Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2017, 20:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk verslag tot nog toe Martin! En erg leuk dat jullie bij het abseilen zijn geweest :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 02:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Fijn weer een verslag, heerlijk dat nagenieten :vague:


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 05:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Leuk geschreven, leest als een roman! Ik kijk uit naar de rest van je verhaal!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 10:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
WE WANT MORE, WE WANT MORE!

Heerlijk leesvoer Martin. Ik ga straks nog even de verhalen van de DOTO lezen en de verlsagen van Louise. Dan ben ik geloof ik weer helemaal bij..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 15:13 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Jeetje,... wat een abrupt einde.... in een ruk uitgelezen, maar nu de rest nog. Kom maar op! :-)))
Wat je schrijft over je eerste vierdaagse, ik ben even gaan rekenen, dan zou ik vorig jaar voor de 48e keer hebben gelopen. In 1968 liep ik voor het eerst mee. Niet op de 50 hoor, die ambitie heb ik nooit gehad. ;*

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 15:13 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Omdat mijn voorstel topic de nodige reacties heeft gegeven en het korte voorstellen ook niet goed aangeeft waarom ik bv geen pauzes heb gehouden op 2 dagen etc. hierbij mijn “verslag” van mijn 1e vierdaagse ervaringen dit jaar.

Voorbereiding
Mijn voorbereiding voor de vierdaagse begon eigenlijk ruim 1,5 jaar geleden. Veel te zwaar hakte ik de knoop door dat ik flink meer moest gaan sporten. 3-4x per week naar de sportschool om zo’n 0,5kg per week af te vallen. In een week of 40 zo’n 17,5 kg afvallen. Meteen een stappenteller op m’n telefoon met als doel 10.000 stappen per dag. Dit in de winterdag, door de regen, weer en wind en ik vond het heerlijk. De 10K stappen per dag werkten heerlijk positief verslavend en ik liep daarmee dagelijks verspreid over de dag minimaal 7,5km en in het weekend steeds vaker 7,5-15km per dag.
De vierdaagse 2016 kwam voor mij nog te vroeg. Omdat er vanuit de sportschool een groep ging meelopen wist ik wel “daar ben ik volgend jaar bij”. De 10K stappen bleven en de wandelingen in het weekend bleven, afhankelijk van de tijd (ik ben voetbaltrainer op zaterdag) toch ieder weekend minimaal 1x 7,5 tot 20km.
Ik liep nog op sportschoenen en tijdens een 25km wandeling op veel dijkrandjes kreeg ik serieus last van mijn voeten. Een keertje ook mijn enkels omgeklapt dus ik moest hoge wandelschoenen hebben besloot ik, het werden de Human Nature George van de ANWB . Veel modellen gepast, deze zaten als gegoten, simpelweg zalig. Omdat ik snel naar binnen loop op mijn schoenen, versterkte voetzolen erbij gekocht en de wandelpret kon voortgezet worden.
In december 2016 begonnen we voorzichtig aan de voorbereiding van de vierdaagse 2017, ik liep mee en midden tijdens de carnaval zat ik keurig – niet nuchter – om 7.45 voor mijn laptop om mezelf om 08.00 in te kunnen schrijven. Done.
Toen begon het aftellen. Ik werd ingeloot! 3 van onze medelopers van de sportschool helaas niet. Dat zorgde ervoor dat ik de enige 50km loper in de groep was. Er liep wel een andere jongen mee, maar die was in voorbereiding voor de bedevaartstochten in Spanje.
Zo veel als ik kon heb ik met de groep meegelopen, maar vanwege mijn verplichtingen als voetbaltrainer heb ik ook veel alleen gelopen. Dit ging allemaal goed, met muziekje op en met een gemiddelde van 6.5-6.75 km per uur liep de voorbereiding vlot…. Tot de grotere afstanden kwamen.
Ergens in Mei kreeg ik voor het eerst echt blaren. Kleine tenen, voetzool onder grote teen, gek genoeg nooit mijn hak. Edwin je loopt te snel vertelde de groep me. Ze hadden gelijk, want als ik met hen samenliep, met een gemiddelde van ergens tussen de 5 en 6 km/uur dan had ik (vrijwel) geen blaren. Geen blaren bij de halve-zolen tocht (40km Waalwijk), wel bij de de Braoiersloop in Beneden Leeuwen, waar ik weer 40km alleen had gelopen (met 3 pauzes).
Ik ging lezen wat ik kon doen tegen de blaren, kampferspiritus. Wekenlang heb ik die troep gesmeerd, 3 potjes in een week of 6… 2x per dag, stinken!!! Toch bleven de laatste grote tochten blaren geven, ik had toch weer te snel gelopen. De tere huid was niet voldoende hersteld…. Of wat dan ook, de blaren bleven komen.
Toen op 3 weken voor de vierdaagse, waren mijn voeten in slechte staat. Veel herstellende huid. Ik begon te lezen over tapen etc. Ik besloot om 3 weken rust te houden om de huid zo veel mogelijk te laten herstellen en dan maar het beste ervan te hopen.

