Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 16 Apr 2024, 19:46

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Een Kennedymars is een wandeltocht van 80 km, af te leggen binnen 20 uur.
Ja, mee eens. 75%  75%  [ 38 ]
Neen, niet mee eens. 18%  18%  [ 9 ]
Geen mening. 8%  8%  [ 4 ]
Aantal stemmen : 51
Auteur Bericht
 Titel: Kennedymars algemeen
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008, 21:54 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Mrt 2008, 16:17
Berichten: 1122
Woonplaats: Vlijmen
Leeftijd: 72
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: ± 19.000
Aantal N4D volbracht: 13*
Kennedymarsen volbracht: 40
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Oud
Mood: Gewoon
De oorsprong.
John F. Kennedy zei in 1963 dat de meeste welvaartsmensen niet meer in staat waren om 50 mijl, oftewel 80 km binnen 20 uur te lopen. Om te laten zien dat hij dat nog wel kon, liep zijn broer Robert Kennedy samen met een groep vrienden die 80 km.

Met dit in het achterhoofd schrijft menigeen zich in voor een Kennedymars. Zoals ik o.a.. 80 km in 20 uur. Dat moet te doen zijn en je kunt ook nog een beetje genieten van de omgeving. Startplaats is finishplaats.
Helaas is het mij al geregeld overkomen, dat je helemaal geen 20 uur krijgt, maar 18 uur of nog minder. En in een geval lag de startplaats 20 km verder dan de finishplaats.
Men zou zo'n tocht niet de benaming van een Kennedymars moeten geven. Sommigen worden hierdoor op het verkeerde been gezet en moeten flink tempo lopen, om vervolgens 20 km met de trein te reizen naar de auto die bij de startlokatie staat.
Hoe denken de forumleden hierover :?:

_________________
Afbeelding
Met wandelgroet, Bernard_dT
Wandelblog: whateverthewalk.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008, 22:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Volgens mij hebben we het hier al vaker over gehad.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 00:50 
Ik heb ernaar gezocht, Bill, en het niet kunnen vinden. Verder kan ik me ook niet herinneren hier al eerder een mening over gegeven te hebben.

Ik vind dit dus eigenlijk een gevalletje van LEZEN!! :roll: Als je de verschillende Kennedymarsen goegelt, vind je alle informatie die je nodig hebt. Hoeveel tijd je hebt, waar gestart en gefinisht wordt (omdat ze de 80 wel eens combineren met de 100/110 is dat niet altijd dezelfde plek), soms zelfs wat je bij elke wagenrust te eten en te drinken krijgt. Het hoort bij jouw eigen voorbereiding om jezelf goed te (laten) informeren. Toen ik enkele jaren geleden als wandelgroentje het plan opvatte om ook zo'n mars te lopen, werd ik van alle kanten door echte wandelaars op de verschillen gewezen.
Als je er op het laatste moment pas achter komt dat de limiet 16/18 uur is of de start- en finishplaats verschillend........, sorry, maar dat klinkt toch erg naar de wandelaar die er op de derde dinsdag in juli achterkomt dat de Vierdaagse echt vier dagen duurt. :?

Kortom; ik zie dus eigenlijk het probleem niet zo....voor mij is een KM gewoon een tocht van 80 km, die aaneengesloten gelopen worden.

En wat betreft de limiet....16 of 18 uur is ook binnen de 20 uur :wink: (En ook Robert Kennedy legde de eerste ooit in minder dan 18 uur af onder zeer zware omstandigheden en ongetraind!)

Ik heb grote bewondering en waardering voor alle vrijwilligers (bij sommige KM-en is er op elke 4 á 5 lopers een vrijwilliger op de been) die al dat gewandel iedere keer weer mogelijk maken. Als zij er voor kiezen om hun organisatie compact te houden door bijvoorbeeld de tijd te beperken of wandelaars tegen te houden die te snel gaan, het zij zo. IK kan er dan altijd zelf nog voor kiezen om niet hun KM te lopen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 07:08 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Ik kan mij er wel in vinden wat Bernard zegt, in elke beschrijving staat dat een Kennedy 80 km. in 20 uur is.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 07:40 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Mrt 2008, 16:17
Berichten: 1122
Woonplaats: Vlijmen
Leeftijd: 72
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: ± 19.000
Aantal N4D volbracht: 13*
Kennedymarsen volbracht: 40
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Oud
Mood: Gewoon
Voor de duidelijkheid, ik heb geen probleem met een wandeltocht van 80 km die in een andere tijdslimiet dan de 20 uur gelopen moet worden. Maar noem hem dan geen Kennedymars, maar iets in de geest van een 'lange afstandsmars' of 'Nachtmars'.

