Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 18:33

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 29 Sep 2019, 13:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
http://www.rs80.nl

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 19 Nov 2019, 21:13 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Met mijn grote Haagse vriend de bubbels eruit lopen in mijn nieuwe jaar. :-)%%

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 20 Nov 2019, 09:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Ed schreef:
Met mijn grote Haagse vriend de bubbels eruit lopen in mijn nieuwe jaar. :-)%%



Of kom met je grote Haagse vriend naar Epe
viewtopic.php?f=83&t=8340&view=unread#unread
;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 25 Nov 2019, 23:00 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Carola schreef:
Ed schreef:
Met mijn grote Haagse vriend de bubbels eruit lopen in mijn nieuwe jaar. :-)%%



Of kom met je grote Haagse vriend naar Epe
http://walkers4walkers.nl/viewtopic.php ... ead#unread
;-)


Wandelen is ontmoeten zeg ik altijd,hoop een aantal wandelvrienden in dit nieuwe jaar te zien. :-)%%

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 30 Dec 2019, 22:41 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Was kip wordt konijn,helaas.

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 05 Jan 2020, 12:01 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 19 Jan 2006, 12:29
Berichten: 912
Woonplaats: De Meern
Leeftijd: 58
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Genoeg.
Aantal N4D volbracht: 18
Kennedymarsen volbracht: 25
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Al weer een aantal jaren geleden dat ik deze gelopen, zoals het er nu uit ziet ben ik erbij volgende week.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2020, 15:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Nieuwtjes

Scheveningen – 11 januari 2020
RS80 – Jaargang 2019 – 2020
Serie 40 – tocht 6 (396)
Parkoersbouwer: Vincent Pas
Afstand: 25 en 15 km
Startlocatie: SVV Scheveningen, Laan van Poot 38c, 2566 EC Den Haag.
Openbaar Vervoer
Trein: neem vanaf station Den Haag Centrum bus 24 richting Kijkduin tot halte Houtrustweg volg RS80 pijlen tot de start.
Auto: A12 (Utrecht-Den Haag) richting Den Haag tot het einde van de Utrechtsebaan, daarna LA richting Scheveningen Haven S101, RA Scheveningen-haven, RA Scheveningen- Haven(S200) tot Houtrustweg en volg daarna de borden van RS80.
Informatie over de Wandeltocht vanuit Scheveningen
Deze route bevat alternatieve mogelijkheden. Het eerste stukje van de route gaat niet over het strand. Wilt u dit wel, dan kunt u voor de alternatieve route kiezen. In de lus van de 25 km zit weer een keuze. Wilt u niet over het strand, dan kunt u voor de alternatieve route kiezen.
We gaan na de start door de Bosjes van Poot richting Duindorp, we lopen langs duindorp en gaan dan de duinen in.
Duindorp is gebouwd vanaf 1915, als onderdeel van de vernieuwing van dorp Scheveningen, het dorp Scheveningen was in die tijd erg verloederd. Toen delen van Scheveningen werden gesloopt om plaats te maken voor nieuwbouw, is Duindorp gebouwd voor de bevolking van Scheveningen die daardoor hun huis verloren. De eerste huizen verrezen aan de kant van Scheveningen en werd later uitgebreid in de richting van Kijkduin.
Het stuk waar wij langslopen stamt uit ongeveer 1930. Sinds de bouw is Duindorp veelal hetzelfde gebleven, zelfs de Tweede Wereldoorlog heeft Duindorp niet erg veranderd, er zijn wel huizen gesloopt om plaats te maken voor de Atlantikwall, maar dat heeft geen impact gehad op het stadsgezicht van Duindorp. Eind jaren negentig van de vorige eeuw is er besloten om Duindorp te vernieuwen, de huizen sloten niet goed meer aan op de wensen van de huidige maatschappij. Er is toen veel protest geweest tegen de plannen, maar dat heeft niet mogen baten. Intussen zijn er al heel wat delen vernieuwd of gerenoveerd.
In de duinen lopen we naar Kijkduin. Hier gaan wij door het Westduinpark, vlak voor Kijkduin komen wij de strandjuttershut tegen. Hier staan veel dingen uitgestald die de jutters op het strand van Den Haag allemaal tegenkomen.
We lopen daarna achter Kijkduin langs. Kijkduin was al zo vroeg een badplaats als Scheveningen, alleen de grote groei die Scheveningen heeft meegemaakt vanaf 1900 is niet aangekomen bij Kijkduin. Tijdens de Tweede Wereldoorlog is in Kijkduin ongeveer de helft van de woningen gesloopt om plaats te maken voor de Atlantikwall en V2 lanceerplaatsen. Na de Tweede Wereldoorlog is er begonnen met de wederopbouw van de badplaats, maar door de watersnoodramp van 1953 is het vertraagd totdat de Puinduinen van Ockenburgh klaar waren om extra kustversterking te bieden. Sinds een paar jaar wordt de boulevard verbouwd om er een 21e eeuwse uitstraling aan te geven.