Dag 1:
Niet helemaal zeker van mijn zaak nam ik voldoende sokken en extra (sport)schoenen mee. Ik was keurig om 3.45 op de Wedren. Na de startceremonie en het lopen tussen de uitbundige studentes was ik zeer onder de indruk. Ik had het meteen naar mijn zin! Het tempo lag laag, Nijmegen uit, de brug over, de dijk op. Laag tempo, lager dan dat ik had verwacht.
Na 20km begonnen mijn voeten flink te zweten. Zo erg dat ik wist dat dit niet lang goed bleef gaan. Daarmee op 25km mijn wandelschoenen + sokken verwisseld voor sportschoenen. Voordeel: geen zweet. Nadeel= een sterke kromming van de schoenen bij de kleine tenen dus mijn tenen raakte meer bekneld. Op zo’n 35 km voelde ik de eerste “knap”. Linker kleine teen. Kort erna; rechter kleine teen. Gestopt; voeten verzorgd. Wat tape erom en uitgelopen, finish rond 14.30.
’s Avonds de voeten nagekeken en toch geschrokken van de “schade”. Relatief veel blaren, voor het eerst sinds 1,5 jaar ook op m’n hak… Eureka: misschien zijn het de verstevigde voetzolen in mijn wandelschoenen (waar ik al bijna 3/4 jaar op loop). Ze zijn wel erg plastic en rubberachtig, weinig ademend. Gelukkig had ik standaard voetzolen die erin zaten nog. Vervangen en met een goed gevoel rond 08.00 naar bed om te slapen tot 02.00 en maar afwachten hoe het zou voelen.

Dag 2:
Ik werd wakker en had besloten om veel te tapen. Kleine tenen, voetzool, (binnenkant) hak. Op m’n gemakje maar wel goed. Op naar de Wedren voor een warme dag. Met de tape ging het lopen best lekker. De tape om één van de 2 kleine tenen zat wel te strak maar ik besloot om door te lopen. Ondanks de warmte ging het erg goed. Pas op het grindpad na de dijk in de 50km lus voelde ik mijn blaren goed, wat een klote pad!
Toch kwam de man met de hamer, op zo’n 6-7 km voor de finish net voor Nijmegen. Brandende voeten en ik moest m’n schoenen open gooien. Kleine teentjes als ballonnetjes en ik had het zwaar. Na een flinke pauze alles weer in de schoenen gehesen en uitgelopen. Langs de waalkade in Nijmen in de brandende zon. Mijn slechtste momenten tot dan toe. Finish rond 15.00-15.15. Ik kwam samen binnen met een ex-collega. Gezellig aan een biertje gezeten en op naar huis.
Daar tevreden geconstateerd dat er vrijwel geen blaren bij waren gekomen. Op de tere huid waar al blaren zaten 1-2 kleine nieuwe blaartjes, de kleine tenen waren een ander verhaal. Dat aftapen ging niet goed. Op dit forum gelezen wat ik verder kon doen en toen gekozen voor een watje (met slaolie) voor dag 3 (en 4). Vroeg naar bed. Ik kon bijna niets eten, ik sliep al rond 18.30 en was bekaf.

