Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Apr 2024, 21:12

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Amersfoortse 2daagse - vrijdag 24 en zaterdag 25 juni 2005
BerichtGeplaatst: 05 Apr 2005, 19:13 
In de afgelopen jaren is de Internationale Amersfoortse Tweedaagse uitgegroeid tot het grootste tweedaagse wandelsportevenement in Nederland.

Vorig jaar deden er ruim 2.900 deelnemers mee en dit was opnieuw een record. Dit jaar streeft de organisatie er naar om 3.000 deelnemers of meer het fantastische wandelevenement aan te bieden.
De startlocatie is weer dezelfde als vorig jaar, op het Sportpark Vermeerkwartier aan de Rubensstraat / Gasthuislaan, met openbaar en eigen vervoer goed te bereiken.

Prachtige parkoersen waarbij drukke wegen zo veel mogelijk zijn vermeden, voldoende rustgelegenheden, veel natuurschoon, een optimale sfeer en een prima organisatie.
Naast dit alles is deze Tweedaagse d? training voor de Apeldoornse en\of Nijmeegse Vierdaagse.

De -vrijwillige- parkoersuitzetters van deze Internationale Amersfoortse Tweedaagse hebben voor de vrijdag gedeeltelijk nieuwe parkoersen uitgezet. Alle afstanden gaan deze dag richting Soest en Soesterberg. Zaterdags gaat het richting Leusden en over Landgoed Den Treek/Henschoten. Verder wordt Woudenberg en Maarn aangedaan.

Afstanden en starttijd:
50 km - starttijd 07.00 - 08.30 uur
40 km - starttijd 07.00 - 08.30 uur
30 km - starttijd 08.30 - 09.00 uur

Startplaats:
Sportpark Vermeerkwartier te Amersfoort
Gasthuislaan 70
3817 EP Amersfoort
Telefoon van de startlocatie: 033 - 461 18 20

De startplaats is te bereiken:
-Per auto vanaf Utrecht de A28 richting Zwolle. Afrit 6 Leusden Zuid/Woudenberg. Bij verkeerslichten 2 x links en viaduct onderdoor = Arnhemseweg, weg volgen en spoorwegovergang over en hier rechts = Gasthuislaan, deze volgen naar sportpark en parkeerplaats.
-Per auto vanaf Amsterdam, Zwolle, Apeldoorn naar verkeersplein Hoevelaken, hier de A28 richting Utrecht. Afrit 6 Leusden Zuid/Woudenberg. Einde afrit rechts = Arnhemseweg, weg volgen en spoorwegovergang over en hier rechts = Gasthuislaan, deze volgen naar sportpark en parkeerplaats.

-Per openbaar vervoer vanaf station Amersfoort Centraal
op vrijdag: buslijn 70 vertrekt om 06.41 - 07.08 - 07.23 - 07.38 - 07.53 - 08.08 - 08.23 uur
op vrijdag: buslijn 76 vertrekt om 06.23 - 06.53 - 07.21 - 07.36 - 07.51 - 08.06 - 08.21 uur
op zaterdag: buslijn 70 vertrekt om 07.47 - 08.17 - 08.47 - 09.12 uur
op zaterdag: buslijn 76 vertrekt om 07.55 - 08.25 - 08.55 uur
op zaterdag: buslijn 80 vertrekt om 07.12 - 07.42 - 08.12 - 08.42 uur
Uitstappen bij halte Meander Medisch Centrum (Heiligenbergerweg). Na uitstappen teruglopen naar verkeerslichten en hier linksaf Ringweg Dorrestein / Ringweg Randenbroek. Voor ingang ziekenhuis langs. Startlocatie aan de rechterkant van de weg.

Inschrijven:
Inschrijfgeld bij v??rinschrijving ? 7,50 per persoon.
Inschrijven aan de start ? 10,00.
V??rinschrijving is mogelijk tot en met 11 juni 2005.

