Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 13:52

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2005, 18:25 
De Haagse R?g?h schreef:
Verder ben ik lekker verbrand en ga een lekkere douche nemen.

Later nog wel meer hierover......


JAAAH, daar verheug ik me op!!!
Ik bedoel dan de verbranding natuurlijk! Waar?? Tweedegraads of nog erger ??? :twisted: :twisted:
Mijn verbranding zit vooral op de schouder rechts, want in de VIJFHEERENLANDEN had ik op de zon meest rechts achter.
Zie het maar als een goeie hittetraining, er wordt een warme zomer voorspeld ......

De details van die douche interesseren me minder, sorry Maarten,
maar wie weet zijn er andere belangstellenden. :D

groet,
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel: binnen......
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2005, 21:55 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
De Haagse R?g?h schreef:
Peter nam zijn telefoon niet meer op dus ik heb geen idee of hij nu terug is of nog aan het wandelen is.

Hoi r?g?h, wij zijn een paar keer verschrikkelijk verdwaald. De routebeschrijving was op een paar plaatsen behoorlijk vaag en tot overmaat van ramp was de route niet gepijld....
Wij zijn vandaag dan ook uitgekomen op de verbluffende tellerstand van 50 kilometer. Zodoende moest ik op het laatse deel van de route nog vol op het gaspedaal trappen om 5 voor 6 binnen te zijn. De jongens en meiden van de politie voelden zich een beetje schuldig en de resterende blikjes fris waren dan ook van het huis !
Al met al een louterende ervaring (laat Master C het maar niet horen).
En na afloop kijk je er met een goed gevoel op terug.....het was in ieder geval een waar genoegen om Elly en Geertje in levende lijve ontmoet te hebben.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2005, 22:28 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Ik zou nu allang in mijn bedje moeten liggen, maar kon het niet laten even op het forum te loeren :wink:
Hier even een klein verslagje van vandaag.
Toen ik vanochtend even voor 8.00 uur het politiebureau instapte stond Maarten al met een agent te kletsen.
Details horen jullie vast nog wel van hem, maar hij was in ieder geval aangenaam verrast.
Omdat het voor mij een 'thuiswedstrijd' was heb ik het gedeelte na de eerste rust dat we zonder Maarten liepen als gids gefungeerd en zijn wij niet verkeerd gelopen.
De route ging langs mijn werk en na een ommetje te hebben gemaakt kwamen we daar later via de andere kant weer langs.
Voor mij overbekend gebied, want met mijn hond Jessy loop ik dit stuk regelmatig omdat ik mijn auto dan halverwege mijn huis en het werkadres parkeer.
De wat oudere vrouw :roll: die met Geertje meeliep dacht de weg echter beter te kennen en heeft een heel stuk langs een weg gelopen waar je absoluut niet mag wandelen, da's zelfs gevaarlijk!!!!
Geertje heeft nog geprobeerd haar over te halen terug te komen, maar er was geen overhalen aan. Ze wist zeker dat ze die kant op moest. :?
Bij de tweede rust bleef ik op Geertje wachten en samen liepen we de laatste 5km.
Al met al waren we om 14.30 uur binnen en hebben we daar relaxed op Maarten zitten wachten.
Toen moest ik ECHT weg, want ik moest de boodschappen voor het weekend nog doen. Dat heb ik maar meteen gedaan want omdat het zo'n lekker weer was stond bij ons de hele buurt vol met auto's. Toen ik thuis kwam heb ik maar even dubbel geparkeerd om uit te laden en daarna een kleine kilometer verder een parkeerplek gevonden, moest ik nog een eind lopen ook!!!! :evil:
Maar ja, gelukkig niet zo veel als dat wat Peter extra heeft gelopen, da's balen zeg!!!!! :?
Ik vond het wel leuk om je nog even gezien te hebben, want tenslotte heb ik nu al een paar gezichten gezien voor we naar Nijmegen gaan voor de 'grote meeting' op maandag :lol:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2005, 08:23 
Ik denk dat iedereen als ie hem nog een keer loopt maar achter maarten en elly aan moet lopen, want ik ben zelfs maar 100m verkeerd gelopen en ik had mijn route beschrijving al in de eerste 10 kilometer verloren.
Het was wel een schitterende toch door de mooie gebieden rondom den haag en wassenaar. En er waren op de 30km en de 40km bijna alleen maar 4 daagse lopers dus dat was ook erg gezellig! Ik denk dat de route volgend jaar wat beter zal zijn, want die agenten zijn zo enthousiast! Dus die zullen hem zeker een keer na lopen op hun weekelijkse woensdag ochtend training en knelpunten verbeteren.

