Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 09:44

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2012, 00:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2056
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: 26726
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Mookerheide

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2012, 09:16 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Is dat ook al buitenland tegenwoordig?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2012, 11:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
herwin schreef:
Is dat ook al buitenland tegenwoordig?


Voor mij wel :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2012, 11:59 
@Herwin, Nederland wordt steeds kleiner, wist je dat niet?? tong


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2012, 12:14 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Onzin, sinds mijn verhuizing is de grens met Duitsland verder weg, dus Nederland is groter geworden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2012, 15:00 
Misschien trekt de grens met België wel naar het noorden.... :roll:


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2012, 15:15 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Zo klinkt het wel als je in Limburg zit


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 30 Okt 2012, 18:28 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Zoals beloofd een verslag (wat een aangepaste versie is geworden van het verslag dat ik voor het blad van mijn hardloopvereniging geschreven heb, mogelijk dat er af en toe wat stukken niet lopen aangezien ik het niet heel aandachtig aangepast heb :))

De marathon blijft toch voor veel lopers een magische afstand. Na een relatief succesvol verlopen trailrun van 50 kilometer in de Belgische Ardennen ben ik van mening dat ik in staat moet zijn om er een hardlopend af te leggen. Maar dan het liefst wel eentje met een beetje mooi parcours, 42 kilometer lang asfalt gaat toch ook vervelen en wat afwisselende ondergrond loopt toch ook fijner. Veel van dit soort marathons lijken er niet in de buurt te zijn, tot ik de Röntgenlauf tegenkom, op minder dan twee uur rijden van mijn huis. Bij wat beter kijken blijkt het dat niet enkel een marathon is die je kunt lopen, maar ook een halve of anderhalve marathon. De halve is dan geen uitdaging meer, maar de anderhalve blijft toch in mijn hoofd zitten. De tijdslimiet voor de hele marathon is 5:30, die voor de anderhalve 9:00, als je dat laatste stukje nog met 6 kilometer per uur af kunt leggen dan haal je hem. De berekening klopt in feite niet helemaal aangezien de hoogtemeters even vergeten worden, maar dat lijken er toch niet zoveel te zijn dat ze echt een rol gaan spelen. Dan maar de stoute schoenen aantrekken en me inschrijven voor de 63.3 kilometer.

Het ophalen van het startnummer is wat rommelig, buitenlanders mochten aan de start betalen, en bij het ophalen van mijn startnummer wordt nog gevraagd wanneer ik me ingeschreven heb, aangezien dat bepaalt hoe duur je inschrijving was. In gebrekkig Engels wordt me nog even uitgelegd waar de start is en ik krijg nog een deelnemersshirt mee. Blijkbaar hoef je niet eens meer te finishen om een herinnering te krijgen, maar is betalen al genoeg. Aan de andere kant, als ik het aantal sponsoren op de achterkant van het shirt tel kan ik me er wel iets bij voorstellen. Speciaal voor de lopers van de ultramarathon is een hoekje ingericht om je tassen te stallen, met daaromheen bankjes. Helaas zijn ze vergeten ook een stukje open te laten zodat ik in mijn beste Duits mag vragen of ik even mag passeren.

