Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:03

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 08:14 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 17 Jan 2015, 21:20
Berichten: 22
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50 km
Loopnummer 2024: 50A234
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 7
Volgende wandeltocht: Vierdaagse Alkmaar
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Beste vrienden,

Ik ben zojuist weer terug van de Nijmeegse Vierdaagse en ben gedurende de week lekker gemaakt voor het lopen van een Kennedymars. Echter ik heb twijfels of ik aan een dergelijke uitdaging moet beginnen. Ik loop gemiddeld 5 km/u (niet sneller), is de tijdslimiet dan voldoende inclusief pauze om een dergelijke mars te voltooien? Als je de N4D uit kan lopen, ben je dan ook geschikt voor een Kennedymars? Wat zijn trainingsadviezen?

Je hoort het....veel vragen! Ik hoop op goede tips. Tevens wandel ik niet zo gek veel (training voor Nijmegen en Nijmegen zelf).

Groeten Evert


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 08:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
EvertC schreef:
Beste vrienden,

Ik ben zojuist weer terug van de Nijmeegse Vierdaagse en ben gedurende de week lekker gemaakt voor het lopen van een Kennedymars. Echter ik heb twijfels of ik aan een dergelijke uitdaging moet beginnen. Ik loop gemiddeld 5 km/u (niet sneller), is de tijdslimiet dan voldoende inclusief pauze om een dergelijke mars te voltooien? Als je de N4D uit kan lopen, ben je dan ook geschikt voor een Kennedymars? Wat zijn trainingsadviezen?

Je hoort het....veel vragen! Ik hoop op goede tips. Tevens wandel ik niet zo gek veel (training voor Nijmegen en Nijmegen zelf).

Groeten Evert


Willen is kunnen en in goed gezelschap wordt het nog leuk ook.

Een vent van 31 kan sneller lopen dan 5 km/uur, maar voor een KM is dat niet nodig (rekensommetje maken, je hebt meestal 20 uren de tijd, niet te lang gaan rusten). Er zijn tijdsschema's in omloop voor de KM, maar als ik jou was zou ik:

1. Een gezellige KM pakken (De 80 van de Langstraat bijvoorbeeld, die is in september vanuit Waalwijk)
2. Wandelgezelschap opzoeken wat een beetje bij jou past
3. Een paar toggies lopen van 40 km of meer in augustus
4. Er helemaal geen probleem mee hebben als het niet lukt om de KM uit te lopen

Veel plezier!

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 10:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Voy con Dios schreef:
EvertC schreef:
Beste vrienden,

Ik ben zojuist weer terug van de Nijmeegse Vierdaagse en ben gedurende de week lekker gemaakt voor het lopen van een Kennedymars. Echter ik heb twijfels of ik aan een dergelijke uitdaging moet beginnen. Ik loop gemiddeld 5 km/u (niet sneller), is de tijdslimiet dan voldoende inclusief pauze om een dergelijke mars te voltooien? Als je de N4D uit kan lopen, ben je dan ook geschikt voor een Kennedymars? Wat zijn trainingsadviezen?

Je hoort het....veel vragen! Ik hoop op goede tips. Tevens wandel ik niet zo gek veel (training voor Nijmegen en Nijmegen zelf).

Groeten Evert


Willen is kunnen en in goed gezelschap wordt het nog leuk ook.

Een vent van 31 kan sneller lopen dan 5 km/uur, maar voor een KM is dat niet nodig (rekensommetje maken, je hebt meestal 20 uren de tijd, niet te lang gaan rusten). Er zijn tijdsschema's in omloop voor de KM, maar als ik jou was zou ik:

1. Een gezellige KM pakken (De 80 van de Langstraat bijvoorbeeld, die is in september vanuit Waalwijk)
2. Wandelgezelschap opzoeken wat een beetje bij jou past
3. Een paar toggies lopen van 40 km of meer in augustus
4. Er helemaal geen probleem mee hebben als het niet lukt om de KM uit te lopen

Veel plezier!


In Nijmegen deed je waarschijnlijk zo rond de 10 uur over de 50 km, nu moet je 80 km lopen, dus voor de resterende 30 km heb je ook nog eens 10 uur de tijd. Zou toch moeten lukken lijkt mij.
Laat je in ieder geval niet gek maken door de lopers die sneller lopen dan jij. Loop in je eigen tempo, dat is bij gewone wandeltochten al belangrijk, maar bij een Kennedymars helemaal, gewoon omdat ie een beetje langer is :icon_rolleyes: :icon_lol:


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 10:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Truitje schreef:
Loop in je eigen tempo, dat is bij gewone wandeltochten al belangrijk, maar bij een Kennedymars helemaal, gewoon omdat ie een beetje langer is :icon_rolleyes: :icon_lol:


