Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 10:06

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2017, 18:42 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
In alle topics over KM's komt altijd de verzorging naar voren, dat dat belangrijk is?
Waarom is het zo belangrijk om goed eten onderweg te krijgen? Bij de 4 daagse zorg je voor de eigen verzorging qua eten en drinken.

En welke KM heeft de beste verzorging? Wat is deze verzorging dan, wat krijg je allemaal?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2017, 18:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
De verzorging (eten en drinken) vind ik nog het minst belangrijk maar een stoel, zo om de 10 km., vind ik toch wel héél lekker.
En dan bedoel ik ook een stoel en geen bankje.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 06 Sep 2017, 07:47 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Friso schreef:
In alle topics over KM's komt altijd de verzorging naar voren, dat dat belangrijk is?
Waarom is het zo belangrijk om goed eten onderweg te krijgen? Bij de 4 daagse zorg je voor de eigen verzorging qua eten en drinken.

En welke KM heeft de beste verzorging? Wat is deze verzorging dan, wat krijg je allemaal?

Daar zijn de mening over verdeeld. Wat voor de 1 een goede verzorging is, hoeft het voor de andere helemaal niet te zijn. Het scheelt ook al met welk doel je een KM loopt. zo snel mogelijk binnen als bijvoorbeeld voor de Kennedyvriend titel, of een KM lopen voor waar je contact met het publiek hebt (Someren/Waalwijk) en je 5 minuten voor tijd binnen bent. Bij de tweede variant zie je mensen gerust een frikandel eten enzo, wat je bij de eerste niet gaat tegen komen.
Zelf hou ik niet van vette dingen (kroket, frikandel patat) tijdens het lopen maar ik ken der voldoende die er dol op zijn, echter pinda's vind ik dan weer een plus punt.
In tegenstelling tot Carla, hoef ik echt niet elke 10 km te zitten, maar op een tijd een toiletmogelijkheid/dixie vind ik dan weer wel heel belangrijk. En hoe ik ook geniet van de pannekoek/soepje/balletje/broodje in de oase, het persoonlijk contact daar draagt net zo zeer bij de goede verzorging.
Een verzorging die afgestemd is op jou behoefte tijdens een loop is de beste verzorging die er is, en tja de behoefte is voor elk mens verschillend.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 06 Sep 2017, 19:32 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Tijdens de vierdaagse kun je ook iets makkelijker op het terras gaan zitten dan wanneer je om 6 uur 's morgens in de middle of nowhere ergens wandelt


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2018, 07:05 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Aug 2012, 20:06
Berichten: 292
Woonplaats: Wehl
Leeftijd: 66+
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 60
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Meindl,Newbalance,Gr
Mood: Vrolijk
De verzorging van KM in Odoorn, als onderdeel van de Drenthse wandel Vierdaagse (DW4D) vind ik wel bijzonder. Voldoende rustposten waar je kunt zitten. Bonnetjes voor consumpties onderweg en bij 40km een ontbijt buffet met alles erop en an.
Echt een mooi rustpunt is theehuis "Poolshoogte" wat dan ook door menig wandelaar op dit forum " de moeder van alle terassen" wordt genoemd.

_________________
Erger u niet, verwonder u slechts

Ambula, Bevi et Canta


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2018, 07:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Terwijl ik Odoorn (het stukje wat ik gelopen heb dan) juist totaal niet goed verzorgd vond. Op het ontbijt na erg weinig voedsel.

De meningen zijn erg verdeeld want wat maakt een km goed verzorgd? Is dat het eten/drinken? Of juist veel rustposten? Of regelmatig een stoel om te zitten?

Ikzelf vind de km van 5huizen goed verzorgd: bij elke post kan je zitten en er is meer dan genoeg eten en drinken waar je zelf totaal geen moeite hoeft te doen: het wordt allemaal naar je toegebracht. En, heel luxe: bij bijna elke post een dixie!

Maar ook de km van de rwv vind ik erg goed verzorgd: veel, heel veel rustposten waar je wat te eten en drinken krijgt. Alleen niet altijd vullend voedsel en niet altijd een zitplek.

Kms zoals Waalwijk zijn gezellig, maar qua posten vind ik ze minder: weinig vullend voedsel, vooral veel snaai en door de enorme hoeveelheid deelnemers weinig kans op een zitplaats. Tenzij je bij bewoners in de tuin gaat zitten, haha.

