Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 11:05

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 20:54 
Elly N schreef:
Misschien is het verstandig om iemand die medisch is onderlegd hierin te laten beslissen??
Er hoeven natuurlijk geen doden te vallen :roll:
Ze kunnen natuurlijk makkelijk zeggen twee liter water drinken per uur, maar als je bij elke waterslang onderweg moet stilstaan om aan die twee liter te komen, red je het niet om voor 17.00 uur binnen te zijn.
Het is toevallig wel de warmste 4daagse ALLER TIJDEN! :shock:


Hm, voel me enigszins geroepen! Maar wat kan ik ervan zeggen. Bij de bloesemtocht zijn er ook al een aantal jaren slachtoffers te betreuren, dat wordt dan meestal afgeschoven op het feit dat het oudere mensen zijn die dan weer voor het eerst een langere tocht maken.
5 reanimaties, daar schrik ik van. Máár hoeveel zijn het er normaal? Dat er zoveel mensen flauwvielen, tja ik denk dat het er wel veel meer dan normaal zijn (vooral als je naar tv kijkt, ipv blaren zie je alleen beroerde mensen)
En met betrekking tot het advies om 2 Liter per uur te drinken. Nou ik zou dat denk ik niet kunnen, veel mensen raken daardoor aan de schijterij en krijgen het niet bolgewerkt. Je blijft alleen maar drinken, dan is een camelbag wel handig, lijkt mij. Maar ook die zou je dan ieder uur moeten bijvullen. Het is belangrijk dat je al het vocht bijvult wat je verliest, vergeet daarbij ook zeker niet het zout. Geen zouttabletten, maar denk aan bouillon, zoute drop ed.
Het is logisch dat je langzamer loopt, niet alleen van het bijvullen van de waterflesjes, je probeert je aan te passen aan de omstandigheden en dan kun je gewoon niet sneller.
Dat er velen over de schreef gaan is voor mij logisch. Je weet van te voren dat het afzien wordt en hierdoor leg je de grens om te stoppen veel hoger.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het ziekenhuis er niet veel van gemerkt heb. Waarschijnlijk zit ik ook bij de verkeerde afdeling daarvoor, want ik hoorde wel dat het druk was op de eerste hulp. Zeer waarschijnlijk komen de meeste patienten ook bij interne geneeskunde en/of cardiologie terecht, niet bij chirurgie.

Ach het is niet anders,....
Waarschijnlijk is het wel een goede beslissing, op deze manier voorkom je dat er nog meer slachtoffers vallen.
Echter de tour wordt ook niet afgelast of ingekort. Dus gevoelsmatig is het zeer vervelend!
Dit zijn dan wel topsporters maar ook zij werken op het scherpst van de snede. Zij worden beter gecontroleerd en moeten dan ook stoppen als het fysiek niet meer goed is (daarvoor hebben zij een teamarts). Deze controle gebeurt ook gewoon tijdens de tocht en daar is het ook niet schandelijk om te stoppen! Dus ik vind het van veel mensen zeer verstandig dat ze gestopt zijn (waaronder Hundje en Ron). Ik weet niet of ik het zou kunnen, volgens mij ben ik daar veels te koppig voor.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 Jul 2006, 23:45 
Ik denk dat veel mensen de warmte hebben onderschat. Maar geheel aflassen vind ik erg drastisch.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006, 11:24 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Sep 2005, 13:25
Berichten: 1813
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 16500
Aantal N4D volbracht: 15¼
Kennedymarsen volbracht: 100
100+ wandelingen: 11
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Suusje schreef:
Ik denk dat veel mensen de warmte hebben onderschat. Maar geheel aflassen vind ik erg drastisch.

Ik denk niet dat veel mensen de warmte hebben nderschat,het wasnaturlijk op zondag en maandag al het gesrek van de dag. Luistert de organisatie eigenlijk wel naar de opmerkingen die ervaren wandelaars maken of gaan ze maar van een ding uit: de luchtvochtigheidsgraad?