Oeps een beetje langer :icon_redface:
:icon_rolleyes:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 11:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Berend-Botje schreef:
Truitje schreef:
Loop in je eigen tempo, dat is bij gewone wandeltochten al belangrijk, maar bij een Kennedymars helemaal, gewoon omdat ie een beetje langer is :icon_rolleyes: :icon_lol:


Oeps een beetje langer :icon_redface:
:icon_rolleyes:

Het is "maar" 30 km. meer dan 1 Vierdaagsedag.
Moet kunnen

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 12:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
EvertC schreef:
Beste vrienden,

Ik ben zojuist weer terug van de Nijmeegse Vierdaagse en ben gedurende de week lekker gemaakt voor het lopen van een Kennedymars. Echter ik heb twijfels of ik aan een dergelijke uitdaging moet beginnen. Ik loop gemiddeld 5 km/u (niet sneller), is de tijdslimiet dan voldoende inclusief pauze om een dergelijke mars te voltooien? Als je de N4D uit kan lopen, ben je dan ook geschikt voor een Kennedymars? Wat zijn trainingsadviezen?

Je hoort het....veel vragen! Ik hoop op goede tips. Tevens wandel ik niet zo gek veel (training voor Nijmegen en Nijmegen zelf).

Groeten Evert

Als je 4x50 zonder noemenswaardige problemen kunt lopen dan kan een KM zeker ook.
Bij 5km/h heb je 16 uur nodig om te lopen, dan heb je dus nog 4 uur om te rusten.
Bijv. schema 2 uur lopen half uur rust. Dan kan je halverwege nog een keer een heel uur rust pakken en dan doe je er precies 20 uur over.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 14:18 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Ik wil hem ook graag een keer lopen (ben toe aan een nieuwe uitdaging) maar dit jaar is te snel, dus pas in 2016. En ik vraag me af welke ik het beste kan kiezen. Bij mij in de buurt (Achterhoek) is de KM Winterswijk-Arnhem maar die is wellicht minder geschikt want:
- is in de winter (februari), dan is het lang donker en mogelijk slecht weer
- er is een tijdslimiet per rustpauze (rustplaatsen gaan op een vast tijdstip dicht en dan mag je niet verder als je er nog niet was en ze gaan uit van een minimum snelheid van 5,5 km/uur), dus stress en ik ben niet zo'n snelle wandelaar

Ik hoor graag jullie ervaringen en advies!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 15:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
footloose schreef:
Ik wil hem ook graag een keer lopen (ben toe aan een nieuwe uitdaging) maar dit jaar is te snel, dus pas in 2016. En ik vraag me af welke ik het beste kan kiezen. Bij mij in de buurt (Achterhoek) is de KM Winterswijk-Arnhem maar die is wellicht minder geschikt want:
- is in de winter (februari), dan is het lang donker en mogelijk slecht weer
- er is een tijdslimiet per rustpauze (rustplaatsen gaan op een vast tijdstip dicht en dan mag je niet verder als je er nog niet was en ze gaan uit van een minimum snelheid van 5,5 km/uur), dus stress en ik ben niet zo'n snelle wandelaar

Ik hoor graag jullie ervaringen en advies!


Gelukkig snap je zelf al, dat je van W-A moet wegblijven. Je hebt het parcours nog niet genoemd. Om te huilen! (Voor mij dan. Ik ben een asfaltliefhebster).
Hou je van mooie natuur? Kom dan naar de KM Hilversum. Als ie nog doorgaat komend jaar, in mei. Of naar Odoorn (maar ook daar: uitkijken, want veel onverharde paden, echt misselijk van die lui daar hoor :-))
Wil je feesten? Wacht dan totdat je Someren kunt lopen in het eerste weekend van juli. Maar ja, dat is weer vlak voor de 4daagse Nijmegen.
Kijk ff naar mijn tips hier boven, en dan weet je het eigenlijk wel: Waalwijk in september. Be there.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 16:48 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
footloose schreef:
Ik wil hem ook graag een keer lopen (ben toe aan een nieuwe uitdaging) maar dit jaar is te snel, dus pas in 2016. En ik vraag me af welke ik het beste kan kiezen. Bij mij in de buurt (Achterhoek) is de KM Winterswijk-Arnhem maar die is wellicht minder geschikt want:
- is in de winter (februari), dan is het lang donker en mogelijk slecht weer
- er is een tijdslimiet per rustpauze (rustplaatsen gaan op een vast tijdstip dicht en dan mag je niet verder als je er nog niet was en ze gaan uit van een minimum snelheid van 5,5 km/uur), dus stress en ik ben niet zo'n snelle wandelaar

Ik hoor graag jullie ervaringen en advies!

Een voordeel is dan wel dat je zeker weet dat je volgende Kennedymars een stuk makkelijker zal gaan, volgens mij is qua Kennedymarsen de Winterswijk-Arnhem wel de zwaarste van Nederland.