Rond half negen is het dringen voor de start. Alledrie de afstanden starten tegelijk, waardoor er iets van 3000 mensen voor het startdoek staan. Daarnaast blijk ik ook nog eens op de verkeerde weghelft te staan en mag ik me ertussen proppen. Pas een minuut na het startschot komen we in beweging, en daarna duurt het nog een seconde of 30 voordat ik over de start loop. Als eerste komt er een ererondje door het stadje Remscheid-Lennep. Het tempo ligt vast door de massa met mensen om je heen en al direct krijgen we wat klimmetjes en afdalingen. Op een gegeven moment zie ik iemand naast me lopen met een flesje drinken van de AH. Blijkbaar zijn er meer Nederlanders hier, maar na een paar zinnen gewisseld te hebben versnelt hij zigzaggend tussen te mensen door en ben ik weer alleen. Nu versnellen lijkt me erg onverstandig, zo goed ben ik hardlopend toch ook weer niet aan dit soort afstanden gewend. Tot het punt van de halve marathon blijft het erg druk op de wegen. Hoewel het op papier een trailrun was zijn de wegen over het algemeen keihard en niet erg technisch. Sommige uitsteeksels zijn gemarkeerd en bij de lastigere afdalingen staan zelfs waarschuwingsbordjes om toch vooral voorzichtig te doen.
Verzorginsposten zijn er volop, en 200 meter van te voren staat al een bordje om aan te geven dat er weer "Verpflegung" aan komt, alsof je het ziekenhuis binnenloopt. De eerste loop ik maar gewoon voorbij, geen zin om die ene slok uit mijn bidon weer aan te vullen, bij de tweede pak ik toch maar even een bekertje thee. Ik kan kiezen tussen "warm" en "kalt", waarbij ik verwacht dat de koude thee lauw is en dus beter op drinktemperatuur. Dat valt vies tegen, het is ijsthee die gemaakt is van oploskorrels die duidelijk niet opgelost zijn. Daarnaast, ijsthee terwijl het buiten net boven het vriespunt is combineert ook slecht, en dan heb ik het nog niet eens gehad over het chemische perziksmaakje dat eraan zit. Na twee slokken verdwijnt het bekertje dan ook maar met het grootste deel van de inhoud in de vuilnisbak. De volgende post probeer ik de warme thee, maar dit blijkt precies hetzelfde te zijn, maar dan aangemaakt met lauwwarm water. Ik dacht altijd dat ze in Engeland weinig van thee snapten, maar onze oosterburen hebben er duidelijk ook moeite mee. Uiteindelijk blijkt de combinatie van 1 beker warme "thee" en twee bekers water in de bidon redelijk drinkbaar en net warm genoeg om de maag wat te ontlasten.

Vrij makkelijk passeer ik het punt van de eerste halve marathon. Een groot deel van de deelnemers stop hier, wij mochten rechtsaf en verder de paden op. Het valt me op dat er bij de markering van de Röntgenweg (een zwarte achtergrond met ween witte, omcirkelde R) regelmatig een aanmelding A1 t/m A7 staat. Het zal vast geen verwijzing zijn naar snelwegen of papierformaten, maar wat ze dan wel betekenen? Geen idee.
Inmiddels passeren we een enorme spoorbrug Niet iets dat je bij een loop door de natuur verwacht, maar het stuk staal ziet er indrukwekkend uit. Als er dan ook nog eens net een trein overheen rijdt en je pas echt kunt zien hoe enorm het ding is valt mijn mond figuurlijk open van verbazing. Letterlijk lukte niet meer, mijn neus zit dusdanig verstopt dat ik echt mijn mond nodig heb om genoeg adem te kunnen halen. Ook leuk zijn de vakwerkhuisjes die we in vrijwel elk dorpje waar we door lopen tegen komen. Zo ver zitten we niet van de grens af, maar het is toch steeds zeer duidelijk te zien dat we in het buitenland zitten.

