendaal waar we schrokken van de prijzen die ze vroegen voor een appeltaart met slagroom en een mini kopje koffie. De rust bij Parnassia sloegen we over. Echt? Ja echt!! Trainen op rusten kan ook te ver gaan hahaha! \o/
Vlakbij Kraantje Lek was ook een rust waar we lekker lang gezeten hebben en sloegen kraantje lek dus over. Bij de finish om 16.00 uur aangekomen, de start was om 10.10 uur. Ik was nog nooit met de trein hier naartoe gekomen, dit keer voor het eerst en dat beviel best. Na afloop zijn we nog met z’n allen naar Overveen gegaan, met de trein is dat één halte, en bij Loetje nog wat gegeten. Uiteindelijk kwam ik pas om 21.30 uur thuis nadat ik bij station Schiedam opgehaald werd door Hans, hij ging dit keer niet mee.
Het was een geslaagde dag! Op mijn blog staan foto’s en een uitgebreid verslag. Oh ja, ik werd herkend op de finish door een dame die ook hier leest maar nooit wat schrijft. Erg leuk! En ik kwam Marieke bij het station tegen en bij de finish en Conny zag ik bij een cafeetje zitten.

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Laatst gewijzigd door Ineke61 op 28 Mrt 2022, 11:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 26 maart 2022, 30 van Zandvoort
BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2022, 11:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4939
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Gelukkig is er niemand uit de bocht gevlogen! En idd, waar de autos geparkeerd staan wonen hele brutale herten. Ze lopen ook door de woonwijk en in de tuinen van mensen, gooien vuilcontainers opzoek naar eten, enz. En niet omdat er niet genoeg te eten is in de duinen hoor! Daar is eten zat, maar ja, vlakbij Bloemendaal he, ook herten eten graag "op stand."

Je liep dan vlak voor me Ineke, ik was tien minuten later gestart. Waarschijnlijk zaten we dan ook in dezelfde trein.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.