Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 06:32

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verslag van Master C
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2005, 23:23 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
Nou, vandaag moest het dan gebeuren. Het uitlopen van mijn tiende vierdaagse en aansluitend het ophalen van de medaille. Niet stiekem onderaan gaan lezen beste lezer, houd de spanning er nog even in.
's Ochtends was het bijna volledig misgegaan. Ik had namelijk de wekker niet gehoord, of hij deed het niet, wat er precies was weet ik niet. Nu kwam die wakker-bellen-gimmick ineens erg goed uit. Gevolg was wel dat toen de radio belde ik van schrik bijna tegen het plafond zat. Dat was ook mijn laatste fout van die ochtend. Daarna ging alles goed en ik stapte op tijd op de fiets naar Nijmegen.
Zo absurd vroeg in de ochtend ben ik nooit de vrolijkste, en op dat soort momenten kunnen hele kleine dingen me in razernij doen ontsteken. Iedere ochtend steek ik de Daalseweg over in de richting van de Wedren. Op dat tijdstip is er op straat bijna niets te doen. Toch moest ik alle vier dagen stoppen voor net die ene auto die op dat moment door de straat reed. Om gek van te worden. Verder nergens een auto te zien. Het lijkt wel zo?n tekenfilm van de Roadrunner: coyote kijkt links. In de verste verte niks te zien. Hij kijkt rechts: ook niks. Hij steekt over en vroem! Het ergste is dat je kwaadheid niet terecht is, want die auto mag daar rijden. Laat ik er maar over ophouden.
Goed, onze groep startte om half vijf. Ik liep de eerste kilometers op de automatische piloot, maar ik was toch wel blij dat we kort voor zes uur caf? Harten Twee bereikten. Voor mensen die denken dat wíj zuipschuiten zijn: op dat tijdstip zitten er al lopers aan de bar aan het bier! Dat zijn overigens altijd dezelfde. Wij houden het bij koffie. Daarna volgt een tocht zonder bijzonderheden naar Overasselt, waar soep wordt gegeten, en via het lemen koeienpad naar Grave. En zo is het voor je het weet half 10.
Wat me trouwens opvalt is het volgende: er wonen heel wat mensen langs het parcours die er geen been in zien een geluidsbox van twee meter hoog in de tuin te zetten, waar dan echt loeiharde muziek uit komt. En dan gaan ze bij die boxen naar de vierdaagse zitten kijken. Ik heb lang nagedacht over dit fenomeen (ja, je moet toch wat als je 50 kilometer moet wandelen). Volgens mij tasten die boxen het gehoor van de eigenaren zo aan dat ze het jaar erop die boxen nóg harder zetten. Waarna ze weer dover worden, enzovoort. En dan is de vicieuze cirkel rond. Dit was even zomaar een overpeinzing. Terug naar de tocht.
We waren dus in Grave. We pauzeren daar in café Oud Grave met bier en vis. De echte die-hards eten haring. Ik lust dat niet, maar er zijn ook een paar zakken kibbeling. Je zou zeggen dat ze er daar niet echt wild op zijn dat we zelf etenswaar meebrengen. Maar nee, ze leggen er zelfs vochtige doekjes bij ons neer. In het café word ik trouwens twee keer aangesproken door dronken Gravenaren, die de hele nacht hebben doorgehaald. Vriendelijk van ze (dat praten, niet het doorhalen).