Na iets minder dan 5 uur kom ik langs het zwembad waar de finish van de marathon is. De marathonlopers mogen de rechterkant van de hekken pakken, langs de toeschouwers, wij houden links aan en lopen verder. Ook op het punt van de 50 kilometer staat een tijdswaarneming, ik merk dat mijn tempo behoorlijk gedaald is maar er zaten dan ook aardig wat hoogtemeters in die laatste 8 kilometer. 6 uur voor 50 kilometer, dat is wat ik wilde lopen tijdens de 6 uur van Tilburg die ik wegens ziekte gemist heb.
Vlak hierna staat de man met de hamer, die me behoorlijk goed weet te raken. Dan maar gewoon blijven wandelen, buiten dat je spieren vast gaan zitten als je stil blijft staan is de temperatuur er ook niet naar. Mijn hoofddoel vandaag is finishen, en inmiddels heb ik toch wel voldoende speling om dat ook wandelend te kunnen redden. Ook mijn maag begint voor de zoveelste keer vandaag op te spelen, maar als ik met twee vingers even wat lucht laat ontsnappen verbetert dat weer vrij snel. Niet veel later volgt weer een post waar ik maar even wat extra water pak om een gel weg te werken, en ik merk dat mijn lichaam weer wat herstelt en dat ik door kan lopen, alleen beginnen mijn gedachten wat af te dwalen en begint het mentale spel op te spelen. Maar dat spel ken ik, en dat heb ik vaker gewonnen. Ik verbeeld me maar dat de man met de hamer intussen ook een paar legerkistjes aangetrokken heeft en mij een flinke schop onder het achterwerk geeft met de melding "Doorlopen". Het tempo blijft uit, maar toch lukt het weer vrij stabiel te lopen en het voelt ook weer soepeler. Op het 60-punt staat nog net een laatste post waar ik besluit nog even mijn bidon weer bij te vullen en dan direct door te lopen. Een van de vrijwilligers ziet mij moeite hebben met het afdraaien van de dop en loopt op me af om me te helpen. Tja, ik heb het nog steeds zo koud dat de handshoentjes nog aan zijn. Vrij snel zit de fles weer vol met water en begint het laatste stukje. Nog 3.2 km, dat is de afstand die ik vroeger op de middelbare school als veldloop moest lopen en wat ik toen de eerste jaren een enorme afstand vond. Wat is alles toch lekker relatief, ik loop door en begin zelfs weer mensen in te halen. Het voelt allemaal weer soepel, lekker, licht, waarom komt dat altijd pas aan het einde? Nog een laatste stukje door Lennep, applaus aanhoren van een paar omstanders (aanmerkelijk minder dan bij de finish van de halve en de hele marathon) en het zit er al weer op. Eigenlijk voel ik me niet eens echt moe, en had ik nog prima door kunnen lopen, maar toch stop ik. Ik krijg eerst een medaille om mijn nek gehangen, direct daarna volgt een poncho om een beetje beschut te zijn tegen de wind. Na binnen de spieren wat gerekt te hebben valt het me op dat ik eigenlijk nergens echt last van heb. Tot op de terugweg, ik krijg pijn in mijn rechtervoet van het gaspedaal. Het zou een mooie grap zijn, geblesseerd raken van het auto rijden.

Terugkijkend was het een mooie loop. Alle paden waren makkelijk begaanbaar en bezaaid met herfstbladeren, de keus bij de "verpflegung" nam per post toe (eerst enkel water, later ook bananen, cola, muslireepstukken en aan het eind zelfs bier). Wel erg koud, ik heb de hele tocht met handschoenen en oorwarmers gelopen. Mogelijk dat ik er volgend jaar weer bij ben, wellicht in een poging om het te wandelen omdat dat even snel moet lukken.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 30 Okt 2012, 22:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Wat een prestatie =D> =D>


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 31 Okt 2012, 09:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2744
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Jeltsje schreef:
Wat een prestatie =D> =D>

+1 Mmmm, bier op het eind :-k :-k [-( [-(

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 02 Jan 2013, 17:59 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Mijn eerste tochtje van 2013 heb ik ondertussen al achter de rug.
Ik heb het jaar vandaag rustig ingezet met een tochtje van 15 km in het Limburgse Peer.

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 02 Jan 2013, 18:12 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2011, 17:32
Berichten: 672
Leeftijd: 42
Afstand 2024: 4 x 40
Kilometers gelopen: genoeg
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 11
100+ wandelingen: 2
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Bernard schreef:
Mijn eerste tochtje van 2013 heb ik ondertussen al achter de rug.
Ik heb het jaar vandaag rustig ingezet met een tochtje van 15 km in het Limburgse Peer.


Net als Bernard ben ik vandaag ook begonnen met een tochtje van 15 km.... gewoon vanuit huis.

_________________
Behoorlijk wandelverslaafd...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 02 Jan 2013, 18:16 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ilonka1 schreef:
Bernard schreef:
Mijn eerste tochtje van 2013 heb ik ondertussen al achter de rug.
Ik heb het jaar vandaag rustig ingezet met een tochtje van 15 km in het Limburgse Peer.


Net als Bernard ben ik vandaag ook begonnen met een tochtje van 15 km.... gewoon vanuit huis.


