Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 17 Apr 2021, 22:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Helaas geen dag 3
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2017, 15:22 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 42
Afstand 2019: 50
Loopnummer 2019: 50-E-650
Kilometers gelopen: 1970
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Truitje schreef:
rene1974 schreef:
Voy con Dios schreef:
Hey wat jammer voor jou!
Juist na zo'n zware dag 2...
Maar nu voor het feessie langs de kant van de route hè?

Nee helaas ik kan ook niet zo makkelijk zitten. Bovenbeen is nu ook een open wond geworden, dus lekker in me eigen bedje vanavond.

Als het nu zo erg is, dan is het heel goed dat je gestopt bent. Je bent evengoed een kanjer hoor, niet iedereen luistert zo goed naar zijn lijf en gaat koste wat het kost door. Maar of het dat waard is.......

ben blij dat ik het , het niet waard vind. allemaal leuk en gezellig maar maandag moet ik weer op sjouw op me werk en daar moet ik wel stevig in me schoenen staan haha

Profiel   

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2017, 19:31 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Boktwee schreef:
Een wielrenbroek zou een oplossing kunnen zijn, maar er zijn ook hardloop-broeken, (tights). Die heb je in verschillende lengtes. Alleen je bovenbeen, of tot over je knie en zelfs tot over je enkels. Voor de maand juli zijn die korte natuurlijk het beste. Bij Decathlon kun je een goedkoop exemplaar kopen om te kijken of het werkt. Verder zat er bij de goody bag een gel dat volgens mij ook de bedoeling had om schaafwonden bij sport te voorkomen. Zou je ook eens kunnen proberen. Hopelijk kom je over de teleurstelling heen en vind je iets wat helpt. Op naar je kroontje!

Bedankt! ik was al wel aan het googlen geslagen en had een site met sportlegging( kort) gevonden maar zal zeker Decathlon ook bezoeken!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2017, 19:55 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Boktwee schreef:
Een wielrenbroek zou een oplossing kunnen zijn, maar er zijn ook hardloop-broeken, (tights). Die heb je in verschillende lengtes. Alleen je bovenbeen, of tot over je knie en zelfs tot over je enkels. Voor de maand juli zijn die korte natuurlijk het beste. Bij Decathlon kun je een goedkoop exemplaar kopen om te kijken of het werkt. Verder zat er bij de goody bag een gel dat volgens mij ook de bedoeling had om schaafwonden bij sport te voorkomen. Zou je ook eens kunnen proberen. Hopelijk kom je over de teleurstelling heen en vind je iets wat helpt. Op naar je kroontje!

Ging kijken op de site van Decathlon en kreeg een chat bericht van een medewerker of ze me konden helpen, en kreeg het advies om nu wel wat te bestellen , er was uitverkoop haha, gelijk maar gedaan in 2 maten , kan altijd gratis retour doen :)

Profiel   

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2017, 11:08 
W4W Expert
W4W Expert

Leeftijd: 60+
Kilometers gelopen: 10.005
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Hanwag en Meindl
Mood: Gewoon
rene1974 schreef:
Boktwee schreef:

Ging kijken op de site van Decathlon en kreeg een chat bericht van een medewerker of ze me konden helpen, en kreeg het advies om nu wel wat te bestellen , er was uitverkoop haha, gelijk maar gedaan in 2 maten , kan altijd gratis retour doen :)

Hopelijk is dat de oplossing voor jou, dan ben je van een groot probleem af en kun je de volgende keer fluitend de 4-D uitlopen.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2017, 15:33 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Mood: Gewoon
Hoi René, hadden natuurlijk al van de week gehoord dat je op donderdag niet gestart was.
Misschien ben je niet uitgerust genoeg begonnen.
De week ervoor 7 dagen werken was misschien teveel van het goede en je hebt het afgelopen jaar heel veel voor de kiezen gehad.
Mooi om te lezen dat je, wat het wandelen betreft, de handdoek niet in de ring hebt gegooid want je gaat nieuwe dingen uitproberen.
Probeer Skin Lube van Cramer eens.
Lijkt op vaseline maar heeft een hoger smeltpunt waardoor het langer blijft zitten.

En wat jij Deocreme noemt is zeer waarschijnlijk Sudocreme.

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2017, 16:24 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Cornelia schreef:
Hoi René, hadden natuurlijk al van de week gehoord dat je op donderdag niet gestart was.
De week ervoor 7 dagen werken was misschien teveel van het goede en je hebt het afgelopen jaar heel veel voor de kiezen gehad.
Mooi om te lezen dat je, wat het wandelen betreft, de handdoek niet in de ring hebt gegooid want je gaat nieuwe dingen uitproberen.
Lijkt op vaseline maar heeft een hoger smeltpunt waardoor het langer blijft zitten.

Kunnen verschillende redenen zijn , niet alleen de week ervoor veel gewerkt maar die weken daarvoor ook. Niet zo heel veel km.aan training., oude steunzolen gebruikt, toch te weinig ingesmeerd? Eerste dag te hard van stapel gelopen al lag wandel tempo gelijk aan mn gewone tempo.
Weet wel dat ik er niet te veel over ga nadenken , op zich is dat schuren een bekend probleem. Hopelijk met die hardloop broeken een oplossing.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2017, 16:46 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
rene1974 schreef:
Cornelia schreef:

Kunnen verschillende redenen zijn , niet alleen de week ervoor veel gewerkt maar die weken daarvoor ook. Niet zo heel veel km.aan training., oude steunzolen gebruikt, toch te weinig ingesmeerd? Eerste dag te hard van stapel gelopen al lag wandel tempo gelijk aan mn gewone tempo.
Weet wel dat ik er niet te veel over ga nadenken , op zich is dat schuren een bekend probleem. Hopelijk met die hardloop broeken een oplossing.

