Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verhalen
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2018, 17:50 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd

Geregistreerd: 30 Jan 2016, 09:32
Berichten: 199
Woonplaats: Maastricht
Leeftijd: 33
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Heel veel
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: KM Sittard
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Merell
Mood: Vrolijk
Dag 4: de dag van Cuijk

De wekker gaat, de laatste wandeldag breekt aan. Beneden aangekomen zie ik de hond in een hoekje liggen en ook voor hem is het nog te vroeg. Zelf zit ik ook aan het ontbijt met kleine oogjes. Aangekomen op de Wedren, na een goede busrit, neem ik dezelfde startpoort als gisteren. Ook vandaag mocht ik rond 04:15 starten. De route liep wederom via Heyendaal en Grootstal naar Hatert. Hier zwaaien de bewoners ons voor de laatste keer uit. Via de van Boetbergweg lopen we naar de Staddijk. Natuurlijk kan ik het niet laten om nog één keer naar het verkeer op de A73 te zwaaien. Dit keer liep het peloton rechtdoor via de Overasseltse vennen. Tegenover de eerste EHBO-post staan kinderen altijd koffie te verkopen. Dit is voor mij een vast punt geworden en de kinderen bleken me nog te kennen van afgelopen jaar.

Een klein stukje verder sloegen de militairen rechtsaf, de 50'ers moesten rechtdoor naar Overasselt. Op het eerste stukje van Overasselt stond nog wat volk, maar na de volgende splitsing werd het rustiger. Dan op weg naar Nederasselt, door de velden, hier kwamen de militairen weer erbij. Via de brug werd Grave bereikt. Dit vind ik zelf altijd een opwarmer. Veel publiek aan de kant die de wandelaars aanmoedigen. Richting Gassel werd het iets rustiger langs de kant. In Gassel zelf werd het tijd voor soep.

Op de Graafsedijk was de zon al langzaam te voelen. In Beers komen de de 40'ers tegen samen lopen we door het "centrum" van Beers. Dit is maar van korte duur, want de 50 kilometer slaat alweer snel rechtsaf om de lus naar Vianen te maken. Hier ligt ook de bekende appelflappenbakker van de vierdaagse en ik kan het niet laten om hier een lekkere appelflap te eten. Terug op de Graafsedijk is het al flink opgewarmd. Na Vianen lopen we via een fietstunnel onder de A73 door Cuijk binnen. Voor Cuijk heb ik maar één woord: geweldig! Het hele centrum staat tot aan de pontonbrug, veel muziek en publiek. Je zweeft echt de brug over! Dan verder naar Mook, maar op dat stuk krijg ik meestal het besef dat het alweer bijna is afgelopen... In Mook stond "onze" gouverneur (zoals wij de commissaris van de Koning in Limburg altijd noemen) en tevens stadsgenoot uit Maastricht. Hij vond het heel leuk dat ik een hand kwam geven en natuurlijk werd er een foto gemaakt. De laatste bocht en toen begon de Rijksweg richting Nijmegen. In Malden de laatste pauze van deze vierdaagse, nog 8,4 km naar de finish. Vandaag heb ik de Oase kunnen vinden en na kennismaking kon ik hier een lekker kopje kofiie drinken.

In Malden staat het inmiddels vol met publiek. Ik doe rustig aan en geniet van alle zingende en klappende mensen aan de kant. Dit gaat dan door tot aan de Intratuin van Malden. Bij de kruising met de Scheidingsweg begint de Via Gladiola. Hier staat het gastgezin op me te wachten met een mooie bos gladiolen. Ze vroegen wat ik ermee wilde doen. Het kon me helemaal niets meer schelen en dus nam ik de hele bos mee naar de finish. dan is het alleen maar genieten, genieten en genieten. Je kent de mensen langs de kant niet, maar het lijkt alsof ze voor jouw zijn komen kijken. Hoe dichter ik naar het Keizer Karelplein wandel, doe groter de rijen langs de kant worden. Bij de hoofdtribune kon ik Henny Sackers nog even de hand schudden. Rechtsaf, langs de tribunes op de Oranjesingel en dan de laatste bocht naar de Prins Bernhardstraat. Daar is het spandoek met de tekst "finish", beloning 3 is binnen. Na het afmelden nog even genieten op de Wedren en dan naar het station om terug te gaan naar berg en Dal. Daar aangekomen kon ik nog even kijken naar de intocht op tv en daarna lekker het bad in.

