Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:08

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Wat en waar was jouw eerste Kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 08:58 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
Ik geloof niet dat ik dit topic ergens ben tegengekomen.
Dus bij deze de vra(a)g(en)
Wat was je eerste kennedymars
en waar heb je die gelopen?

en hoe is je eerste KennedyMars verlopen?

Ik ben, zoals al eerder dit jaar gezegd, van plan komend jaar mijn eerste KennedyMars te lopen.
Die van Hilversum, is de bedoeling.
Vooral omdat daar de grootste (letterlijk en figuurlijk ;) ) niet-wandelende wandelvriend langs de route staat om mij en vele anderen er door heen te slepen.. (vrees dat ik dat laatste wel nodig zal hebben :);))

Duss.. Laat maar komen al die verschrikkelijke verhalen over jullie allereerste KennedyMars, maar vrees dat ik dit idee niet uit mijn kop krijg! ;) :)

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en Waar was jou eerste kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 09:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Mijn eerste was in '98 in Haaksbergen.
Er staan me 3 dingen maar dingen van bij:

Donker.
Snel (14.20)
Nat (de 2e helft in de regen)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en Waar was jou eerste kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 09:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Mijn eerste was de KM van Someren in juli 2006. De generale repetitie voor de Dodentocht die in augustus 2006 op het programma stond. Best spannend, vooral ook omdat het slechts 2 weken voor de Vierdaagse was. Zou ik op tijd herstellen?

Het volledige verslag is terug te lezen op www.sunnywalks.nl (archieven van juli 2006).

Wat ik me herinner?
Ik wilde het in 19 uur doen, want alleen dan wist ik dat de DoTo theoretisch zou moeten kunnen lukken. Dat is gelukt! Om kwart voor vijf was ik binnen (terwijl ik tot zes uur de tijd had. Veel te weinig gerust dus ;-))
Ik herinner me ook dat ik zo moe was dat ik m'n eigen ouders, die een paar keer op de route langs de kant zaten, voorbij liep.
Ik herinner me dat ik me van hele stukken niks herinner. The mind works in mysterious ways.
Het fenomeen "met je kop wandelen".
Het gezelschap van Ed Wandelgezin, Carola, Syl en op het laatste stuk van Gery die het rondje Someren liep. Heerlijk om zo'n fris-fruitig type naast je te hebben als je zelf helemaal naar de kl*te bent!
Hoe ongelooflijk heet het was! (Twee weken later was het echter nog heter :-()
De finish! De koude doek in m'n nek van Nannie (mevrouw Despier), het feit dat Marc nog op me zat te wachten met een troste blik in de ogen, de tranen en het immens koude voetenbadje waar ik samen met Bosso in gestaan heb.
Het gevoel van overwinning.... het is waar, de pijn verdwijnt, de trots blijft!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat en Waar was jou eerste kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 09:46 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Sunny schreef:
.... het is waar, de pijn verdwijnt, de trots blijft!

Dat is helemaal waar!
M’n allereerste liep ik in 1987 in Venray, die bestaat helaas niet meer.
Een jaar later liep ik hem weer en heb toen m’n allerbeste tijd ooit op de klokken gezet: 14:30 uur!
De speaker hield zowel voor de mannen als voor de vrouwen de stand tot en met de 10e finisher bij.
Ik heb me nog nooit zo trots gevoeld als toen over dat marktplein schalde dat Danyell (toen nog) Frigge uit (toen nog) Schiedam als 9e dame finishte! :D
Pijn kan ik me niet meer herinneren! :mrgreen:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat en Waar was jou eerste kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 11:25 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Okt 2008, 10:46
Berichten: 586
Woonplaats: Ooij
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: N.V.T
Mood: Gewoon
De mijne was dit jaar in Anna Paulowna

Ben helaas uitgevallen door mijn knie problemen :(
Maar ook ik kan me geen pijn herinneren (dat het pijn gedaan heeft is zeker maar hoeveel, dat weet ik niet meer) alleen dat ik niet echt lekker meer liep nadat de Lt me van de 50 rust terug naar Anna Paulowna bracht

Maar volgend jaar mag ik (mits ik de 50km tocht van politie Haarlem goed loop) voor de herkansing \:D/

_________________
Improvise, Adapt, Overcome
Never quit


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en Waar was jou eerste kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 11:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Mijn eerste KM is nog niet zo lang geleden: 15 en 16 augustus 2009. Voor een verslagje zie viewtopic.php?f=127&t=4001&start=45 (halverwege de pagina).