Het kon wel eens de juiste tip zijn, ik ken er in ieder geval die sinds ze met zo'n broek aan lopen geen last van schuren meer hebben, en nee, dat zijn toevallig geen walkers :)

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2017, 21:16 
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Leeftijd: .
Kilometers gelopen: 829/3209
Aantal N4D volbracht:
Volgende wandeltocht: NN
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Cornelia schreef:

Skin Lube van Cramer!
DE oplossing van het probleem, samen met zo'n hardloopbroekje
Succes!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2017, 21:51 
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 27
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 2
Wat jammer René dat je moest afhaken.
Maar zoals de anderen ook zeggen, goed dat je niet afhaakt met het wandelen in het geheel =D>

Profiel   

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2017, 10:16 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 37
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
jee, wat lees ik nu. Wat balen Rene! Ben je zoveel afgevallen, had je er weer helemaal zin in, lukt het nog niet.

Zo'n broekje gebruikte mijn verloofde ook toen hij nog wel eens meewandelde. En nivea/sudocreme net wat we in huis hadden. Punt is alleen dat dit alleen hielp als je er meteen mee begon en heel vaak bijsmeerde. Maar als het echt heel warm was, hielp het vaak niet meer. Dan ben je zo bezweet dat de zweet alsnog gaat schuren, hoeveel en vaak je ook smeert. Een washandje kan dan uitkomst bieden om de zweetplekken weg te wassen en weer opnieuw te smeren. En nog een tip die ik van hem kreeg: ik weet niet hoe behaard je benen zijn? Hoe meer haren, hoe meer iritatie. Misschien eens uitproberen om te scheren oid? (En dan heel goed insmeren want anders gaan de stoppeltjes weer iriteren..

Succes, ik hoop toch dat jouw kroontje ooit gehaald wordt.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2017, 13:41 
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 41
Loopnummer 2019: 50-D-579
Kilometers gelopen: 520
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 15
100+ wandelingen: 3
Mood: Erg blij
René,

Lees nu pas dit bericht en heb net al gereageerd op je 'De dag van Wijchen' berichtje dus laat die maar voor wat het is :violent1:

Klote en ik hoop dat je volgend jaar sterker terugkomt; aan het advies van mede-forumgebuikers zal het niet liggen. Een strak broekje is inderdaad wel prettig en dat vinden de vrouwtjes vaak ook leuk :D

Profiel   

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2017, 21:32 
rene1974 schreef:
Bedankt allemaal, ik denk dat ik op het juiste moment gestopt ben, me voeten zijn sinds gisteren weer normaal zoals ze er voor ook waren , heb weer huid genoeg om er op te staan, de plek op bovenbeen herstelt ook bijzonder goed.

Deed mn wandelmaatje net een appje, heb er geen spijt van dat ik er uit ben gestapt, de donderdag zelf vond ik het zeker smorgens nog erg benauwd ( in lent dan) dus was wss alleen maar erger geworden.

Ik heb me er bij neer gelegd, ga toch eens verdiepen en veel proberen om iets anders te doen dan vaseline op die plek te smeren, iemand opperde al een wielrenbroek aan ?of Deocreme( ken het niet) maar of dat de oplossing is? Iemand ervaring? Want ik wil dolgraag dat kroontje hebben maar niet ten kosten van mijn lijf of werk :schtroumpf_shouté:

Hoi Rene, jammer dat je afgehaakt bent. Maar de juiste keus denk ik.
Ik draag onderbroeken met lange pijpjes. Die haal ik bij Decathlon. Ik denk dat het eigenlijk broekjes zijn voor hardlopers.
De stof is polyamide en zitten heerlijk en redelijk strak. Gewoon ondergoed wordt echt nat en gaat dan dubbel zitten of oprollen.
Zeker geen wielrenbroek dragen, daar zit een zeem in en dat loopt echt vervelend.
Ik neem aan dat je met de plek op je bovenbeen een doorloop plek bedoelt.
Ik loop al jaren met purol inguent zalf. Bij de drogist te koop. Helpt goed tegen doorlopen.
In het tasje wat je gekregen hebt op de wedren, zat iets nieuws in gele verpakking, Pjuractive 2skin anti chafing gel.
Tegen schuurplekken op het hele lichaam en zou zelfs blaren tegen gaan.
Te verkrijgen bij www.reisartikelen.nl , lijkt me ook wel wat.
Dit jaar heb ik anti friction creme gebruikt, ook prima gegaan. Zit in een tube en ook van Decathlon. Ook via de webshop van decathlon verkrijgbaar.
Er is nogal wat op de markt van dat spul, en door wat meer te trainen en iets van die creme's uit te proberen, gaat het je volgend jaar vast lukken.
succes.

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2017, 14:39 
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 30
Loopnummer 2019: 50B875
Kilometers gelopen: ~5300
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 3
Ik heb inderdaad ook van die hardloopboekjes ipv. een normale onderbroek onder mijn wandelbroek. Die zijn net wat langer en krullen niet omhoog, wat bij mij hielp tegen het schuren. Pas iets van twee jaar geleden op dat idee gekomen, daarvoor zat ik telkens wat te klooien met tape, wat nooit ideaal is geweest.

Profiel   

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur