Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Mei 2024, 04:17

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Stoomtram Wandeltocht Zwaag (NH) 3 September
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2006, 12:45 
De Stoomtram Wandeltocht gaat met de Stoomtram van Zwaag naar Medemblik en dan lopend terug .
Voor de start , bij Karsten Tenten in Zwaag , werden we onthaald met een gratis bekertje koffie,thee of limonade . Iedereen zat in de showroom die veranderde in een camping . Bij iedere tent zat wel een groepje mensen te wachten op wat komen ging . Afbeelding
Om negen uur precies liepen we met de [img225.imageshack.us/img225/6725/nallenopwegnaardestoomtramtf7.th.jpg[/IMG][/URL] gehele groep , ruim 300 wandelaars , naar de tijdelijke opstapplaats in Zwaag .
Daar gingen we allemaal de tram in .
Afbeelding
Al bij de koffie kennis gemaakt met burberany (Anneke) en haar dochter . We hebben de gehele 20 kilometer samen gewandeld en "gestreden" tegen de elementen .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De tram stopte één keer onderweg , in Wognum , om de 10 kilometer lopers eruit te laten . In Medemblik gingen de 20 en 30 kilometer lopers van start .
De routes begonnen op de stationnetje van Medemblik . De mensen die langs het spoorlijntje wonen weten wel dat er een stoomtrammetje rijd.... Het is ruw wakker worden op de vroege zondagmorgen van de luid fluitende tram !
Afbeelding
Afbeelding
Bij vertrek uit Medemblik hadden we een klein beetje regen . Net niet genoeg , voor mij althans , om mijn regencape tevoorschijn te halen . Afbeelding
Tijdens de eerste paar kilometer liepen we paralel aan de spoorlijn .
Afbeelding
Langzaam aan ging de mot regen over in regen en daarna in harde regen .... Gelukkig was de eerste contrloe en stop niet al te ver weg , in Opperdoes , en kon daar de regenkleding in z'n geheel tevoorschijn komen .
Afbeelding
De eerste stop was bij Bijenteelt , een imkerrij . Alwaar het behoorlijk druk was .
Bij het verlaten van Opperdoes stonden deze twee beelden langs de kant van de weg .
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Naast de steeds harder wordende regen , het kwam op een gegeven moment met bakken de lucht uit , werd ook de wind weer sterker en sterker . Was de nachtelijke storm gaan liggen keerde hij hier in alle hevigheid weer terug !
Natuurlijk net op het moment dat er nergens een rij bomen te bekennen was om ons een beetje uit de wind te houden .....
Afbeelding
Opzich was het een mooie route , maar door het slechte weer was je , zeker als brildrager , niet echt in de gelegenheid om de omgeving eens goed te bekijken . Hetgene wat je zag waren druppels......
Het stuk tussen de eerste en tweede rust was maar een goede tien kilometer , maar door de strijd tegen de elementen voelde het véél langer aan . Zeker vanaf het moment dat de schoenen doornat werden en de sokken wel erg vochtig begonnen aan te voelen ......
Afbeelding
Afbeelding
Meer foto's heb ik niet gemaakt . De wind was zo sterk geworden dat je moeite had om een camera vast te houden . Zelfs petten en hoeden bleven niet langer op hun plaats !
De tweede rust , op Camping Hauwert in Hauwert , was dan ook zéér welkom ! Gelukkig was het wel weer droog geworden en konden regenkleding en andere atributen ,gebruikt om maar enigzins droog te blijven , weer worden opgeruimd .
De laatste kilometers waren alleen een strijd tegen de wind . Die zorgde er trouwens wel voor dat kleding en schoenen weer droog geblazen werden . Wat de nattigheid aanging was het ergste leed geleden .
Ik moet zeggen dat ik deze keer erg blij was de finish te zien ..... Lang geleden dat een 20 kilometer me zo zwaar gevallen is !
Toch ga ik volgend jaar waarschijnlijk weer . Het is ene leuke tocht die veel beter verdient ! Hopelijk hebben we dan wel lekker weer .


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2006, 17:23 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Nov 2005, 17:33
Berichten: 592
Woonplaats: Kennemerland
Leeftijd: .
Kilometers gelopen: 829/3209
Aantal N4D volbracht:
Volgende wandeltocht: NN
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Hoi JCJAT,
Leuk verhaal heb je van ons "barre"tochtje gemaakt.
Regen en echte Noord-Hollandse wind, dan weet je zeker dat je buiten bent.
Maar óók het zonnetje deed zijn/haar best om door het wolkendek heen te breken.

't Was voor mijn jongste haar 2e tocht (1e was in augustus in Gulpen 15 km), en hoewel ze in 't begin met die regen een beetje mopperde, heeft ze het erg leuk gevonden. En ik ook. Leuke ontvangst bij start en finish, met koffie, thee en ander lekkers.

Die 1e rust bij die Imker, ook héél speciaal. Lekkere honingwafels en echte honingsnoepjes kon je daar kopen (voor weinig).
En die 2e rust op de camping was echt gezellig. Werd ons heel vrolijk gevraagd of wij onze sokken al droog hadden. (Niet natuurlijk, maar het schepte wel een band, want zij ook niet)

Nog een lekker appeltje, pruimen en een ontbijtkoekje werd ons voor de laatste 6 kilometer aangeboden. Dat maakt een tochtje wel speciaal, gastvrij en gezellig.

Op deze tocht waren ook veel Nordic Walkers. En dat was hardstikke leuk. Ruimte zat op het parcours, en heel gezellige mensen.

Het meest speciale was natuurlijk de rit met de Stoomtram. Deze tocht gaat zeker in de herhaling.

_________________
Bij de keerpunten kun je gewoon doorwandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006, 23:56 
Mooi verslag en leuke foto's dames.
Anneke houd jij deze voor ons in de gaten voor volgend jaar, deze willen we zeker niet missen. 8)

En mooi dat die kleine (nou ja kleine) bikkel het steeds leuker gaat vinden, volgend jaar gaat ze zeker mee naar Nijmegen :wink:


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.