Peter wat naar van al dat gezoek, maar je hebt nu wel de 50 in de benen.

groetjes geertje


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2005, 16:43 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
geertje schreef:
Peter wat naar van al dat gezoek, maar je hebt nu wel de 50 in de benen.

Geertje, mij hoor je persoonlijk niet klagen, maar voor ??n dame uit ons groepje was het 5 kilometer te ver voor het leuke.
Vanochtend ben ik als lid van The Royal Canadian Legion in Mill geweest bij de onthulling van een monument. Wij doen daaraan mee met een vlaggenparade. Het lopen ging me prima af !
Na afloop nog wat gedronken op het gemeentehuis en daarna kon ik het toch niet laten om met een kameraad (?n vierdaagseloper) naar Grave te rijden. Hier hebben we tegenover het Oranjehotel (dat nu dicht was) op een terrasje een drankje genuttigd. Sweet memories......en over vijf weekjes komen we hier weer !


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2005, 20:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Elly N schreef:
Toen ik vanochtend even voor 8.00 uur het politiebureau instapte stond Maarten al met een agent te kletsen.
Details horen jullie vast nog wel van hem, maar hij was in ieder geval aangenaam verrast.


ja, dat was leuk.
Ik stond in te schrijven en een jonge agent die er achter stond zei tegen mij: Ga je de Vierdaagse weer doen? Ik zei: ja, natuurlijk.
Hij zei: ik heb al je verslagen gelezen op je website en ook alle andere dingen zoals abseilen vanaf de Euromast.
Ik vroeg hem hoe hij op mijn site was gekomen. Hij zei dat hij al klikkend daar ooit eens op was gekomen en sindsdien ieder jaar mijn verslag had gelezen. Tijdens het gesprek zei hij ook diverse dingen uit de verslagen. Ik had het nog nooit meegemaakt dat iemand je herkent vanuit je website. :D

Ik zei hem nog dat ik ook wel eens wat geschreven had over mindere ervaringen met het corps Haaglanden tijdens de Vierdaagse, ze weigerden mijn maatje te helpen met een paar blaren. Ja zei hij: je noemde ze "matennaaiers" :oops:
Nu was dat anders vertelde hij want er was wel wat veranderd binnen die groep. Gelukkig maar, misschien had dat verslag ertoe bijgedragen dat ze hun imago moesten veranderen.... :wink:

Ik had nog wel voor hem de URL van het forum opgeschreven dus misschien komt hij hier nog wel even een kijkje nemen.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2005, 08:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Zaterdag gebeurde er nog iets vreemds.
De laatste 2 kilometer zag ik 2 lopers voor me die ik steeds meer inhaalde. Met nog 500 meter te gaan voor de finish liep ik ze voorbij. Het was een vader met zijn zoontje van ca 14 jaar.
Toen ik voorbijliep werd er niets gezegd en zij gingen steeds harder lopen. Ik was voorbij en toen kwam het zoontje weer naast me lopen. Onbewust ging ik toch weer sneller. Toen kwam vader weer naast me lopen.
Het ging zelfs zo dat het zoontje afhaakte en vader en ik keihard op de finish afstevenden.
Wat een zielepoten zeg! Het is toch geen wedstrijd? Als mensen mij inhalen laat ik ze lekker voorbijgaan, maar als ik passeer ga je toch niet harder lopen om je niet in te laten halen?