Na het eten is het "traditie" geworden dat ik samen met het gastgezin nog even naar Nijmegen ga voor de Vierdaagsefeesten. Heel raar, ik heb 201,8 km gewandeld maar toch heb ik nog voldoende energie over voor een rondje langs diverse pleinen. Terug op het logeeradres is het inmiddels 23:20 en na 21 uur in touw te zijn geweest val ik snel in slaap. De volgende ochtend weer op tijd opstaan voor de terugreis.

_________________
--I'm walking on sunshine...--


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verhalen
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2018, 18:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Marc, dank je wel voor jouw verslagen, ik heb ervan genoten!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verhalen
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2018, 13:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
4e wandeldag, vrijdag 20 juli
Mijn wekker loopt niet af, terwijl deze wel op de juiste tijd staat ingesteld. Gelukkig word ik wakker van de wekker van Eelko, die wel netjes en op tijd aan het rinkelen is.
Nog 1x het ochtendritueel van opstaan, aankleden, ontbijten, rugtas controleren en aanvullen met brood en (reserve) pakjes drinken, het lopen naar de start en het scannen van mijn polsbandje.
Om 4.04 uur ben ik al gescand en kan ik aan de laatste wandeling van deze week beginnen. Ook vandaag verloopt mijn start soepel en ben ik al snel in een lekker ritme.
De temperatuur is prima, rond de 20 graden in de 1e uren.
Al snel zie ik Corné (hij was tempo aan het maken en had mij niet direct in de gaten). Ik loop met hem verder tot aan mijn rust (na 2 uur wandelen, voor mij is dat ver zat!)
Bij de rust tikt Gert Jan me op mijn schouder. Later zie ik hem weer bij zijn rust. Zo gaat ieder zijn gang en zien we elkaar toch regelmatig.
De 1e muziek die ik hoor is het nummer "Roxanne" van de band “Police”, die in de jaren 80 erg populair is geweest.
1 van mijn schoondochters is naar dit nummer vernoemd. Ik maak een geluidsfragment en stuur dit naar haar door. Ik moet denken aan een andere schoondochter die naar het nummer “Kayleigh” van “Marillion” is vernoemd.

Het gedeelte van Overasselt naar Grave wordt onderbroken door een rust met soep, kort na het oversteken van de brug over de Maas en nog voordat het centrum van Grave wordt aangedaan.
Het is al weer aardig warm aan het worden.
In Grave is het ook weer gezellig maar voordat ik het weet ben ik daar alweer uit.
Na Grave gaat de route langs de Maas en hier is het, voor mijn gevoel , wel erg warm aan het worden. De zon brandt hier in mijn gezicht en schaduw is hier nergens!
Het wordt alleen nog maar warmer en warmer. Hoewel de 4-daagse mij makkelijk afgaat dit jaar, heb ik hier wat meer moeite mee en volgen nu de 10 minst comfortabele kilometers tot nu toe. Er staat geen zuchtje wind. Ik blijf in de cadans lopen van de lopers om me heen en hoop op zo min mogelijk verstoringen.
Gassel en Beers liggen, voor het gevoel, verder weg dan vorige jaren!!!
Het lichaam protesteert met pijnscheuten, voelbaar in voeten en benen. Ik wil rust, mijn voeten verzorgen en even weg van alle drukte.
Ik rust, kort nadat ik Beers ben uitgelopen, op een grasveldje en laat het voetvolk dan aan me voorbij gaan.
Corné komt even later ook aangelopen en heeft fysieke klachten en een kleine dip gehad. Vanaf hier lopen we weer samen verder.
Het samenlopen bevalt ons beiden. We hebben niets daarover afgesproken, het gebeurt spontaan.

We lopen nu in 1 ruk door naar Cuijk, op weg naar Truus die daar in een hotel verblijft en de wandelaars verwelkomt. We kijken hier beiden erg naar uit. Nadat we het spoor zijn overgestoken, geven we haar een seintje dat we er bijna zijn.
Zodoende is zij in de gelegenheid om ons van de route te "plukken".
We zien Truus op de afgesproken plek staan en we worden uitgenodigd om naar een loungeruimte te gaan, achter in het hotel, waar we kunnen plaatsnemen op een heerlijke bank.
We kunnen iets te drinken krijgen en/of iets te eten. Ik heb wel zin in een lekkere verse kop koffie en dat gaat Truus halen!
Ondanks dat we ons in 1 van de grootste en drukste doorkomst plaatsen van de gehele 4-daagse bevinden, is het hier een OASE van rust!
Zo heerlijk rustig en het is toch niet van de route af.
Ik vind het heel bijzonder dat Truus dit doet! Met alles wat ze in het afgelopen jaar heeft meegemaakt.
Ik vind dit 1 van de meest bijzondere momenten van deze 4-daagse, misschien zelfs wel het hoogtepunt! (in ieder geval het absolute rustpunt!!)