En als ik de Vierdaagse ga lopen, dan verwacht ik inderdaad vier dagen en niet drie of vijf.
En als ik een Kennedymars ga lopen, dan verwacht ik 80 km in 20 uur te gaan lopen.

V.w.b. de organisatie, daar ben ik het met Gejoco2 helemaal me eens. Niets dan lof voor al die vrijwilligers.
In het geval van die 20 km verschil, werd ik door de organisatie prima weggebracht van de finish naar mijn auto. :lol:

_________________
Afbeelding
Met wandelgroet, Bernard_dT
Wandelblog: whateverthewalk.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 12:06 
Ik heb ff zitten goegelen en heb een site gevonden van de John F. Kennedy Library, waar veel meer info staat. http://www.jfklibrary.org/Historical+Re ... Page+2.htm
Daaruit blijkt dat een Kennedymars inderdaad geen Kennedymars mag heten, omdat het Roosevelt was die voor het eerst de -50 mijl in 20 uur-uitdaging voor mariniers bedacht.... 8) Of Kennedy die uitdaging letterlijk heeft overgenomen of slechts het lopen van 50 mijl aaneengesloten, wordt trouwens niet helemaal duidelijk.

Bernard_dT schreef:
En als ik de Vierdaagse ga lopen, dan verwacht ik inderdaad vier dagen en niet drie of vijf.
En als ik een Kennedymars ga lopen, dan verwacht ik 80 km in 20 uur te gaan lopen.

Maar je kijkt wel hoe laat hij begint? Waar het is? Wat voor weer het wordt? :roll:

De eerste door Robert Kennedy afgelegde mars was ook van A naar B, btw......dus eigenlijk zijn alle Kennedymarsen die van A naar A gaan geen échte! :wink:

Hoeveel blijven er nu nog over? 8)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 16:10 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Aug 2006, 11:59
Berichten: 922
Woonplaats: 's-Heerenberg
Leeftijd: 56
Kilometers gelopen: 24233
Aantal N4D volbracht: 15
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
In het LWP staat letterlijk: "Alle Kennedymarsen zijn 80km lang en deze afsrand dient binnen twintig uur te worden afgelegd."

bron: LWP, blz. 45

Ook ik verwonder mij over het feit dat er lange-afstands-wandelingen zijn van 80km die binnen 18 uur moeten worden afgelegd en die toch ook "Kennedymars" worden genoemd.
Formeel gezien is dit dus niet juist.

_________________
"Geschiedenis is een langdurig ontwaken"
Website
Facebook


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 17:01 
Rumi schreef:
In het LWP staat letterlijk: "Alle Kennedymarsen zijn 80km lang en deze afsrand dient binnen twintig uur te worden afgelegd."

bron: LWP, blz. 45

Ook ik verwonder mij over het feit dat er lange-afstands-wandelingen zijn van 80km die binnen 18 uur moeten worden afgelegd en die toch ook "Kennedymars" worden genoemd.
Formeel gezien is dit dus niet juist.


OK, ik kan het niet laten... :wink: nog een knuppel....

Formeel gezien is een Kennedymars een militaire aangelegenheid.... 8)

En nog een...

De moeder aller Kennedymarsen (JFK 50 MILE) is een hardloopwedstrijd....


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 17:18 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Welke Kennedymarsen hebben nog meer een kortere tijd dan 20 uur? Ik dacht dat wij de enige waren!

Bij de RWV is het trouwens uit organisatorisch oogpunt dat er een limiet van 18 uur is (vroeger was dit zelfs 16 uur). Probleem zijn de verzorgingsposten. Wij hebben vrijwilligers voor 2 posten. Die schuiven steeds op in het parcours. Traditiegetrouw doen er bij de RWV heel veel snelle lopers mee. Als er te veel verschil komt tussen de langzaamste en de snelste lopers, dan is het qua verzorging niet meer te doen. Bij 18 uur hebben we al een 3e "team", bestaande uit Gijs met z'n soep, in moeten stellen om het haalbaar te houden en verder mogen de mensen op sommige caférusten niet te vroeg vertrekken omdat de volgende verzorgingspost dan nog niet klaar is. Ter illustratie: de snelste lopers kunnen na 10 uur binnen zijn, de langzaamste na 18 uur, daar zit een verschil van 8 uur tussen!

