Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 11:58

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Verslag Omloop Goeree
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 14:33 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 17 Jan 2006, 20:31
Berichten: 27
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 40km
Kilometers gelopen: 535/2016
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 80 van de Langstraat
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Alle W4Wers die mij tijdens de tocht het afgelopen weekend sms-jes hebben gestuurd wil ik hier alsnog hartstikke voor bedanken. Deze steun op afstand mocht echter niet baten wat "Spijkie" heeft de tocht helaas niet volbracht. Bij post 14 (70km), op zaterdagmorgen ging het "licht langzaam voor uit ". Het is een tocht om echt niet te vergeten. 586 wandelaars gingen om 19.00 vrijdagavond van start, na 10 minuten lopen sloeg de schrik mij al op het hart....schapendijken..kilometers lang, vele oneffenheden,kuilen,gaten en lang gras....algauw hoorde ik van medewandelaars dat 80% van deze tocht over deze dijken loopt. En dat is dus ff anders dan vlak asfalt wat Spijkie natuurlijk al jaren gewend is. Langs de route staat er wel veel publiek, met name in de doorkomst plaatsjes, Den Bommel en Stad ah Haringvliet worden het eerst gepasseert. Bij Middelharnis is de duisternis in gevallen en worden we voor het eerst gescand. Dan blijkt al hoe strak wandelschema er gelopen moet worden om de 110km te overbruggen. Korte rustjes..eigenlijk te kort voor Spijkie. Ik ga de nacht goed door en bij Stellendam is er op de visafslag de eerste warme maaltijd. Vele zijn al weer weg wanneer ik besluit verder te gaan. Ik loop inmiddels al met een wandelaar uit het Brabantse Best. Manager bij MC Donalds nabij Eindhoven, hij wist veel te vertellen want had eerder de tocht al een keer volbracht. Het strand 8km werd een ware beproeving...hoog water dus door het rulle zand...heel zwaar. bij daglicht ging het richting Port Zelande...daar aangekomen zag ik tot mijn schrik dat de meeste wandelaars alweer verder waren...wat een tijdsschema....gauw wat broodjes,koffie, banaan tot mij genomen en na amper 10 minuten alweer verder. Vlak bij Ouddorp (post 13 begon de malaise echt voor Fredje...de linkerknie speelde op en de kuiten leken plots van hout...Spijknokkio. De EHBO hielp mij nog aan zwachtels voor de niet echt meewerkende knie en toch wilde ik verder. Even later passeerde weer een wandelaar en riep...zo nou weer een stuk dijk van rond de 18 km !! De moed zonk in mijn schoen...de manager was inmiddels op mijn advies door gaan lopen want mijn tempo nam met de minuut af. Vlak voor post 14 bij het natuurgebied de Slikken besefte ik hoe maf ik eigenlijk wel was en besloot mij zelf niet de "vernieling" in te lopen. Ik plofte in het gras en wachtte op de bezemwagen die keurig in het trekkerspoor boven op de dijk de laatste wandelaars volgde. Bij 70 km gaf ik het op....later in het finishdorp Ooltgensplaat geen verkeerde keuze, want de dokter bekeek mijn knie en gaf alleen maar goedkeurend haar advies dat ik er goed aan had gedaan niet meer verder te lopen. Er vielen trouwens 231 wandelaars totaal uit ! A'fin een les geleerd, als ervaren 4D loper dacht ik de monstertocht wel aan te kunnen echter wandelen op schapendijken en het strand is heel wat anders dan over de mooie asfaltwegen in het Nijmeegse land. Of ik volgend jaar er weer aan zal beginnen ? dat weet ik nu nog niet feit is wel dat er dan heel goed getraind moet worden op onverharde paden en wegen....maar een uitdaging blijft het wel... Of Pingu de tocht heeft uitgelopen weet ik eigenlijk ook niet wat tijdens de tocht heb ik hem niet gezien. A'fin Spijkie is weer een "wandelervaring " rijker..... :shock:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 14:52 
Wandelspijkie.

Vooreerst moet je feliciteren. Want ik het zeer moedig om aan deze monstertocht te beginnen. Zoals jezelf schreef als ervaren 4daagse lopers loop je niet zo maar zo'n tocht over de schapendijken. Ik heb diepe bewondering voor je dat je het 70 km heb volgehouden. Wellicht zal je in de toekomst nog een poging wagen. Ik wens je sterkte met het herstel van deze tocht.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 16:57 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1000
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Fred, jammer maar een wijs besluit........
En als je dan toch blijft popelen om een 3 cijfers lange tocht te lopen: samen met Bill de DoTo 2007.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 17:24 
Fred,

Ondanks dat je het niet gehaald heb, feliciteer ik je toch met het behaalde resultaat. 70 kilometer, ga er maar aan staan. Chapeau!!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 17:32 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Aug 2006, 19:18
Berichten: 943
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 41
Afstand 2024: 40 km
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag Banks II GTX
Inderdaad Wandelspijkie,

Je hebt 70 km gelopen en dat doe ik je vooralsnog niet na! En ook vind ik het heel goed van je dat je toch voor je knie hebt gekozen ipv voor de medaille..

_________________
~ Tougher than the rest - Bruce Springsteen ~
https://youtu.be/_91hNV6vuBY?t=55s


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 18:02 
Gon schreef:
Inderdaad Wandelspijkie,

Je hebt 70 km gelopen en dat doe ik je vooralsnog niet na! En ook vind ik het heel goed van je dat je toch voor je knie hebt gekozen ipv voor de medaille..