_________________
Nuntius Transmittendus


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006, 11:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2056
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: 26726
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
despier schreef:
Suusje schreef:
Ik denk dat veel mensen de warmte hebben onderschat. Maar geheel aflassen vind ik erg drastisch.

Ik denk niet dat veel mensen de warmte hebben nderschat,het wasnaturlijk op zondag en maandag al het gesrek van de dag. Luistert de organisatie eigenlijk wel naar de opmerkingen die ervaren wandelaars maken of gaan ze maar van een ding uit: de luchtvochtigheidsgraad?


Ik vrees alleen voor het laatste
Moet wel gezegd worden de wind viel volledig weg

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006, 11:30 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Sep 2005, 13:25
Berichten: 1813
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 16500
Aantal N4D volbracht: 15¼
Kennedymarsen volbracht: 100
100+ wandelingen: 11
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Ruud schreef:
despier schreef:
Suusje schreef:
Ik denk dat veel mensen de warmte hebben onderschat. Maar geheel aflassen vind ik erg drastisch.

Ik denk niet dat veel mensen de warmte hebben nderschat,het wasnaturlijk op zondag en maandag al het gesrek van de dag. Luistert de organisatie eigenlijk wel naar de opmerkingen die ervaren wandelaars maken of gaan ze maar van een ding uit: de luchtvochtigheidsgraad?


Ik vrees alleen voor het laatste
Moet wel gezegd worden de wind viel volledig weg

Dan nog ruud, een ambulancebroeder was de asfalttemperatuur aan het meten op de dijk: 48 graden.... hij werd er pislink om dat ze hier wandelaars overheen stuurden!

_________________
Nuntius Transmittendus


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006, 11:32 
despier schreef:
Ruud schreef:
despier schreef:
Suusje schreef:
Ik denk dat veel mensen de warmte hebben onderschat. Maar geheel aflassen vind ik erg drastisch.

Ik denk niet dat veel mensen de warmte hebben nderschat,het wasnaturlijk op zondag en maandag al het gesrek van de dag. Luistert de organisatie eigenlijk wel naar de opmerkingen die ervaren wandelaars maken of gaan ze maar van een ding uit: de luchtvochtigheidsgraad?


Ik vrees alleen voor het laatste
Moet wel gezegd worden de wind viel volledig weg

Dan nog ruud, een ambulancebroeder was de asfalttemperatuur aan het meten op de dijk: 48 graden.... hij werd er pislink om dat ze hier wandelaars overheen stuurden!


gvd ......................... mijn bek valt open jongens waar zijn we mee bezig geweest


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2006, 11:49 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2005, 08:40
Berichten: 52
Woonplaats: spijkenisse
Leeftijd: 39
Afstand 2024: 50km
Kilometers gelopen: 500
Aantal N4D volbracht: 25
Volgende wandeltocht: ????????
Kennedymarsen volbracht: 6
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: meindl/newbalance
Mood: Gewoon
despier schreef:
Ruud schreef:
despier schreef:
Suusje schreef:
Ik denk dat veel mensen de warmte hebben onderschat. Maar geheel aflassen vind ik erg drastisch.

Ik denk niet dat veel mensen de warmte hebben nderschat,het wasnaturlijk op zondag en maandag al het gesrek van de dag. Luistert de organisatie eigenlijk wel naar de opmerkingen die ervaren wandelaars maken of gaan ze maar van een ding uit: de luchtvochtigheidsgraad?