Vóór Grave begon het al te regenen. Het zal zo'n twee uur doorregenen. Da's lekker. Dat laatste was ironisch bedoeld. Ik loop trouwens niet slecht. Bij gebrek aan blaren en echte spierpijn is het enige gevaar dat op de loer ligt voeten die moe of pijnlijk zijn. Voor één van ons valt op de weg naar Beers de bierbijl. Theo heeft zoveel last van zijn scheenbeen dat er pijnstillers moeten verschijnen. Dat betekent tegelijkertijd geen bier meer. Arme kerel.
Terwijl Theo in Beers aan de sinas zit drinken wij bier en Jägermeister. Opvallend: ons drinkgedrag valt in het niet bij dat van de Deense soldaten. Ineens zegt de plaatselijke DJ die de muziek verzorgt: "Is Chris aanwezig? Die loopt dit jaar voor de tiende keer!". Welke dodo van onze groep heeft dat tegen die snuiter gezegd??? Ik steek onverschillig mijn hand op. "Daar is ie mensen, de tiende keer, geweldig". Als we weggaan zegt hij ook nog dat ik mijn groep zal leiden, met mijn tiende keer. Hij moest eens weten dat in onze groep zes man zitten met meer vierdaagses op hun naam dan ik.

Na Beers eten we wat bij café de Bond in Cuijk. Tot mijn schrik, en ik was er al bang voor, hebben de creatieve geesten van de groep een t-shirt gefabriceerd met "10" erop. De hele groep zet er zijn naam op en ik moet dat aantrekken. Hoewel ik bang ben dat mensen gaan denken dat ik dat shirt zelf heb gemaakt, hetgeen zou kunnen duiden op enige pedantie van mijn zijde, trek ik het keurig aan. Na de pontonbrug en een irritant lang stuk lopen, komen we in Mook de Rijksweg op. Daar merk ik dat medeloper Theo zijn naam iets te groot op het shirt heeft gezet, getuige de kreten "10 keer, proficiat Theo!". "Ik heet geen Theo", zeg ik nog zwakjes, maar niemand die het hoort. Om dit in de toekomst te vermijden draai ik mijn t-shirt op de manier van Kluivert na zijn doelpunt in de Champions League-finale van 1995. Knappe jongen die de hanepoten van mijn groepsgenoten op de áchterkant van het shirt kan lezen. Maar er blijven wel steeds mensen dingen roepen over die 10 keer.
Ik zie op mijn gsm dat ik opnieuw een oproep van SBS6 heb gemist. Ik ben dit jaar precies NUL keer op televisie geweest. Maar ik heb in ieder geval de KRO en SBS een keer of zes aan de telefoon gehad. Misschien is dat ook wel een record.

Tussen Malden en de Via Gladiola valt de groep nogal uit elkaar en wordt er ontzettend getreuzeld omdat men bekenden tegenkomt en bier drinkt. Mijn familie is pas om 16.00 uur naar de stad gegaan. Ze moeten echter tot half zes wachten. Omdat het makkelijker is voor mijn vriendin en mijn moeder om zonder mijn zoon Fons naar de Wedren te fietsen, neem ik hem mee in zijn buggy op de laatste kilometers van de Groenestraat naar de finish. Mannen, als je echt populair wilt worden bij de massa: neem een kind. Ik ben ineens geweldig, wandelpappa, en meer van dat soort zaken van de wat kleffe soort. Op sommige plekken moet ik met mijn buggy tussen rijendik toeschouwers door, die klappen en schreeuwen. Fons laat het gelaten over zich heen komen en concentreert zich op zijn koekje. Het is net zo?n rustige gozer als zijn vader denk ik. Benieuwd wat de eretribune ervan vindt! Nou, die vindt helemaal niks, want een lege tribune kan niks vinden. Er zit echt n?emand meer. Tja, snelwandelaars zijn te gek en de latere lopers zijn losers hè? Het gekke is: al het enthousiasme gaat door tot ik over de finish ben. Dan is het weg: de lopers lijken mij te zien als een irritante lastpak met een rotbuggy. Zeker moe.

Ik ben stevig doorgelopen met de kleine, want ik was erg laat. Ik lever mijn kaart in om 17 punt 55 uur. Een paar leden van onze groep krijgen van de mensen die de medailles uitdelen nog dingen te horen als "wat ben je laat" en (nog erger) "dit gaat een keer mis".

