Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 17:19

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 12:32 
Sunny schreef:
Margo schreef:
Voor de duin en polderwandelingen moet ik in elk geval niet ver gaan. De duinen heb ik op een minuutje of 10 (met de auto) en de polder heb ik met eenminuutje of 10 (wandelen) te pakken.
Verder erg jammer dat we in zo'n uithoek wonen. Woon hier erg graag maar als je naar bepaalde tochten wilt is het altijd zo'n pokke eind. En dit geldt natuurlijk niet alleen voor de wandeltochten maar gewoon voor vanalles en nog wat.


Klopt, maar soms moet je wat voor je hobby over hebben :wink:
Je kan het natuurlijk wel leuker maken door er gewoon een weekendje weg van te maken. Op vrijdagavond weg, op zaterdag vroeg op om een stukje wandelen in een onbekende omgeving, op zaterdagavond lekker bijkomen in een gezellig hotelletje, op zondag nog even een beetje luieren en de omgeving verkennen en zondagavond weer naar huis!

In mijn eerste trainingsjaar heb ik ook tot in den treure rondjes in en om Almere gelopen hoor! Als je in ieder geval maar wel 1 of 2 keer meedoet aan een (drukke) georganiseerde tocht. Het niet (altijd) in je eigen tempo kunnen lopen is een van de grootste struikelblokken voor debutanten in Nijmegen als je het mij vraagt...


En waarom kijk je niet eens over de grens, Margo?

Vanuit Vliisingen worden ook regelmatig tochten georganiseerd.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 12:49 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2007, 11:01
Berichten: 368
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-R-508
Kilometers gelopen: 521
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Margo, ook een aanrader zijn de LAW's (lange afstandswandelroutes). In Zeeland loopt zowel het grenslandpad als het deltapad.
Ik heb hier in de omgeving van Haarlem vaak stukken van het kustpad gelopen. De paden zijn in stukken verdeeld, dus je kan zelf kijken hoe ver je wil lopen. Bussen, treinen en dergelijke staan ook in de boekjes vermeld.

http://www.wandelnet.nl/routes/langeafstand.asp

_________________
Als de zon van binnen schijnt is het altijd mooi weer


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 13:01 
Master C schreef:
Margo schreef:
Wanneer begin ik met trainen???? Loop, nou ja wandel nu af en toe wel een eindje (5km) met de kleine man, maar wanneer moet ik nou echtbeginen met trainen. Had zelf rond januari in mijn gedachten.


In januari beginnen? Bespottelijk. Doe het als volgt:
- loop één keer eens een langer stuk, zeg 20 à 25 kilometer. Je weet dan wat het is om een paar uur achter elkaar te lopen. Doe dat ergens in mei, als het mooi weer is.
- stop daarna acuut met trainen, en vertrouw op het af en toe een eindje lopen zoals je dat nu doet. Dat werkt echt!

Veel trainen kan je volgens mij blessuregevoeliger maken (lees al die berichten rond en tijdens de vierdaagse op dit forum maar eens na) en de frustratie is enorm als je alsnog blaren loopt of om een of andere reden moet uitvallen. Ik heb de indruk dat trainen nauwelijks blaren voorkomt. Zelf train ik nul komma nul en ik heb al jaren geen blaren meer. Veel forummers echter die zich het schompes trainen kunnen toch iedere dag weer naar de ehbo of de blarenprikkers tevoorschijn halen.

Groot voordeel van niet trainen is dat je tijd overhoudt voor je zoontje en andere sociale activiteiten. Je eerste vierdaagse is sowieso een kwestie van aftasten: hoe gaat zoiets, wat voel je, welke fouten maak je, etcetera. Wél rustig aan doen en geregeld rusten, en niet te vroeg binnen willen komen. Volgens mij is dat de fout van de bulk van de uitvallers, dat ze op dag 1 al kort na de middag vrolijk op de Wedren zitten.
Dat je onderweg geen bier lust is wel lastig. Heb je wijn overwogen?

Oh, als er mensen zijn die mijn advies in twijfel willen trekken: hoeveel op dit forum hebben meer dan tien vierdaagses gelopen zonder ooit uit te zijn uitgevallen? Tien? Vijf? Drie? Eén...?


