Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Apr 2024, 16:50

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2017, 20:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Vernomen dat er in Waaalwijk eindelijk eens gecheckt werd op omvang en gewicht van de " reistas" die je achter kan laten voor onderweg. Ik heb me vaak genoeg verbaasd hoe groot en zwaar sommige zijn en vraag me dan ook af:

Wat heb je in hemelsnaam allemaal nodig dat het zo groot en zwaar moet?

Waarom heb je blijkbaar schijt aan degene die het tassentransport doet aangezien er overal aangegeven wordt deze tas ajb niet te zwaar te maken?

Ik zal beginnen met wat ik bij me heb:

* Eventueel schone en droge kleren
* extra schoenen
* extra sokken (En in mijn heuptas neem ik nog een extra paar mee)
* handdoekje,washand en toiletartikelen, liefst in minivorm
* Extra eten en 1 flesje water
* tijdschriften voor in de trein als ik die tenminste niet in de trein laat liggen. op de terugweg slaap ik toch.

En echt veel meer zal het niet worden. Dit past allemaal in een grote rugzak. En als je geen rugzak of reistas heb en alleen een koffer, dan nog snap ik niet hoe je die zo zwaar kan krijgen!


Ik heb altijd medelij met de mensen van het tassenvervoer. Ik weet ook dat er sommige mensen op dit forum deze dankbare taak op zich nemen, misschien kunnen zij een leuke tevoeging doen in dit topic?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 06:00 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
fhd schreef:
Vernomen dat er in Waaalwijk eindelijk eens gecheckt werd op omvang en gewicht van de " reistas" die je achter kan laten voor onderweg. Ik heb me vaak genoeg verbaasd hoe groot en zwaar sommige zijn en vraag me dan ook af:

Wat heb je in hemelsnaam allemaal nodig dat het zo groot en zwaar moet?

Waarom heb je blijkbaar schijt aan degene die het tassentransport doet aangezien er overal aangegeven wordt deze tas ajb niet te zwaar te maken?

Ik zal beginnen met wat ik bij me heb:

* Eventueel schone en droge kleren
* extra schoenen
* extra sokken (En in mijn heuptas neem ik nog een extra paar mee)
* handdoekje,washand en toiletartikelen, liefst in minivorm
* Extra eten en 1 flesje water
* tijdschriften voor in de trein als ik die tenminste niet in de trein laat liggen. op de terugweg slaap ik toch.

En echt veel meer zal het niet worden. Dit past allemaal in een grote rugzak. En als je geen rugzak of reistas heb en alleen een koffer, dan nog snap ik niet hoe je die zo zwaar kan krijgen!


Ik heb altijd medelij met de mensen van het tassenvervoer. Ik weet ook dat er sommige mensen op dit forum deze dankbare taak op zich nemen, misschien kunnen zij een leuke tevoeging doen in dit topic?

Ik mag van het weekend weer eens tassen sjouwen, bij de N-R. Het gekke is dat mijn eigen tas 1 van de zwaarste zal zijn :lol:

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 07:29 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jan 2010, 18:58
Berichten: 713
Woonplaats: rotterdam
Leeftijd: 28
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 160
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: geen idee
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: meindl
Mood: Erg blij
Mijn tas is gepakt voor dit weekend met: 3 setjes schone kleding, pyjama ( vanacht overnacht ik in Nijmegen) fleecetrui, fleece deken voor mijn benen, 2 sporthandoeken om mijzelf en mijn stoel droog te maken, regenbroek en jas, toilettas, routebeschrijvingen, handschoenen ( voor t handbiken) flesje siroop, half notenbrood,

_________________
Giving up doesn't always mean you are weak, sometimes it means that you are strong enough to let go.

http://heelveelhobby.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 12:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Er zijn erbij waarvan de tas 10 kilo weegt. Ik heb op FB al gevraagd wat ze allemaal meenemen, maar daar kwam niet een bevredigend antwoord op. Ik denk een halve supermarkt :mrgreen:
Bovenstaande opsommingen lijken mij een vrij normale inhoud en lang geen 10 kilo.
Wat heb jij in je tas Larissa ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 12:55 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Vorig jaar naar Loon op Zand heb ik mijn tas eens gewogen, bleek zo'n 12 kg. te zijn. Toen ik een jaar eerder een week op vakantie ging met een rugzak en tent zat ik onder de 11 kg.

Mijn excuus daar is wel dat het een wedstrijd was met grote kans op regen en koud weer, dus ik had in totaal 3 paar schoenen en meerdere setjes kleding in de tas zitten, aangezien je toch elke 4 km. de beschikking over je tas hebt. Verder avondeten (want start om 21:00 aan de andere kant van Nederland), drinken voor op de heenweg, eten en drinken voor op de terugweg. Op de terugweg ben je moe en heb je het snel koud dus daarom nog maar wat extra warme kleding voor de terugweg. Er zat vast veel meer bij, maar ik weet het ook niet eens meer.