Inmiddels ook al de 2e KM gelopen, namelijk die van Waalwijk. Pas dus op, want het meedoen aan een KM kan dus verslavend werken! ;)

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en Waar was jou eerste kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 11:31 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
KM Bergeijk in 2006, 14 dagen later KM Leerdam.
Natuurlijk pijnlijke voetzolen, blaren en spieren die niet meer willen. Wat mij vooral is bijgebleven dat het zo ontzettend lang duurt voordat je bij de finish bent en dat terwijl ik er "maar" 16 uur over deed.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en Waar was jou eerste kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 12:18 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Jul 2006, 11:54
Berichten: 159
Woonplaats: Heemskerk
Leeftijd: 41
Aantal N4D volbracht: 2+
Volgende wandeltocht: onbekend
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: New Balance
Waalwijk 2006. Ik vond het indrukwekkend. Zoveel mensen langs de kant. Veel afleiding. Veel leuke mensen onderweg.
Wel een dip rond de 60 km. Daarna zonder problemen gelopen.
Mijn vrouw zou me bij de finish komen ophalen, maar stond in de file. Vandaar dat ik op een paar 100 meter van de finish nog 20 minuten heb staan wachten, zodat ze me zagen finishen. Een agent kwam nog vragen of het nog wel ging. Uiteindelijk 16 uur erover gedaan. Daar was ik zeer tevreden over.
Daarna gezegd bij tv brabant dat ik dit nooit meer zou doen. Ik was te moe om de camera te ontlopen.
En nu spijt dat ik toen geen Kennedywalker stempelkaart had meegenomen.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en waar was jou eerste Kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 13:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
De 80 van Maasland ff anders in 2005. Overmoedig na een leuke eerste Nijmeegse Vierdaagse dacht ik: dat doe ik even...
De tocht zelf vond ik maar zo-zo. Niet genoeg asfalt natuurlijk. En veel te lang, die 80 kilometer. Er kwam geen eind aan. De verzorging was top en het was ook tijdens mijn eerste KM dat ik "De Keet" laag zag overvliegen. Van een wandelforum had ik nog nooit gehoord. In die tijd waagde ik het nog niet om in mijn eentje te lopen, of mijn eigen tempo te bepalen. Een wandelvriendin met haar zoon hebben me zo'n beetje op sleeptouw genomen. Ik was finaal naar de knoppen toen ik ongeveer als laatste over de finish kwam. Maar wel heel trots en blij!

Afbeelding

Blaren...! Niet meer normaal. Drie teennagels los in de sokken. Bloed, zweet en nog net geen tranen. Ha, dit was pas fijn! De week erna op slippers kruipend naar kantoor, waar iedereen op z'n voorhoofd stond te tikken als ik binnen kwam.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en waar was jou eerste Kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 14:00 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2005, 21:02
Berichten: 1004
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Ecco
Mijn eerste was de 80 van Langstraat (Waalwijk) in 2008. Na de finish had ik Maas aan de lijn. Maas wilde graag ook een KM lopen. Ik riep: "Dit doe ik NOOIT meer en als ik jou was, zou ik het ook NOOIT doen."
De eerste 50 kilometers gingen prima. Prachtige zonsopgang op een mooie lange dijk. Spontaan bezoek van een paar wandelvrienden. Goed gezelschap. Maar na de rust in Waspik verkeek ik me op de afstand en was het voornamelijk HEEL lang rechtdoor. In het stuk 60 - 70 km was ik écht op sterven na dood. En na de finish had ik weer een slaperige instorting:

Afbeelding

Een jaar later heb ik voor de 2e keer deze KM gelopen en in augustus de Dodentocht. Hmmm, waar is dat steekje los gegaan? Voor volgend jaar heb ik een paar KM's en de DoTo in de lichte-potlood-planning gezet.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en waar was jou eerste Kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 14:26 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 29 Okt 2007, 14:58
Berichten: 349
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 7+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hoka
Mood: Gewoon
:D
Wat een geweldig leuke verhalen.. :)
En ook de foto's :D

Pfff.. Tja, ik ga er echt voor, afgelopen jaar heb ik me zo zitten verbijten dat ik geen vrij had kunnen krijgen en dus niet kon.
Na deze verhalen krijg ik er alleen maar meer zin in om mijn grens te verleggen.
Hilversum here i come (ookal is het nog ver weg ;) :))
Starten zal ik zeker, uitlopen, tja, ik hoop het wel.. :)

_________________
Onze trip USA: http://michel-en-rachel.reismee.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en waar was jou eerste Kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 14:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Mijn eerste was Waalwijk een aantal jaar geleden, weet niet meer precies wanneer. Het was een idee van kleine Fred van het GGG. We hebben toen met een delegatie van het GGG gelopen en Fred had ook gezorgd voor een verzorgingsteam, drie dames van z'n koor hebben ons de hele nacht gevolgd in een busje en ons op een geweldige manier van eten en drinken voorzien. Ik weet nog dat ik het erg vermoeiend vond, maar ook wel heel erg gezellig. Dat is denk ik de reden dat ik dit jaar in Waalwijk al weer m'n tiende KM heb gelopen en van plan ben er nog wel een paar te doen.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat en waar was jou eerste Kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 14:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ik was van plan om in 2008 m'n 1ste KM te lopen.
Een andere baan en bijscholing gooide m'n wandelkalender zo overhoop dat ik dacht de N4d niet uit te kunnen lopen.
Net alles een beetje op de regel ging mijn lief naar een andere werkgever.
De KM-kalender van 2009 bekijkend moest het Anna Paulowna worden.
Lekker dicht in de buurt.
Eric kon me wel brengen en eventueel onderweg nog even morele steun verlenen.
Ik liet het alleen nog van het weer afhangen. Wetende dat we door de Wieringermeer moesten en dat is veel lange rechte wegen.

