Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Apr 2024, 20:19

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 07:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5190
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Hallo Margo, gewoon beginnen met een georganiseerde tocht bij jouw in de buurt, het voordeel daarvan is dat de km die je dan loopt over het algemeen kloppen en er zijn meer wandelaars waar je een beetje tegen aan kan ouwenelen of ouwewiewaunelen. En welkom hier.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 07:42 
Voor mij zit het seizoen er over twee maanden wel op, een tijdje rust geeft de zin weer terug. Zo loop ik in de winter een enkele dag van een winterserie oid maar niet veel meer dan 2 a 3 keer. Doordat de dagen zo kort zijn in de winter loop ik dan niet veel meer als 25-30. Anderhalf jaar geleden ben ik in de maand maart actief op dit forum en toen was de duinenmars de eerste gelegenheid voor een 40km tocht. Dit beviel goed dus ook vorig jaar in April met 40 begonnen. Niet dat je nu daarheen moet gaan, ik noem alleen april om aan te geven wanneer ik in een jaar zo welke afstanden loop. Mijn startconditie was dat ik begon met 40 maar je kan natuurlijk eerder beginnen met kortere afstanden. Dat eerste jaar trainde ik echt van 40 naar 50 naar 2x40 2x50 Amersfoort. Amersfoort vind ik qua planning (20 juni) altijd handig, vele zeggen loop je daar uit dan loop je Nijmegen uit. Die generale repetitie heb ik het eerste jaar meegenomen en gaf me wel vertrouwen.

En als je ons wil leren kennen, sommige tochten zijn vrij populair zoals de Bloesemtocht, Dam tot Dam, Airborne, 7heuvelentocht. Een tocht als Airborne en Bloesemtocht zijn bovendien druk, en masse lopen vond ik in het begin wennen. Niet helemaal je tempo lopen en mensen voor je voeten, de drukte lijkt wel wat op het soort lopen in Nijmegen vind ik zelf


Laatst gewijzigd door erik op 08 Aug 2007, 08:09, in totaal 2 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 07:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Aug 2005, 09:33
Berichten: 1051
Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Leeftijd: 39
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hi-Tec & Asics
ik denk dat er wel een verschil zit tussen het trainen voor de eerste keer Nijmegen of het 'trainen' voor iemand die dat al vaker heeft gedaan.
Wat eerder geschreven is: het uitzoeken van sokken die lekker zitten, het inlopen van schoenen, het leren hoe je lijf reageert op bepaalde pijntjes, het laten wennen van je lijf aan 8 uur lang lopen, voelen hoe enorm veel spierpijn je kan hebben na 40 km wandelen... Dat is waar de training ook voor een groot gedeelte om draait.
Ik weet zeker dat daarom de getrainde debutanten beter beslagen ten ijs komen in Nijmegen dan de ongetrainde debutanten.

Chris, lees even goed! Ik heb het over debutanten!! :wink:

ik kan me trouwens van mezelf niet voorstellen dat ik niet zou lopen voorafgaand aan de 4Daagse... maar dat zal wel bij mij horen!

_________________
Lopen doe je met je hoofd, laat je benen slechts het woord doen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 08:38 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1883
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Douwine schreef:
ik denk dat er wel een verschil zit tussen het trainen voor de eerste keer Nijmegen of het 'trainen' voor iemand die dat al vaker heeft gedaan.
Wat eerder geschreven is: het uitzoeken van sokken die lekker zitten, het inlopen van schoenen, het leren hoe je lijf reageert op bepaalde pijntjes, het laten wennen van je lijf aan 8 uur lang lopen, voelen hoe enorm veel spierpijn je kan hebben na 40 km wandelen... Dat is waar de training ook voor een groot gedeelte om draait.
Ik weet zeker dat daarom de getrainde debutanten beter beslagen ten ijs komen in Nijmegen dan de ongetrainde debutanten.

Chris, lees even goed! Ik heb het over debutanten!! :wink:

ik kan me trouwens van mezelf niet voorstellen dat ik niet zou lopen voorafgaand aan de 4Daagse... maar dat zal wel bij mij horen!

