Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 19 Apr 2024, 23:25

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 469 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Volgende

Loop je ook een KM?
Peiling eindigt op 11 Sep 2006, 09:50
Ben ik zo blond dan? 17%  17%  [ 6 ]
Elke week een! 11%  11%  [ 4 ]
Ooit eens... 14%  14%  [ 5 ]
Wel eens leuk voor de verandering. 57%  57%  [ 20 ]
Aantal stemmen : 35
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 16:07 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Aug 2005, 09:33
Berichten: 1052
Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Leeftijd: 39
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
hmm Gejoco, dat ben ik niet helemaal met je eens!

de nacht van Schiphol bijvoorbeeld had zonder de 20 w4w wandelaars geen bestaansrecht gehad dit jaar. 25 km in de nacht lopen is gewoon bijzonder, niet de aantallen deelnemers of de grote namen.
Verder is het inderdaad wel zo dat de goed georganiseerde en goed bereikbare wandelingen voor een ruimere doelgroep wandelaars aantrekkelijk zijn. Maar dat zijn lang niet altijd wandelingen met een hoog aantal kilometers. In Egmond doen we twee dagen van 21 km, maar heel leuk, heel gezellig en (voor mij) een pokkeind rijden!

_________________
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 16:14 
Douwine schreef:
In Egmond doen we twee dagen van 21 km, maar heel leuk, heel gezellig en (voor mij) een pokkeind rijden!


Bekend probleem. :shock:
Moeten we maar verhuizen Douwine. :? :? :wink: :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 16:14 
Ed wandelgezin schreef:
Het zijn natuurlijk niet alleen Kennetniet Marsen in Nederland, de kortere tochten (wat is kort) zijn er ook nog steeds en worden door genoeg mensen van het forum gelopen.
Maar ik denk dat de meeste mensen steeds meer hun grenzen willen verleggen, en dan kom je toch al snel bij 1 van de vele KM die er worden georganiseerd.


Ik denk dat je daar wel een punt scoort Ed. Ik zelf loop normaliter geen afstanden van meer dan 50km. Echter, op 7 oktober a.s. ga ik toch een langere tocht proberen, de 65 Land van Cuyk (puur om te kijken of mij dit wel bevalt en om m'n grenzen te verleggen). Als dit in goede aarde valt, dan zit het er zeker in dat ik volgend jaar 1 a 2 Kennedymarsen wil gaan lopen. En als die langere afstanden mij dan nog steeds bevallen, dan zit ik er ernstig aan te denken om volgend jaar ook de DoTo in Bornem te doen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 16:23 
Douwine schreef:
hmm Gejoco, dat ben ik niet helemaal met je eens!

de nacht van Schiphol bijvoorbeeld had zonder de 20 w4w wandelaars geen bestaansrecht gehad dit jaar. 25 km in de nacht lopen is gewoon bijzonder, niet de aantallen deelnemers of de grote namen.
Verder is het inderdaad wel zo dat de goed georganiseerde en goed bereikbare wandelingen voor een ruimere doelgroep wandelaars aantrekkelijk zijn. Maar dat zijn lang niet altijd wandelingen met een hoog aantal kilometers. In Egmond doen we twee dagen van 21 km, maar heel leuk, heel gezellig en (voor mij) een pokkeind rijden!