De mannen en vrouwen van het Groot Genneps Genootschap trainen vrijwel nooit en drinken royale hoeveelheden bier en andere spiritualiën en hebben al enige jaren een uitvalpercentage van 0 (nul). We doen veel wat Master C hierboven beschrijft en zingen daar ook nog bij. Vooral niet vroeg binnen willen zijn, maar lekker je eigen tempo lopen, hier en daar een gezellige laafrust inlassen en veel lol maken met wandelaars die ook op deze manier de Vierdaagse lopen.
A propos, het gemiddelde van het aantal uitgelopen Vierdaagsen bij het GGG is ver boven de tien.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 13:40 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1883
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Margo schreef:
Voor de duin en polderwandelingen moet ik in elk geval niet ver gaan. De duinen heb ik op een minuutje of 10 (met de auto) en de polder heb ik met eenminuutje of 10 (wandelen) te pakken.
Verder erg jammer dat we in zo'n uithoek wonen. Woon hier erg graag maar als je naar bepaalde tochten wilt is het altijd zo'n pokke eind. En dit geldt natuurlijk niet alleen voor de wandeltochten maar gewoon voor vanalles en nog wat.

www.wandelkalender.nl
Kijk ook eens bij een lokale wandelsportvereniging, die gaan vaak op tochtjes in België. Hoef je zelf niets uit te zoeken en/of te rijden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 14:15 
Bedankt allemaal, wat denken jullie toch met mij mee. Als beginneling weet ik nog niet precies waar ik alles allemaal kan vinden, dus ben erg blij met jullie aanvoer van websites enzo.

En Sunny je hebt helemaal gelijk hoor, natuurlijk moet je er wat voor over hebben en natuurlijk kunnen we er een gezellig weekeindje vanmaken (wat we dan waarschijnlijk ook wel doen,). Maar het was maar effe om duidelijk te maken dat ik het soms erg jammer vind dat we in zo'n uithoek wonen. Verder hoor je mij echt niet mopperen hoor. Enne dat lijkt me ook een van de vervelendste dingen als je in zo'n grote groep loopt, niet je eigen tempo kunnen wandelen.
Die tochtjes vanuit vlissingen zag ik inderdaad ook al staan, en de belgische daar moet ik nog effe naar zoeken want dat was nog niet zo duidelijk. Maar volgnes mij ben ik vroeg genoeg op pad om dat nog allemaal uit te kunnen pluizen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 14:45 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 201
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
andré schreef:
De mannen en vrouwen van het Groot Genneps Genootschap trainen vrijwel nooit en drinken royale hoeveelheden bier en andere spiritualiën en hebben al enige jaren een uitvalpercentage van 0 (nul). We doen veel wat Master C hierboven beschrijft en zingen daar ook nog bij. Vooral niet vroeg binnen willen zijn, maar lekker je eigen tempo lopen, hier en daar een gezellige laafrust inlassen en veel lol maken met wandelaars die ook op deze manier de Vierdaagse lopen.
A propos, het gemiddelde van het aantal uitgelopen Vierdaagsen bij het GGG is ver boven de tien.


Er is nog de kleine mogelijkheid dat het regionaal bepaald is. Ook ik heb immers mijn roots in Noord-Limburg (Bergen). Wellicht kunnen slechts Noordlimburgers ongetraind en bierdrinkend al die vierdaagses volbrengen. Dat een gedeelte van mijn groep oorspronkelijk uit de regio Venray komt lijkt deze suggestie te versterken...

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Master C op 08 Aug 2007, 14:49, in totaal 3 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 15:05 
Dat zou natuurlijk ook kunnen, je hebt altijd baas boven baas he.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 15:52 
Sunny schreef:
Margo schreef:
Voor de duin en polderwandelingen moet ik in elk geval niet ver gaan. De duinen heb ik op een minuutje of 10 (met de auto) en de polder heb ik met eenminuutje of 10 (wandelen) te pakken.
Verder erg jammer dat we in zo'n uithoek wonen. Woon hier erg graag maar als je naar bepaalde tochten wilt is het altijd zo'n pokke eind. En dit geldt natuurlijk niet alleen voor de wandeltochten maar gewoon voor vanalles en nog wat.


Klopt, maar soms moet je wat voor je hobby over hebben :wink:
Je kan het natuurlijk wel leuker maken door er gewoon een weekendje weg van te maken. Op vrijdagavond weg, op zaterdag vroeg op om een stukje wandelen in een onbekende omgeving, op zaterdagavond lekker bijkomen in een gezellig hotelletje, op zondag nog even een beetje luieren en de omgeving verkennen en zondagavond weer naar huis!

In mijn eerste trainingsjaar heb ik ook tot in den treure rondjes in en om Almere gelopen hoor! Als je in ieder geval maar wel 1 of 2 keer meedoet aan een (drukke) georganiseerde tocht. Het niet (altijd) in je eigen tempo kunnen lopen is een van de grootste struikelblokken voor debutanten in Nijmegen als je het mij vraagt...


Hoi Sunny! Jij verwoordt het precies zoals ik het ook wel voel. Nu woon ik in Overijssel, dus kan alle kanten op. Gelukkig zit ik niet te ver van Arnhem etc. af, dus kan ik daar zo ook mijn tochten lopen. Maar ook in mijn omgeving ken ik zo'n beetje alles en dan is het leuk om gewoon elders te lopen. Dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Wij treinen veel.........heerlijk relaxen na een pittige wandeltocht..en altijd plezier onderweg. Ook hier genoeg mensen om over je hobby mee te praten...

