Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:41

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 469 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Volgende

Loop je ook een KM?
Peiling eindigt op 11 Sep 2006, 09:50
Ben ik zo blond dan? 17%  17%  [ 6 ]
Elke week een! 11%  11%  [ 4 ]
Ooit eens... 14%  14%  [ 5 ]
Wel eens leuk voor de verandering. 57%  57%  [ 20 ]
Aantal stemmen : 35
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2006, 15:26 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Burberany schreef:
Dan ken je mij dus (nog) niet :wink:

Ik vind een wandeling verder van huis juist leuk als ie zo'n 25 of 30 kilometer is, en niet meer.
Ik loop zo'n beetje 5 kilometer per uur. En dan mét 1,5 uur heen en 1,5 uur terugrijden, en niet te vergeten een finishdrankje, ben je gewoon lekker een dagje zoet, in een heel andere omgeving dan thuis. Voor mij is (eigenlijk) iedere wandeling een vakantiedag.



Dit antwoord zou even goed uit mijn mond kunnen komen. Ik ben het hier helemaal mee eens.
Een wandeling van 25 à 30 km kan iedereen na een beetje oefenen probleemloos aan, waardoor je ook nog voluit kan genieten van de omgeving. En wanneer deze omgeving je dan even minder bekend is, dan krijg je ook al vlug een vakantiegevoel.

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006, 17:02 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Wandelen hoeft niet alleen maar een prestatie te zijn, het is ook iets waarbij je van meerdere dingen kan genieten. En inderdaad, het is een dagje uit, even vakantiegevoel...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006, 17:11 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik ga ook juist vaak voor een kortere afstand (25 à 30 km) wat verder weg en juist niet bij langere afstanden. Aks ik 40 of meer km heb gelopen, ben ik moe en heb ik er niet zoveel zin meer in om nog uren in de auto te zitten. En omdat ik het liefst in de herfst, winter en lente wandel, is het ook nog eens veel korter licht. Zit je dus in het donker in de auto!

Maar met wat kortere afstanden vind ik het juist wèl leuk om wat verder weg te gaan, zeker als het goed weer is. In het weekend is het vaak ook niet druk op de weg (zeker 's morgens niet) en je ziet nog eens wat van het land. Ik ga heus niet ieder weekend de hort op, maar een paar keer per winter ben ik zeker in "Verweggistan in eigen land" te vinden!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2006, 18:39 
Danyell schreef:
Ik ga ook juist vaak voor een kortere afstand (25 à 30 km) wat verder weg en juist niet bij langere afstanden. Aks ik 40 of meer km heb gelopen, ben ik moe en heb ik er niet zoveel zin meer in om nog uren in de auto te zitten. En omdat ik het liefst in de herfst, winter en lente wandel, is het ook nog eens veel korter licht. Zit je dus in het donker in de auto!

Maar met wat kortere afstanden vind ik het juist wèl leuk om wat verder weg te gaan, zeker als het goed weer is. In het weekend is het vaak ook niet druk op de weg (zeker 's morgens niet) en je ziet nog eens wat van het land. Ik ga heus niet ieder weekend de hort op, maar een paar keer per winter ben ik zeker in "Verweggistan in eigen land" te vinden!

Mijn doel is ook in het gehele land te wandelen. Van Groningen tot Zeeland en van N-Holland tot Limburg en ook af en toe eens in België of Duitsland.

Afbeelding


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Sep 2006, 18:50 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Gery schreef:
Trudy schreef:
Gejoco2 schreef:
Gery schreef:
De een heeft het er voor over om langere tijd te rijden voor een (relatief) korte tocht. Een ander niet. Ieder zijn lol :!:

Zelf vind ik het de moeite om wat langer te rijden, zolang de wandeltijd niet korter is dan de reistijd. Dus voor 10 km ga ik geen 1,5 uur rijden.


Juist, dat zeg ik.
En er zijn er veel meer zoals jij die de reistijd laten afhangen van de wandeltijd.

Succes in Vijfhuizen!!

Om weer on-topic te komen: ik wil Maasland lopen, maar of je in dat verband van een virus kunt spreken, dat weet ik eigenlijk niet.


Trainen jullie bewust voor de KM, hoe weet je dat je het aankan? Maasland lijkt mij ook wel leuk, als ik zeker weet dat ik de mogelijkheid heb om hem uittelopen (en niet na 30km. al af wil haken :? ). Een week eerder is de KM van Leerdam en 1 in Amerongen, hebben jullie hier evaring mee?


Of je het aankan weet je pas op het moment dat je het doet. Maar heb ondertussen begrepen dat je een KM uiteindelijk vooral met je hoofd loopt en niet met je benen. Of zoals ik op een site las: als het tussen je oren goed zit, lukt het!
Of ik het aankan, die vraag wordt in de loop van komende zondag beantwoord.


Gery heel veel su6 in Vijfhuizen, ik ben heel benieuwd naar je verslag!

Ik vond een vraag in mijn PB, ik loop elk weekend 40 km., de grootste afstand die ik heb gelopen is 50 km. Nogmaals iedereen die dit weekend en volgend weekend gaan lopen. Heel veel suc6, ik probeer jullie te volgen op internet.


Laatst gewijzigd door Wolfje op 18 Okt 2007, 17:06, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2006, 14:40 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Jul 2006, 11:54
Berichten: 159
Woonplaats: Heemskerk
Leeftijd: 41
Aantal N4D volbracht: 2+
Volgende wandeltocht: onbekend
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: New Balance
Ik zelf heb geen KM virus. Alleen had ik dit jaar veel getraind voor de 4 daagse en ik wil eens in mijn leven een gekke afstand lopen.
Dan kom je vanzelf bij een KM mars uit.
De buitenwereld moet nogal met z'n ogen knipperen als je verteld dat je 80 km gaat lopen. Alleen op het forum zijn er meer gelijkgestemden. En het is ook wel motiverend als je leest dat er mensen zijn die dit ook willen doen of gedaan hebben.