Ik bedoelde niet dat alleen lange tochten populair zijn, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Airborne, slechts een klein percentage van de W4W-ers is van zins om daar de 40 te lopen. De nacht van Schiphol is gewoon ook een bijzondere tocht omdat het 's nachts is. Ook zie ik op het forum dat forumleden elkaar 'aansteken' om een bepaalde tocht te gaan lopen. Ikzelf ben ook eerder geneigd om een tocht eens te proberen als ik meer info heb, bv in de vorm van wandelverslagen, van mensen waarvan ik denk dat ze weten waar ze over praten.
Ikzelf rijdt nooit ergens met de auto heen voor 25 km of minder en zo ken ik wel meer wandelaars, en er zijn ook heel veel wandelaars die hun actieradius beperken als het om kortere afstanden gaat. Mij zie je dus niet op de 25 van de Airborne (ruim 5 kwartier rijden) Als ik er niet op de fiets of lopend naar toe kan, dan doe ik die 25 wel vanaf huis.
Wat ik bedoelde is dat een behoorlijk aantal wandelaars bereid is om verder te reizen als de tocht langer is of meer deelnemers kent, en dat lijkt me logisch, want waar halen ze anders al die deelnemers vandaan? :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 16:31 
Merendeel van de W4W-ers trainen niet alleen voor de vierdaagse maar het hele jaar door. Ook denk ik dat mensen van deze site bovengemiddeld veel trainen voor de vierdaagse. De grens verschuift dan automatisch, conditie heet dat. Net als Ed schrijft, die grens ga je opzoeken, ik teminste wel. Vrijdag ga ik mijn eerste KM lopen. Ook is het zo dat ik me op deze site besef dat voor iedereen die getraind is een KM haalbare kaart is. Je hoeft geen superatleet te zijn. Een Marathon in 2,5 uur is hele andere koek. Ik kan trainen wat ik wil maar dat kan ik nooit. Daarom heb ik ook geen last van het wedstrijdmarathon lopen en heb wel de eerste symptomen van een KM virus.
@Henrike23, veel succes en plezier in Waalwijk


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 17:25 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
erik schreef:
Merendeel van de W4W-ers trainen niet alleen voor de vierdaagse maar het hele jaar door. Ook denk ik dat mensen van deze site bovengemiddeld veel trainen voor de vierdaagse. De grens verschuift dan automatisch, conditie heet dat. Net als Ed schrijft, die grens ga je opzoeken, ik teminste wel. Vrijdag ga ik mijn eerste KM lopen. Ook is het zo dat ik me op deze site besef dat voor iedereen die getraind is een KM haalbare kaart is. Je hoeft geen superatleet te zijn. Een Marathon in 2,5 uur is hele andere koek. Ik kan trainen wat ik wil maar dat kan ik nooit. Daarom heb ik ook geen last van het wedstrijdmarathon lopen en heb wel de eerste symptomen van een KM virus.
@Henrike23, veel succes en plezier in Waalwijk


Nou de eerste symptomen!! Je gaat aankomend weekend de KM lopen, je hebt het virus al te pakken hoor :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 19:13 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Nov 2005, 17:33
Berichten: 593
Woonplaats: Kennemerland
Leeftijd: .
Kilometers gelopen: 829/3209
Aantal N4D volbracht:
Volgende wandeltocht: NN
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Gejoco2 schreef:
Ikzelf rijdt nooit ergens met de auto heen voor 25 km of minder en zo ken ik wel meer wandelaars, Mij zie je dus niet op de 25 van de Airborne (ruim 5 kwartier rijden) Als ik er niet op de fiets of lopend naar toe kan, dan doe ik die 25 wel vanaf huis.
Wat ik bedoelde is dat een behoorlijk aantal wandelaars bereid is om verder te reizen als de tocht langer is of meer deelnemers kent, en dat lijkt me logisch, want waar halen ze anders al die deelnemers vandaan? :wink:


Dan ken je mij dus (nog) niet :wink:

Ik vind een wandeling verder van huis juist leuk als ie zo'n 25 of 30 kilometer is, en niet meer.
Ik loop zo'n beetje 5 kilometer per uur. En dan mét 1,5 uur heen en 1,5 uur terugrijden, en niet te vergeten een finishdrankje, ben je gewoon lekker een dagje zoet, in een heel andere omgeving dan thuis. Voor mij is (eigenlijk) iedere wandeling een vakantiedag.

Voor de langere wandelingen moet je vaak ook onderdak regelen en dat gaat nou nét buiten mijn budget.

Als ik hier in Noord-Holland een tocht wil lopen, moet ik ook vaak een uurtje in de auto. Is en blijft toch een beetje dezelfde omgeving, vlak.
Ik heb genoten van de Bloesentocht (oké 40 km), van de PinkAngelsICareTocht (oké 30 km), de Franse Kamp in Bussum (oepss, ook 40)(ongeveer 1,5 uur van huis) en verheug me op de Airborne (25 km).