Eventueel wat dichter bij huis heb je ook Haaksbergen (september), of Hengelo (juni). Van de eerste heb ik een paar jaar geleden wel eens de 40 kilometer overdag gelopen (tja, ik moest die avond werken, dus dat was het beste dat ik ervan maken kon), maar daar kan ik me weinig meer van herinneren. Hengelo vind ik wel een geslaagde, maar het scheelt voor mij natuurlijk ook dat het een thuiswedstrijd is (en ik geloof dat je net niet de volle 20 uur ter beschikking had). Beide zijn wel een stuk rustiger dan Waalwijk, maar ik vind dat zelf eigenlijk meer een pluspunt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2015, 18:24 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Dankjewel voor jullie adviezen, Voy en Herwin.
Haaksbergen of Hengelo zijn inderdaad ook wel lekker dichtbij. In Haaksbergen heb ik al eens de dagmarathon gedaan. Daar lopen ze volgens mij een klavervier: na elke 20 kilometer kom je weer op hetzelfde punt uit. Maar die is ook in september en ik loop er liever eentje in het voorjaar. Hengelo zou dus kunnen. In Odoorn heb ik de vierdaagse gedaan, het parcours is daar prachtig maar inderdaad veelal onverhard. Vind ik wel fijn maar 's nachts niet vanwege de oneffenheden. Waarom dichtbij? Als ik het dan niet red, ben ik in elk geval dichtbij huis (lees: kan manlief mij komen ophalen).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2015, 17:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
footloose schreef:
Dankjewel voor jullie adviezen, Voy en Herwin.
Haaksbergen of Hengelo zijn inderdaad ook wel lekker dichtbij. In Haaksbergen heb ik al eens de dagmarathon gedaan. Daar lopen ze volgens mij een klavervier: na elke 20 kilometer kom je weer op hetzelfde punt uit. Maar die is ook in september en ik loop er liever eentje in het voorjaar. Hengelo zou dus kunnen. In Odoorn heb ik de vierdaagse gedaan, het parcours is daar prachtig maar inderdaad veelal onverhard. Vind ik wel fijn maar 's nachts niet vanwege de oneffenheden. Waarom dichtbij? Als ik het dan niet red, ben ik in elk geval dichtbij huis (lees: kan manlief mij komen ophalen).

Odoorn is 's nachts alleen verhard. De off the road stukken zijn alleen bij daglicht in de 2e 40km

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2015, 22:35 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Ik wil hem ook graag een keer lopen (ben toe aan een nieuwe uitdaging) maar dit jaar is te snel


Waarom? Ik zou juist de vorm, die je in Nijmegen hebt opgedaan optimaal benutten!
Als je in de winter niet wandelt, ben je in het voorjaar weer bijna terug op AF.
De 80 van de Langstraat is een gezellige KM om je debuut te maken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2015, 22:40 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1641
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Peter B schreef:
footloose schreef:
Ik wil hem ook graag een keer lopen (ben toe aan een nieuwe uitdaging) maar dit jaar is te snel


Waarom? Ik zou juist de vorm, die je in Nijmegen hebt opgedaan optimaal benutten!
Als je in de winter niet wandelt, ben je in het voorjaar weer bijna terug op AF.
De 80 van de Langstraat is een gezellige KM om je debuut te maken.

Niets aan toe te voegen Peter, gewoon doen want je loopt hier met zo'n 2500 anderen waarvan elk jaar toch een gedeelte ook aan de vuurdoop van een kennedymars begint.

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2015, 22:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
langehalen schreef:
Niets aan toe te voegen Peter, gewoon doen want je loopt hier met zo'n 2500 anderen waarvan elk jaar toch een gedeelte ook aan de vuurdoop van een kennedymars begint.


Hier spreekt een KM-expert!
Bovendien doet hij dit in een tempo, waarvan een paard de hik krijgt......


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Beginnende Kennedymars loper
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2015, 01:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Peter B schreef:
footloose schreef:
Ik wil hem ook graag een keer lopen (ben toe aan een nieuwe uitdaging) maar dit jaar is te snel


Waarom? Ik zou juist de vorm, die je in Nijmegen hebt opgedaan optimaal benutten!
Als je in de winter niet wandelt, ben je in het voorjaar weer bijna terug op AF.
De 80 van de Langstraat is een gezellige KM om je debuut te maken.


De eerste Kennedymars van Bertus was de KM die hij het makkelijkste liep. En weet je wanneer dat was? Aansluitend aan de achterhoekse vierdaagse. Dus vrijdags binnen komen na 4 dagen lopen en dan zaterdags in Melderslo zijn eerste Kennedymars lopen. Volgens Bertus ging het zo makkelijk omdat zijn benen goed ingelopen waren van die 4 dagen lopen :icon_wink:


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.