Vrijdag ervoor gooide een van de honden bijna roet in het eten door halsoverkop geopereerd te moeten worden.
Dan ga ik niet lekker van huis en we zouden het aankijken.
Ze ging zaterdags al zo lekker dat Eric me wel wegbracht maar daarna weer terug naar huis.
De telefoon is geduldig.

Een heerlijke nacht gevolgt door een warme tot hete dag.
PRIMA fourage door de organisatie tot de laatste deelnemer aan toe (moi).
Op Wieringen bekende stukken gelopen en dat vond ik toch wel lekker.
In 19.15 uur gelopen maar ook mooi in m'n eigen tempo en de warmte maakte het er niet makkelijker op. Twee giga blaren op plekken waar ik ze nooit loop (dankzij nog niet soepel gelopen nieuwe zolen).
Inmiddels de DoTo en m'n 2de KM gelopen en er volgen er vast meer.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat en waar was jou eerste Kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 14:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Precies 4 jaar geleden stond ik aan de start van mijn 1e kennedymars: die van Haaksbergen. 1 van mijn wandelvriendjes destijds riep al een halfjaar dat hij 80 km ging lopen. Toen het zover was ben ik de uitdaging ook aangegaan, het moest wel lukken na de 4daagse 4x50. Uiteindelijk heb ik m uitgelopen en dat wandelmaatje niet :mrgreen: .
Dankzij de Keet heb ik een blauwe kaart aangeschaft...wist niet eens wat t was en riep ook dat dit mijn enige km zou zijn, maar hij zei doe t nou maar je weet maar nooit wat je nog gaat doen :shock:
Inderdaad, de Keet heeft gelijk gekregen. De kaart was met Haaksbergen het jaar erna vol, en aanstaande vrijdag sta ik al voor de 5e keer aan de start in Haaksbergen en wordt t mijn 28e Kennedymars totaal.

Wat ik me verder nog herinner van die eerste keer: gezelligheid in de nacht, ontzettend lange stukken overdag, en blaren. Mijn ouders die mij en Julia, waar ik toen mee liep, een doos bevroren soesjes brachten onderweg. Bosso die we af en toe tegenkwamen. Ik forumde al wel, maar het 'lopen met forummers' was er nog niet echt.
Ik zal nooit die drempel op straat in Buurse meer vergeten waar die blaar knapte. Maar ook: allemaal lieve leuke mensen en de binnenkomst waar ik onthaald werd door mijn ouders en een paar buren. De splitsing met de 42 km was ook erg mooi, alle 80ers riepen gefeliciteerd naar de overkant, en wij werden succes gewenst door hun. Ik werd geinterviewd door de plaatselijke radio en ook ik riep toen: dit doe ik nooit weer!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat en waar was jou eerste Kennedymars?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2009, 15:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
De eerste Kennedymars van Bertus was in 2007.
Tot het voorjaar/begin zomer van dat jaar verklaarde hij iedereen die vrijwillig meer dan 50km liep voor gek. Tot Arjen zijn eerste KM liep (ik geloof Steenwijk) en toen werden beetje bij beetje een aantal wandelaars van het 4daagse forum (4-um) omgepraat om met elkaar in Maasland de eerste Kennedymars te lopen. En zo ook Bertus. Maar toen hij eenmaal die knoop had doorgehakt, wilde hij niet wachten op Maasland.
Ik moest zijn wandelagenda eens nakijken en zien welke KM er voor Maasland in zijn programma paste. Dit was Melderslo. Maar ik verklaarde hem voor gek als hij dat ging doen, want dat zou betekenen dat hij vrijdags in Doetinchem binnen kwam na 4x 40km (Achterhoekse vierdaagse) en dan zaterdags in Melderslo aan de start zou staan van zijn eerste 80km. Maar goed, hij wilde het toch en we zijn idd naar Melderslo gegaan. Ja ik ook, meteen die eerste KM ben ik ook al meegegaan. Ik heb hem vanmorgen nog eens gevraagd wat zijn ervaring daar was. En volgens hem was die goed, een goed verzorgde Kennedymars, genoeg te eten en drinken onderweg, niet te druk. En nadat ie dit weekend zijn 17de KM gelopen heeft, zegt hij nog steeds dat die eerste in Melderslo zijn makkelijkste KM was. Hij had nergens last van, zelfs geen blaren. Volgens hem komt het juist omdat hij daarvoor al 4 dagen aan de wandel was geweest, zijn voeten waren goed 'ingelopen' ;)


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.