Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 19 Apr 2024, 11:18

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2018, 08:51 
Offline
W4W Freak
W4W Freak

Geregistreerd: 13 Jul 2016, 09:11
Berichten: 95
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Toen ik mij 2 jaar geleden voor de dit forum inschreef stond ik aan de vooravond van mijn 1e en de toen 100ste vierdaagse. Helaas, door div. medische oorzaken, heb ik die 4daagse nooit gelopen. Maar de drive bleef. Waarom? Geen idee. Misschien mijn oom die hem 41 keer had gelopen en dolenthousiast was of de altijd terugkomende beelden op TV. Hoe dan ook, ik zou en moest. Met veel pijn, heel veel pijn en moeite heb ik doorgezet. Soms (best vaak eigenlijk) stond ik huilend aan de kant van de weg omdat ik niet meer verder kon. Maar ik zou en moest.

Ik dacht dat dit forum mij op div. momenten en punten zou kunnen helpen. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook best wat leuke tips en ideeën heb kunnen oppikken die er mede toe hebben geleid dat ik in 2017 wel succesvol was in mijn eerste vierdaagse.

Wat echter veel vaker bleek was dat forum t.o.v. nieuwkomers niet zo vriendelijk was of in ieder geval dat zij niet met open armen werden ontvangen. Velen haakten al snel weer af. Ik bleef hangen ondanks dat ik nooit echt in contact met iemand kwam. Alles bleef een beetje hangen en zich concentreren rond in een groepje van een man of 30 en ik probeerde mij soms in zo’n topic te mengen. Vaak zonder succes. Alleen als ik wat meer controversiëlere zaken naar voren bracht had ik wel de aandacht.

Ondanks mijn volstrekt goede intenties bleek die aandacht die ik ontving echter vaak louter negatief, denigrerend en afkeurend of in ieder geval onbegrepen.

Als directeur van een 80 jarig oud familiebedrijf ben ik de afgelopen 25 jaar wel wat gewend. Maar ik tracht altijd eerlijk, direct door zee en open te zijn. En tja, soms moet je een even iets ondiplomatieke opmerking plaatsen om de aandacht te krijgen. Mensen die mij kennen betitelen mij als oprecht en eerlijk met een grote hekel aan onrecht en ongelijkheid. Op die manier ga ik door het leven en zo presenteer ik mij ook hier. Dat heeft mij in het leven zeker geen windeieren gelegd.

Tja, en dat niet iedereen het met me eens is, of mijn manier van communiceren niet op prijs stelt is ook niets nieuws voor mij. Ik ben hier niet anders dan in “real life”. Dus ik ken de “drill” zo langzamerhand wel. Maar ik houd mezelf dan maar voor wat ik de afgelopen decennia allemaal heb bereikt en denk dan, goh zo slecht of belabberd kan het dan toch niet zijn.

Maar, dat er hier mensen zijn die besluiten om helemaal van het forum te verdwijnen op basis van 1 opmerking van 1 persoon? Of anderen die besluiten zich terugtrekken uit een discussie omdat ze de negativiteit en denigrerende opmerkingen meer dan zat zijn? Een moderator die zeer subjectief mensen aanspreekt op hun taalgebruik............dat heeft mij aan het denken gezet en doen besluiten dat Walkers4walkers over een ander soort mensen gaat. Over mensen die niet hetzelfde in het leven staan als ik en die dingen niet zo goed kunnen onderscheiden althans anders dan ik. Ik oordeel niet, in concludeer slechts dat ik anders in het leven sta.

De hechte kennissen en vriendengroep die hier een forum wordt genoemd blijkt kennelijk niet zo goed te passen bij wie ik ben en wil zijn. Namelijk niet iemand die alleen maar roept maar ook de mouwen opstroopt en aan het einde vd rit nooit kan worden verweten niet eerlijk of oprecht te zijn geweest.

Kennelijk past die houding niet hier en om die reden zal ik mij dan ook terugtrekken van dit forum. De reacties die hieronder volgen laten zich (niet) raden en kan ik eigelijk zelf wel al invullen. Dus bespaar de moeite. Ik zal er in ieder geval niet op reageren of ze überhaupt lezen met de wetenschap dat vooral de juichende ovaties in de meerderheid zullen zijn. Er zijn teveel mooie dingen om mij op te richten dan elke keer weer de negativiteit te bestrijden.

Ik wens iedereen veel mooie wandelkilometers toe en veel mooie 4 daagses voor wie het is gegund, maar vooral een eerlijk en oprecht leven.


Laatst gewijzigd door Spirit op 22 Aug 2018, 08:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2018, 08:56 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Spirit schreef:
Toen ik mij 2 jaar geleden voor de dit forum inschreef stond ik aan de vooravond van mijn 1e en de toen 100ste vierdaagse. Helaas, door div. medische oorzaken, heb ik die 4daagse nooit gelopen. Maar de drive bleef. Waarom? Geen idee. Misschien mijn oom die hem 41 keer had gelopen en dolenthousiast was of de altijd terugkomende beelden op TV. Hoe dan ook, ik zou en moest. Met veel pijn, heel veel pijn en moeite heb ik doorgezet. Soms (best vaak eigenlijk) stond ik huilend aan de kant van de weg omdat ik niet meer verder kon. Maar ik zou en moest.

Ik dacht dat dit forum mij op div. momenten en punten zou kunnen helpen. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook best wat leuke tips en ideeën heb kunnen oppikken die er mede toe hebben geleid dat ik in 2017 wel succesvol was in mijn eerste vierdaagse.