Corné en ik nemen ruim de tijd, zien Cobie aankomen en wij vertrekken dan weer. De rust en de stilte hebben ons goed gedaan en het was een bijzondere 4-daagse ervaring!!
Het rusten heeft ook een positieve uitwerking op het volgende gedeelte namelijk tot aan de OASE van Carla en Eric!
Hier smaken de gehaktballetjes prima en hier ontmoeten we vele Walkers.
Corné doet de nodige moeite om zijn tante te zien, die ook meeloopt en dat lukt als we weer op pad zijn na onze rust bij de OASE.
De grote finale is begonnen en we genieten er beiden van. Corné en ik hebben deze Vierdaagse veel samen gelopen en dan is het ook fijn om deze Vierdaagse samen af te sluiten over de Via Gladiola.
Corné ziet zijn familie onder de toeschouwers dus is het even een kort praatje en dan weer verder. We finishen om 15.30 uur.
We blijven deze keer nog even op de Wedren voordat we beiden naar huis gaan.
Ik bezoek, zoals gebruikelijk deze Vierdaagse, nog de plaatselijke horeca en ga daarna naar huis om me op te frissen en me om te kleden. In de avond ga ik, samen met de huisgenoten van deze week, nog genieten van een heerlijke en overvloedige maaltijd bij de " Chinees om de hoek". Dit is een traditie en een mooie afsluiting van een hele fijne week.

De 4-daagse is voor mij prima verlopen zoals ook de laatste jaren steeds het geval is geweest.
Marianne had me van te voren gezegd dat, wanneer ik de 4-daagse loop, alles zo voorspelbaar is en dat er (nog) weinig echte verrassingen zijn en dat vind ik eerlijk gezegd ook!
Ik zou wel meer uitdaging willen maar zou niet weten hoe ik dit in Nijmegen kan realiseren; de komende periode maar eens over nadenken wat ik dan anders zou willen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verhalen
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2018, 14:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Genoten van al je verslagen Martin. En dat rustpuntje in Cuijk was inderdaad heel fijn! :)

Wat die uitdaging betreft: misschien een keer een dodentocht? Of toch vaker Kennedymarsen lopen :rofl:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verhalen
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2018, 18:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Sammie6306 schreef:
Genoten van al je verslagen Martin. En dat rustpuntje in Cuijk was inderdaad heel fijn! :)

Wat die uitdaging betreft: misschien een keer een dodentocht? Of toch vaker Kennedymarsen lopen :rofl:


Het uitdagende zit 'm voor mij denk ik niet zozeer in de afstand (al vond ik 4x 55 km in 2016 wel een hele mooie uitdaging).
Ik ben misschien een beetje uitgekeken op Nijmegen? Het is voor mij, na 17 x, te "gewoon" geworden.
Ik ben natuurlijk wel heel blij dat het me allemaal redelijk gemakkelijk afgaat. Ik realiseer me dat dit niet voor iedereen is weg gelegd en dat het ook zomaar ineens afgelopen kan zijn.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verhalen
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2018, 18:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Sammie6306 schreef:
Genoten van al je verslagen Martin. En dat rustpuntje in Cuijk was inderdaad heel fijn! :)

Wat die uitdaging betreft: misschien een keer een dodentocht? Of toch vaker Kennedymarsen lopen :rofl:


Het uitdagende zit 'm voor mij denk ik niet zozeer in de afstand (al vond ik 4x 55 km in 2016 wel een hele mooie uitdaging).
Ik ben misschien een beetje uitgekeken op Nijmegen? Het is voor mij, na 17 x, te "gewoon" geworden.
Ik ben natuurlijk wel heel blij dat het me allemaal redelijk gemakkelijk afgaat. Ik realiseer me dat dit niet voor iedereen is weg gelegd en dat het ook zomaar ineens afgelopen kan zijn.

Misschien lopen op de oude wijze van de processie van Echternach? Drie stappen vooruit en twee achteruit? :rofl: Maar zonder flauwekul, het is waarschijnlijk een routine geworden en het kan inderdaad zo maar voorbij zijn. Geniet er dus van zolang je het kan!

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verhalen
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2018, 21:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Martin :y:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.