Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 12:56

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verhalen
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2018, 19:58 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd

Geregistreerd: 30 Jan 2016, 09:32
Berichten: 199
Woonplaats: Maastricht
Leeftijd: 33
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Heel veel
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: KM Sittard
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Merell
Mood: Vrolijk
Dag 2: de dag van Wijchen

Deze nacht heb ik redelijk geslapen. Vier minuten voor de wekker word ik wakker en begin met de standaard ochtendrituelen. Bij half vier werd het weer tijd om richting bushalte te wandelen. De bus was wederom keurig op tijd. Dit keer werden we op het Keizer Karelplein uit de bus gelaten. Na een kleine wandeling kwam ik op de Wedren aan en hier ben ik ook meteen bij een startpositie gaan staan (aan de kant van de centrale administratie). Rond kwart over vier mocht ik zelf vertrekken en na de haag van studenten wed het rustiger. In de Nijmeegse wijken zaten wel al toeschouwers te kijken. Via de Staddijk de A73 over en hier vind ik het altijd leuk om naar het verkeer te zwaaien. Meteen daarna sloegen we rechtsaf, het zandpad richting Alverna. Net voor de bebouwde kom van Alverna werd het tijd voor koffie en iets te eten.

In Alverna was weer een stellage over de weg gebouwd, waarop een band muziek speelde. Altijd geweldig om zo ontvangen te worden. Nadat de grote weg gepasseerd was kwamen we alweer in Wijchen. Voor de 50 kilometer lopers is dit echter van korte duur. Via de Campus en de Zuiderdreef verlieten we Wijchen weer even om de lus naar Balgoij en Niftrik te maken. Op de dijk was het nog goed wandelen: de zon scheen wel, maar brandde nog niet. Voor het spoor moesten we rechtsaf een kiezelpad op met losliggende stenen. Gelukkig was dit maar een klein stukje, tot de bebouwde kom van Niftrik. Hier werd het op het plein tijd voor een kopje groentensoep om het zoutgehalte op peil te houden.

Een kwartiertje later werd het weer tijd om verder te gaan. Via een fietspad langs het spoor kwamen we in Wijchen aan en hier kwam ook de 40 kilometer erbij. Via Aalsburg, waar veel mensen langs de kant stonden, gingen we naar het centrum. Dat is altijd een feest! Eigenlijk zit er publiek langs de kant tot aan het einde van Wijchen. Met een appeltje en af en toe afkoeling onder een tuinslang verlieten we Wijchen. Tussen Wijchen en Beuningen stond vandaag de KWBN en werd het tijd voor pasta en wat drinken.

Ruim een half uur later was mijn accu weer opgeladen en kon ik verder richting Beuningen. Gelukkig werden we ook tussen Wijchen en Beuningen aangemoedigd door publiek langs de kant. Van begin tot einde was Beuningen een feest. Veel volk langs de kant en we werden voorzien van genoeg eten en drinken (spekken, koeken, komkommer, watermeloen...). Je krijgt power door het publiek, daarom was de tocht via Weurt naar de sluizen niet zo zwaar. Ook de zon was achter de wolken schuil gegaan, waardoor het niet meer zo brandde. Dan de volgende doortocht en dat vind ik zelf de mooiste: het Waterkwartier. Iedereen doet hier z'n best voor de lopers. We werden voorzien van ranja en een ijsje. Jammer genoeg gaat dit snel voorbij. De Waalkade vond ik zelf vrij rustig, maar dan de Hertogstraat. Het was nog niet zo druk en doorlopen was geen probleem. Natuurlijk stonden veel in het roze geklede mensen langs de kant. Na het Faberplein de laatste bocht en rond 13:30 kon ik me afmelden. Nadat ik iets had gedronken moest ik nog even de stad in voor zonnebrandcréme. Tijdens het winkelen bedacht ik me: het was nog vroeg. Daarom liep ik even terug naar het Hertogplein om achter het hek naar de wandelaars te kijken. Even later werd het tocht weer tijd om terug te gaan naar mijn gastgezin. Na een kleine busrit was ik terug bij mijn gastgezin. Ook vandaag even het bad in en daarna eten. Om tien voor half negen naar boven gegaan om langzaam te gaan slapen. Het in slaap vallen was geen probleem...

_________________
--I'm walking on sunshine...--


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verhalen
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2018, 07:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
2e wandeldag, woensdag 18 juli
Na een korte nacht met weinig slapen loopt wederom de wekker om 2.45 uur af. Eelko is mijn kamergenoot en zijn wekker loopt ook af om 2.45 uur, een paar seconden eerder dan die van mij.
We ontbijten samen. Eelko vertrekt iets eerder richting de Wedren dan ik. Iets voor 4.00 uur sta ik in de rij voor de startscan en, geloof het of niet, ik ben om 4.04 uur al gescand. Wat een snelle start weer vandaag!!!
Ik voel direct al dat het een stuk frisser is dan gisteren en vind het zelfs aan de koele kant met alleen een shirt aan. In de groepsapp. wordt gemeld dat het met Gert Jan niet echt lekker gaat vandaag, dus iedere ondersteuning, met name in de 50-km lus, is welkom. Ik zal naar hem uitkijken.

