Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 12 Mei 2024, 00:28

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Jan Woordes
BerichtGeplaatst: 21 Jul 2005, 20:19 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1883
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Ik kreeg vanavond een telefoontje van Jan dat hij was uitgevallen.
Niet vanwege blaren of spieren of dat soort dingen, maar vanwege een tekort aan zuurstof dat hij had met als oorzaak zijn astma.
Wel nog gezellig met hem zitten babbelen.
Zijn vrouw blijkt uit Wassenaar te komen en op de een of andere manier kende hij dus ook mijn vader.
Ook had hij van de week nog een broer van me zien lopen.
Wat een klein wereldje zeg!
Hij blijft trouwens wel in Nijmegen en zal vrijdag langs de weg zitten bij de McDonalds.
Dat is als ik het goed zeg net voor de Scheidingsweg en net na het punt dat we de finishknip krijgen.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2005, 21:35 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Elly N.bedankt voor het bericht dan hoef ik niet aan iedereen tekst en uitleg te geven. Zo langs de kant van de weg heeft ook zijn bekoring.Het is wel geheel anders dan toen ik in 1939 op 10 jarige leeftijd voor het eerst op de slotdag de Vierdaagse zag.Vooral herinner ik mij de marketentsters met een klein vaatje sterke drank.Dit waren stevige tantes die naast de commandant voor het detachement liepen.Daarnaast de postbodes en politieagenten met hun lakense uniformen.Tot zover een korte impressie van het verleden.Nu het heden.Eerst komen de dravers,waarvan een aantal scheef liepen.Daarna komen de doorlopers,waarvan ook een aantal scheef lopen,waaronder een aantal ouderen.Hierna begint de grote middenmoot met een lager tempo,veelal kort op elkaar lopend.Een groot aantal bedrijfsgroepen hadden een muziekkorps gehuurd.De mevrouw,waar ik al 32 jaar logeer had mij naar Mc Donalds gereden.A f en toe mocht zij op een stoeltje van een medetoeschouwer zitten.Op het moment dat zij op het stoeltje zat,kwam er een muziekkorps langs met tientallen wandelaars er achter.Toen ondekte mijn logeermoeder,wat een warmte de lijven van de wandelaars verspreidden.Al zittend kreeg zij de volle warmte laag.Ik stond,voelde aan mijn gezicht de uitstraling van de warme lijven.Wij zijn om 15.30 uur weer vetrokken,omdat de andere lopers.om 16.00 uur thuis kwamen.Op het tegenover gelegen veld waren alle militaire groepen nog niet allemaal binnen.Dus ik heb maar een klein gedeelte van de intocht gezien.Indrukwekkend vond ik ook het parkeren van auto/s,zo dicht mogelijk bij de St.Annastraat.Op alle gazons worden auto/s geparkeerd, soms schots en scheef staan deze auto/s.Als loper zie je dit nooit hoe achter de intochtroute de auto/s worden geparkeerd Het verschil met vroeger is de grote massaliteit.Ik heb maar weinig burgergroepen gezien.Tot zover mijn korte indruk voor Mc Donalds.Nog een opmerking.De ouderen op hoge leeftijd gaan met hun longinhoud achteruit.Dit is een natuurlijk verschijnsel. De grote meute loopt te dicht op elkaar en hierdoor ontstaat veel warmte,zoals ik dit hierboven heb beschreven.In deze warmte zit minder zuurstof,de ouderen ademen er minder van in.Z ij komen hierdoor in de problemen.Ook sommige jongeren kunnen door de verminderde zuurstof opname in de problemen komen.Dir is een van de oorzaken dat zij tegen de vlakte slaan.De stichting DE VIERDAAGSE dient een systeem te ontwikkelen waarbij er meer ruimte tussen de wandelaars ontstaat.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2005, 09:25 
Jammer dat je hebt moeten besluiten om te stoppen, Jan. Maar als het niet meer gaat door zuurstofgebrek is het wel een verstandige beslissing. Je gezondheid is tenslotte het belangrijkst.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2005, 11:32 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mrt 2005, 20:20
Berichten: 719
Woonplaats: Roelofarendsveen
Leeftijd: 61
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 2015:665km
Aantal N4D volbracht: 12+
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Erg sneu Jan dat uitvallen,maar ben wel benieuwd of je volgend jaar weer meedoet.

_________________
Beweging komt niet op gang als je stil blijft staan!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2005, 12:34 
Jammer Jan dat je door je astma hebt moeten afhaken. Ik heb zelf ook een paar keer gemerkt dat ik last met m'n ademhaling kreeg. Daarna een tijdje goed opgelet om op de juiste manier adem te halen en toen ging het wel weer. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het niet iedereen op diemnaier zal lukken.
Hopelijk ben je er volgend jaar wel weer bij.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2005, 17:17 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005, 16:02
Berichten: 423
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 71
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: 30-A-979
Kilometers gelopen: heel veel
Aantal N4D volbracht: 24+
Volgende wandeltocht: Weet ik nog niet
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Jammer Jan, maar je gezondheid gaat boven alles. Hopelijk ben je er volgend jaar weer bij. Je wilt de 60 keer toch wel halen he? 8) :D

_________________
Als je achteruit loopt, kom je nooit vooruit.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2005, 18:37 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Bij leven en welzijn ben ik volgend jaar er weer bij.Zonder twijfel en vastberaden ga ik van start.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.