Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 08:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Dag 3
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 10:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Vandaag weer late start dus mag ik uitslapen. Al lukt dat voor geen meter want weer ruim voor de wekker gaat lig ik hyper in mijn bed. Ik word wakker van een enorme regenbui met onweer en zie dat het 04.00u is. Arme 50km wandelaars.. Ik draai me nog even om maar het blijft plensen. ook de vroege starters halen een nat pak. Nu ben ik nog blijer dat ik laat start. Na een tijdje is het toch tijd om eruit te gaan, en lijkt het droger te worden. Ik heb gelukkig geen last meer van rare spierpijn bij het hart en voel me weer helemaal prima. Klaar voor de volgende dag! Ik maakte me gister nog zorgen of het vandaag met de heuveltjes wel goed zou gaan, maar zoals ik me nu voel moet dat toch lukken. Zeker nu het niet zo warm meer is. Na het vaste ochtendritueel vertrek ik weer naar de wedren en bij de start aangekomen is het behoorlijk druk. Zeker veel vroege starters die de bui hebben afgewacht? Een Duitse man probeert voor te dringen met de mededeling dat zijn dochtertje vooraan staat waarik op reageer dat hij dan maar om moet lopen of even wacht, hij heeft straks 40km de tijd om haar te vinden... Was gewoon een kulsmoes dat hij meer vooraan wilde staan, terwijl het verschil met starten misschien 2 minuten is.. Het is maar waar je je druk om maakt. Vandaag heb ik alle tijd. Nouja, dat heb ik elke dag natuurlijk, maar omdat de route vandaag bijna langs mijn logeeradres gaat, blijf ik altijd extra lang bij J. zitten of doe ik er expres langzamer over zodat ik niet door de drukte naar mijn logeeradres hoef.

Ik start droog al heb ik voor de zekerheid twee poncho's in mijn tas gestopt. Na een tijdje zie ik een enorm donkere lucht aankomen. Ik weet dat we straks linksaf slaan en hoop dat de bui in Nijmegen valt als ik in Malden loop. Als we de weg richting Malden inslaan begint het te druppen. Nog niet echt hard en ik blijf hopen dat dit alles is. Opeens trekt bijna iedereen zijn/haar poncho al lopend aan, sommige gaan naar de kant maar het is net alsof er iemand op een fluitje heeft geblazen en het startschot voor het poncho-circus heeft gegeven! Een erg grappig gezicht. ik loop zonder poncho door en vind de druppels eigenlijk wel verkoelend. Helaas heb ik verkeed gegokt en ipv in Nijmegen krijgt Malden nu de volle laag. Schuilen heeft geen zin meer, ik ben doornat. Maar mijn kleren drogen snel en er staat nog steeds een briesje dus heb er alle vertrouwen in dat ik zo droog ben.

Al snel komt mijn koffiepost in beeld, met idd de uitvaller van Blaren voor Afrika. Als ik na de post verder loop is het al een tijdje droog en ook ik ben bijna droog. Vlak voor Mook kom ik Aike tegen en begint het weer te druppelen. Wederom begint het Ponchocircus alsof het zo afgesproken is. Nu trek ik hem zelf ook maar aan want de lucht is wel erg donker. Als ik bij mijn vaste rustadres van de donderdag ben, schuil ik in een tent en besluit hier te wachten tot het wat zachter gaat. Dat mijn kleding nat word vind ik niet erg, dat droogt wel, maar het regent mijn schoenen in omdat ik die altijd los heb zitten en aangezien ik nu nog weinig blaren heb, wil ik dat graag zo houden. Gelukkig regent het niet lang en kan ik snel weer oppad door het gezellige Mook. Daarna komt weer een saai stukje waar ik mijn eigen muziek opzet tot we in het volgende dorpje komen. Zoals altijd is het weer erg gezellig. Ik doe post twee van Blaren voor Afrika nog even aan waar het nu een stuk drukker is met wandelaars en niet wandelaars. Helaas ook nu is het zelfservice want de " verzorgers" hebben het te druk met kletsen en gezelig doen met de mensen aan de kant en de andere wandelaars die al even zitten. ook nu bekruipt me een gevoel van niet welkom zijn (Kan natuurlijk ook aan mij liggen..) en besluit morgen deze post over te slaan. Geen zin meer in deze mensen.