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2005, 08:23 
De Haagse R?g?h schreef:
Zaterdag gebeurde er nog iets vreemds.
De laatste 2 kilometer zag ik 2 lopers voor me die ik steeds meer inhaalde. Met nog 500 meter te gaan voor de finish liep ik ze voorbij. Het was een vader met zijn zoontje van ca 14 jaar.
Toen ik voorbijliep werd er niets gezegd en zij gingen steeds harder lopen. Ik was voorbij en toen kwam het zoontje weer naast me lopen. Onbewust ging ik toch weer sneller. Toen kwam vader weer naast me lopen.
Het ging zelfs zo dat het zoontje afhaakte en vader en ik keihard op de finish afstevenden.
Wat een zielepoten zeg! Het is toch geen wedstrijd? Als mensen mij inhalen laat ik ze lekker voorbijgaan, maar als ik passeer ga je toch niet harder lopen om je niet in te laten halen?

Waarschijnlijk ben je inmiddels zo'n beroemdheid, dat 't een eer was voor vader en zoon om met zo'n 4daagse kanjer te MOGEN strijden om de 1e plaats..... :wink:

Zo en nu ga ik effe een teiltje halen...... :lol:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2005, 08:32 
Maarten,
Dit is iets wat ik goed herken, en heb me er ook altijd over verbaast.
Het is voor veel mensen nog steeds niet duidelijk, dat iedereen een eigen tempo, er op na houdt.
Als ik, als vrouw ,weleens een man in haalde, dan kreeg ik wel eens de reactie's van: Heb je de strijkbout nog aan staan, moeten de piepers nog op tijd gaar vandaag, of moet je van je man op tijd thuis zijn etc.
In het begin reageerde ik er weleens op, maar nu denk ik alleen maar, zielig, hoor!!!

Op de vierdaagse, loop ik de laatste twee dagen ,vaak wat sneller, waarom weet ik niet, maar vanaf Plasmolen, zit het in een keer in mijn benen, zeg ik altijd.
Gelukkig krijg ik dan ook weer leuke reactie's bij het inhalen, en het laatste stuk, vanf Mook, heb ik al een paar jaar met iemand opgelopen, die zich aan mijn optrok, en zoals ik vaak schrijf, praat ik ook :oops: :oops: , en voor je het wist ,was je bij de Vereniging. Zolang die momenten er zijn, laat ik de mensen , die zeuren, of zich "doodlopen"om niet ingehaald te worden , lekker in hun eigen vet gaar stomen. Als dat hun wandeltocht, goed maakt......................... :roll: :roll: :roll:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2005, 08:43 
De Haagse R?g?h schreef:
Zaterdag gebeurde er nog iets vreemds.
De laatste 2 kilometer zag ik 2 lopers voor me die ik steeds meer inhaalde. Met nog 500 meter te gaan voor de finish liep ik ze voorbij. Het was een vader met zijn zoontje van ca 14 jaar.
Toen ik voorbijliep werd er niets gezegd en zij gingen steeds harder lopen. Ik was voorbij en toen kwam het zoontje weer naast me lopen. Onbewust ging ik toch weer sneller. Toen kwam vader weer naast me lopen.
Het ging zelfs zo dat het zoontje afhaakte en vader en ik keihard op de finish afstevenden.
Wat een zielepoten zeg! Het is toch geen wedstrijd? Als mensen mij inhalen laat ik ze lekker voorbijgaan, maar als ik passeer ga je toch niet harder lopen om je niet in te laten halen?


Hmm, erg herkenbaar ja en irritant ook.... Je hebt hierop ook een lichte variant die ik ook vaker meemaak: je haalt iemand vrij vlot in omdat er al die tijd al een snelheidsverschil is. Als je ze dan voorbij bent blijven ze op een klein afstandje achter je hangen, alsof je achtervolgd wordt. Die trekken zich dan aan je op ofzo. Andere variant: lopers die je snoeihard inhalen en je een beetje minachtend aan kijken omdat je gewoon geen moordtempo loopt. Grappig om ze dan later nog een paar keer in te halen omdat ze eigenlijk afgefikt zijn.

Maar wat jij noemt, Maarten, dat ervaar ik ook vaak op de snelweg in de auto. Je wilt een auto inhalen die dan vervolgens harder gaat rijden, zodat jij n?g harder moet rijden om 'm in te halen. Wat is dat toch? Is dat netzoiets als bij paarden? Daar heb je er ook altijd een paar bij die niet ingehaald willen worden als ze gaan rennen.... Hmmmm iemand een diep psychologische verklaring?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2005, 08:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Richard schreef:
Maar wat jij noemt, Maarten, dat ervaar ik ook vaak op de snelweg in de auto. Je wil een auto inhalen die dan vervolgens harder gaat rijden, zodat jij n?g harder moet rijden om 'm in te halen. Wat is dat toch? Is dat netzoiets als bij paarden? Daar heb je er ook altijd een paar bij die niet ingehaald willen worden als ze gaan rennen.... Hmmmm iemand een diep psychologische verklaring?


grappig, datzelfde zat ik me toen ook te bedenken.....