Ik vrees alleen voor het laatste
Moet wel gezegd worden de wind viel volledig weg

Dan nog ruud, een ambulancebroeder was de asfalttemperatuur aan het meten op de dijk: 48 graden.... hij werd er pislink om dat ze hier wandelaars overheen stuurden!


was om 11.50 op de dijk richting lent toen was ernog wat wind maar na 1300 uur smiddags viel de wind totaal weg. denk zelf ook al hadden ze de routes met 10km ingekort dan waaren deze problemen er ook geweest


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: niet mee eens
BerichtGeplaatst: 20 Jul 2006, 12:11 
Ik ben het daar niet mee eens.
1 van die mensen wat overleden is heeft 13 maal nijmegen gelopen.
Flauwekul als je hartpatient bent.
Een goede vriendin is overleden ter gevolge van een hersenbloeding,ze was 34 jaar en laat man met baby van 4 maand achter.
Maakt niet meer uit of je jong bent of oud bullshit.
Ze wisten dat het warm zou worden ze hadden meteen de routes in moeten korten.
Ze zeiden op journaal ook vanaf half 4 zouden de mensen met bosjes neervallen,a me hoela,in de morgen al vroeg heb ik er al vele zien flauwvallen en de sirenes draaiden constant.
Ze wisten dat het zo warm zou worden,inkorten nee ho maar.
Moet eerst wat gebeuren en dan doen ze er wat aan.
Zaten niet alleen bij de beginners met lopen,maar de echte wandelaars zo als wij dus,hadden ook veel moeite met deze dag.
Dit is dan mijn menig,sta helaas niet op de foto,maar ja de meeste kennen me zo ook wel ondanks het mooie blauwe t.shirt :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:[b]


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Jul 2006, 14:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Er is natuurlijk al veel over gepraat en dat zal nog wel even doorgaan, ikzelf sta volledig achter de beslissing van de organisatie, je kunt niet naar iedereen luisteren, ik mheb daarnet de journaals van tv Gelderland nog bkeken en daar zie je ook zo veel verschillende meningen. Ik heb dinsdag prima gelopen en heb totaal geen last van de warmte gehad wel heb ik veschillende mensen weer op de been geholpen met water en zout de laaltste was een jong dame van rond de 20 denk ik, die liep na 10 min weer door, helemaal opgekkikerd hieruit blijkt hoe belanrijk is ook je zoutgehalte op peil te houden en dat gaat heel makkelijk zoals hier al eerder is geschreven, ik heb nu een paar keer heen en weer gelopen om wat zout te halen bij mensen en zal in het vervolg ook wat zout meenemen in mijn wandeltas, die voorziening had ik wel in de vorm van dubbelzoute drop maar die had ik al weggegeven aan weer andere wandelaasters die Fred en ik in Oosterhout al opgekalefatert hadden. De dijk was voor velen een ramp ik kwam Bart ook nog tegen die het ambulance personeel de helpende hand toestak en zo waren er zo veel, de mensen vielen met bosjes om daar was niet tegenaan te werken voor de hulpdiensten maar toch hun taak uitstekend verichtte deze mensen verdienen dan ook een heel grote pluim, misschien moet Marlies Klaassen haar overgebleven gladiolen maar die kant op brengen.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Jul 2006, 15:27 
Dat vind ik een heel goed plan Bill!!!!
Ik heb Bart ook aan het werk gezien op de dijk, geweldig dat dat mogelijk was, want ook hij had meegelopen....

(En gelukkig hoorde ik op de dijk dat met jou alles goed was en dat je vlak voor me liep.... :wink: :wink: )


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Jul 2006, 15:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Nanta schreef:
Dat vind ik een heel goed plan Bill!!!!
Ik heb Bart ook aan het werk gezien op de dijk, geweldig dat dat mogelijk was, want ook hij had meegelopen....

(En gelukkig hoorde ik op de dijk dat met jou alles goed was en dat je vlak voor me liep.... :wink: :wink: )

Bart was nog aan het lopen dit ging tussendoor samen met Bas.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: niet mee eens
BerichtGeplaatst: 20 Jul 2006, 15:32 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
julia schreef:
1 van die mensen wat overleden is heeft 13 maal nijmegen gelopen.
Flauwekul als je hartpatient bent.