Vlak voor de militaire post is er controlle. Zoals gewoonlijk loop ik naar de achterste controleur die het rustigst lijkt. Ineens word ik opzij geduwt door een Deense militair met een controle kaart. De controleur wilt hem negeren en knipt mij als eerste. later blijkt dat er een militaire rolstoeler geknipt moest worden. prima, maar duw mij dan niet aan de kant als er alle ruimte is!(Ik liep rechts en de rolstoel ging links, militairen peleton in het midden en er was plek zat.

Na een sanitaire stop maakte ik me klaar voor de eerste(En normaal de ergste) heuvel. Altijd grappig dat debutanten denken dat dit al het begin is van de 7H.weg, terwijl je vanaf hier nog wel een stukkie moet tot aan die beruchte maar mooie weg. Ik ging uiterst rechts lopen zodat ik links ingehaald kon worden en ging heeeel langzaam omhoog. Toch leek het sneller te gaan dan verwacht want voor ik het wist stond ik op de top uit te hijgen! Vanaf nu werd het makkelijk: Nog een klein beetje stijgen en dan lekker naar beneden. En helemaal beneden zou er lekkere aardbeiyoghurt op me wachten. Ik miste wel de blikjes Ijsthee die hier altijd uitgedeeld worden, misschien had ik die gemist? Of waren ze er dit jaar niet? Ik liep nog steeds niet erg snel en controleerde regelmatig mijn hartslag. Het leek goed te gaan, en ik voelde me ook nog steeds erg goed.Door het gezellige Groesbeek ging ik opweg naar de 7h. Ook hier werd niets uitgedeeld en dat vond ik wel zo fijn. het is altijd zo dringen in de bocht. Ook nu ga ik helemaal naar de zijkant. Mensen vinden al gauw dat ik te langzaam loop, jammer dan, sneller ga ik niet en er is ruimte zat om me in te halen. Ja, " vroeger" was ik ook zo iemand die dacht dat je het beste zo snel mogelijk naar boven moest omdat dat het makkelijkst was, maar dat trek ik nu gewoonweg niet. Tergend langzaam kruip ik omhoog en het lijkt wel alsof ze deze heuvels hoger hebben gemaakt dan andere jaren. Het voelt als een eeuwigheid eer ik op de eerste ben. Dan even uitpuffen en naar beneden. Ik heb mezelf 3 rusten belooft op deze weg en als het echt niet gaat nog eentje aan het eind. Helaas moet ik de eerste al overslaan: De toiletten die normaal altijd links staan, staan nu ineens rechts en ik ben te langzaam om daarheen te lopen. Dan maar door. gelukkig komt de KWBN-stand in beeld. Daar krijg ik wederom yoghurt nu met chocoladebolletjes. Ik zie nog net een vrij stukje bank en ga lekker zitten. Daarna toch naar het toilet en opgefrist ga ik verder. Gelukkig zie ik snel de gelige vlag van de oase! Daar is het weer erg gezellig en kom ik goed tot rust. Nog even aanzetten voor het laaste stukje en dan hebben we dat ook weer gehad. ik kijk op mijn telefoon en zie dat ik eerdder ben dan verwacht. Blijkbaar toch minder lang gerust? Bij de 4e post van Blaren hoef ik nu niet meer te rusten, maar omdat er twee oudbekenden staan maak ik toch even een babbeltje. En dan is het nog maar 3km naar J. Trots als hij is krijg ik een dikke knuffel en kus en wat lekkers te drinken. Hier wacht ik een hele poos tot het tijd is om de laatste kilometers te lopen en we wat makkelijker over het parcours naar het logeeradres kunnen.

Ik heb het weer geflikt, de dag waar ik zo voor gevreesd had! Nu weet ik: Die laatste dag kom ik er wel. Het weer zal meevallen, geen heuvels en veel gezellige dorpjes. Ik heb er zin in!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 11:10 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 284
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk verhaal. En die IJsthee in Breedeweg en de bananen voor de Zevenheuvelenweg had ik ook al gemist! :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 15:06 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Volgens mij worden die heuvels alleen in de week van de Vierdaagse opgehoogd. Dan kunnen de toeschouwers wat langer van de wandelaars genieten. :-)))

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 15:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Elly N schreef:
Volgens mij worden die heuvels alleen in de week van de Vierdaagse opgehoogd. Dan kunnen de toeschouwers wat langer van de wandelaars genieten. :-)))



Nou, ik heb 9 jaar het idee gehad dat ze best laag waren. Alleen dit jaar waren ze hoog. ;-) En ik vergeet nog te vermelden dat ik jou op dag 1 heb gezien, maar andere dagen niet meer en dat ik het knap vond dat jij mij herkende terwijl ik volgens mij in cognito was..