(Dat die verre tochten wel 40 km waren komt omdat ik me moest voorbereiden op de 4Daagse, niet omdat ik er 1,5 uur voor moest rijden)

_________________
Bij de keerpunten kun je gewoon doorwandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 19:28 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Apr 2006, 14:33
Berichten: 106
Woonplaats: Baarlo
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 25 :)
Aantal N4D volbracht: 1
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag
Tja, ik ben geïnfecteerd in 2004. Ik ging even met broer en schoonzus de kennedymars van Sittard lopen. Een paar wandeltochtjes van 10 kilometer als training gedaan en gaan met die banaan.

Na 38 kilometer (de reigershorst voor de kenners) stopte de rechterknie er mee, hinkelen op het andere been ging nog net maar meer ook niet :cry:
Het jaar daarop betere schoenen gekocht en meer kilometers gemaakt, want uitlopen zou ik hem :evil: en inderdaad...80 kilometer en 9 blaren later had ik mijn gigantische bronzen speldje (zie het zerevoetenverslag van dit jaar, daar staat ergens een foto van het dingetje geloof ik)

En dit jaar was ik alle ellende weer vergeten en heb ik hem weer gelopen (weer 9 blaren, zie het "maak je blaar openbaar" topic) maar nu in 15 uur i.p.v 18.

In 2007 loop ik Sittard weer, al is het alleen maar omdat ik dan een medaille krijg i.p.v. een miezerig speldje :twisted: en waarschijnlijk het jaar daarop weer. Nee hoor, ik heb geen kennedymars virus 8)

_________________
Metallicus ambulaturus alcoholicus

I love the smell of camphor-spirit in the morning, it smells like...victory


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 19:36 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mrt 2005, 20:20
Berichten: 719
Woonplaats: Roelofarendsveen
Leeftijd: 61
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 2015:665km
Aantal N4D volbracht: 12+
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Voor mij is het (nog) geen virus,maar ik wil gewoon mijn grenzen een keer verleggen.
Dus loop ik het komend weekend mijn éérste km in Vijfhuizen,en mocht dat goed gaan wellicht volgend jaar een dodentochtje :shock:

_________________
Beweging komt niet op gang als je stil blijft staan!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 19:43 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Jun 2005, 18:01
Berichten: 280
Woonplaats: 's-Gravendeel
Leeftijd: 52
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-D-449
Kilometers gelopen: 8401
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: Weet het nog niet
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa, Meindl
Het wandelen op zich is al een virus, eenmaal besmet dan ben je verkocht. Lange afstand lopen is daar de overtreffende trap van. Kort geleden heb ik mijn tweede KM (Breda-Brecht-Breda) gelopen en ik moet zeggen dat ik het een kick blijf vinden om zo'n afstand te kunnen lopen. Wat me opvalt is dat bij de langere tochten vaak veel doorgewinterde wandelaars te vinden zijn die er hun hand niet voor omdraaien, zelf kom ik nog maar net kijken. Ik kijk nu al uit naar de volgende KM en dat wordt zeer waarschijnlijk de FF-anders in Maasland. Een 80 km afstand lopen is goed te doen als je voldoende kilometertjes in de benen hebt. Ik kan het iedereen aanraden. Tip: sla gerust een paar weken voor een KM een paar wandelmarsjes over zodat je er goed uitgerust aan kan beginnen. Een bijkomende voordeel is dat je bij de kortere tochten denkt, ben ik er nu al..!!! :lol:

_________________
Wandelen is in ieder geval steeds weer een stap vooruit!!!


Laatst gewijzigd door Robert op 28 Aug 2006, 20:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 19:52 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mrt 2005, 14:59
Berichten: 698
Woonplaats: Nijkerk
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 8
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Asics Gel Cardio
Gejoco2 schreef:
Misschien ligt de hoge Kennedymarsdichtheid onder 'Wandelmarsen in Nederland' ook aan de moeite de wandelaars doen voor de langere afstand. Ik bedoel dan niet de training, maar wie van jullie zou er helemaal naar België rijden om 25 km te lopen? Dit weekend heb ik in Leerdam gelopen, 50km, waar de langste afstand 60km was. Van alle W4W-ers was alleen Edwin van plan om er ook te lopen en eerlijk gezegd weet ik niet of hij dat ook gedaan heeft. Kortom die tocht leeft absoluut niet op dit forum. De 'grote' tochten qua aantal deelnemers en qua afstand roepen daarentegen wel veel reacties op, omdat er nu eenmaal in de 'ahum' wandelwereld meer belangstelling voor is. Van alle officiële tochten die ik dit jaar gelopen heb, heb ik er 4 terug kunnen vinden onder de wandelmarsen. En ik heb sinds januari toch echt meer dan 600km afgelegd. :wink:, pak 'em beet een tochtje of 15?