Dan zit je in het verkeerde topic ... :mrgreen:
Tenzij je geëmigreerd bent natuurlijk ... 8)

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 02 Jan 2013, 18:36 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Vanuit mijn vorige woning kon ik ook prima 15 kilometer wandelen en in het buitenland geweest zijn.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2013, 20:23 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Zoals ik al half door had laten schemeren heb ik gisteren de Ardennes Mega Trail (of Ardennes Megatrail, over de schrijfwijze zijn ze het zelf nog niet helemaal eens) gelopen. Een tocht van 88 kilometer, totaal 4800 hoogtemeters, en om het nog maar wat zwaarder te maken bestaat de verzorging onderweg enkel uit 6 plekken waar je niets anders dan water kunt krijgen, de rest moet de deelnemer zelf verzorgen. En dat zelf verzorgen bestaat niet uit het bezoeken van de supermarkt op het moment dat je door een dorpje komt of iemand die je onderweg eten aan komt geven, op deze zaken staat diskwalificatie. Dus eten in de rugzak, tesamen met een aantal verplichte zaken voor de veiligheid, zoals een reddingsdeken, een fluitje en een stuk elastisch verband van minimaal 2 meter. Wat ik precies met dat laatste moet is me ook nog onduidelijk, een drukverband aanleggen met versgeplukte varens in plaats van watten? Daarnaast krijg je een verzegeld survivalpakketje dat je bij de finish weer moet tonen. Kun je dit pakket niet laten zien, of is het aangebroken, dan krijg je 30 minuten straftijd. Daarnaast krijg je natuurlijk bij het ophalen van je startnummer ook weer allerhande goodies mee, waaronder een klein flesje douchegel. Dat is mooi, want dat was ik uiteraard weer vergeten. Vlak naast de start is een camping ingericht, waar bij het opzetten van mijn tent blijkt dat de haringen niet in de zak met de rest van de tent zaten. Met een zakmes en wat bij elkaar gesprokkelde stukjes tak blijft de tent uiteindelijk staan, maar het moet dan toch echt niet al te hard gaan waaien. De rest van de dag besteed ik maar heel eenzaam met een boek voor de tent, het Engels van de gemiddelde Fransman (m/v) is net zo belabberd als mijn Frans, en de 5 andere Nederlanders die deel zouden nemen heb ik nog niet gevonden. Rond een uur of negen vind ik het wel een mooi moment om eens naar (lucht)bed te gaan, de start is immers om 5 uur 's morgens al.
Om 4 uur gaat mijn wekker en met wat moeite wurm ik me in mijn tentje in mijn kleding. Terwijl ik bibber van de kou en het nog pikdonker is smeer ik me in met zonnebrandcreme, waarvan ik hoop dat het niet allemaal in het zweet wegspoelt voordat de zon echt begint te schijnen, hoewel we gelukkig het grootste deel van de tijd in de beschutting van bomen zullen lopen. Ergens tijden de verplichte briefing, waar ik toch weinig chocola van kon maken, sluit ik aan in de rij bij de start. Om precies 05:00 volgt de starttoeter en mogen we vertrekken, terwijl de zon langzaam opkomt en een grote groep vrijwilligers met fakkels aan weerskanten van de weg staat. Het is inmiddels behoorlijk licht, maar toch loopt het overgrote deel van de deelnemers met een brandend hoofdlampje. Na een vrij zinloos rondje, vast bedoeld om het veld een beetje uit elkaar te trekken voor we bij de echt smalle stukjes aankomen. Af en toe krijg ik een vraag of opmerking van de mensen om me heen, die ik meestal beantwoord met iets als "Je ne comprendre pas. Je ne parlais pas beaucoup de Francais.", wat mijn lijftspreuk van de dag is geworden.
Na een kilometer of 10 zijn we op de top van een Arden gekomen. Een dikke laag mist of wolkendek belemmert het uitzicht naar het dal, maar levert ook weer een nieuw prachtig uitzicht op. Een beetje het idee van de berg Olympus, maar dan op een andere plek, wat nog eens extra benadrukt wordt door de doedelzakspeler die hier de lopers begroet.
