Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:32

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2015, 11:28 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 560
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
herwin schreef:
Vorige week flink aan het wandelen geweest op The Isle of Man. Maandag kwam ik met de boot aan bij Douglas en had ik nog mooi genoeg tijd om naar Peel te komen, aan de andere kant van het eiland, via de Heritage Trail. Dit is een wandelroute over het geplande traject van een treinverbinding: erg vlak en rechtdoor, met wel mooie uitzichten op de bergachtige omgeving tussendoor. Na een nachtje kamperen ging de tocht verder via het kustpad, dat echt een rondje maakt om het hele eiland heen. De markering daarvan is niet heel uitgebreid, zeker niet als je het vergelijkt met de markeringen die we voor de LAW's in Nederland hebben, dus de kaart was geen overbodige luxe. Na een relatief korte wandeldag, waarbij bleek dat ik nog iets verder gelopen had dan gepland ook, kwam ik aan op de volgende camping, in Ballaugh. Een overnachting hier kostte slechts 5 pond, en er was een koelkast met eten en drinken dat je gewoon mocht pakken, hoe dat uit kan snap ik niet. Wandeldag 3 volgen we echt de kust, tot aan Ramsey. Inclusief het wandelen van en naar de camping toch een dagje van zo'n 35 kilometer, maar dan wel op doorgaans erg goed begaanbaar strand. Links van je water, rechts van je steile rotswanden, het was wel erg veel van hetzelfde. Ik heb meerdere malen moeten kijken hoe de kustlijn liep ten opzichte van het noorden, zodat ik aan de hand daarvan een beetje kon gokken waar ik ergens was, meer herkenningspunten waren er gewoon niet. De volgende camping is eigenlijk gereserveerd voor een groep meisjesscouts met hun begeleiders, waardoor ik op een achterafveldje mag staan, met dusdanig hoog gras dat ik mijn brandertje er niet eens kan gebruiken. De laatste wandeldag stond eigenlijk het traject vanaf Ramsey naar Douglas in de planning, maar aangezien dat toch een kilometer of 50 lijkt te zijn, veelal onverhard en met veel hoogteverschillen besluit ik om in Laxey de trein of bus terug te nemen naar Douglas. Al erg snel raak ik het onhandig aangegeven spoor bijster en lijkt het alsof ik door de zee langs een rotswand moet. Aan de ene kant lijkt die route me onwaarschijnlijk, maar ergens ziet het er ook wel uitdagend uit. Het is weer een typisch voorbeeld van een route die steeds een stapje moeilijke wordt, waarna ik na ongeveer een uur lang het doorwaden en rotsklimmen (zonder enige vorm van zekering, met ongeschikte schoenen, met rugzak) een meter of 500 gevorderd zal zijn, dat is het moment dat ik toch echt niet verder kom en waar ik besluit om te keren. Uiteraard is het net vloed geworden, waardoor de terugweg nog lastiger is dan de heenweg. Na de juiste route gevonden te hebben loop ik 10 minuten later op een plek waar ik ver voorbij het stukje ben waar ik ben omgekeerd, en zie dat ik echt nog lang niet halverwege was. Een bordje waarschuwt me dat de route ontoegankelijk zal zijn tijdens hoog water, maar aangezien het toch niet veel erger dan net zal zijn besluit ik maar gewoon door te gaan. Een paar zonnebadende mensen kijken me wat raar aan als ik met trekkingrugzak uit kniediep water kom stappen. Verder gaat het, via een nationaal park waar ik een fanatiek wandelende moeder en dochter tegenkom. Ze passeren me als ik een foto maak, maar al snel ben ik er weer bij. Dit herhaalt zich een paar keer tot ze op een top even uit gaan rusten en ik ze permanent voorbij ga. We klimmen verder, en even later staat op de kaart dat we richting het punt gaan waar een riviertje in de zeer stroomt. Dat kan maar 1 ding betekenen: dalen. Hierna weer klimmen, waardoor ik het een steeds beter idee ga vinden om niet tot aan Douglas door te lopen. Ik moet een paar keer aan de kant gaan lopen om een auto te laten passeren. Het is geen eenrichtingsweg, dus ik vraag me af hoe dit moet als die auto's elkaar moeten passeren. Na een prachtige wandeldag kom ik precies op tijd in Laxey aan om de toeristische trein naar Douglas te pakken. Daar koop ik nog even wat eten om vervolgens weer een stukje Heritage Trail te volgen, dat is de makkelijkste route naar de camping en ik had geen idee welke bus ik anders had moeten nemen. Deze camping is het dichtst in de buurt van Castletown, waar die zaterdag de 100-mijlswedstrijd plaats zal vinden. Een beetje zoals gehoopt tref ik op die camping ook een Nederlandse camper en krijg ik direct een comfortabele stoel en een kop thee aangeboden.