U kunt zich aanmelden via inschrijven2daagse@sgwb.nl met vermelding van:
Afstand en hoeveelste maal deelname en uiteraard naam, adres, postcode en woonplaats.
Inschrijfgeld ( ? 7,50 ) gelijktijdig overmaken op postbankrekening 10 64 16 t.n.v. OC Amersfoortse Tweedaagse te Amersfoort. Eventueel kunt u meerdere personen tegelijk aanmelden.
Enkele weken voor de start ontvangt u uw inschrijfbewijs.

Herinnering:
Zij die de Tweedaagse volbrengen ontvangen een herinnering welke het aantal Tweedaagsen aangeeft waaraan is deelgenomen. de eerste maal een bronzen Tweedaagse ster met in het midden het wapen van Amersfoort. Bij de 5e maal een verzilverde ster in drie kleuren gelakt en bij de 10e maal een vergulde Tweedaagse ster in drie kleuren gelakt.
Voor alle overige malen ontvangt met het cijferschild van deelname met lint. Vanaf de 11e maal een verguld in kleur uitgevoerd cijferschild met lint. Vanaf de 25e maal de roodkoperen Tweedaagse ster in drie kleuren gelakt.

Wandelboekjes:
Op zaterdag na afloop van de wandeling kunnen de boekjes worden afgestempeld. Voor iedere wandelaar is er een speciale sticker. De boekjes behoeven vooraf niet te worden ingeleverd. Ook is er een I.V.V. stempel aanwezig.

Inlichtingen:
W. van Harsselaar - Amersfoort tel 033 - 456 1 222
W. Dijkstra - Amersfoort tel 033 - 480 4 984

Klik hier voor meer informatie


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2005, 09:53 
Ik loop hier de 50km.. gaan er nog meer W4W-ers naar deze tocht?

Groet, Gideon


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2005, 10:55 
Yep, mijn vriendin en ik gaan er ook naartoe, maar dan op de 40 km.


Omhoog
   
 
 Titel: Tweedaagse van Amersfoort
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2005, 13:58 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mrt 2005, 14:59
Berichten: 698
Woonplaats: Nijkerk
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 8
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Asics Gel Cardio
Komen we mekaar vast nog tegen daar, ik ga deze tocht nl. voor de tweede x lopen, heb vorig jaar 30 km gedaan. Deze tocht is ook lkkr dicht bij huis voor mij :)


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2005, 07:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Wij zijn er ook om 2 * 40 te lopen en ik weet dat de Pink Angels er ook zullen zijn op de 2 * 50!
Kunnen we mooi vast indrinken voor Nijmegen! :D

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2005, 09:32 
Ik zit er aan te denken om de 2x 40 te gaan doen.
Moet echter nog enig overleg plegen met medelopers. Amersfoort is niet direct naast de deur. Je hoort nog van me.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2005, 09:34 
Ik zou wel willen maar dan moet ik eerst vrij zien te krijgen de 24e.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2005, 10:59 
Kan helaas niet mee moet bijde dagen werken ga proberen nog wat diensten te ruilen.

groetjes geertje


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2005, 20:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Het lijkt me een mooie trainingsoefening, maar ik kan niet. Ik ga de grote ronde van Twente lopen. Deze duurt drie dagen en is 35,50 en 45 km. En daarbij als ik wel kon was ik denk ik ook niet gegaan aangezien amersfoort niet naast de deur ligt en er nog een behoorlijke reistijd aan vast kleeft.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2005, 18:19 
Er is inmiddels besloten om die dagen naar Amersfoort te gaan. Dat wordt dan tevens onze laatste heftige training. We doen de 2 x 40 km.
Dus wie weet zien we elkaar daar. Bij goed weer doe ik natuurlijk m'n shirt aan.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2005, 16:02 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mrt 2005, 20:20
Berichten: 719
Woonplaats: Roelofarendsveen
Leeftijd: 61
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 2015:665km
Aantal N4D volbracht: 12+
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Moet nog even vrij vragen aan de baas :oops:
we gaan voor de 2x40km,dus misschien komen we elkaar nog tegen.