Ik denk dat het er heel veel mee te maken heeft of je naast de wandelsport (ik vind het en sport) nog iets anders doet of niet. Zoals iedere week voetballen-training of indoor-roeien, dan zijn en blijven je beenspieren in beweging.
Of zoals ik die er geen andere sport naast doe. Wat een spierpijn had ik na de eerste 10 km. tocht. Ik was en ben blij dat ik van te voren heb getraind, en niet heb geluisterd naar ervaren 4d lopers, want dat er andere sporten naast worden gedaan, wordt niet verteld.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 09:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Wolfje schreef:
Douwine schreef:
ik denk dat er wel een verschil zit tussen het trainen voor de eerste keer Nijmegen of het 'trainen' voor iemand die dat al vaker heeft gedaan.
Wat eerder geschreven is: het uitzoeken van sokken die lekker zitten, het inlopen van schoenen, het leren hoe je lijf reageert op bepaalde pijntjes, het laten wennen van je lijf aan 8 uur lang lopen, voelen hoe enorm veel spierpijn je kan hebben na 40 km wandelen... Dat is waar de training ook voor een groot gedeelte om draait.
Ik weet zeker dat daarom de getrainde debutanten beter beslagen ten ijs komen in Nijmegen dan de ongetrainde debutanten.

Chris, lees even goed! Ik heb het over debutanten!! :wink:

ik kan me trouwens van mezelf niet voorstellen dat ik niet zou lopen voorafgaand aan de 4Daagse... maar dat zal wel bij mij horen!

Ik denk dat het er heel veel mee te maken heeft of je naast de wandelsport (ik vind het en sport) nog iets anders doet of niet. Zoals iedere week voetballen-training of indoor-roeien, dan zijn en blijven je beenspieren in beweging.
Of zoals ik die er geen andere sport naast doe. Wat een spierpijn had ik na de eerste 10 km. tocht. Ik was en ben blij dat ik van te voren heb getraind, en niet heb geluisterd naar ervaren 4d lopers, want dat er andere sporten naast worden gedaan, wordt niet verteld.

Je kunt het niet vergelijken met voetbal cq roeitraining of iets van dien aard.
Wandelsport waarbij grote afstanden worden afgelegd is voor mij een duursport.
Je bent wel bij 40 km gem. 8 uur bezig en verstandig dat je je eigen weg hebt gekozen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 09:58 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Jul 2006, 11:54
Berichten: 159
Woonplaats: Heemskerk
Leeftijd: 41
Aantal N4D volbracht: 2+
Volgende wandeltocht: onbekend
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: New Balance
Iedereen doet maar waar hij of zij zich goed bij voelt.
Maar de ene persoon is getalenteerder dan de ander.

Persoonlijk geloof ik ook in een goede voorbereiding met genoeg kilometers in de benen om de 4D op een zo prettig mogelijke wijze uit te lopen.
De tochten die ik loop als voorbereiding zie ik als ontspanning en zeker niet als straf. Ik zoek dan wel georganiseerde tochten uit die leuk lijken.

Daarnaast sport ik ook gewoon. Dit doe ik omdat ik mij er goed bij voel. En ik weet zeker dat het mij bij wandeltochten positief beïnvloed, omdat mijn conditie goed is. Spierpijn heb ik dan ook niet gehad na de 4D.

Ervaring is volgens mij belangrijk punt bij het lopen van Nijmegen. En die heb je natuurlijk niet als debutant.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 10:02 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:56
Berichten: 1288
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 77
Kilometers gelopen: te weinig
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: NB.
Mood: Gewoon
Douwine schreef:
ik denk dat er wel een verschil zit tussen het trainen voor de eerste keer Nijmegen of het 'trainen' voor iemand die dat al vaker heeft gedaan.
Wat eerder geschreven is: het uitzoeken van sokken die lekker zitten, het inlopen van schoenen, het leren hoe je lijf reageert op bepaalde pijntjes, het laten wennen van je lijf aan 8 uur lang lopen, voelen hoe enorm veel spierpijn je kan hebben na 40 km wandelen... Dat is waar de training ook voor een groot gedeelte om draait.
Ik weet zeker dat daarom de getrainde debutanten beter beslagen ten ijs komen in Nijmegen dan de ongetrainde debutanten.

Chris, lees even goed! Ik heb het over debutanten!! :wink:

ik kan me trouwens van mezelf niet voorstellen dat ik niet zou lopen voorafgaand aan de 4Daagse... maar dat zal wel bij mij horen!


Hier kan ik me goed in vinden, zelf had ik redelijk getraind en viel de 4daagse me mee,
maar ik ben er van overtuigd dat als ik niet had getraind ik hem niet had uigelopen.