:shock: :shock: :shock:

Iedereen die een hartinfarct of anderssoortige hartaandoening heeft gehad, krijgt het advies deel te nemen aan de CAPRI (Cardio Pulmonary Research Institute). http://www.rscr.nl/revalidatie.htm

Dat is een vrij intensieve hartrevalidatie, waarbij je tweemaal per week, drie maanden lang onder medische begeleiding aan sport doet. Daarnaast krijg je ademhalings- en ontspanningsoefeningen. Ik heb deze revalidatie 5 jaar geleden zelf gevolgd en ik durf wel te zeggen dat ik na dit programmma beter weet wat mijn lichaam en in het bijzonder mijn hart aankan dan de gemiddelde Nederlander. Ik heb daarna 4 maal met succes de 4daagse uitgelopen, ook afgelopen dinsdag trouwens ...

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Jul 2006, 15:36 
Bill de oud naut schreef:
Nanta schreef:
Dat vind ik een heel goed plan Bill!!!!
Ik heb Bart ook aan het werk gezien op de dijk, geweldig dat dat mogelijk was, want ook hij had meegelopen....

(En gelukkig hoorde ik op de dijk dat met jou alles goed was en dat je vlak voor me liep.... :wink: :wink: )

Bart was nog aan het lopen dit ging tussendoor samen met Bas.


Dat bedoelde ik ook....
Hij had er al een aantal km's op zitten met bepakking en hielp evengoed al die mensen onderweg....
Endaarna heeft hij hem nog uitgelopen....


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2006, 13:36 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 17 Jan 2006, 20:31
Berichten: 28
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 40km
Kilometers gelopen: 535/2016
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 80 van de Langstraat
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Beste mensen , ik wil hier maar één keer op onze forumsite op reageren ; het is ontzettend triest dat dit alles zo heeft kunnen lopen, ik heb ontzettend te doen met de familieleden van de twee overleden wandelaars maar ook met alle wandelaars zelf en ja zelfs met de organisatie. We kunnen hier dagen, weken , maanden over blijven discusieren, maar daar ga ik beslist niet aan mee doen. Het enige wat ik hoop en wens ; is dat ik nooit meer zo'n 4daagse hoef mee te maken! De hulpdiensten en de vele particulieren hebben ONGELOOFELIJK goed werk geleverd, verdienen alle complimenten en geen enkele andere hulpdienst ter wereld had dit anders gedaan wanneer zij hiermee geconfronteerd zouden worden. Het aflassen van de 4daagse is dus de enige en juiste beslissing die door de organisatie op dinsdagavond is genomen. Er zal volop geevalueerd worden in de komende weken en dan zullen er echt wel de maatregelen uit voortkomen om een dergelijk drama in de toekomst te voorkomen.. Over de "schuldvraag" zal nog weken, ja zelfs maanden lang waarschijnlijk gesproken worden maar ik vind dat wij ons als forumleden daar niet mee in moeten laten. Ook ik heb met "gemengde gevoelens" zitten balen dat de 4daagse zo plots voorbij bleek te zijn, maar nogmaals ik hoop dit als wandelaar nooit meer mee te hoeven maken en voor mij is dit het laatste wat ik erover kwijt wil.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Inkorten routes
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2006, 13:39 
Karel schreef:
jsmbijl schreef:
Er moet me even iets van het hart. Het inkorten van de vierdaagse route.