Nadat wij Kijkduin hebben aangedaan gaan we naar Ockenburg, een voormalig landgoed dat is aangelegd rond 1650, maar sinds 1931 in handen van de gemeente Den Haag. In 2011 is het beheer van het landgoed overgedragen aan het Zuid-Hollands Landschap. In Ockenburg lag er ooit een vliegveld, geopend in 1919 en na de Tweede Wereldoorlog gesloten. Tijdens de Duitse inval van Nederland in de meidagen van 1940 hebben de Duitsers geprobeerd als onderdeel van de slag om Den Haag Ockenburg in handen te krijgen. Het zou een van de weinige overwinningen zijn van de Nederlandse krijgsmacht, maar wel tegen een hoge prijs door verlies van manschappen en bruikbare vliegvelden. U wandelt van en naar de rust over het vliegveld en langs de oude Portierswoning.
Bij de rust zal de 15 km en 25 km splitsen, de 15 km loopt terug naar de start en de 25 km gaat verder het landgoed op en door het Hyacintenbos. Helaas kunnen wij niet door Solleveld wandelen maar moeten wij er omheen. Als we voorbij Solleveld lopen gaan we naar rechts het strand op, hierbij lopen we langs de zandmotor terug richting Den Haag, en zullen weer langs Ockenburg lopen om daar onze tweede rust te hebben.
Na de rust lopen we door stadsdeel Loosduinen terug naar de start, we wandelen door de wijk Waldeck, deze buurt is in de jaren 60 en 80 van de vorige eeuw ontstaan. We lopen daarna door de Bosjes van Pex om bij het Rode Kruispark uit te komen, wij wandelen daar doorheen en dan verlaten we uiteindelijk het plantsoen en lopen tussen de flats door terug te naar de start.
Terugblik Pijnacker
Zo vlak voor Kerst hebben heel wat wandelaars het Parochiehuis weten te vinden om vanuit daar een mooie wandeling te maken rond Pijnacker, Zoetermeer en Nootdorp. Het aangename weer van die dag maakte het ook een succes en mochten wij veel complimenten ontvangen over de geboden route wat ons heel blij maakte.
Volgende wandeltocht – Capelle a/d IJssel – 25 januari 2020
Kantine KCC Capelseweg 37 2907 XA Capelle a/d IJssel
Onze volgende wandeltocht is op 25 januari 2020 vanuit Capelle aan de IJssel
Vanuit de start gaan we door het Schollebos en lopen we naar de Zevenhuizerplas. U loopt er een rondje omheen, dan een stukje door Nieuwerkerk a/d IJssel richting de golfbaan, door Hitlandbos en door het Schollebos weer terug. Een afwisselende tocht door natuur afgewisseld met bebouwing.
Mededelingen
Wij wensen alle wandelaars veel wandelplezier en een gezond en gelukkig 2020!
Sinds kort hebben wij aan de start de mogelijkheid om met een pinpas te betalen, zowel voor beloninglopers als de ernaast gelegen inschijfmogelijkheid.
Deze keer lopen we door het Hyacintenbos. Het heeft weinig gescheeld of we mochten niet door dit mooie stukje natuur. In deze periode is dit gebied wat kwetsbaar. We vragen u daarom bij de onverharde (smalle) paadjes achter elkaar te blijven lopen. En laat geen afval in de natuur achter, zoals u al jaren bij ons gewend bent.
Calamiteiten
Indien u tijdens de wandeling hulp nodig mocht hebben dan is het startbureau tot 16.00 uur bereikbaar onder nummer 06 1251 5917. . (ook Whatsapp). In noodsituaties bel 112.
Aansprakelijkheid
Deelname aan de door RS 80 georganiseerde wandeltochten geschiedt op eigen risico. Het bestuur noch de bestuursleden kunnen aansprakelijk worden gesteld voor het overkomen of veroorzaken van ongevallen, evenmin voor beschadiging of vermissing van eigendommen. Indien voor een deelnemer medische en/of ambulancehulp moet worden ingeroepen, zijn de daaraan verbonden kosten voor rekening van de betrokkene.