_________________
https://photos.google.com/u/0/albums



Wees jezelf, er zijn al andere genoeg.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 10:14 
Jeetje, nu kan ik me voorstellen waarom sommigen onder jullie geen tijd hebben om te trainen voor de 4D. Jullie zitten allemaal hier te ouwehoeren. Heb nu al tig berichtjes moeten lezen terwijl ik gisteravond nog gekeken had.
Afijn ik reageer later, want er roept (lees schreeuwt) er hier 1 om zijn fles (en nee geen bier maar gewoon melk).

Groetjes en tot later..........


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 11:13 
Nou hier ben ik weer, en ongeloofelijk zeg in die tussentijd heeft er gewoon nog niemand gerageerd, hihi.
Nou ik was dus wel van plan om te trainen, wil na de 4 daagse namelijk nog leven (hoe maakt niet uit, maar toch). Haha zie het voolopig niet zitten om er ongetraind aan te beginnen.
Trouwens wel een goeie tip dat je niet te snel binnen moet zijn, mezelf een beetje kennende is het wel goed dat ik daar opo gewezen wordt. Ik zou gewoon bang zijn dat ik niet op tijd binnen was denk ik.
Ook het meelopen van de wat grotere georganiseerde tochten is een goeie want het lijkt me inderdaad best moeilijk om in zo'n hele club te lopen, zodat je niet in je eigen tempo kan lopen.

En Jacob bedankt voor de site, ga zo gelijk effe kijken. Waar kom je vandaan?????

Tot later


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 11:27 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4770
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Tja, wat moet ik nou nog toevoegen aan al die adviezen? Misschien wat in mijn ogen toch wel het allerbelangrijkste is en wat ik hier een beetje mis: probeer het leuk te vinden! Ga niet iedere tocht lopen als alleen maar "training voor Nijmegen", maar ga er op uit om eens een paar uur heerlijk in de buitenlucht te zijn, gezellige mensen te ontmoeten en om nieuwe plekjes in Nederland te ontdekken. En in het begin doet de afstand dan helemaal niet terzake. Probeer ook verschillende omgevingen uit, ga eens naar de bossen, of de duinen, maar neem bijvoorbeeld ook eens een poldertocht. Blijf ook niet thuis als het een keer regent, het klinkt heel erg gek, maar mijn leukste herinneringen zijn toch herinneringen aan "barre" tochten en het voldane gevoel van "dat heb ik toch maar weer gefikst" als je binnen bent!

Blijkt na een paar tochten dat je het echt niet leuk vindt, tja, dan kan je denk ik het beste zo gauw mogelijk overschakelen op het niet-schema van MasterC, maar vind je het wèl leuk, nou dan leert mijn ervaring dat de afstand vanzelf komt. Dan komt er vanzelf een keer, dat je na een tocht bij jezelf denkt: "Hè, wat jammer nou dat ik alweer naar huis moet, de zon schijnt nog zo lekker!" En dàt is dan het moment om een volgende keer eens een langere afstand te proberen. Niet persé op de zoveelste week van de zoveelste maand omdat toevallig het trainingsschema dat aangeeft, maar gewoon op het moment dat je zelf voelt dat je er aan toe bent.

In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat je een enthousiaste wandelaar gaat worden!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 11:30 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Sep 2005, 13:25
Berichten: 1813
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 16500
Aantal N4D volbracht: 15¼
Kennedymarsen volbracht: 100
100+ wandelingen: 11
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Danyell schreef:
Tja, wat moet ik nou nog toevoegen aan al die adviezen? Misschien wat in mijn ogen toch wel het allerbelangrijkste is en wat ik hier een beetje mis: probeer het leuk te vinden! Ga niet iedere tocht lopen als alleen maar "training voor Nijmegen", maar ga er op uit om eens een paar uur heerlijk in de buitenlucht te zijn, gezellige mensen te ontmoeten en om nieuwe plekjes in Nederland te ontdekken. En in het begin doet de afstand dan helemaal niet terzake. Probeer ook verschillende omgevingen uit, ga eens naar de bossen, of de duinen, maar neem bijvoorbeeld ook eens een poldertocht. Blijf ook niet thuis als het een keer regent, het klinkt heel erg gek, maar mijn leukste herinneringen zijn toch herinneringen aan "barre" tochten en het voldane gevoel van "dat heb ik toch maar weer gefikst" als je binnen bent!

Blijkt na een paar tochten dat je het echt niet leuk vindt, tja, dan kan je denk ik het beste zo gauw mogelijk overschakelen op het niet-schema van MasterC, maar vind je het wèl leuk, nou dan leert mijn ervaring dat de afstand vanzelf komt. Dan komt er vanzelf een keer, dat je na een tocht bij jezelf denkt: "Hè, wat jammer nou dat ik alweer naar huis moet, de zon schijnt nog zo lekker!" En dàt is dan het moment om een volgende keer eens een langere afstand te proberen. Niet persé op de zoveelste week van de zoveelste maand omdat toevallig het trainingsschema dat aangeeft, maar gewoon op het moment dat je zelf voelt dat je er aan toe bent.

