Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 09:21

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Kaloramamars nu ook door Duitsland
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2005, 13:19 
De 67ste editie van de Kaloramamars, die voor het weekend van 23 en 24 april op de agenda staat, voert afhankelijk van de afstand die de wandelaar kiest ook door Duitsland.

Dat is een gevolg van het feit dat de start van deze beroemde mars enkele jaren geleden werd verplaatst van Nijmegen naar Beek. Hier kan gestart worden vanuit een tent die op het veld bij bejaardencentrum 't H?fke onderdeel van verpleeghuis Kalorama opgeslagen zal worden.

Door deze nieuwe startlocatie heeft de organisatie alle routes kunnen vernieuwen. Die leiden nu ook de Ooijpolder en door Duitsland. Uiteraard moet de heuvelrug richting Berg en Dal beklommen worden. Alle afstanden voeren langs verpleeghuis Kalorama waar de bewoners de wandelaars gewoonlijk hartelijk aanmoedigen.

Wandelaars kunnen kiezen uit de afstanden 5, 10, 20, 30 en 40 kilometer. Wandelaars die trainen voor de Vierdaagse kunnen ook de zogenaamde Tweedaagse Kaloramamars lopen en zo 50, 60, 70 of 80 kilometer in de benen krijgen.

De opbrengst van deze mars komt ten goede aan de bewoners van Kalorama; wandelaars krijgen een medaille.

Deelnemers kunnen zich zaterdag en zondag inschrijven van 8.00 tot 14.00 uur. Hen wordt verzocht zoveel mogelijk met de bus te komen in verband met de beperkte parkeergelegenheid bij de start. De bus stopt voor de tent.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2005, 15:42 
Ik had het al gelezen in de krant ja. Helaas kan ik deze mars niet meelopen.
Denk dat ik individueel een rondje brug-brug (ewijkse brug en de waalbrug van nijmegen) ga lopen, zo'n 30 kilometer :P
Voor degene die hem wel gaan lopen v??l succes en hopelijk hebben jullie beter weer dan gisteren tijdens de bloesemtocht.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Apr 2005, 17:43 
Zijn er nog mensen die net als ik mee doen aan de kalorama mars dit weekend?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2005, 15:40 
Oke, ik heb de tocht gelopen vandaag en ik vond het echt een aanrader. Mooie natuur, heel afwisselend eerst door weilanden, toen door duitsland (net wat anders, bv electriciteitspalen) en daarna weer de duivelsberg op en dus heel heuvelachtig terrein.
Al met al goed verzorgd en duidelijk aangegeven op 1 puntje na, de kromme strasse die was niet goed te vinden, maar ach...

Dus mensen als je zin en tijd hebt morgen, doen!!!
Met dit weer is het leuker :D en als je een beetje dichtbij woont is het ook wel makkelijk.


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.