Wandelen is en blijft leuk!!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2007, 07:47 
Ondertussen heb ik al van enkele van jullie verslagen en foto's bekeken, het ziet er allemaal goed uit!!!! Super hoor.

Nog een vraagje? Hebben jullie nog tips voor schoenen ik weet dat dat echt per persoon verschilt en ik vrees dat het voor mijn brede pootjes toch al niet makkelijk zal zijn. Maar zou je voor hoge of juist voor lage kiezen?? Of nog andere tips.
Een van de belangrijkste dingen heb ik door (denk ik) ze behoren paarse veters te hebben, komt tegen die tijd zeker goed hoor Sunny.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2007, 07:48 
Ondertussen heb ik al van enkele van jullie verslagen en foto's bekeken, het ziet er allemaal goed uit!!!! Super hoor.

Nog een vraagje? Hebben jullie nog tips voor schoenen ik weet dat dat echt per persoon verschilt en ik vrees dat het voor mijn brede pootjes toch al niet makkelijk zal zijn. Maar zou je voor hoge of juist voor lage kiezen?? Of nog andere tips.
Een van de belangrijkste dingen heb ik door (denk ik) ze behoren paarse veters te hebben, komt tegen die tijd zeker goed hoor Sunny.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2007, 07:49 
Oeps foutje!!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2007, 07:52 
Margo schreef:
Ondertussen heb ik al van enkele van jullie verslagen en foto's bekeken, het ziet er allemaal goed uit!!!! Super hoor.

Nog een vraagje? Hebben jullie nog tips voor schoenen ik weet dat dat echt per persoon verschilt en ik vrees dat het voor mijn brede pootjes toch al niet makkelijk zal zijn. Maar zou je voor hoge of juist voor lage kiezen?? Of nog andere tips.
Een van de belangrijkste dingen heb ik door (denk ik) ze behoren paarse veters te hebben, komt tegen die tijd zeker goed hoor Sunny.


Voor schoenen zou ik naar een goede buitensportzaak gaan, je daar laten adviseren en dan schoene passen. Trek er rustig een middag voor uit, het kan lang duren voordat je de juiste schoenen hebt. In een goede buitensportzaak weten ze vaak ook wel wat voor schoenen je zoekt als je verteld waar je ze voor nodig hebt. Ik heb zelf half hoge Hanwags, je hoeft ze niet altijd tot helemaal boven te strikken waardoor je ze dus ook als "lage" schoenen kunt gebruiken. Met deze schoenen kan ik zowel de vierdaagse lopen als in Duitsland/Oostenrijk in de bergen wandelen.
Succes ermee


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2007, 07:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Margo schreef:
Een van de belangrijkste dingen heb ik door (denk ik) ze behoren paarse veters te hebben, komt tegen die tijd zeker goed hoor Sunny.


Heel goed Margo! Je bent een snelle leerling :wink:

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2007, 07:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1883
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Margo schreef:
Ondertussen heb ik al van enkele van jullie verslagen en foto's bekeken, het ziet er allemaal goed uit!!!! Super hoor.

Nog een vraagje? Hebben jullie nog tips voor schoenen ik weet dat dat echt per persoon verschilt en ik vrees dat het voor mijn brede pootjes toch al niet makkelijk zal zijn. Maar zou je voor hoge of juist voor lage kiezen?? Of nog andere tips.
Een van de belangrijkste dingen heb ik door (denk ik) ze behoren paarse veters te hebben, komt tegen die tijd zeker goed hoor Sunny.

De outdoorwinkel in Roosendaal geeft waanzinnig goed advies http://www.outdoor.org/
Ik heb een jaar lopen tobben (zie blarentopic) toen schoenen bij hem gehaald en geen problemen meer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2007, 08:18 
Bedankt weer , wolfje, ik ga zo es op de site kijken.

Sunny, zelf wil ik ook voor een goed doel lopen. Had ingedachten om voor kika te lopen. Maar mijn neefje van 3 heeft sinds november diabetes. Als er een speciale stichting (ofzoiets) is voor die kleintjes dan loop ik daarvoor en anders zal het waarschijnlijk kika worden. We weten natuurlijk dat het diabetesfonds bestaat maar mijn schoonzusje ging nog even navragen of er ook iets speciaal voor deze kleintjes is. Hij is de jongste in ons zeeuwse vlaamse landje waar er zowieso maar een stuk of 15 kinderen tot 12 jaar zijn met diabetes. Erg zielig hoor, moet sinds november insuline spuiten en het is nog elke morgen drama.


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.