Ik bekijk mijn medaille. Hij is wit met groen. Ik schrijf met opzet niet "het felbegeerde kruisje". De laatste tijd televisie gekeken? Die flutreporters die tot hun ongenoegen naar de vierdaagse zijn gestuurd kunnen het woord "kruisje" niet uitspreken zonder het woord "felbegeerde" ervoor. Clichémannetjes zijn het. Wat ik ook nooit meer wil horen is trouwens "daar doe je het allemaal voor".
Ik besluit het ding maar op te spelden. Kennelijk ben je met dat ding op de Wedren een hele meneer. Een uur later staat er een oudere man bij ons in de buurt zijn fiets los te maken. Hij heeft een speldje met "50" erop. Ik stel dus niets voor in dit wereldje.
Eerst maar even de versnaperingenmeter:
- drie bier in Grave
- een amsterdammertje in Gassel
- een bier en twee Jägermeisters in Beers
- een flesje bier bij mensen in Vianen
- twee flesjes bier in Cuijk in het café
- twee biertjes op een terras in Molenhoek
- een palmpje en een pils bij het autobedrijf in Malden
- een blikje van Karel tussen Malden en Nijmegen.
Totaal 15 versnaperingen. Omgerekend 3,2 liter en twee Jägermeisters
En de balans? Ik heb niet slecht gelopen. Ook niet heel goed, maar zeker niet slecht. En één ding weet ik zeker: ik ga nooit, ik herhaal: NOOIT meer trainen. Als ik zonder ook maar een meter te trainen zo kan lopen, zonder noemenswaardige blaren (ja, toen ik thuis kwam vond ik er toch nog een op de hak, maar dat mag geen naam hebben) en zonder overdreven pijn aan mijn voeten, en nota bene voor de tiende keer, dan zou ik wel gek zijn als ik nog ooit ging trainen toch? Ik kan het ook zonder. Ik kon zelfs nog rennen op vrijdagmiddag.
En daar staan ze dan achter elkaar: 1980, 1981, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Tiswat. Ach, lezer, het maakt me niet zoveel uit. Ik loop voor de gezelligheid met onze lopersgroep. Als die allemaal zouden stoppen zou ik dat ook doen en nooit meer meedoen, zonder enige spijt. Wat niet wegneemt dat ik met die medaille liep te pronken op de Wedren. Ik heb me in ieder geval weer kostelijk vermaakt. En dat ik doodmoe ben? Ach. Als ik mijn verslagen van dit jaar nalees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het lezen ervan voor jullie net zo vermoeiend was als het lopen voor mij was. Dus als ik volgend jaar weer een verslag zou schrijven is het voor de lezers zaak om al vroeg met trainen te beginnen. Shakespeare, of Eco of zo. Of kan het ook zonder trainen, net als de vierdaagse?
Wellicht tot volgend jaar!

Chris van Aarssen

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Master C op 19 Aug 2006, 00:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 08:32 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Daar ben ik altijd zo bang voor om me te verslapen, maar jij werd gelukkig gebeld, wat een mazzel!!!
Niet te geloven dat die hele truibune leeg was, maar daar kan ik je nog wat over vertellen.
Ik ga na het lopen altijd nog op de tribune zitten, kijken is namelijk nog leuker dan lopen :wink: alleen dit jaar hadden de heren/dames organisatoren meer veiligheidsmaatregelen genomen en ik kon vanaf de achterkant van de tribunes zien dat die (toen al) halfleeg waren.
Echter op plekken waar je de tribunes op kon stonden van die mannetjes in pakjes met 'veiligheidsdienst' erop iedereen tegen te houden.
Er liepen dan ook kilo's mensen achter de tribunes langs die met geen mogelijkheid op de tribunes konden komen.
Ik laat me natuurlijk niet voor 1 gat vangen en heb me samen met mijn nichtje tussen de stangen aan de achterkant doorgewurmd en kwam toen achterstevoren op zo'n plank te zitten.
Had je die koppen van de mensen moeten zien die er al zaten!! :lol:
Afijn, even later zaten we dus met de gezichten naar de wandelaars toe en heb ik daar nog zo'n anderhalf uur gezeten.
Ik kan me echter wel voorstellen dat een heleboel mensen die moeite niet namen (of niet durfden).
Dus Chris, ook door dit soort maatregelen waren de tribunes vroeger leeg dan anders. :roll:
Nog gefeliciteerd met dat felbegeerde kruisje :lol: :lol: :lol: je hoort nu ook bij de bende van gouden kruisdragers en zou daar zelfs lid van kunnen worden. Dat lijkt me echt iets voor jou! :wink:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 08:42 
k heb je s,morgens een paar keer volgens mj gehoord op de radio ennen ik hoop dat je er volgend jaar weer bij je schrijft heerlijk ;o) of zit er nog bier in je lichaam gigantische ik train en train en drink sportdrankjes enzenz en jij loopt hm uit volgend jaar begin ik ook maar ergens in de ochtnd aan het bier

KNUFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFf


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 10:16 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
Elly N schreef:
Nog gefeliciteerd met dat felbegeerde kruisje :lol: :lol: :lol: je hoort nu ook bij de bende van gouden kruisdragers en zou daar zelfs lid van kunnen worden. Dat lijkt me echt iets voor jou! :wink:


Ik kan je zeggen dat alleen de n??m van die vereniging me al noopt om hun aanbod beleefd af te slaan...
Maar dat zal je niet verbazen. Ik geloof trouwens dat van onze groep, waarin toch wel een persoon of tien meer dan tien vierdaagses hebben gelopen, niemand lid is!

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 11:14 
Master C schreef:
Elly N schreef:
Nog gefeliciteerd met dat felbegeerde kruisje :lol: :lol: :lol: je hoort nu ook bij de bende van gouden kruisdragers en zou daar zelfs lid van kunnen worden. Dat lijkt me echt iets voor jou! :wink:


Ik kan je zeggen dat alleen de n??m van die vereniging me al noopt om hun aanbod beleefd af te slaan...


H? wat jammer, ik wilde me net gaan opgeven voor mijn lidmaatschap van de gouden kruisdragers. Nu doe ik het ook maar niet. Tenzij jij ambities hebt om de scheidend voorzitter van de vereniging op te volgen... :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 15:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Citaat:
- drie bier in Grave
- een amsterdammertje in Gassel
- een bier en twee J?germeisters in Beers
- een flesje bier bij mensen in Vianen
- twee flesjes bier in Cuijk in het caf?
- twee biertjes op een terras in Molenhoek
- een palmpje en een pils bij het autobedrijf in Malden
- een blikje van Karel tussen Malden en Nijmegen.


Met dank aan mijn nieuwe vrienden van het Dutch Dream Team (www.dutch-dream-team.nl) en mijn wandelmaatje Sergeant Majoor D. (die veel pijn had dus ook veel bier wilde) denk ik dat ik qua versnaperingenmeter een heel eind in de richting kom....
- 1 bier in Beers
- 1 blikje bier in Cuijk
- 1 half flesje gestolen van een toeschouwer
- 1 half glas gestolen van een toeschouwer (glas keurig teruggegeven)
- 1 blikje van DDTer Job bij een benzinestation
- 1 bier op een terras in Molenhoek van DDTer Martin
- 1 vol flesje gestolen van een toeschouwer
- 1 tapbiertje aangeboden gekregen door een toeschouwer
- 1 flesje bier van mijn ouders die op de Houtstraat zaten
- 1 half flesje witbier gestolen van een toeschouwer
- 1 flesje bier aangeboden gekregen van een toeschouwer

Het is nog een wonder dat ik de Wedren uberhaupt gehaald heb ;-)
Wat wel vervelend was (en waar ik pas NA de Groenestraat achterkwam), was dat ik door al dat bier de laatste controleknip gemist had.... Gelukkig leverde het bij de finish geen problemen op, maar ik was toch wel tijdelijk even volledig nuchter van de zenuwen! Pas toen 2 Vierdaagsemedewerkers op St. Annastraat me verzekerden dat het geen probleem zou zijn werd ik ietsje rustiger. Uiteindelijk heeft er niemand naar de knipjes gekeken....... (makes you wonder!)