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2005, 09:10 
Ik denk dat er altijd mensen zijn die de eerste willen zijn, en ik heb vaak het gevoel ,dat ze op deze mannier zich willen bewijzen!!!!!!!
Misschien weinig zelfvertrouwen of een minderwaardigheidscomplex?( wat een woord ,trouwens!)

Wat betreft de auto, is dat heel herkenbaar, vooral hier in Duitsland wordt je aangemeten op wat voor auto je hebt, en ingehaald worden ,door een vrouw, is helemaal een reden om plankgas te geven.

Dat doet me denken aan de terugreis vorig jaar.
We hebben als 2e auto ,een Volvo 340 met 4 versnellingen. Die auto is van mijn vader geweest en is echt standaard, zelfs de kleur is wit.
Maar ik kreeg hem toen mijn vader er meestopte, en ik mijn rijbewijs haalde ,en ben daardoor gek met het autootje.
Mijn man rijd dan terug met een aanhanger en ik met de Volvo, en mag dus sneller en rij alvast vooruit naar huis!!( Je neemt wat mee naar zo'n camping)
De wagen was zwaar beladen, en hij zat stevig op de weg. Ik wilde naar huis, want was moe van het oppakken en die 4 dagen lopen, zaten ook in mijn benen. De snelweg voor M?nster was tamelijk rustig, en voor ik het wist reed ik 160 km. Ik haalde verschillende auto's in tot ik een dikke Mercedes inhaalde, en die man een verbaasde blik gaf ,en plankgas en daarna weer terug ging op 140km.
Je had dat gezicht moeten zien toen ik er weer langs ging. Ingehaald worden door een vrouw, maar ook nog een Volvo 340 van 16 jaar oud, dat was teveel! Zo ging het een paar keer door, zonder dat ik maar iets van gas geven veranderde.
We stopte voor een plaspauze op een parkeerplaats en de Mercedes kwam er achteraan. Ik ,dacht nu ga je het krijgen............. :shock: :shock: .
Maar tot mijn verbazing, stapte de vrouw naast hem uit en hij kreeg de volle lading over zich heen, over dat hij sinds hij deze auto reed...............
EIN IDIOOT was!!!!!
Mijn zoon en ik hebben ons rot gelachen :lol: :lol: :lol:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2005, 10:02 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
De Haagse R?g?h schreef:
Wat een zielepoten zeg! Het is toch geen wedstrijd? Als mensen mij inhalen laat ik ze lekker voorbijgaan, maar als ik passeer ga je toch niet harder lopen om je niet in te laten halen?

Nee, natuurlijk niet! Wat een malloten zeg :roll:
Ik heb dat eigenlijk met wandelen nooit gehad, tenminste niet dat ik het echt merkte, maar bij het autorijden des te meer.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2005, 14:58 
Heel herkenbaar hoor Kitty. Het gebeurt mij nog wel eens dat als ik een auto wil inhalen die bewuste auto sneller gaat rijden. Ik rijd nl. in een ford ka en dat kun je je niet laten gebeuren natuurlijk. Vooral als zo iemand zelf in een dure auto rijdt. Nou ze doen hun best maar. Ik vind het maar zielige mensen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2005, 15:03 
Cato schreef:
Heel herkenbaar hoor Kitty. Het gebeurt mij nog wel eens dat als ik een auto wil inhalen die bewuste auto sneller gaat rijden. Ik rijd nl. in een ford ka en dat kun je je niet laten gebeuren natuurlijk. Vooral als zo iemand zelf in een dure auto rijdt. Nou ze doen hun best maar. Ik vind het maar zielige mensen.


:oops: Zat jij in die Ford Ka die me in wilde halen Cato? Sorry, ik zal voortaan rustig rechts blijven rijden...... :oops: :oops:


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.