Wat echter veel vaker bleek was dat forum t.o.v. nieuwkomers niet zo vriendelijk was of in ieder geval dat zij niet met open armen werden ontvangen. Velen haakten al snel weer af. Ik bleef hangen ondanks dat ik nooit echt in contact met iemand kwam. Alles bleef een beetje hangen en zich concentreren rond in een groepje van een man of 30 en ik probeerde mij soms in zo’n topic te mengen. Vaak zonder succes. Alleen als ik wat meer controversiëlere zaken naar voren bracht had ik wel de aandacht.

Ondanks mijn volstrekt goede intenties bleek die aandacht die ik ontving echter vaak louter negatief, denigrerend en afkeurend of in ieder geval onbegrepen.

Als directeur van een 80 jarig oud familiebedrijf ben ik de afgelopen 25 jaar wel wat gewend. Maar ik tracht altijd eerlijk, direct door zee en open te zijn. En tja, soms moet je een even iets ondiplomatieke opmerking plaatsen om de aandacht te krijgen. Mensen die mij kennen betitelen mij als oprecht en eerlijk met een grote hekel aan onrecht en ongelijkheid. Op die manier ga ik door het leven en zo presenteer ik mij ook hier. Dat heeft mij in het leven zeker geen windeieren gelegd.

Tja, en dat niet iedereen het met me eens is, of mijn manier van communiceren niet op prijs stelt is ook niets nieuws voor mij. Ik ben hier niet anders dan in “real life”. Dus ik ken de “drill” zo langzamerhand wel. Maar ik houd mezelf dan maar voor wat ik de afgelopen decennia allemaal heb bereikt en denk dan, goh zo slecht of belabberd kan het dan toch niet zijn.

Maar, dat er hier mensen zijn die besluiten om helemaal van het forum te verdwijnen op basis van 1 opmerking van 1 persoon? Of anderen die besluiten zich terugtrekken uit een discussie omdat ze de negativiteit en denigrerende opmerkingen meer dan zat zijn? Een moderator die zeer subjectief mensen aanspreekt op hun taalgebruik............dat heeft mij aan het denken gezet en doen besluiten dat Walkers4walkers over een ander soort mensen gaat. Over mensen die niet in hetzelfde leven staan als ik en die dingen niet zo goed kunnen onderscheiden althans anders dan ik. Ik oordeel niet, in concludeer slechts dat ik anders in het leven sta.

De hechte kennissen en vriendengroep die hier een forum wordt genoemd blijkt kennelijk niet zo goed te passen bij wie ik ben en wil zijn. Namelijk niet iemand die alleen maar roept maar ook de mouwen opstroopt en aan het einde vd rit nooit kan worden verweten niet eerlijk of oprecht te zijn geweest.

Kennelijk past die houding niet hier en om die reden zal ik mij dan ook terugtrekken van dit forum. De reacties die hieronder volgen laten zich (niet) raden en kan ik eigelijk zelf wel al invullen. Dus bespaar de moeite. Ik zal er in ieder geval niet op reageren of ze überhaupt lezen met de wetenschap dat vooral de juichende ovaties in de meerderheid zullen zijn. Er zijn teveel mooie dingen om mij op te richten dan elke keer weer de negativiteit te bestrijden.

Ik wens iedereen veel mooie wandelkilometers toe en veel mooie 4 daagses voor wie het is gegund, maar vooral een eerlijk en oprecht leven.


Jammer dat je weggaat.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2018, 09:07 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1529
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Spirit, jammer dat je gaat. Voor het eerst word ik echt geraakt door jouw woorden. Eerlijk over jezelf en jouw bedoelingen.

Ik geloof ook oprecht dat jouw bedoelingen niet negatief zijn geweest, maar net zoals jij opmerkingen van mensen negatief en denigrerend hebt ervaren, hebben anderen dat ook met jouw woorden zo ervaren. Ook nu gebeurt dat weer in het laatste stukje van jouw tekst. Jij gaat er vanuit dat de er bepaalde (voor jou negatieve) reacties komen, die lok je met die woorden ook uit. Actie = Reactie.

Jammer dat je teleurgesteld bent, ik wens jou het allerbeste en ik hoop dat je de dingen die je hier zijn overkomen in de toekomst kan gebruiken om eerlijk en open te blijven, maar soms ook positiever te communiceren. Het allerbeste gewenst.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2018, 12:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11216
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ik heb me niet in de discussie gemengd maar ben het zeker met Louise eens.
Lekker de boel opschudden (net als Friso).
Jammer dat je ons verlaat en zo ook niet kenbaar zal maken wat er uiteindelijk van komt of niet komt.
Jammer dat je vind dat de hechte kennissen en vriendengroep, die hier in de jaren is ontstaan, niet beter wil leren kennen omdat we kennelijk niet passen bij wie jij bent en wilt zijn (is een veronderstelling en geen feit).
Het gaat je goed.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan
BerichtGeplaatst: 22 Aug 2018, 12:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Okt 2010, 19:37
Berichten: 2104
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 59
Afstand 2024: niet
Loopnummer 2024: niet
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk
Ook ik heb me niet gemengd in de discussie, wel mee gelezen. Vond het wel verfrissend dat je deze discussie heb opgezet/aangewakkerd, jammer dat je weggaat en hier dus het verloop, de uitslag niet bekend wordt. Het ga je goed.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.