Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Apr 2024, 09:34

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verhalen
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2018, 17:25 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd

Geregistreerd: 30 Jan 2016, 09:32
Berichten: 195
Woonplaats: Maastricht
Leeftijd: 33
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Heel veel
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: KM Sittard
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Merell
Mood: Vrolijk
Dag 3: de dag van Groesbeek

Dit keer werd ik wakker gemaakt door iemand van het gastgezin. Niet dat ik me had verslapen, maar de wekker liep voor. Beneden aangekomen was het patroon weer hetzelfde: eten voor onderweg klaarmaken en ontbijten. Gelukkig gaat dit al op de automatische piloot, de oogjes worden immers al wat kleiner. De bus was weer netjes op tijd en rond 03:55 stond ik op de Wedren klaar voor vertrek. Rond kwart over vier mocht ik zelf starten en na wat kronkelen door de Nijmeegse straten kwamen we aan in Hatert. Hier gingen we vandaag niet de wijk door, maar sloegen linksaf richting Malden. In Malden was het nog vrij rustig. Bij de sluis van Heumen werd het tijd voor een eerste rust, tijd voor koffie!

Een kwartiertje later werd de Oosterkanaaldijk vervolgd richting Mook. Op deze smalle weg werden de wandelaars naar de zijkant geduwd, omdat twee groepen hier per se wilde inhalen. In Mook was toch al wat bedrijvigheid op dit vroege uur. Via enkele straten die we op de laaste dag ook nog zien gingen we op weg naar Middelaar. Onderweg begon langzaam de zon op te komen. Dit gaf een mooi effect door de weerspiegeling in het water. De volgende doorkomst was Plasmolen, hier was het publiek ook al volop aanwezig. In Middelaar kwam de splitsing in zicht. De 50'ers moesten hier rechtsaf en via een stukje mooie natuur (met zandpad) kwamen we in Gennep. Dit is toch een mooi stukje in de route: we worden voorzien van wat lekkers en ook is er voldoende aanmoediging. In Ottersum werd de tweede pauze gehouden met een tomatensoep. Even krachten opbouwen voor het saaie stuk terug naar Milsbeek.

Zoals gezegd loopt de 50 kilometer na Ottersum via wat wegen tussen de weilanden terug naar Milsbeek. De schaduw op deze weg viel tegen en het werd warm. Bij de militaire rustpost kwamen we de 40'ers weer tegen en samen liepen we richting de Sint Jansberg. Het bedwingen van deze heuvel viel mee (tsja, ik ben de heuvels gewend ;)) en bovenop hadden we een mooi uitzicht over Breedeweg en Duitsland. Breedeweg was een feest, maar natuurlijk was Groesbeek top! Veel muziek en klappende mensen, wat wilt een wandelaar nog meer. Na Groesbeek begon de bekende Zevenheuvelenweg. Voor mijn gevoel lijkt het alsof ik bezig ben met een etappe van de Tour de France. Ergens tussen de heuvels lag het punt van de KWBN. Voordat ik daar naar binnen kon lopen, kreeg ik wat dingen van de FNV en een appel in de handen gegeven. Tijd voor een half uurtje pauze, met een lekker soepje.

Na de pauze was de Zevenheuvelenweg nog maar een kleine hobbel. Daar kwam Berg en Dal in zicht. Ook Berg en Dal was uitgelopen voor het wandelfeest. Onderweg kon ik bij het gastgezin even iets drinken en het toilet bezoeken (toch wel handig, langs het parcours slapen). Via de Kwakkenbergweg liepen we Nijmegen binnen. Hier in Nijmegen-oost maakt iedereen er een feestje van: eerst een "wit" feestje op de Dommer van Poldersveldtweg, daarna weer op de Groesbeeksedwarsweg. De finish was alweer bereikt en nadat ik wat had gedronken op de Wedren naar de bus. Deze bracht me tot op de Sophiaweg, omdat Berg en Dal hermetisch is afgesloten. Na een klimmetje en een stukje "spooklopen" tegen de route in (waar ik zelfs in tegenovergestelde richting nog wat te eten kreeg) kwam ik weer aan bij het gastgezin. Hier heb ik de rugzak achtergelaten, iets te drinken gepakt en vervolgens ben ik nog even blijven kijken naar de wandelaars. Nadat de bezemwagens waren langsgekomen het bad in. Enkele uren later leek het alsof er nooit iets was gebeurt in Berg en Dal...