Dag 3:
Wederom het tape ritueel. Kleine tenen met een watje en slaolie, lekker vettig. Voetzolen, hakken goed in de tape en wat stijfjes op weg naar Nijmegen. Daar startte ik zoals zovelen in de knallende onweer. Ik vond het heerlijk. De verkoeling voelde goed en ik liep prettig. In Plasmolen werden we overvallen door flinke buien. Mijn waterproof schoenen stonden helemaal blank maar de verkoeling was heerlijk. De tape ging uiteraard los zitten maar ik voelde nergens pijn of nieuwe blaren. Vroeg in de middag richting Groesbeek, wat was het daar gezellig. Bekenden gezien en op naar Berg en Dal.
Net voor de 7-heuvelenweg stonden grote waarschuwingsborden. Verwissel tijdig je natte sokken. Dit toen “toch” maar gedaan (ondanks dat het vooral lekker voelde). Dit was mijn eerste en enige pauze op deze dag. Het stoppen/rusten voelde door de vele blaren niet fijn. Ik vond het fijner om met een kleine 5km per uur door te hobbelen.
De 7 heuvelenweg via het fietspad gelopen (meeste schaduw). Na het bordje “hoogste punt”in de afdaling voelde ik mijn scheenbeen voor het eerst. “Mijn veter zit te strak” dacht ik en ik deed hem wat losser. De laatste km’s duurden voor mijn gevoel lang. Finish rond 14.45.
’s Avonds veel spierpijn. Kleine tenen hadden het de hele dag erg goed gedaan in de olie. Ik had een blarenpleister op een blaar gedaan en die kreeg ik er niet meer af. Hij moest eraf want de tape die erover zat was losgelaten agv de regen. In bad losgeweekt en met wat losscheuren van huid toch los gekregen. Dit was een goed leermoment. Geen blarenpleister of geen tape op een blarenpleister pffffff.

Dag 4:
Wakker om 02.00 en veel spierpijn (dacht ik). Tapen en op voor de laatste dag. De paracetamol sloeg niet aan en met een sterk verkrampte houding gaan lopen. Voor het eerst – heel erg veel – aan opgeven gedacht. Na een uur weer een paracetamol. Ik moet de 1e stop op 12km halen voor de bezemwagen. Weer een paracetamol. Eindelijk na die 12km ging het een beetje redelijk lopen. Ik kwam een collega tegen en we hebben ruim 15km samen gelopen. Dat was mijn redding op dat moment, dacht ik toen. Toen ik eenmaal op 27km zat wist ik, ik ga hem uitlopen. Om het uur 1 paracetamol en het ging steeds beter… In Cuijck kwam ik een militair tegen die ik jaren had getraind als voetbaltrainer, een mooi moment.
Ik heb genoten van de Villa Gladiola, mijn vrouw die bij de finish stond en ik was er wederom vroeg, om 14.31. Ik heb de laatste dag zonder pauze (1x toilet) gelopen omdat het herstarten na een pauze te pijnlijk was. Het was iedere dag de bedoeling om op het kruispunt 50-40km samen met de rest van de groep te gaan lopen, ik liep echter iedere dag zo’n 1,5 uur voor ze, dat wachten vond ik te lang.
Na de finish bij de Vereeniging een biertje gedronken en gewacht op de rest. ’s Avonds na het uitwerken van de paracetamol en de biertjes tot de conclusie gekomen dat het héél pijnlijk werd mijn scheenbeen. Kruipend op mijn kont de trap op en zo naar bed.
Resumeren: 11 paracetamols + een paar biertjes bij de finish. Geen verstandige keuze gemaakt achteraf. Dat wist ik tijdens het lopen echter totaal niet. Ik kende als voetballer/trainer veel blessures, maar niet de scheenbeenvliesontsteking

Erna:
Zaterdagochtend kon ik niet veel meer. Gelukkig woont 2 dagen naast me een Pro-Voet pedicure. Zij keek naar mijn tenen/ voeten, verzorgde de blaren en gaf aan dat ik een scheenbeenvliesontsteking had. Omdat ik dinsdag al naar de Canarische Eilanden zou gaan, maar snel de huisartsenpost gebeld. Met Voltaren gel + Diclofenac ontstekingsremmers het weekend doorgekomen.
De eerste dagen op vakantie kon ik nog niet veel. Weet je hoe eng, smal en wiebelig een zwembadtrapje is als je daar geen druk op kunt zetten met één been. Op mijn kont het zwembad uit en zo de ligstoel op. Toch deed het vele zwemmen, het zoute en chloorwater wonderen voor de blaren/tenen en mijn blessure. Mijn kleine teennagels lagen er binnen 1-2 dagen af en het herstel ging langzaam maar toch voorspoedig.
Toen kwam ook weer de tijd om niet alleen terug te denken aan de “ellende”, maar vooral ook aan het mooie. Wat vond ik het een mooi evenement. Ik ben er verliefd op geworden. Voldoende leermomenten voor de volgende keer, maar die volgende keer komt er wel!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 15:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Wat een verhaal.
In 1 keer gelezen.
hoe zat het met eten en drinken?
Heb je dat genoeg gedaan?