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 17:18 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Master C schreef:
Elly N schreef:
Nog gefeliciteerd met dat felbegeerde kruisje :lol: :lol: :lol: je hoort nu ook bij de bende van gouden kruisdragers en zou daar zelfs lid van kunnen worden. Dat lijkt me echt iets voor jou! :wink:


Ik kan je zeggen dat alleen de n??m van die vereniging me al noopt om hun aanbod beleefd af te slaan...
Maar dat zal je niet verbazen. Ik geloof trouwens dat van onze groep, waarin toch wel een persoon of tien meer dan tien vierdaagses hebben gelopen, niemand lid is!

Ik weet 100% zeker dat er minimaal 1 lid is :oops: en dat het ook al zo'n jaar of 10 geleden is dat ze lid werd :roll:
Ja... een ZE! 8)

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 17:40 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
Elly N schreef:
Ik weet 100% zeker dat er minimaal 1 lid is :oops: en dat het ook al zo'n jaar of 10 geleden is dat ze lid werd :roll:
Ja... een ZE! 8)


Ja maar ik bedoelde van onze eigen groep, niet van de walkers4walkers.

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 18:00 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Master C schreef:
Elly N schreef:
Ik weet 100% zeker dat er minimaal 1 lid is :oops: en dat het ook al zo'n jaar of 10 geleden is dat ze lid werd :roll:
Ja... een ZE! 8)


Ja maar ik bedoelde van onze eigen groep, niet van de walkers4walkers.

ooooooooooohhh..... dan is het goed :wink:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2005, 13:00 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
moontje schreef:
k heb je s,morgens een paar keer volgens mj gehoord op de radio


Dat kan kloppen. Stadsradio Nijmegen. Ik ben eerst ge?nterviewd toen ik vlak voor de brug bij Grave liep. Omdat ze geen reporter meer in de tocht hadden hebben ze me ook nog een half uur later gebeld. Toen zat ik in caf? Oud Grave aan het bier en verstond ik maar half hun vragen. Ondanks dat was het laatste interview wel het interessantste denk ik.

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2005, 13:13 
Master C schreef:
moontje schreef:
k heb je s,morgens een paar keer volgens mj gehoord op de radio


Dat kan kloppen. Stadsradio Nijmegen. Ik ben eerst ge?nterviewd toen ik vlak voor de brug bij Grave liep. Omdat ze geen reporter meer in de tocht hadden hebben ze me ook nog een half uur later gebeld. Toen zat ik in caf? Oud Grave aan het bier en verstond ik maar half hun vragen. Ondanks dat was het laatste interview wel het interessantste denk ik.


Ik zat hier met een glimlach op mijn gezicht vooral toen je zei ik versta er niks van sms maar je was een wereld reporter hoor heel gezellig en het klonk heerlijk
Afbeelding


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2005, 21:28 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 Mei 2005, 12:55
Berichten: 204
Woonplaats: Lent
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de vierdaagse
marianka schreef:
H? wat jammer, ik wilde me net gaan opgeven voor mijn lidmaatschap van de gouden kruisdragers. Nu doe ik het ook maar niet. Tenzij jij ambities hebt om de scheidend voorzitter van de vereniging op te volgen... :wink:


Na lang delibereren heb ik besloten deze bestuursfunctie aan mij voorbij te laten gaan.
En dan te bedenken dat ik nog niet eens gevr??gd ben!

Afbeelding

_________________
de Dalai Loper

website: http://home.planet.nl/~aarss013/vierdaagse1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2005, 21:43 
whaooooooooooooooo neeee jij hoort daar niet thuis [img]http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/dance.gif[/img] bestaat er ook een clubs voor vaste uitvallers


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.