Vrijdag neem ik een rustdagje, zaterdag en zondag ben ik druk bezig met de verzorging van de 12 Nederlandse deelnemers op de 100 mijl (en die ene op de 20 mijl, maar dat is dan ook weer in ruim minder dan 3 uur klaar). Het parcours is een rondje van precies 2 mijl, met wat lelijke hoogteverschillen en flinke stukken asfalt met gaten. Geen toptijdenparcours dus. Toch hebben van de 12 Nederlanders 10 het gehaald (waarvan 8 nieuwe centurions). De Belgen scoren beter, alle 8 deelnemers halen de finish. Als de laatste Nederlanders in hun laatste ronde zitten kan ik de verzorgingstafel opruimen en de "geleende" winkelwagen terugbrengen. Echter, ook de fiets moet naar de finish, en ik heb geen zin om twee keer heen en weer te gaan. De oplossing hiervoor levert mij ook veel gejuich op van de toeschouwers en inmiddels wat melige vrijwilligers die hun laatste minuten uitzitten.

Afbeelding


Voor zo'n prestatie krijg je in België zelfs een artikel in de krant. => http://www.gva.be/cnt/blkva_01829212/wi ... rathon-uit

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2015, 18:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Bernard schreef:

Voor zo'n prestatie krijg je in België zelfs een artikel in de krant. => http://www.gva.be/cnt/blkva_01829212/wi ... rathon-uit


Die Vlamingen. De uitdrukking "hij heeft katten te geselen" (Een uitdaging aangaan). Mooi man. Kom er eens om in dit kikkerlandje.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2015, 18:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Voy con Dios schreef:
Bernard schreef:

Voor zo'n prestatie krijg je in België zelfs een artikel in de krant. => http://www.gva.be/cnt/blkva_01829212/wi ... rathon-uit


Die Vlamingen. De uitdrukking "hij heeft katten te geselen" (Een uitdaging aangaan). Mooi man. Kom er eens om in dit kikkerlandje.

Als wij dat soort van uitdrukkingen bezigen dan krijg je hier de dierenbescherming meteen aan de deur.
Want katten geselen, nee daar doen wij in ons "correcte" landje niet aan.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Aug 2015, 18:56 
Online
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Jan 2007, 10:10
Berichten: 1383
Woonplaats: 544,2km boven Parijs
Leeftijd: 64
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Kilometers gelopen: 0,0
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Gewoon
Cornelia schreef:
Voy con Dios schreef:
Bernard schreef:

Voor zo'n prestatie krijg je in België zelfs een artikel in de krant. => http://www.gva.be/cnt/blkva_01829212/wi ... rathon-uit


Die Vlamingen. De uitdrukking "hij heeft katten te geselen" (Een uitdaging aangaan). Mooi man. Kom er eens om in dit kikkerlandje.

Als wij dat soort van uitdrukkingen bezigen dan krijg je hier de dierenbescherming meteen aan de deur.
Want katten geselen, nee daar doen wij in ons "correcte" landje niet aan.

Alleen tijdens kermissen word er hier nog af en toe aan katknuppelen gedaan.

http://www.westfriesgenootschap.nl/arch ... 48_340.php


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2015, 11:41 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Prachtige oplossing Herwin. :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.