Mijn ideale km heeft om de ong. 8km een zitgelegenheid, genoeg toiletgelegenheid voor de dames,(daarmee bedoel ik dus een dixie oid, geen natuurtoilet) keus uit verschillende soorten voedsel (ik kan geen brood eten tijdens een km) en keus uif drankjes ipv alleen water.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2018, 11:48 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Persoonljik vind ik een KM die je af en toe een stoel (dus met rugleuning!) biedt, wel prettig. Dat vind ik dus het voordeel van 'klaverblad'-tochten, waarbij je steeds na 20 km terug op een vast punt komt.

Te drukke Kennedymarsen hebben vaak commercieel gesponsorde verzorging, die vaak niet biedt, waar je als loper écht behoefte aan hebt (o.a. de cassis-plas van Someren dit jaar....) Kleinere KM's hebben vaak meer oog voor de inwendige mens van de wandelaar en kunnen daarop inspelen (soep van Gijs......)

Zo af en toe heb je als wandelaar alleen behoefte aan een babbeltje met bekenden op een post en volstaat een boterham en een kop koffie, soms heb je behoefte aan 'snaai' (in beide gevallen ben je in Hilversum prima bediend)

Aan het begin van een KM vind ik een kleine verzorgingspost na circa 10 km prima. Tegen het eind mogen ze van mij best wat dichter op elkaar staan.

Zo blijft er voor iedere KM wel iets positiefs over, maar ook wel wat te wensen. (Kennedylopers zijn tenslotte ook maar (verwende?) mensen :-%

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2018, 08:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4165
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
voor mij houdt goede verzorging in: regelmatig kunnen zitten, bij voorkeur onder een dak, dus uit de wind en droog. Regelmatig een toilet/dixie (bij KM gaan mijn darmen altijd harder werken met als gevolg vaker naar toilet moeten). En een aanbod van eten en drinken dat ook rekening houdt met mensen die geen suiker mogen of kunnen verdragen.
Ik heb inmiddels 19 km achter de rug en er zijn er maar weinig bij waar ik nog wat van de eigen voorraad over had omdat over het algemeen het aanbod van de organisatie alleen maar suikerhoudend is en ik dus “draai” op eigen voorraad.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2018, 21:19 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 06 Jul 2017, 21:20
Berichten: 27
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 400
Merk wandelschoenen: Grisport
Een goede stoel met leuning en geen bankjes ,en helemaal niet die een set vormen met een tafel en je moet opschuiven.
Een(sport) zaal als grote post en niet een cafe of hotel of restaurant, plus gratis koffie thee ( de ene KM wel , de andere niet why? waar betaal je voor? ) Last but not least zat wc's.

_________________
Be nice to sporters, kiss a Kennedywalker


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2018, 22:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Armand schreef:
Een goede stoel met leuning en geen bankjes ,en helemaal niet die een set vormen met een tafel en je moet opschuiven.
Een(sport) zaal als grote post en niet een cafe of hotel of restaurant, plus gratis koffie thee ( de ene KM wel , de andere niet why? waar betaal je voor? ) Last but not least zat wc's.



Ik heb juist liever geen grote sporthal. Veel te benauwd/warm en die lucht blijft hangen! En waar betaal je voor? Voor oa vergunningen,printkosten, misschien verkeersregelaars/ehbo hoewel dit vaak vrijwilliger is zonder bijdrage en dan heb ik het over heel veel nog niet gehad. Er komt stiekum echt veel bij kijken als je een km wilt organiseren.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Welke KM heeft de beste verzorging?
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2018, 13:40 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Mei 2011, 17:46
Berichten: 451
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 775
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: brooks
Die van de RWV en Leerdam vind ik super maar er zijn ook zat mensen die mopperen op leerdam
Hilversum is op de posten prima maar ik vind de posten ver uit elkaar al gaat het mij steeds een klein stukje beter af en ben ik errug blij met de dixie bij de boer langs het kanaal
Verder maak ik ruzie met waalwijk daar 3x gestart en maar 1 uitgelopen ik laat mij dan veel te veel van de wijs brengen door het tempo in het eerste stuk...


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.