Ik sluit me hier volledig bij aan :!: :!: :!:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 18:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5190
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Fredje keurig gedaan, je had het hele jaar al weing gelopen en dan toch nog 70 km klasse, volgend jaar herkansing maar eerst de DOTO ja je leest het goed in mijn planning staan ze beide, of het lukt weet ik nog niet maar er is een jaar te gaan.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 18:16 
heb je na je bslissing al gezegd stoppen is ook winnen kanjer
ik kon niks meer doen voor je je was vastbesloten achteraf gelukkig want anders was het alleen maar erger geworden

Kanjer je bent een BIKKEL


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 18:49 
Je hebt het toch maar gedaan dat is al een prestatie op zich top hoor :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 18:51 
Bill de oud naut schreef:
Fredje keurig gedaan, je had het hele jaar al weing gelopen en dan toch nog 70 km klasse, volgend jaar herkansing maar eerst de DOTO ja je leest het goed in mijn planning staan ze beide, of het lukt weet ik nog niet maar er is een jaar te gaan.


Ik sluit me bij Bill aan.
Misschien doe ik ze ook wel allebij. :?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 18:55 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Aug 2005, 20:26
Berichten: 300
Woonplaats: Mook
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Aantal N4D volbracht: 20¼
Merk wandelschoenen: Gore Tex en Meidl
Mood: Gewoon
davidschudde schreef:
Bill de oud naut schreef:
Fredje keurig gedaan, je had het hele jaar al weing gelopen en dan toch nog 70 km klasse, volgend jaar herkansing maar eerst de DOTO ja je leest het goed in mijn planning staan ze beide, of het lukt weet ik nog niet maar er is een jaar te gaan.


Ik sluit me bij Bill aan.
Misschien doe ik ze ook wel allebij. :?


Eerst maar eens wennen aan een afstand langer dan 50 km, dan kan ik deelname aan een DoTo overwegen.

_________________
Wie had vroeger ooit gedacht dat men per vliegtuig, trein, auto en fiets bijeen kwam om te gaan lopen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Omloop Goeree
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 18:59 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Aug 2005, 20:26
Berichten: 300
Woonplaats: Mook
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Aantal N4D volbracht: 20¼
Merk wandelschoenen: Gore Tex en Meidl
Mood: Gewoon
wandelspijkie schreef:
Alle W4Wers die mij tijdens de tocht het afgelopen weekend sms-jes hebben gestuurd wil ik hier alsnog hartstikke voor bedanken. Deze steun op afstand mocht echter niet baten wat "Spijkie" heeft de tocht helaas niet volbracht. Bij post 14 (70km), op zaterdagmorgen ging het "licht langzaam voor uit ". Het is een tocht om echt niet te vergeten. 586 wandelaars gingen om 19.00 vrijdagavond van start, na 10 minuten lopen sloeg de schrik mij al op het hart....schapendijken..kilometers lang, vele oneffenheden,kuilen,gaten en lang gras....algauw hoorde ik van medewandelaars dat 80% van deze tocht over deze dijken loopt. En dat is dus ff anders dan vlak asfalt wat Spijkie natuurlijk al jaren gewend is.


Ondanks alles heb je toch maar mooi 70km voltooid. Maar als het lichaam niet meer wil is het de beste beslissing die je kon en moest nemen.

_________________
Wie had vroeger ooit gedacht dat men per vliegtuig, trein, auto en fiets bijeen kwam om te gaan lopen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 19:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5190
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Nollie schreef:
Peet schreef:
davidschudde schreef:
Bill de oud naut schreef:
Fredje keurig gedaan, je had het hele jaar al weing gelopen en dan toch nog 70 km klasse, volgend jaar herkansing maar eerst de DOTO ja je leest het goed in mijn planning staan ze beide, of het lukt weet ik nog niet maar er is een jaar te gaan.


Ik sluit me bij Bill aan.
Misschien doe ik ze ook wel allebij. :?


Eerst maar eens wennen aan een afstand langer dan 50 km, dan kan ik deelname aan een DoTo overwegen.


Verstandig Peet....rrrrrrustig opbouwen..... :D ....!!!!

Begin jij ook aan de opbouw dan?????

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 19:03 
Peet schreef:

Eerst maar eens wennen aan een afstand langer dan 50 km, dan kan ik deelname aan een DoTo overwegen.


Probleem is niet zozeer de afstand ,maar meer de tijd dat je onderweg bent.
Althans dat vind ik.
Als je 50km zonder problemen kan lopen dan moet de DOTO je vast lukken.
Despier (dacht ik) zei dat 100km meer een mentale dan een fysieke uitdaging is en daar heeft hij volkomen gelijk in.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2006, 19:23 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Aug 2005, 20:26
Berichten: 300
Woonplaats: Mook
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Aantal N4D volbracht: 20¼
Merk wandelschoenen: Gore Tex en Meidl
Mood: Gewoon
davidschudde schreef:
Despier (dacht ik) zei dat 100km meer een mentale dan een fysieke uitdaging is en daar heeft hij volkomen gelijk in.


Daar zit ook wat in.

_________________
Wie had vroeger ooit gedacht dat men per vliegtuig, trein, auto en fiets bijeen kwam om te gaan lopen?


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.