Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:35

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Net gelezen
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2008, 10:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Onderzoek naar verzakte tribunes
NIJMEGEN - De gemeente Nijmegen en het bureau dat de Vierdaagsefeesten organiseert, doen onderzoek naar de verzakking van twee tribunes. Tijdens de intocht van de 4Daagse verzakten vrijdag plotseling de tribunes aan de Via Gladiola. Er vielen geen gewonden. Waarschijnlijk zijn de tribunes niet goed in elkaar gezet. Wanneer het onderzoek klaar is, is nog niet duidelijk.

En hier nog een stukje uit de Trouw:

Verzakkende tribune ontruimd in Nijmegen
(Novum) - Tijdens de intocht van de Vierdaagse is vrijdagmiddag een tribune aan de Oranjesingel in Nijmegen ontruimd. Zo'n vijfhonderd toeschouwers moesten de stelling nabij de eretribune verlaten, omdat die aan het wegzakken was. Dat meldt een woordvoerder van de organisatie. Niemand raakte gewond.

Rond het middaguur werd ontdekt dat de tribune aan de achterkant aan het verzakken was. De tribune was nog niet vol, maar de mensen gingen zonder problemen weg, zegt de woordvoerder. "Eigenlijk is er niets gebeurd." De oorzaak van de verzakking wordt onderzocht.

De tribune is van ACBN, een evenementenbureau dat onder meer de tribunes exploiteert. De toeschouwers konden kiezen of ze hun geld terugkregen of op een andere tribune plaatsnamen. Ongeveer honderd mensen hebben hun geld teruggekregen.


Dat was dus de tribune waar ik met mijn twee vriendinnnen op zat. Net om de hoek op de Oranjesingel.
We zaten er vanaf 10.00 uur en zo rond 12.00 uur voelde ik ineens dat we zo'n 30cm naar rechts schoven. We keken mekaar aan :shock: en ik zei: "ik ga eraf!!!"
Voor we ergens anders eindelijk een plekje hadden, deze keer op de St. Annastraat, waren we anderhalf uur verder.
Ik heb dus door die hele toestand een aantal van jullie gemist :(
Voor degenen die ik heb gemist.. alsnog =D> =D> =D>

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Net gelezen
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2008, 10:55 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 Aug 2005, 20:26
Berichten: 300
Woonplaats: Mook
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Aantal N4D volbracht: 20¼
Merk wandelschoenen: Gore Tex en Meidl
Mood: Gewoon
Elly N schreef:
Onderzoek naar verzakte tribunes
NIJMEGEN - De gemeente Nijmegen en het bureau dat de Vierdaagsefeesten organiseert, doen onderzoek naar de verzakking van twee tribunes. Tijdens de intocht van de 4Daagse verzakten vrijdag plotseling de tribunes aan de Via Gladiola. Er vielen geen gewonden. Waarschijnlijk zijn de tribunes niet goed in elkaar gezet. Wanneer het onderzoek klaar is, is nog niet duidelijk.

En hier nog een stukje uit de Trouw:

Verzakkende tribune ontruimd in Nijmegen
(Novum) - Tijdens de intocht van de Vierdaagse is vrijdagmiddag een tribune aan de Oranjesingel in Nijmegen ontruimd. Zo'n vijfhonderd toeschouwers moesten de stelling nabij de eretribune verlaten, omdat die aan het wegzakken was. Dat meldt een woordvoerder van de organisatie. Niemand raakte gewond.

Rond het middaguur werd ontdekt dat de tribune aan de achterkant aan het verzakken was. De tribune was nog niet vol, maar de mensen gingen zonder problemen weg, zegt de woordvoerder. "Eigenlijk is er niets gebeurd." De oorzaak van de verzakking wordt onderzocht.

De tribune is van ACBN, een evenementenbureau dat onder meer de tribunes exploiteert. De toeschouwers konden kiezen of ze hun geld terugkregen of op een andere tribune plaatsnamen. Ongeveer honderd mensen hebben hun geld teruggekregen.


Dat was dus de tribune waar ik met mijn twee vriendinnnen op zat. Net om de hoek op de Oranjesingel.
We zaten er vanaf 10.00 uur en zo rond 12.00 uur voelde ik ineens dat we zo'n 30cm naar rechts schoven. We keken mekaar aan :shock: en ik zei: "ik ga eraf!!!"
Voor we ergens anders eindelijk een plekje hadden, deze keer op de St. Annastraat, waren we anderhalf uur verder.
Ik heb dus door die hele toestand een aantal van jullie gemist :(
Voor degenen die ik heb gemist.. alsnog =D> =D> =D>


Toen ik er langs liep was ik geschrokken over de krakkemikkige constructie, het zag er erg oud en vervallen uit. Slechte beurt van ACBN door zo'n slechte tribune in te zetten.

_________________
Wie had vroeger ooit gedacht dat men per vliegtuig, trein, auto en fiets bijeen kwam om te gaan lopen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Net gelezen
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2008, 16:40 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Net kreeg ik een telefoontje van kennissen uit Zoetermeer die hebben op de tribune C gezeten.
Deze tribune was tegenover de eretribune,de planken zatten vol met scheuren en bewogen,net als de stoeljes die wiebelden.
De gemeente Nijmegen beheerde tot vorig jaar deze tribunes,die altijd van een uitstekende kwaliteit waren.
Dit jaar heeft de gemeente Nijmegen voor het eerst het beheer van deze tribunes overgedaan aan Actie Comite Binnenstad Nijmegen.De kwaliteit van deze tribunes was een stuk slechter dan voorgaande jaren.
Wat mij wel verbaasde dat de gemeente Nijmegen pas achteraf een onderzoek gaat instellen en niet vooraf controle uitoefent bij de bouw van de tribunes.