Het traject blijft afwisseling bieden. Na de waterpost op 25 kilometer maken we even een rondje door een metaalverwerkingsloods, en eerder al komen we door een vrij lange tunnel die wegens gebrek aan enige lichtbron wel erg donker is. Opeens zie ik een rood lampje voor me twee keer knipperen, en net op tijd besef ik dat iemand een foto aan het maken is. Snel de ogen dicht, en naar beneden kijken zodat de klep van mijn pet er wat voor zit, want zo'n felle flits in je gezicht is ook niet wat. De voeten blijven absoluut niet droog door de vele plekken waar we riviertjes door mogen steken (of zelfs een dun stroompje naar beneden volgen, zodat de stenen nog gladder worden). Op sommige momenten lukt het naar boven klimmen me alleen nog op handen en voeten, op andere momenten is de afdaling zo technisch dat er flink wat klimtouwen naar beneden lopen omdat dit de enige manier is om heelhuids beneden te komen. Onderweg passeren we nog even het indrukwekkende beeld van Les Quatre Fils d' Aymon, en bij Le Roc la Tour mogen we even een onmogelijk stukje over de rotsen klauteren, dat zo belabberd is gemarkeerd dat ik de zeer langzame persoon voor me maar even niet inhaal, in de hoop dat hij wel de Franstalige aanwijzingen die naar hem geroepen worden verstaat. Ook erg bijzonder zijn de enthousiaste uitroepen van de mensen die langs de kant staan te kijken en namen van de startnummers aflezen. "Allez Herwin, Courage, Courage", en ik heb weer geleerd dat je mijn naam in het Frans blijkbaar ongeveer uitspreekt als Èrwien.
Ergens rond 22:00 wordt het zo donker dat de hoofdlamp er maar bij aan mag. Ik verwacht dat hier de trails ook wel iets minder technisch worden aangezien veel mensen dit in het duister zullen doen, maar niets is minder waar. Mijn quadriceps voelen intussen alsof ze het heel erg zwaar te verduren hebben gehad vandaag, wat mij niet verbaast, en zelfs op de vlakke stukken is hardlopen erg pijnlijk, snelwandelen wil echter nog prima en qua tempo maakt het intussen toch niet meer uit (kom er maar in Sunny :lol: ) Pas op de laatste twee kilometer voor de finish vindt mijn lichaam dat hardlopen toch wel weer kan en zo haal ik toch nog het een en ander aan mensen in, om uiteindelijk zo'n 18 uur en 40 minuten na de start over de finish te komen. Ik denk nog even hoe het zou zijn om deze afstand op vlak asfalt te wandelen, daarbij zou 12 uur voor mij een redelijk ontspannen loopje zijn, zo weinig zegt afstand eigenlijk ook in dit soort gevallen.
Na een moeizame douche in een bemodderde kleedkamer, waarbij een blik op de prullenbak leert dat iemand geen zin meer had in het schoonmaken van zijn schoenen en ze maar weggegooid heeft, schuif ik aan bij het diner voor de lopers waarbij het wat moeite kost om uit te leggen dat ik de twee stukjes vlees erbij niet hoef. De maaltijd doet me erg vreemd aan: een beetje sla met zilveruitjes, een stuk camembert dat al een tijdje uit de koeling is en een meer vloeibare staat aan begint te nemen, een erg dik stuk stokbrood, een koude gepofte aardappel en een punt van een soort koek dat smaakt naar besuikerd bladerdeeg uit de oven. Desondanks smaakt het als het beste dat ik ooit gegeten heb, maar het kan zijn dat mijn oordeel op dat moment niet meer helemaal objectief is. Ergens rond half twee 's nachts kruip ik met veel pijn en moeite weer mijn tentje in.

Helaas had ik niet echt ruimte voor een camera over mijn rugzakje, maar binnen de kortste keren zijn er vast weer foto's genoeg op internet te vinden. Ik heb er dit jaar de kwalitatief zeer goede, jaarlijkse bedrijfsbarbecue voor af moeten zeggen maar dat is het me dubbel en dwars waard geweest.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.