In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat je een enthousiaste wandelaar gaat worden!

:shock: :shock:

_________________
Nuntius Transmittendus


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 11:34 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4770
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
despier schreef:
Danyell schreef:
Tja, wat moet ik nou nog toevoegen aan al die adviezen? Misschien wat in mijn ogen toch wel het allerbelangrijkste is en wat ik hier een beetje mis: probeer het leuk te vinden! Ga niet iedere tocht lopen als alleen maar "training voor Nijmegen", maar ga er op uit om eens een paar uur heerlijk in de buitenlucht te zijn, gezellige mensen te ontmoeten en om nieuwe plekjes in Nederland te ontdekken. En in het begin doet de afstand dan helemaal niet terzake. Probeer ook verschillende omgevingen uit, ga eens naar de bossen, of de duinen, maar neem bijvoorbeeld ook eens een poldertocht. Blijf ook niet thuis als het een keer regent, het klinkt heel erg gek, maar mijn leukste herinneringen zijn toch herinneringen aan "barre" tochten en het voldane gevoel van "dat heb ik toch maar weer gefikst" als je binnen bent!

Blijkt na een paar tochten dat je het echt niet leuk vindt, tja, dan kan je denk ik het beste zo gauw mogelijk overschakelen op het niet-schema van MasterC, maar vind je het wèl leuk, nou dan leert mijn ervaring dat de afstand vanzelf komt. Dan komt er vanzelf een keer, dat je na een tocht bij jezelf denkt: "Hè, wat jammer nou dat ik alweer naar huis moet, de zon schijnt nog zo lekker!" En dàt is dan het moment om een volgende keer eens een langere afstand te proberen. Niet persé op de zoveelste week van de zoveelste maand omdat toevallig het trainingsschema dat aangeeft, maar gewoon op het moment dat je zelf voelt dat je er aan toe bent.

In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat je een enthousiaste wandelaar gaat worden!

:shock: :shock:


Uhhhh, wandelen bedoel ik hè ... :wink:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: 1e keer Nijmeegse 4daagse lopen in 2008!
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 11:44 
Ik zelf ben nog niet zo heel erg lang op dit forum aanwezig, maar heb veel plezier in het lezen van alle berichten. Ook veel plezier met de voorbereidingen. De eerste keer de vierdaagse uitlopen is nog steeds een hele bijzondere ervaring.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 12:24 
Voor de duin en polderwandelingen moet ik in elk geval niet ver gaan. De duinen heb ik op een minuutje of 10 (met de auto) en de polder heb ik met eenminuutje of 10 (wandelen) te pakken.
Verder erg jammer dat we in zo'n uithoek wonen. Woon hier erg graag maar als je naar bepaalde tochten wilt is het altijd zo'n pokke eind. En dit geldt natuurlijk niet alleen voor de wandeltochten maar gewoon voor vanalles en nog wat.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2007, 12:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Margo schreef:
Voor de duin en polderwandelingen moet ik in elk geval niet ver gaan. De duinen heb ik op een minuutje of 10 (met de auto) en de polder heb ik met eenminuutje of 10 (wandelen) te pakken.
Verder erg jammer dat we in zo'n uithoek wonen. Woon hier erg graag maar als je naar bepaalde tochten wilt is het altijd zo'n pokke eind. En dit geldt natuurlijk niet alleen voor de wandeltochten maar gewoon voor vanalles en nog wat.


Klopt, maar soms moet je wat voor je hobby over hebben :wink:
Je kan het natuurlijk wel leuker maken door er gewoon een weekendje weg van te maken. Op vrijdagavond weg, op zaterdag vroeg op om een stukje wandelen in een onbekende omgeving, op zaterdagavond lekker bijkomen in een gezellig hotelletje, op zondag nog even een beetje luieren en de omgeving verkennen en zondagavond weer naar huis!

In mijn eerste trainingsjaar heb ik ook tot in den treure rondjes in en om Almere gelopen hoor! Als je in ieder geval maar wel 1 of 2 keer meedoet aan een (drukke) georganiseerde tocht. Het niet (altijd) in je eigen tempo kunnen lopen is een van de grootste struikelblokken voor debutanten in Nijmegen als je het mij vraagt...

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.