Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 16 Apr 2024, 20:02

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Boek 100 jaar vierdaagse
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2009, 15:57 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Ik heb beide boeken over 100 jaar Vierdaagse in mijn bezit en goed bekeken.Via Vierdaagse geeft in de tekst bij de foto's meer weer dan het andere boek De Vierdaagse.Beide boeken geven een goed beeld van de Vierdaagse.
Vele foto's van oude bekenden ,waarvan velen al zijn overleden kom ik tegen.
De rol van Majoor Breunese in de oorlogjaren worden in beide boeken evenwichtiger beschreven,dan in het boek Willen Is Kunnen,welke ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van de KNBLO werd uitgegeven,waarvoor de gegevens werden verstrekt door een amateur-historicus van de KNBLO.Mij stoort het dat een wandelaar in Diekirch naar aanleiding van dit jubileumboek de conclusie trekt dat Majoor Breunese in de bezettingtijd fout was.Al eerder heb ik kritiek op de inhoud van dit boek op het forum geleverd.Het grootste deel van 100 jaar Vierdaagse en 100 jaar KNBLO heb ik meegemaakt en beleefd.
Bij de Nederlandse Sport Federatie(was toen nog niet gefuseerd met het NOC)mocht maar een tak van sport door een bond worden vertegenwoordigd.
De NWB vertegenwoordigde de wandelsport in de NSF.
Majoor Breunese werd min of meer gedwongen om de bond lid te laten worden van de NSF.
Een aantal KNBLO- wandelverenigingen wilde aan de Toto deelnemen.Dit werd alleen toegestaan als de betreffende bond lid was van de NSF .
Om te voorkomen ,dat verenigingen die aan de Toto wilde deelnemen,over zouden lopen naar de NWB.is het de verdienste van Majoor Breunese geweest, dat hij voor elkaar kreeg dat nog een wandelbond lid werd van de NSF.
Geen andere tak van sport wordt door twee bonden in de NSF(tegenwoordig NOC-NSF) vertegenwoordigd.

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.