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2020, 15:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Syl schreef:
Al weer een aantal jaren geleden dat ik deze gelopen, zoals het er nu uit ziet ben ik erbij volgende week.

Leuk Syl!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2020, 15:11 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Om over twee weken in Egmond afgetraind aan de start te kunnen staan ga ik morgen hier alvast mijn wandelseizoen openen, wsl met een rondje van 15 km.

... tenminste als ik mijn wandelschoenen nog kan vinden. die heb ik na de Kennedymars van Waalwijk in september niet meer aan gehad ... :tmi:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2020, 16:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Cobie schreef:
Om over twee weken in Egmond afgetraind aan de start te kunnen staan ga ik morgen hier alvast mijn wandelseizoen openen, wsl met een rondje van 15 km.

... tenminste als ik mijn wandelschoenen nog kan vinden. die heb ik na de Kennedymars van Waalwijk in september niet meer aan gehad ... :tmi:

Was leuk je te zien Cobie! Hoe vond je de route? Jammer dat Syl voor Sjaak Afhaak speelde, verder geen bekenden van het forum gezien, wel veel andere bekenden en je ziet toch vaak dezelfde mensen die deze serie lopen. Leuk om mee te maken! Wij hadden echter met het pijlophalen problemen, de pijlen waren omgedraaid door kwajongens zodat we steeds verkeerd liepen waardoor we laat arriveerden op het honk. Maar het was wel een leuke route! Zie op mijn blog een kort verslag.

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 11 januari 2020 RS80 Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2020, 19:52 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 820
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Ineke61 schreef:
Cobie schreef:
Om over twee weken in Egmond afgetraind aan de start te kunnen staan ga ik morgen hier alvast mijn wandelseizoen openen, wsl met een rondje van 15 km.

... tenminste als ik mijn wandelschoenen nog kan vinden. die heb ik na de Kennedymars van Waalwijk in september niet meer aan gehad ... :tmi:

Was leuk je te zien Cobie! Hoe vond je de route? Jammer dat Syl voor Sjaak Afhaak speelde, verder geen bekenden van het forum gezien, wel veel andere bekenden en je ziet toch vaak dezelfde mensen die deze serie lopen. Leuk om mee te maken! Wij hadden echter met het pijlophalen problemen, de pijlen waren omgedraaid door kwajongens zodat we steeds verkeerd liepen waardoor we laat arriveerden op het honk. Maar het was wel een leuke route! Zie op mijn blog een kort verslag.

Was inderdaad leuk. Wel "kort maar krachtig" natuurlijk aan de inschrijftafel, in Egmond hebben we misschien meer tijd.
Heerlijk rondje gelopen van 15 km, mooie start van mijn wandelseizoen. Wel bekend terrein voor mij natuurlijk want het liep zo'n beetje door mijn achtertuin.
Route was prima, vooral de heenweg door de duinen of naar keuze over het strand.. Terug wat meer door de woonwijken, maar ook daar voor zover mogelijk toch het groen opgezocht.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.