Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 19 Apr 2024, 07:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Fietsers bij ZevenheuvelenOmloop
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2005, 14:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Er is een kleine discussie gaande in het Gastenboek van de ZevenheuvenOmloopwebsite.

Het gaat over het gedrag van de fietsers tijdens de wandeling. Ik vond dat er maar weinig begrip en bereidheid van de fietsers was om hun route aan te passen. Voor de wandelaars was dit namelijk niet mogelijk.
Hier wat reacties uit het gastenboek:


Citaat:
22-november-2005 12:47:05
ron , Allereerst de complimenten voor de prachtige wandeling. Bijna 25 km lang genoten. Helaas waren er ook wat fietsers die met grote snelheid de heuvels afkwamen. En daardoor moesten de lopers op het laatste moment opzij springen. het is allemaal gelukkig goed gegaan. Maar kan er ( b.v. door de organisatie) geen afspraak gemaakt worden met de mountainbikers(bond)om het looptraject af te zetten voor de lopers/fietsers. Ik gun hun ook het plezier om hun hobby te beoefenen, maar gezamelijk moet je er toch uit kunnen komen. En dat geldt mijns inziens ook voor Nordic Walkers. Er zijn genoeg tochten speciaal voor Nordic Walkers. Laat dan oop zo'n wandeldag je stokken een keer thuis en ga lekker wandelen.

22-november-2005 13:06:27
Wim , Ik ben 1 van de fietsers die de wandelaars zijn tegengekomen. De streek van Nijmegen en omstreken is door velen een geliefd gebied om te recreeren. Om dit mogelijk te maken is er door de diverse instanties een mountainbike route vastgesteld die door de lokale verenigingen wordt onderhouden. Deze routes zijn duidelijk uitgepijld en bij alle beheerders en eigenaren bekend. Het is dan ook onverstandig van de organisatie om een deel van de 7heuvelenomloop over deze routes te laten lopen. Wandelen is een mooie en actieve manier om van onze omgeving te genieten, kijk dan ook wat verder dan de hielen van je voorman. Door jullie gedrag (bijv. volledig in beslag nemen van fietspad Scheidingsweg), dwing je fietsers op de weg te fietsen. Ik red me wel, maar een gezin met kids bij zich heeft het dan waarschijnlijk minder naar de zin.

22-november-2005 14:44:31
Maarten, Beste Wim, ik was ook ??n van de wandelaars. Ik heb me zeker geirriteerd aan de fietsers. Ik begrijp dat we beiden de natuur opzoeken om onze sport te bedrijven, zowel wandelaars als fietsers. Ik heb ook een fietser nageroepen dat hij op een verkeerde plek fietste. Hij riep terug: nee hoor, het is een fietspad. Ik antwoordde, wel de goede plek maar de verkeerde zondag van het jaar. Waarschijnlijk heeft hij deze discussie 5 kilometer lang, keer op keer moeten voeren. Tuurlijk moeten we begrip en ruimte voor elkaar opbrengen maar deze grote wandeltocht (5000 man) is maar ??n keer per jaar. Hadden de fietsers, hoewel de origanisatie van de wandeltocht misschien beter andere paden had kunnen kiezen, niet beter afgelopen zondag ??n keertje een ander pad kunnen kiezen? Ik heb agressieve reacties van zowel wandelaars en fietsers gezien. Ik heb geen idee of het in alle gevallen goed is afgelopen maar ik vond dat de fietsers beter hadden op moet letten bij de commercial: men heeft een kort lontje in dit landje.... mvg, Maarten

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2005, 15:21 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Wel leuk zo'n discussie! :D

Ik heb me er ook even in gemengd. Ik ben het namelijk roerend met Maarten eens :wink:

Ik heb er het volgende over gezegd:

Citaat:
Ik ben het helemaal met Maarten eens. Ik zelf kom uit een heel ander deel van het land dan Nijmegen en ken daar dus totaal de omgeving niet. Ook al zou ik willen, ik k?n tijdens zo?n wandeltocht niets anders doen dan braaf de aanwijzingen van de organisatie opvolgen, omdat ik anders hopeloos zou verdwalen.

Misschien kan je dan de organisatie verwijten dat ze op ?jullie? paden een wandeltocht uitzet, maar dat hoef je dan toch niet af te reageren op de wandelaars die daar lopen? Want ik ben inderdaad ook tot drie maal toe bijna van de sokken gereden en dat ging ?cht niet zachtzinnig!

Groetjes,
Danyell

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2005, 15:21 
Ik was getuige van je reactie tov een fietser.
Zeer waarschijnlijk heeft die man zondag wel 25x moeten zeggen dat hij op een fietspad reed en dat de wandelaar verkeerd zat.
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet. Als je als fietser weet dat er een wandelevenement is dan neem je toch lekker
een andere route. En als je het niet weet en je komt er achter terwijl je aan het fietsen bent dan neem je het voor lief en bel je een keer om jezelf aan te kondigen maar gaat niet als een razende langs de wandelaars.

Hoogst irritant die fietsers die het niet bij 1x bellen lieten maar maar bleven bellen tot dat ze op mijn hielen zaten :evil:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2005, 16:36 
Hier nog een die er iets over wil zeggen;
De fietser zou en moest het laatste woord hebben. :twisted:


Suus


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 Nov 2005, 18:43 
Was Maarten met zijn 'ja DOEIII' niet degene met het laatste woord??


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.