Ik heb geen enkele moment aan het tassentransport gedacht: dat is daar namelijk niet.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 16:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
herwin schreef:
Vorig jaar naar Loon op Zand heb ik mijn tas eens gewogen, bleek zo'n 12 kg. te zijn. Toen ik een jaar eerder een week op vakantie ging met een rugzak en tent zat ik onder de 11 kg.

Mijn excuus daar is wel dat het een wedstrijd was met grote kans op regen en koud weer, dus ik had in totaal 3 paar schoenen en meerdere setjes kleding in de tas zitten, aangezien je toch elke 4 km. de beschikking over je tas hebt. Verder avondeten (want start om 21:00 aan de andere kant van Nederland), drinken voor op de heenweg, eten en drinken voor op de terugweg. Op de terugweg ben je moe en heb je het snel koud dus daarom nog maar wat extra warme kleding voor de terugweg. Er zat vast veel meer bij, maar ik weet het ook niet eens meer.

Ik heb geen enkele moment aan het tassentransport gedacht: dat is daar namelijk niet.


Dan had jij een goed excuus. Je belast er niemand mee.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 17:44 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jan 2010, 18:58
Berichten: 713
Woonplaats: rotterdam
Leeftijd: 28
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 160
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: geen idee
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: meindl
Mood: Erg blij
Ik heb voor vertrek gewogen en mijn tas is 8.1 kilo. Daar gaat nog wat uit morgen dus ik vind 't heel netjes gedaan

_________________
Giving up doesn't always mean you are weak, sometimes it means that you are strong enough to let go.

http://heelveelhobby.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 17:53 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
En de grap erbij is dat ik tijdens een wedstrijd juist zo min mogelijk tijd wil verdoen aan dingen die niet strikt noodzakelijk zijn, dus de kans dat ik van kleding of schoenen wissel is echt nihil. Ik heb daar nog wel eens doorgewandeld met een jack dat 's nachts echt niet te warm was, maar aan het eind van de ochtend wel, puur omdat ik het idee had dat het uitdoen van het jack me een ronde kon kosten (achteraf gezien bleek ik er maximaal 3 minuten de tijd voor te hebben gehad). Vorig jaar in Schiedam had ik daar gelukkig personeel voor :)

Verder woon ik ook in zo'n uithoek dat ik meestal lang met de trein onderweg ben, en het grootste deel van de spullen in de tas heb ik echt voor de finish niet nodig. Ik vind het dan ook prima om de tas bij de start te laten staan en voor onderweg gewoon een klein tasje mee te geven, maar dat is meestal niet mogelijk omdat de organisatie niet de hele tijd de beschikking over de startlokatie heeft (en bij iets als Nijmegen-Rotterdam heeft het nog een nadeel)

Bij de KM Hengelo merk ik ook wel dat ik met veel minder spul af kan: een schoon shirt om bij de finish even te kunnen wisselen is dan wel afdoende, de rest doe(sj) ik thuis wel.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 18:12 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Voor de grap mijn tas voor vanavond (Haaksbergen) ook maar eens gewogen: 3.6 kg, waaronder ook de spullen die ik onderweg zelf meeneem zoals een halve liter water.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 19:10 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jan 2010, 18:58
Berichten: 713
Woonplaats: rotterdam
Leeftijd: 28
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 160
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: geen idee
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: meindl
Mood: Erg blij
herwin schreef:
Voor de grap mijn tas voor vanavond (Haaksbergen) ook maar eens gewogen: 3.6 kg, waaronder ook de spullen die ik onderweg zelf meeneem zoals een halve liter water.

Nou iets meer dan 't dubbele voor de dubbele afstand inclusief extra dingen ivm rolstoel vind ik erg beschaafd

_________________
Giving up doesn't always mean you are weak, sometimes it means that you are strong enough to let go.

http://heelveelhobby.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 15 Sep 2017, 21:38 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
herwin schreef:
..... het grootste deel van de spullen in de tas heb ik echt voor de finish niet nodig. Ik vind het dan ook prima om de tas bij de start te laten staan en voor onderweg gewoon een klein tasje mee te geven, maar dat is meestal niet mogelijk omdat de organisatie niet de hele tijd de beschikking over de startlokatie heeft (en bij iets als Nijmegen-Rotterdam heeft het nog een nadeel)


Bij Nijmegen-Rotterdam is het mogelijk om een tweede tas mee te geven, die niet tussentijds uit de auto komt, maar alleen aan de finish.
Dat scheelt de bagagevervoerders sjouwwerk, maar of er veel gebruik van wordt gemaakt weet ik niet.

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017, 05:52 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Jeltsje schreef:
Er zijn erbij waarvan de tas 10 kilo weegt. Ik heb op FB al gevraagd wat ze allemaal meenemen, maar daar kwam niet een bevredigend antwoord op. Ik denk een halve supermarkt :mrgreen:
Bovenstaande opsommingen lijken mij een vrij normale inhoud en lang geen 10 kilo.
Wat heb jij in je tas Larissa ;-)

Gek genoeg best veel wat wandelaars ook in hun tas hebben. Zoals een reserve set kleding en schoenen want ja , ook tijdens het tassen sjouwen kan je kletsnat worden en wil ik mij kunnen omkleden. Eveneens een toilettas , effe je tanden poetsen 's morgens en even een deotje is ook wel prettig. Verder ben ik wat lastig met drinken, ik lust geen koffie en /of thee dus ook mijn drankvoorraad gaat mee. En voor deze keer ook een grote fietspomp.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017, 06:59 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jan 2010, 18:58
Berichten: 713
Woonplaats: rotterdam
Leeftijd: 28
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 160
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: geen idee
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: meindl
Mood: Erg blij
Danyell schreef:
herwin schreef:
..... het grootste deel van de spullen in de tas heb ik echt voor de finish niet nodig. Ik vind het dan ook prima om de tas bij de start te laten staan en voor onderweg gewoon een klein tasje mee te geven, maar dat is meestal niet mogelijk omdat de organisatie niet de hele tijd de beschikking over de startlokatie heeft (en bij iets als Nijmegen-Rotterdam heeft het nog een nadeel)


Bij Nijmegen-Rotterdam is het mogelijk om een tweede tas mee te geven, die niet tussentijds uit de auto komt, maar alleen aan de finish.
Dat scheelt de bagagevervoerders sjouwwerk, maar of er veel gebruik van wordt gemaakt weet ik niet.

Ik woon 2,5 km vd finish vandaan dus die heb ik dan weer niet nodig

_________________
Giving up doesn't always mean you are weak, sometimes it means that you are strong enough to let go.

http://heelveelhobby.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017, 14:37 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Danyell schreef:
herwin schreef:
..... het grootste deel van de spullen in de tas heb ik echt voor de finish niet nodig. Ik vind het dan ook prima om de tas bij de start te laten staan en voor onderweg gewoon een klein tasje mee te geven, maar dat is meestal niet mogelijk omdat de organisatie niet de hele tijd de beschikking over de startlokatie heeft (en bij iets als Nijmegen-Rotterdam heeft het nog een nadeel)


Bij Nijmegen-Rotterdam is het mogelijk om een tweede tas mee te geven, die niet tussentijds uit de auto komt, maar alleen aan de finish.
Dat scheelt de bagagevervoerders sjouwwerk, maar of er veel gebruik van wordt gemaakt weet ik niet.

Ik wist niet eens dat het kon. Sterker nog, als ik niet aan de tassensjouwers denk maar aan mezelf zie ik er ook het voordeel van in dat ik bij die laatste twee binnenrusten niet na een uur stilzitten weer met een zware tas die trap af moet stuntelen omdat die spieren even wat moeite hebben met bewegen. Sorry Larissa.

Ik gok dat het voor de tas van Sabine met spullen voor de handbike (ik gok op reserve- en reparatiespullen) ook een ideale uitkomst is omdat je dat vast niet elke rust nodig hebt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat gaat er mee in de hutkoffer?
BerichtGeplaatst: 18 Sep 2017, 13:06 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Jan 2010, 18:58
Berichten: 713
Woonplaats: rotterdam
Leeftijd: 28
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 160
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: geen idee
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: meindl
Mood: Erg blij
herwin schreef:
Danyell schreef:
herwin schreef:
..... het grootste deel van de spullen in de tas heb ik echt voor de finish niet nodig. Ik vind het dan ook prima om de tas bij de start te laten staan en voor onderweg gewoon een klein tasje mee te geven, maar dat is meestal niet mogelijk omdat de organisatie niet de hele tijd de beschikking over de startlokatie heeft (en bij iets als Nijmegen-Rotterdam heeft het nog een nadeel)


Bij Nijmegen-Rotterdam is het mogelijk om een tweede tas mee te geven, die niet tussentijds uit de auto komt, maar alleen aan de finish.
Dat scheelt de bagagevervoerders sjouwwerk, maar of er veel gebruik van wordt gemaakt weet ik niet.

Ik wist niet eens dat het kon. Sterker nog, als ik niet aan de tassensjouwers denk maar aan mezelf zie ik er ook het voordeel van in dat ik bij die laatste twee binnenrusten niet na een uur stilzitten weer met een zware tas die trap af moet stuntelen omdat die spieren even wat moeite hebben met bewegen. Sorry Larissa.

Ik gok dat het voor de tas van Sabine met spullen voor de handbike (ik gok op reserve- en reparatiespullen) ook een ideale uitkomst is omdat je dat vast niet elke rust nodig hebt.

De fietspomp stond gewoon vast in de vrachtwagen. ik had alles al in kleine tasjes verpakt zodat ik alleen een plastic tas mee naar binnen hoefde en ik de rest niet hoorde mee hoefde te nemen. Maar met Larissa als achtewacht hoefde ik mij daar niet echt druk om te maken. Ze heeft er elke keer mijn tas zo neergezet dat ik er makkelijk bij kon en zowel wandelaars als Larissa en Gijs hebben mijn tas een aantal keer opgepakt

_________________
Giving up doesn't always mean you are weak, sometimes it means that you are strong enough to let go.

http://heelveelhobby.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.