Helemaal mee eens.
Zo heb ik van het weekend besloten de Boswandeltocht van WSV Excelsior in Apeldoorn te lopen, was een geweldige tocht, maar geen W4W-er behalve mij te bekennen.

Kan deze tocht trouwens iedereen aanraden, je loopt over en langs o.a. het Kootwijkerzand en de Buurlose heide, en dit zijn twee megamooie plekken !!!

_________________
Geen weg is te lang als je in een goed gezelschap bent !!!

Grenzen moet je niet altijd stellen, je moet ze soms verleggen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 19:54 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Nov 2005, 08:18
Berichten: 326
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 0,0
Kilometers gelopen: te weinig
Aantal N4D volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Ed wandelgezin schreef:
Het zijn natuurlijk niet alleen Kennetniet Marsen in Nederland, de kortere tochten (wat is kort) zijn er ook nog steeds en worden door genoeg mensen van het forum gelopen.
Maar ik denk dat de meeste mensen steeds meer hun grenzen willen verleggen, en dan kom je toch al snel bij 1 van de vele KM die er worden georganiseerd.


Wat voor de een een kort tochtje is, is voor een ander al weer een hele afstand.
Tochten langer dan 15 a 20 km zijn voor mij echt een uitzondering, en 40 km bij de 4 daagse is voor mij al grensverleggend.
Waar ik loop maakt mij niet zo heel veel uit, zolang start en finsh maar bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.
Dat kan een bekende tocht zijn waar veel mensen op af komen ,maar ik loop net zo lief een stukje van en LAW of bijvoorbeeld een NS wandeling.

_________________
Het maakt niet uit of je snel of langzaam loopt,de weg blijft even lang.
(Chinese wijsheid)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 21:16 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
erik schreef:
Merendeel van de W4W-ers trainen niet alleen voor de vierdaagse maar het hele jaar door. Ook denk ik dat mensen van deze site bovengemiddeld veel trainen voor de vierdaagse. De grens verschuift dan automatisch, conditie heet dat. Net als Ed schrijft, die grens ga je opzoeken, ik teminste wel. Vrijdag ga ik mijn eerste KM lopen. Ook is het zo dat ik me op deze site besef dat voor iedereen die getraind is een KM haalbare kaart is. Je hoeft geen superatleet te zijn. Een Marathon in 2,5 uur is hele andere koek. Ik kan trainen wat ik wil maar dat kan ik nooit. Daarom heb ik ook geen last van het wedstrijdmarathon lopen en heb wel de eerste symptomen van een KM virus.
@Henrike23, veel succes en plezier in Waalwijk


Je bedoelt toch wel zaterdag Erik? Vrijdag gaan we pas de boodschappen halen! (al hebben we al 36 liter icetea. Als je vandaag na 16.00 bij de vomar kwam greep je mis bij de icetea :wink:


Overigens, kort of lang, elke wandeling is er een. En of je 5, 20, 65 of 100 km loopt maakt niet uit, als je er maar lol aan hebt of voldoening of allebei dan is het toch goed!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 21:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5681
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Gery schreef:


Overigens, kort of lang, elke wandeling is er een. En of je 5, 20, 65 of 100 km loopt maakt niet uit, als je er maar lol aan hebt of voldoening of allebei dan is het toch goed!


Tuurlijkis het goed,maar de lange afstand blijft een uitdaging. :wink:

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2006, 21:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Trudy schreef:
Nou de eerste symptomen!! Je gaat aankomend weekend de KM lopen, je hebt het virus al te pakken hoor :lol:


1 keer een Kennedymars lopen is geen garantie voor het oplopen van het virus hoor Trudy! Ik heb in juli ook mijn eerste gelopen, maar was juist meteen genezen! Niet van mijn wandelvirus gelukkig, maar wel van een eventueel Kenndymars virus!! Ik vond er geen reet aan namelijk.... (niets ten nadele van het gezelschap overigens!!!)

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 469 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.