Tja, zou je zeggen: noem het dan geen Kennedymars. Daar zit wat in, maar aan de andere kant: als je de tocht uitgelopen hebt binnen de 18 uur, heb je natuurlijk wèl aan de criteria voldaan: je hebt 80 km gelopen en je hebt het binnen 20 uur gedaan. Als de mensen dan geen Kennedystempeltje zouden krijgen, dan blijven ze weg! En dat is ook weer zonde want veel mensen vinden de KM van RWV-WIK erg leuk!

Overigens is er van 31 mei op 1 juni ook een 80 km van de RWV, die geen Kennedymars genoemd wordt, maar waar je na afloop wèl een KM-stempeltje krijgt. Daar is de limiet 16 uur, je krijgt ongeveer 20 maal verzorging aangeboden, waarbij je desgewenst ook even binnen kunt gaan zitten. Op iedere verzorgingspost kan je over je bagage beschikken. Je start bij A en je eindigt bij A. Wie heeft er zin in en waar zit de adder onder het gras? :lol:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 17:33 
Danyell schreef:
Welke Kennedymarsen hebben nog meer een kortere tijd dan 20 uur? Ik dacht dat wij de enige waren!

Overigens is er van 31 mei op 1 juni ook een 80 km van de RWV, die geen Kennedymars genoemd wordt, maar waar je na afloop wèl een KM-stempeltje krijgt. Daar is de limiet 16 uur, je krijgt ongeveer 20 maal verzorging aangeboden, waarbij je desgewenst ook even binnen kunt gaan zitten. Op iedere verzorgingspost kan je over je bagage beschikken. Je start bij A en je eindigt bij A. Wie heeft er zin in en waar zit de adder onder het gras? :lol:


20 keer een rondje van 4 kilometer misschien? :wink:

En ze moeten het inderdaad niet wagen om RWV-WIK zijn Kennedystatus te ontnemen! Heb hem @$^%$#^*&(* 2 keer uitgelopen..... :wink:

Zuid-Westhoek, Etten-Leur, Bergen op Zoom -Vlissingen en Rijsbergen hebben volgens mij ook een krappere limiet.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 17:37 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Gejoco2 schreef:
Zuid-Westhoek, Etten-Leur, Bergen op Zoom -Vlissingen en Rijsbergen hebben volgens mij ook een krappere limiet.

Precies, 18-18-16 en 17 uur


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 17:43 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Rumi schreef:
In het LWP staat letterlijk: "Alle Kennedymarsen zijn 80km lang en deze afsrand dient binnen twintig uur te worden afgelegd."

bron: LWP, blz. 45

Ook ik verwonder mij over het feit dat er lange-afstands-wandelingen zijn van 80km die binnen 18 uur moeten worden afgelegd en die toch ook "Kennedymars" worden genoemd.
Formeel gezien is dit dus niet juist.

+1

Gejoco2 schreef:
OK, ik kan het niet laten... :wink: nog een knuppel......
Gevangen! :wink:

Gejoco2 schreef:
Formeel gezien is een Kennedymars een militaire aangelegenheid.... 8)

En nog een...

De moeder aller Kennedymarsen (JFK 50 MILE) is een hardloopwedstrijd....

JFK 50 Mile Memorial is een ultra marathon, memorial qua afstand niet qua tijd 8)

Het militaire en het begin van het begin staat in de de volgende topic:
http://www.walkers4walkers.nl/posting.p ... e&p=161634 de 3-daagse van Roosenvelt


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 17:45 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Mrt 2008, 16:17
Berichten: 1122
Woonplaats: Vlijmen
Leeftijd: 72
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: ± 19.000
Aantal N4D volbracht: 13*
Kennedymarsen volbracht: 40
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Oud
Mood: Gewoon
Danyell schreef:
Welke Kennedymarsen hebben nog meer een kortere tijd dan 20 uur? Ik dacht dat wij de enige waren!

Bij de RWV is het trouwens uit organisatorisch oogpunt dat er een limiet van 18 uur is (vroeger was dit zelfs 16 uur). Probleem zijn de verzorgingsposten. Wij hebben vrijwilligers voor 2 posten. Die schuiven steeds op in het parcours. Traditiegetrouw doen er bij de RWV heel veel snelle lopers mee. Als er te veel verschil komt tussen de langzaamste en de snelste lopers, dan is het qua verzorging niet meer te doen. Bij 18 uur hebben we al een 3e "team", bestaande uit Gijs met z'n soep, in moeten stellen om het haalbaar te houden en verder mogen de mensen op sommige caférusten niet te vroeg vertrekken omdat de volgende verzorgingspost dan nog niet klaar is. Ter illustratie: de snelste lopers kunnen na 10 uur binnen zijn, de langzaamste na 18 uur, daar zit een verschil van 8 uur tussen!

Tja, zou je zeggen: noem het dan geen Kennedymars. Daar zit wat in, maar aan de andere kant: als je de tocht uitgelopen hebt binnen de 18 uur, heb je natuurlijk wèl aan de criteria voldaan: je hebt 80 km gelopen en je hebt het binnen 20 uur gedaan. Als de mensen dan geen Kennedystempeltje zouden krijgen, dan blijven ze weg! En dat is ook weer zonde want veel mensen vinden de KM van RWV-WIK erg leuk!

Overigens is er van 31 mei op 1 juni ook een 80 km van de RWV, die geen Kennedymars genoemd wordt, maar waar je na afloop wèl een KM-stempeltje krijgt. Daar is de limiet 16 uur, je krijgt ongeveer 20 maal verzorging aangeboden, waarbij je desgewenst ook even binnen kunt gaan zitten. Op iedere verzorgingspost kan je over je bagage beschikken. Je start bij A en je eindigt bij A. Wie heeft er zin in en waar zit de adder onder het gras? :lol:


Natuurlijk blijven stempelen bij de RWV voor de Kennedywalker. 80 km in 16 uur IS binnen de limiet! No problem.
(BTW, duidelijke site, die RWV)
Maar denk ook aan de mensen die voor de Kennedywalker gaan en gewoon een Kennedymars willen lopen binnen de 20 uur, genietend van de omgeving.
Als je op woensdag, gehaktdag, een pond gehakt koopt, dan verwacht je toch ook niet, dat je maar 400 gram krijgt omdat het anders niet in de verpakking past.
:wink: ;)

_________________
Afbeelding
Met wandelgroet, Bernard_dT
Wandelblog: whateverthewalk.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 17:48 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Bernard_dT schreef:
Als je op woensdag, gehaktdag, een pond gehakt koopt, dan verwacht je toch ook niet, dat je maar 400 gram krijgt omdat het anders niet in de verpakking past.
:wink: ;)

:lol: leuke vergelijking!
Geweldig zo'n discussie, ik zit te schateren achter de pc :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 18:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Gejoco2 schreef:
Ik heb ernaar gezocht, Bill, en het niet kunnen vinden. Verder kan ik me ook niet herinneren hier al eerder een mening over gegeven te hebben.

Ik vind dit dus eigenlijk een gevalletje van LEZEN!! :roll: Als je de verschillende Kennedymarsen goegelt, vind je alle informatie die je nodig hebt. Hoeveel tijd je hebt, waar gestart en gefinisht wordt (omdat ze de 80 wel eens combineren met de 100/110 is dat niet altijd dezelfde plek), soms zelfs wat je bij elke wagenrust te eten en te drinken krijgt. Het hoort bij jouw eigen voorbereiding om jezelf goed te (laten) informeren. Toen ik enkele jaren geleden als wandelgroentje het plan opvatte om ook zo'n mars te lopen, werd ik van alle kanten door echte wandelaars op de verschillen gewezen.
Als je er op het laatste moment pas achter komt dat de limiet 16/18 uur is of de start- en finishplaats verschillend........, sorry, maar dat klinkt toch erg naar de wandelaar die er op de derde dinsdag in juli achterkomt dat de Vierdaagse echt vier dagen duurt. :?

Kortom; ik zie dus eigenlijk het probleem niet zo....voor mij is een KM gewoon een tocht van 80 km, die aaneengesloten gelopen worden.

En wat betreft de limiet....16 of 18 uur is ook binnen de 20 uur :wink: (En ook Robert Kennedy legde de eerste ooit in minder dan 18 uur af onder zeer zware omstandigheden en ongetraind!)

Ik heb grote bewondering en waardering voor alle vrijwilligers (bij sommige KM-en is er op elke 4 á 5 lopers een vrijwilliger op de been) die al dat gewandel iedere keer weer mogelijk maken. Als zij er voor kiezen om hun organisatie compact te houden door bijvoorbeeld de tijd te beperken of wandelaars tegen te houden die te snel gaan, het zij zo. IK kan er dan altijd zelf nog voor kiezen om niet hun KM te lopen.

Je hebt gelijk hoor ik zat weer alleen aan het begin van het bericht te denken en ik vind als je een km uitschrijft er een 20 uurs tijdslimiet bij hoort, want dat hoort nu een maal bij een km.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.