Ook vandaag ben ik er de 1e 1,5 uur nog niet helemaal bij, al heeft het warmtegevoel van gisterochtend plaats gemaakt voor een koude gevoel, ik heb vandaag zelfs last van koude handen!!
Na de A73 te zijn overgestoken neem ik een rust met lekkere koffie en trek ik ( alsnog) een extra shirt aan. Die had ik meegenomen als reserve om eventueel onderweg het shirt te kunnen wisselen vanwege de warmte en het transpireren.
Ik loop daarna door tot Balgoy en geniet daar van een heerlijke kom tomatensoep.
Het 2e shirt gaat al snel weer uit, het is niet koud meer, integendeel: op de dijk naar Niftrik, met volop zon, wordt het nu snel warm. Op het ritme en de muziek van Normaal's "Oerend hard" scheur ik over de dijk, samen met de "geluidsinstallatiemeedragende" mannen. Ze draaien hun eigen muziek en ik hoor 1 van de 2 tegen de ander zeggen: je moet aanvoelen welke muziek door de medewandelaars wordt gewaardeerd en welke niet. Officieel is het niet toegestaan om eigen muziek op deze manier af te spelen maar ik heb daar geen last van. Het hoort er gewoon bij en ik vind het altijd leuke onderbrekingen. Meestal gaan ze in een hoger tempo aan mij voorbij en soms (zoals nu) pas ik mijn tempo aan om er langer van te kunnen genieten.

Als ik op het verste punt van vandaag ben, is er een controle en kan ik aan het, door sommige wandelaars zo gevreesde, "kiezelpad" beginnen. Voor ik het weet ben ik hier al weer vanaf.
Ondertussen wordt in de groepsapp. hierover gegrapt en dan blijkt dat Jacqueline en Corné hier ergens in de buurt moeten zijn. Ik vermoed iets achter mij.
Vlak voordat ik Niftrik bereik, maak ik nog even gebruik van het toilet en hier moet Corné mij zijn gepasseerd en iets voorbij Niftrik zie ik Corné op een bankje zitten. Ik ben nog niet toe aan alweer een rust maar besluit om toch ook maar weer even te rusten.
Na deze rust lopen Corné en ik samen verder. We zijn inmiddels over de helft van vandaag en het loopt nog steeds lekker. Het voelt warm aan, maar ik heb er nu geen last van.

In Wijchen is het, als vanouds, gezellig druk en er zijn (gelukkig) geen opstoppingen zoals bij vorige edities. Vrij snel nadat we het centrum van Wijchen hebben verlaten, is daar de OASE alweer. Hier worden we hartelijk ontvangen en genieten we van een heerlijke (spek)pannenkoek en iets te drinken. Ook zien we Joyce, die vandaag de helpende hand uitsteekt in de OASE! Louise en Elly zijn hier ook en ik hoor dat Gert Jan onderweg is naar Wijchen en dus de 50-km lus bijna heeft doorstaan. Dat is mooi!!
Na deze rust, waar we ook weer veel bekenden hebben gezien en gesproken, wordt het tijd voor het volgende traject. Corné en ik hebben dan nog zo'n 15 km te gaan. De warmte gaat over in hitte en de wind is nu gaan liggen.
Zweten dus.....
Het voelt "bloedheet" aan. Dat betekent extra drinken, in een rustig tempo verder wandelen en tijdig een extra rust inlassen! Ik drink wel extra maar ook weer niet teveel, daar ga ik last van krijgen. Na de desastreus verlopen Vierdaagse van 2006 heb ik mijn lesje wel geleerd. (Ik had op die bewuste dinsdag ruwweg tussen de 10 en 12 liter gedronken en dat is mij heel slecht bevallen).

Dan is het nog 8,5 km te gaan volgens de matrixborden.
Mijn voeten zijn vermoeid maar dat mag ook wel na bijna 100 km!
Het Waterkwartier vind ik 1 van de gezelligste wijken om doorheen te lopen en de aanloop naar het centrum, over de Waalkade, vind ik ook prima!
Het roze feest is hartstikke gezellig en er kan nog redelijk worden doorgelopen, al is er een iets groter oponthoud aan het begin van het Faberplein.
Onze finish is om 14.30 uur. Vanwege de drukte op de Wedren blijven we hier niet rondhangen en gaan we ieder onze eigen gang: Corné met de bus naar de parkeerplaats van zijn auto en ik naar de 1e de beste horeca gelegenheid die ik onderweg tegenkom. Ik haal bij een supermarkt nog een maaltijd voor vanavond en ga dan naar “huis”.
De 2e wandeldag zit er op en ook deze dag is voor mij prima verlopen, wederom met heerlijke temperaturen van ruim 25 graden.
Ik heb onderweg mijn voeten niet verzorgd, vandaar mijn vermoeide voeten. Morgen zal ik ze onderweg een verwenbeurt geven.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.