_________________
Beweging komt niet op gang als je stil blijft staan!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2005, 08:11 
Helaas, na rijp beraad is door ons besloten om de amersfoortse niet te gaan lopen. Het is toch een stukje rijden vanuit Meppel en wegens andere verplichtingen wordt het later op de dag ook wat lastig.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Jun 2005, 08:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
ZO! Dat hebben we ook weer in de benen...
Verslagen (binnenkort) en foto's (nu al) op onze site.
Ben een aantal forummers tegengekomen (erg grappig om onderweg herkend te worden), maar echt veel gepraat hebben we niet.
Ik had veeeeel meer gezelligheid verwacht van zo'n grote tocht, maar dat viel dus erg tegen. Geen publiek, geen muziek, niks, alleen bos en brandnetels. Maar als je zo'n saaie tocht kan volbrengen, dan lukt Nijmegen zeker, want daar loop je van het ene feestje naar het volgende!
Tanja is helaas op dag 2 na 12 km uitgevallen (na de rust in de manege), Natalia heeft op dag 2 30 km gelopen (voor een groot deel op karakter, dus vooral goeie mentale training!). En ik heb gewoon doorgebikkeld. De organisatie kent wat mij betreft nog een groot aantal verbeterpunten (op 1 rustpunt zat minstens 1000 man binnen en waren ze thee aan het zetten met een waterkokertje, dan vraaag ik je toch!) vooral op het gebied van veiligheid (paar erg gevaarlijke wegen over moeten steken zonder verkeersregelaars). En de vijftigers moesten hun vijftig km lopen in hetzelfde tijdsbestek als de veertigers. Niet erg eerlijk volgens mij.
Maar de medaille kon worden opgespeld en we hebben onderweg veel nieuwe vrienden gemaakt die we in Nijmegen weer terug zullen zien, hahaha!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Jun 2005, 12:46 
Vrijdag heb ik de 1e dag meegelopen, 40 km. Slechts 1 dag, want zaterdag kon ik niet.
't Was een heerlijke tocht, wel erg warm op het laatst. Organisatie had extra water geregeld, klasse! Afgesloten met een verfrissende bui op het laatste stukje (zie ik 's avonds op het nieuws dat dat het enige buitje in Nederland was op dat moment :D ).
Er zaten hele mooie stukken bij, rond Soest met name. De afstand tussen rust 1 en rust 2 zou volgens de beschijving 9 km. moeten zijn, maar werd door mij in 45 min. afgelegd :o .
Sunny schreef het al, er werden gevaarlijke wegen overgestoken zonder enige begeleiding.
Zaterdag voor mezelf nog tegen de 40 km. gelopen (IJsselstein-Culemborg vv.)
Conclusie: Geen blaren, weinig spierpijn, IK BEN ER KLAAR VOOR :!:
groet,
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel: Amersfoortse tweedaagse
BerichtGeplaatst: 26 Jun 2005, 18:07 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Onderstaande tekst had ik ook al ergens anders geplaatst, maar dat bleek niet de juiste plaats te zijn. Dus vandaar het verslag hier nogmaals.

Dit jaar liep ik voor de 10e keer de Amersfoortse tweedaagse. Leuk was het daarom dat je voor het eerst dit jaar een T-shirt kon bestellen, wat ik dus ook gedaan heb. De tweedaagse is een zeer goede training voor zowel de vierdaagse van Apeldoorn (de eerste dag) en voor de vierdaagse van Nijmegen (de tweede dag). Dit jaar was de eerste dag een zeer tropische dag waardoor het erg zwaar was. Gelukkig ging de route veel door het bos. Jammer van de soms erg lange wegen, vooral het lange eerste stuk door het bos, wat ook weer als terugweg werd gebruikt. De tweede dag was het aangenamer om te lopen, koeler en flink wat regen. Maar koud was het zeker niet. Het lopen ging daardoor meteen een stuk lekkerder. De route van de tweede dag is meer over harde wegen, maar ook afwisselender. Vooral het stuk over Henschotermeer vind ik altijd leuk om te lopen. Tien keer Amersfoort, zestien keer de vierdaagse van Nijmegen en ??n keer de vierdaagse van Apeldoorn is heel wat. Nu loop ik alleen nog tochten waarvan de routes me aanspreken. Misschien ooit nog eens in Amersfoort, maar voorlopig heb ik het daar wel gezien.

Marja

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.