Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 03 Mei 2024, 01:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Falcon Walk luchtmobile brigade
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2005, 14:05 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mrt 2005, 14:59
Berichten: 696
Woonplaats: Nijkerk
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 8
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Asics Gel Cardio
Is deze tocht makkelijk te bereiken per OV ??
Zit nl. nog te twijfelen tussen de heuvelrugwandeltocht en deze tocht in Arnhem, deze tocht lijkt mij wel wat, ook omdat ik al wel eens vaker gelopen heb op de heuvelrug (is trouwens wel errug mooi!! vooral de Elsterberg :D :D ) In de omgeving van Velp heb ik nog nooit gelopen

_________________
Geen weg is te lang als je in een goed gezelschap bent !!!

Grenzen moet je niet altijd stellen, je moet ze soms verleggen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2005, 21:55 
Het openbaar vervoer in Arnhem is over het algemeen erg goed, en ik meen dat je lijn 2 moet nemen, maar het is al een tijdje geleden dat ik in Arnhem woonde.
De Kazerne heet de Oranjekazerne, en misschien, moet je even informeren via internet of telefoon, maar het is te bereiken, want vorig jaar heb ik voor, de kazerne een bushalte gezien!
Succes, Kitty


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Falcon Walk luchtmobile brigade
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 18:05 
henrike23 schreef:
Zit nl. nog te twijfelen tussen de heuvelrugwandeltocht en deze tocht in Arnhem, deze tocht lijkt mij wel wat, ook omdat ik al wel eens vaker gelopen heb op de heuvelrug (is trouwens wel errug mooi!! vooral de Elsterberg :D :D ) In de omgeving van Velp heb ik nog nooit gelopen


Nou, ik heb vandaag dus die Heuvelrugwandeltocht gelopen! 40km. Ik moet zeggen: een perfecte organisatie, vooral voor de eerste keer! Zeer goed gepijld. Gratis koffie, thee, fris onderweg, en op precies de juiste momenten. En ik ik durf het woord bijna niet meer te gebruiken, maar euhm, ja... de omgeving was ?cht erg, euh, MOOI!! :lol:

Het was wel pittig vond ik, want vrijwel het hele parcours was onverhard omdat je door de bossen loopt. En er was echt n?ks vlak, met hier en daar serieuze klimmetjes erin (goh, wat gek h?, op Utrechtse Heuvelrug... :wink: ).

Maar goed, zoals gezegd: de hele route door de mooie (heb je 'm weer) bossen op de Utrechtse Heuvelrug, afgewisseld met heidegebieden en zandverstuivingen. Groot deel gaat door stukken Natuurmonument of Staatsbosbeheer-gebieden. Ik heb al die tijd practisch geen auto's of bewoond gebied gezien, alleen natuurgebied.

Er waren relatief weinig deelnemers, misschien omdat de tocht nog niet zo bekend is. Maar dat was eigenlijk alleen maar beter, want om nou met hele volksstammen door die bossen te beren....

Enige minpuntje was het weer :wink: Het was letterlijk wisselvallig: buitje, poncho aan, droog, poncho uit, buitje, poncho aan..... Dit was dus eigenlijk een ideale dag voor een plu....

Kortom: ik kan 'm iedereen aanbevelen. Ik hoorde veel deelnemers spreken over de goede organisatie en de mooie ( :roll: ) omgeving.


Laatst gewijzigd door Richard op 04 Jun 2005, 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 18:36 
Volgens mij was het tocht in een mooie omgeving... of vergis ik mij nu? :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 18:37 
Ja, het was i.d.d. net Diekirch ;-) :roll:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 19:22 
Wat was er dan in Diekirch?? :wink:


Omhoog
   
 
 Titel: Falcon Walk luchtmobiele brigade
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 19:24 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mrt 2005, 14:59
Berichten: 696
Woonplaats: Nijkerk
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 8
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Asics Gel Cardio
Heb vandaag toch maar voor de Falcon Walk gekozen, dit om dat ik afgelopen tijd al drie keer rond de Utrechtse heuvelrug gelopen heb. De route was prachtig (o.a. de Posbank) helaas was het wel opletten geblazen soms ivm glibberige blubberpaadjes. De verzorgingsposten onderweg waren prima, met een tent om overdekt te zitten als het regent en gratis thee. Deze tocht ging trouwens geheel uit van de luchtmobiele brigade van de landmacht

P.S. Richard, heb je de windmolens in de Flevopolder vanaf de Elsterberg nog kunnen zien ?, het lijkt mij nogal voor de hand liggen dat een tocht daar langs heen gaat, want het is het mooiste plekje van de heuvelrug

_________________
Geen weg is te lang als je in een goed gezelschap bent !!!

Grenzen moet je niet altijd stellen, je moet ze soms verleggen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Falcon Walk luchtmobiele brigade
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2005, 20:00 
henrike23 schreef:
Heb vandaag toch maar voor de Falcon Walk gekozen, dit om dat ik afgelopen tijd al drie keer rond de Utrechtse heuvelrug gelopen heb. De route was prachtig (o.a. de Posbank) helaas was het wel opletten geblazen soms ivm glibberige blubberpaadjes. De verzorgingsposten onderweg waren prima, met een tent om overdekt te zitten als het regent en gratis thee. Deze tocht ging trouwens geheel uit van de luchtmobiele brigade van de landmacht

P.S. Richard, heb je de windmolens in de Flevopolder vanaf de Elsterberg nog kunnen zien ?, het lijkt mij nogal voor de hand liggen dat een tocht daar langs heen gaat, want het is het mooiste plekje van de heuvelrug


Ok, dus die Flacon Walk was ook wel aan te bevelen? Die doe ik dan wel volgend jaar :-)

En nee, volgens mij zijn we niet die Elsterberg opgeweest. Er was i.i.g. niet zo'n vergezicht (en zeker niet zover dat je tot in Flevopolder zou kunnen kijken.....)
Ruwweg was 't: Prattenburg, Slaperdijk, Leersumse Veld, Landgoed Maarsbergen, De Kaap, De Ruiterberg, landgoed Broekhuizen, Graftombe Nellesteyn (vandaag helaas geen goed uitzicht), De Uilentoren, De Manege, Egelmeer.
Als je interesse hebt kan ik de routebeschrijving wel mailen.


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.