En ik vergeet ook te vermelden dat ik Postmuts toch overgeslagen heb. ik heb wel geroepen en gezwaait maar dat doen vast meer mensen.. Ik heb haar wel aan het werk gezien. ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 20:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Elly N schreef:
Volgens mij worden die heuvels alleen in de week van de Vierdaagse opgehoogd.
:-)))

Da's nie! :fubar: ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2017, 22:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Okt 2010, 19:37
Berichten: 2099
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 59
Afstand 2024: niet
Loopnummer 2024: niet
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Elly N schreef:
Volgens mij worden die heuvels alleen in de week van de Vierdaagse opgehoogd. Dan kunnen de toeschouwers wat langer van de wandelaars genieten. :-)))



Nou, ik heb 9 jaar het idee gehad dat ze best laag waren. Alleen dit jaar waren ze hoog. ;-) En ik vergeet nog te vermelden dat ik jou op dag 1 heb gezien, maar andere dagen niet meer en dat ik het knap vond dat jij mij herkende terwijl ik volgens mij in cognito was..

En ik vergeet ook te vermelden dat ik Postmuts toch overgeslagen heb. ik heb wel geroepen en gezwaait maar dat doen vast meer mensen.. Ik heb haar wel aan het werk gezien. ;-)


Klopt veel mensen zwaaien en soms ben ik idd aan het werk 8-) joh Angelique we hebben elkaar op blauwe maandag gezien en gedag gezegd :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017, 06:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Op naar dag 4.........


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2017, 14:36 
Offline
W4W Expert
W4W Expert

Geregistreerd: 06 Feb 2013, 12:32
Berichten: 498
Woonplaats: Apeldoorn
Leeftijd: 60+
Kilometers gelopen: 10.005
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Hanwag en Meindl
Mood: Gewoon
fhd schreef:
Elly N schreef:
Volgens mij worden die heuvels alleen in de week van de Vierdaagse opgehoogd. Dan kunnen de toeschouwers wat langer van de wandelaars genieten. :-)))



Nou, ik heb 9 jaar het idee gehad dat ze best laag waren. Alleen dit jaar waren ze hoog. ;-) En ik vergeet nog te vermelden dat ik jou op dag 1 heb gezien, maar andere dagen niet meer en dat ik het knap vond dat jij mij herkende terwijl ik volgens mij in cognito was..

En ik vergeet ook te vermelden dat ik Postmuts toch overgeslagen heb. ik heb wel geroepen en gezwaait maar dat doen vast meer mensen.. Ik heb haar wel aan het werk gezien. ;-)



Kan me goed voorstellen dat je langzaam de heuveltjes hebt gepakt. Toen ik mijn 2 "nieuwe" heupen net een jaar had, heb ik ook langzaam de 7 heuvelen bedwongen en na iedere heuvel even gerust. Het maakt niet uit in welk tempo je het doet, een slak en een haas hebben tegelijkertijd oudejaarsavond.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2017, 17:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
En het verslag van dag 3:

https://wandelenenmeer.blogspot.nl/2017 ... sbeek.html

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2017, 18:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
liesie73 schreef:

Mooi verslag weer, Louise.
Ik heb genoten van deze dag, heerlijk gelopen samen met de WandelKerel! :marche:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2017, 18:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
liesie73 schreef:


Wij zaten op de Zevenheuvelenweg nog niet aan het bier, maar aan de zuivel op een bewegend bankje :lol:
Pas bij de finish hebben onze dorst gelest :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dag 3
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2017, 18:54 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1520
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:
liesie73 schreef:


Wij zaten op de Zevenheuvelenweg nog niet aan het bier, maar aan de zuivel op een bewegend bankje :lol:
Pas bij de finish hebben onze dorst gelest :mrgreen:


Dan was mijn bron onbetrouwbaar.....

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.