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Net gelezen
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2008, 16:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Jan Woordes schreef:
Net kreeg ik een telefoontje van kennissen uit Zoetermeer die hebben op de tribune C gezeten.
Deze tribune was tegenover de eretribune,de planken zatten vol met scheuren en bewogen,net als de stoeljes die wiebelden.
De gemeente Nijmegen beheerde tot vorig jaar deze tribunes,die altijd van een uitstekende kwaliteit waren.
Dit jaar heeft de gemeente Nijmegen voor het eerst het beheer van deze tribunes overgedaan aan Actie Comite Binnenstad Nijmegen.De kwaliteit van deze tribunes was een stuk slechter dan voorgaande jaren.
Wat mij wel verbaasde dat de gemeente Nijmegen pas achteraf een onderzoek gaat instellen en niet vooraf controle uitoefent bij de bouw van de tribunes.


Ik sta ook niet de hele dag in de fabrieken te kijken of ze wel goed produceren. Daar heb je richtlijnen voor. Ik neem aan dat je die voor tribunes ook hebt. Daar moet je op kunnen vertrouwen, anders kom je nooit meer ergens aan toe als je alles moet controleren. Volgend jaar dus een andere leverancier kiezen.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Net gelezen
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2008, 17:26 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
johnnywalker schreef:
Jan Woordes schreef:
Net kreeg ik een telefoontje van kennissen uit Zoetermeer die hebben op de tribune C gezeten.
Deze tribune was tegenover de eretribune,de planken zatten vol met scheuren en bewogen,net als de stoeljes die wiebelden.
De gemeente Nijmegen beheerde tot vorig jaar deze tribunes,die altijd van een uitstekende kwaliteit waren.
Dit jaar heeft de gemeente Nijmegen voor het eerst het beheer van deze tribunes overgedaan aan Actie Comite Binnenstad Nijmegen.De kwaliteit van deze tribunes was een stuk slechter dan voorgaande jaren.
Wat mij wel verbaasde dat de gemeente Nijmegen pas achteraf een onderzoek gaat instellen en niet vooraf controle uitoefent bij de bouw van de tribunes.


Ik sta ook niet de hele dag in de fabrieken te kijken of ze wel goed produceren. Daar heb je richtlijnen voor. Ik neem aan dat je die voor tribunes ook hebt. Daar moet je op kunnen vertrouwen, anders kom je nooit meer ergens aan toe als je alles moet controleren. Volgend jaar dus een andere leverancier kiezen.

Jan,de gemeente Nijmegen is een overheidsinstelling,die de veiligheid van de burgers dient te waarborgen.
Kermissen en andere evenementen dienen aan strenge veiligheideisen te voldoen.Hier op wordt door gemeenten contole uitgeoefend.Dit geldt ook voor de bouw van tribunes.
De gemeente Nijmegen had vooraf de veiligheid van de tribunes dienen te contoleren.
In het bedrijfsleven gelden andere regels dan bij overheidsinstellingen

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Net gelezen
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2008, 17:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Jan Woordes schreef:
johnnywalker schreef:
Jan Woordes schreef:
Net kreeg ik een telefoontje van kennissen uit Zoetermeer die hebben op de tribune C gezeten.
Deze tribune was tegenover de eretribune,de planken zatten vol met scheuren en bewogen,net als de stoeljes die wiebelden.
De gemeente Nijmegen beheerde tot vorig jaar deze tribunes,die altijd van een uitstekende kwaliteit waren.
Dit jaar heeft de gemeente Nijmegen voor het eerst het beheer van deze tribunes overgedaan aan Actie Comite Binnenstad Nijmegen.De kwaliteit van deze tribunes was een stuk slechter dan voorgaande jaren.
Wat mij wel verbaasde dat de gemeente Nijmegen pas achteraf een onderzoek gaat instellen en niet vooraf controle uitoefent bij de bouw van de tribunes.


Ik sta ook niet de hele dag in de fabrieken te kijken of ze wel goed produceren. Daar heb je richtlijnen voor. Ik neem aan dat je die voor tribunes ook hebt. Daar moet je op kunnen vertrouwen, anders kom je nooit meer ergens aan toe als je alles moet controleren. Volgend jaar dus een andere leverancier kiezen.

Jan,de gemeente Nijmegen is een overheidsinstelling,die de veiligheid van de burgers dient te waarborgen.
Kermissen en andere evenementen dienen aan strenge veiligheideisen te voldoen.Hier op wordt door gemeenten contole uitgeoefend.Dit geldt ook voor de bouw van tribunes.
De gemeente Nijmegen had vooraf de veiligheid van de tribunes dienen te contoleren.
In het bedrijfsleven gelden andere regels dan bij overheidsinstellingen


Helaas wel, daarom kunnen overheden het zich permitteren om voor veel meer geld veel minder efficiënt te werken. Laat onverlet dat je moet kunnen vertrouwen op de kwaliteit van je leveranciers. Je kunt eenvoudig niet bij iedereen over de schouder kijken of hij de moeren wel op de juiste wijze vastdraait.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.