Normaal gesproken vind ik tochten van 20 tot 25 km erg leuk, omdat je dan meestal langs de mooie stukken van de route komt. Ga je naar de 40 km, dan krijg je al snel de beruchte saaie lussen. Bovendien ben ik dan ook mijn hele dag kwijt. Omdat ik meestal samen met mijn vriendin loop, moeten we er ook voor zorgen dat onze kinderen even onder de pannen zijn. Dat betekend 's ochtends al vroeg op pad om ze weg te brengen. Daarna een stuk rijden. Veel te veel gestress op het vroege tijdstip. Met zo'n korte tocht, die wij fluitend uitlopen, is het allemaal wat ontspannender. En daar gaat het om.

Niettemin ga ik er voor zaterdag as.
Uiteraard weer een hoop regelwerk. Vriendin die elke avond moet werken. Het is nog onduidelijk waar de kinderen terecht kunnen. Oppas of op de camping bij opa en oma (betekend wel weer een stuk omrijden). Zo wie zo weet ik niet eens of ik de auto heb of dat ik met de trein ga.
Dit wil ik best een keer doen, maar ga hier geen gewoonte van maken. Maar soms heb ik de behoefte om iets te doen wat niet veel anderen doen en daar is dit er een van. En daar moet je toch moeite voor doen. Het gaat niet vanzelf.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2006, 15:49 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Peer Gunt schreef:
Ik zelf heb geen KM virus. Alleen had ik dit jaar veel getraind voor de 4 daagse en ik wil eens in mijn leven een gekke afstand lopen.
Dan kom je vanzelf bij een KM mars uit.

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt, je wil iets met die kilometers in je benen, met het uitvallen van de 4daagse zoek je idd een andere uitdaging. De 4daagse van de achterhoek was ook druk bezocht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2006, 15:51 
Trudy schreef:
Peer Gunt schreef:
Ik zelf heb geen KM virus. Alleen had ik dit jaar veel getraind voor de 4 daagse en ik wil eens in mijn leven een gekke afstand lopen.
Dan kom je vanzelf bij een KM mars uit.

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt, je wil iets met die kilometers in je benen, met het uitvallen van de 4daagse zoek je idd een andere uitdaging. De 4daagse van de achterhoek was ook druk bezocht.


Het KM-virus bij Peer is een gemuteerd 4D-virus. :wink:

Klinkt best wel wetenschappelijk, toch?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2006, 18:04 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mrt 2005, 20:20
Berichten: 719
Woonplaats: Roelofarendsveen
Leeftijd: 61
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 2015:665km
Aantal N4D volbracht: 12+
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Na die Kennedymars dit weekend in Vijfhuizen ben ik voorlopig van het KM virus verlost :wink:

_________________
Beweging komt niet op gang als je stil blijft staan!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2006, 18:13 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Gejoco2 schreef:
Trudy schreef:
Peer Gunt schreef:
Ik zelf heb geen KM virus. Alleen had ik dit jaar veel getraind voor de 4 daagse en ik wil eens in mijn leven een gekke afstand lopen.
Dan kom je vanzelf bij een KM mars uit.

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt, je wil iets met die kilometers in je benen, met het uitvallen van de 4daagse zoek je idd een andere uitdaging. De 4daagse van de achterhoek was ook druk bezocht.


Het KM-virus bij Peer is een gemuteerd 4D-virus. :wink:

Klinkt best wel wetenschappelijk, toch?


Absoluut :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2006, 20:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Ton schreef:
Na die Kennedymars dit weekend in Vijfhuizen ben ik voorlopig van het KM virus verlost :wink:


Maar ja....... hoe lang duurt voorlopig!?! :wink:

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006, 13:48 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ton schreef:
Na die Kennedymars dit weekend in Vijfhuizen ben ik voorlopig van het KM virus verlost :wink:


Het ging toch goed?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006, 23:40 
Ton schreef:
Na die Kennedymars dit weekend in Vijfhuizen ben ik voorlopig van het KM virus verlost :wink:


Nee Ton nu begint het pas, als je een paar dagen verder bent ga je al zoeken wanneer de volgende KM is.
Je wandelmaatje moest nog 8 km lopen en had het al over de KM van Haaksbergen, en waar je mee omgaat word je mee besmet. :lol:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2006, 23:41 
Gery schreef:
Ton schreef:
Na die Kennedymars dit weekend in Vijfhuizen ben ik voorlopig van het KM virus verlost :wink:


Het ging toch goed?


en Gery wanneer komt jouw volgende KM :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 Sep 2006, 15:30 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Nov 2005, 19:55
Berichten: 1797
Woonplaats: veenendaal
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 40km
Kilometers gelopen: 508 km
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Ton schreef:
Na die Kennedymars dit weekend in Vijfhuizen ben ik voorlopig van het KM virus verlost :wink:



Ik wil dit jaar me wagen aan 1 Kennedymars.
Gewoon om te kijken hoe ver kun je gaan??

Maar is dit wel verantwoordt? Is dit hopelijk niet zoiets als malaria, de aanval komt, zakt weer af, sluimert en steekt de kop weer op???

want dan moet ik er nog even over nadenken :roll:

_________________
Wilma's albums


Ik kan alles weerstaan behalve verleiding.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 469 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.