De vierdaagse van Nijmegen is uniek vanwege het lopen van prestatie-afstanden. Het diplomalopen is eraf, omdat het ook een prestatietocht moet blijven. De afstanden zijn 40 en 50 en de jeugd en ouderen mogen 30 km. Dat is een vaste regel van deze vierdaagse. De lopers hebben het toegejuicht toen het diplomalopen werd afgeschaft, want zo werd geredeneerd: Als je niet in staat ben om een reglementaire afstand te lopen van 40 of 50 km, dan moet je niet meedoen. Er zijn tenslotte genoeg andere tochten waar de keuzeafstand vrij is. Nu het echter een hele warme week lijkt te worden, wordt er meteen gesproken over het eventueel inkorten van de route. Waarom eigenlijk?? Je kan ook zeggen, een prestatie is afzien en afzien is kunnen
lopen in extreem weer. Als men niet tegen de warmte kan moet men net als het diplomalopen NIET mee doen en zeggen het wordt me te warm, dus ik zie er vanaf. Worden mensen niet goed onderweg dan is dat vaak hun eigen schuld. Te weinig eten en/of drinken, geen hoofddeksel op, geen water bij zich, te weinig rusten etc. etc.

Mijn mening is: men wil zo graag de Nijmeegse vierdaagse lopen en presteren, dus niet zeuren, maar lopen. Of het nu ijskoud is, regent, warm, of dat er zelfs een hittegolf dreigt. Als je wat mankeert, hartpatiënt b.v., laat je dan keuren en wordt deze hitte wat afgelopen weekend al bekend was je te veel en hou je daardoor de 40 of 50 km niet vol, haak dan af!

Want op deze manier, het inkorten van de routes, creeer je toch weer een verkapte diploma-afstand en dat wilde de organisatie en lopers niet meer!

Marja


Het is om te beginnen natuurlijk verschrikkelijk voor de twee wandelaars die overleden zijn en hun familie. Ook natuurlijk enorm triest voor de wandelaars (en ook toeschouwers) die nog in het ziekenhuis liggen. Dat is nooit de bedoeling van zo'n evenement.

De organisatie is de laatste jaren bezig met het neerzetten van De Vierdaagse als een prestatietocht. Diplomalopers eruit, geen begeleiders bij lopers die ondersteuning nodig hebben (is later afgedaan als een misverstand). Daar hoort natuurlijk enig afzien bij. Dit afzien is van alle jaren overigens.

Dit jaar is het allemaal extreem in het kwadraat. Daar horen ook extreme maatregelen bij. Het afgelasten is wat mij betreft echter een beetje te extreem. Als de eerste dag de afstanden beperkt waren en de eindtijd wat opgerekt, was het in ieder geval minder belastend geweest. Geen garanties dat er dan geen slachtoffers gevallen waren natuurlijk, maar de organisatie had dan in ieder geval direct passende maatregelen genomen. Het is de hele dag super warm geweest, de gehele dag was er weinig tot geen wind. Dat kan toch geen verrassing geweest zijn.

Kennelijk moet het een dusdanige prestatie zijn dat meerdere dagen inkorten niet aan de orde kan zijn. Echt onzin. Onder deze omstandigheden 30 of 40 kilometer wandelen is een prestatie die zonder meer een Vierdaagsekruis waard is.

Feit is dat zondag en uiterlijk maandag algemeen bekend was dat het 30+ graden zou worden. Voor de regio Nijmegen werd 34 graden voorspeld, met weinig tot geen wind. Die verwachtingen zijn voor 100% uit gekomen.

Iedereen heeft een eigen verantwoordelijkheid in deze, maar de organisatie stelt de regels op. Voor de prestatie moet een bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd afgelegd worden. Die keuze ligt niet bij de deelnemers, maar bij de organisatie!!

Nu zijn er vele duizenden (wandelaars, toeschouwers, vrijwilligers, horeca, enz.) teleurgesteld, terwijl eerdere maatregelen tot beheersbare problemen hadden kunnen leiden. Over De Vierdaagse van 2006 zal nog vaak gesproken worden.

Voor nu, een gemiste kans.

Karel
Een teleurgestelde deelnemer


Helemaal mee eens Karel. Mooi eerste bericht.

Houd deze gemiddelde berichtlengte vol en je zult nooit voor titelgraaier uitgemaakt kunnen worden! :lol:


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.