_________________
--I'm walking on sunshine...--


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verhalen
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2018, 19:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6730
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
3e wandeldag, donderdag 19 juli
Vannacht heb ik dan eindelijk wat uurtjes geslapen, dat was heerlijk!
Opnieuw lopen de beide wekkers kort na elkaar af en is het tijd om op te staan, te ontbijten, de laatste dingen in te pakken en dan naar de Wedren te gaan.
Vandaag heb ik de langste wachttijd tot nu toe en wel 7 minuten! Het is al met al toch een hele snelle tijd.
In tegenstelling tot beide vorige wandeldagen heb ik direct al een lekker tempo en voel ik me prima! Mijn coördinatie, die op beide voorafgaande dagen in de vroege ochtenduren niet optimaal is geweest, is nu uitstekend! Corné loopt me al snel achterop en samen stiefelen we verder.
Het is lekker weer en we houden een lekker tempo vast tot aan (mijn) 1e rust. Corné loopt door en na mijn rust loop ik een eindje op met Gert Jan, die verderop van zijn 1e rust zal genieten.

In Milsbeek heb ik een volgende rust. Dan gaat de 50 kilometer-lus beginnen, eerst dwars door een natuurgebied waar "normaal" grote grazers actief zijn maar nu niet. Het gebied en de wandelaars worden geobserveerd door een medewerker van Staatsbosbeheer, die het gebied in beheer heeft.
Een medewandelaar uit de groepsapp., die in een dip is beland, wordt moed ingesproken en dat lijkt zijn vruchten af te werpen. Helaas mis ik een app. van Corné die er ook een beetje doorheen lijkt te zitten.
In Gennep is het ook dit jaar weer 1 groot feest. Het mooie weer heeft veel inwoners op de been gekregen en er wordt veel lekkers uitgedeeld.
Ottersum volgt en dan gaat de route door de polders en langs de weilanden. Het is inmiddels erg warm geworden en ik bereid me voor op de lange rechte wegen die komen gaan.
Vrij snel na het verlaten van Ottersum zie ik de rustpost van Post.nl en die wordt o.a. bemand door onze eigen Postmuts: Anita!
Ik loop op haar af, mag plaats nemen op 1 van de bankjes en krijg zelfs koffie aangeboden. Het is hier vrij rustig, dat komt omdat dit een relatief rustige afstand is voor de postmedewerkers.
Ook aan de muziek wordt gedacht en het nummer "Dura" van Daddy Yankee! geeft mij voldoende energie om het volgende traject af te gaan leggen.
Anita, bedankt!

Terwijl de muziek nog in mij nadreunt, vliegen de kilometers voorbij, tegelijkertijd lijkt het iedere minuut warmer te worden. Nergens is schaduw, er is alleen zon en de temperatuur loopt al weer op tot boven de 25 graden.
Vandaag is mijn beste(!!) dag van de week en dit (k)lusje zal ook wel weer worden geklaard!!
Corné geeft in de groepsapp aan dat hij aan het rusten is op de laatste post (later zal blijken 1-na-laatste post) voordat de 40-ers en de 50-ers zich zullen samenvoegen.
Hier tref ik hem ook aan en ga even bij hem zitten (een extra rust is ook wel lekker met dit weer!).
Samen lopen we verder en dat houdt in dat we de 1e heuvel bedwingen gevolgd door de gezellige doorkomsten in Breedeweg en Groesbeek.
Ik zei vroeger altijd: "zodra ik de molen van Groesbeek in het vizier krijg dan ruik ik de finish van dag 4 al". Vandaag ruik ik alleen maar zweet!!!
Het is druk in Groesbeek en de zon maakt overuren, het duurt iets langer dan gewoonlijk voordat we Groesbeek weer uit zijn en we kunnen beginnen aan de Zevenheuvelenweg.
We kiezen op de Zevenheuvelenweg voor het fietspad omdat het daar rustiger is dan op de weg ernaast. Daar lopen alle wandelaars op een kluitje!
Dit betekent wel meer en steilere klimmen. We zetten hier een flinke pas erin en zo zijn we snel bij onze volgende rustpost, de OASE.
De broodjes knakworst worden verorberd en de dorst wordt gelest, er is voor elk wat wils!

Na deze hele gezellige onderbreking is het nog iets verder klimmen tot Berg en Dal voordat het een "aflopende zaak" wordt na Berg en Dal.
Gedurende de laatste 5 kilometers vindt nog het "begeleid lopen" plaats tot aan een rotonde. Corné en ik staan vooraan. De begeleiders maken hier echt een feestje van waardoor dit niet als een hinderlijke onderbreking wordt ervaren.
Het betekent ook dat we daarna een lege straat in het vizier krijgen waardoor ons tempo even lekker kan worden opgeschroefd. Tegen de tijd dat we bij de witte straat aankomen, sluiten we weer aan bij de vorige groep en kunnen we genieten van de gezelligheid in de witte straat, deze keer met muzikale begeleiding van het nummer " I'm so happy".
Ook in de erop volgende "rode" straat is het feestelijk versierd en is het daarna nog maar een paar 100 meter tot aan de finish, waar we zo rond 14.45 uur aankomen.
Deze 3e wandeldag zit erop en is de beste tot nu toe, van begin tot het eind heb ik heerlijk gelopen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.