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 15:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Pfff Edwin, wat een verhalen. Kijk, jij kan er niets aan doen, je was debutant en had helaas voor jou dit forum veel te laat ontdekt. Dus mijn tips lijken een beetje mosterd na de maaltijd, maar mocht je verder willen gaan met wandelen en wellicht weer eens een 4daagse meepakken, heb je er wellicht wat aan:

Als je al blarenpleisters wilt gebruiken, lees dan heel goed de gebruiksaanwijzing en weet met wat voor iets je bezig bent. Je haalt die dingen er niet zelf af, als het goed is rollen ze er na verloop van tijd zelf af. Dit of je scheurt idd huid mee. Ik en velen met mij vinden het ondingen, 1 iemand op dit forum zweert erbij maar hij weet ze dan ook te gebruiken.

Opstarten na een rust kan idd heel pijnlijk zijn. Maar zoals je nu hebt ervaren kan het nog veel pijnlijker worden als je niet of niet te vaak rust. Daar kan je grotere problemen mee krijgen dan af en toe door de zure appel heen te bijten.

Je hebt schoenen van de ANWB. Dan neem ik even voor het gemak aan (verbeter me als ik onjuist ben, het is slechts een aanname) dat je geen goed advies hebt gekregen over jouw voeten en de schoenen die je hebt gekozen en dat er niet is gekeken of deze schoenen wel bij jouw voeten passen. In een speciaalzaak doen ze dat nl wel en dat kan een hoop narigheid schelen. Als ik het zo lees over je kleine teentjes kan dat oa komen door: Te smalle schoenen, te kleine schoenen (tip is een schoenmaat groter te nemen dan je eigenlijke schoenmaat omdat je voeten op kunnen zwellen na het wandelen.) of je manier van lopen. Misschien loop je teveel met je voeten naar buiten. Dan is het zaak daarop te letten tijdens trainingen en proberen jezelf een andere houding aan te leren. Dit kun je zelf of je kan training nemen bij een proffesional, net hoe serieus je het wilt aanpakken. Dan zijn er nog zat factoren waardoor de schoen misschien niet zo goed past en waardoor je er narigheid mee hebt gekregen. Ook dit zullen ze in een proffesionele zaak bekijken en aanpakken.

ik zeg niet dat ANWB schoenen slecht zijn, alleen de kennis van de gemiddele ANWB medewerker over wandelschoenen is niet erg hoog.

Dan nog het stukje tapen. Niet iedereen reageert evengoed op tape en ik begrijp dat je het zelf hebt gedaan? Dat kan in principe prima, als je maar weet hoe je het moet doen, anders komen er juist meer blaren bij.

Nu ben ik vast nog het een en ander vergeten. Ik zal het aanvullen als ik er weer opkom of een medeforummer zal een aanvulling geven. Ik hoop dat je erachter komt wat voor jou alle narigheid hebt veroorzaakt, en dat er ooit een lange tocht zonder problemen komt. Ikzelf heb nu 10 4daagse gelopen en pas na de 3e of 4e kwam ik erachter waarom ik altijd zoveel blaren had. Nu heb ik nog steeds 4daagses met veel blaren (Zoals vorig jaar! Dit jaar nagenoeg niet.) maar dat had weer een andere oorzaak (het weer.) De meeste oorzaken heb ik inmiddels uitgeschakeld. Succes!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 16:21 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
Cornelia. Niet veel gegeten, maar (ik denk) toch voldoende. 6 broodjes, eierkoek en het her en der verspreide fruit. Ik had per dag 3 flesjes water bij, regelmatig gevuld dus ruim voldoende gedronken (denk ik).

FHD: ik had al eerder een blarenpleister gebruikt bij een bloedblaar. Dat ging goed. Ik weet dat je deze niet los moet halen. Ik had er nu echter gewone tape overheen gedaan, omdat die tape los liet, moest de blarenpleister er noodgedwongen ook af, dat was geen pretje maar wel een leermoment, niet zo meer doen hahaha

Ik snap jouw opmerking over de ANWB. Zoals geschreven heb ik veel modellen gepast en ik zweerde hierbij. Het was zo'n verbetering tov mijn sportschoenen. Ik heb tijdens de vierdaagse goed om me heen gekeken en zie dat er nog veel beters mogelijk is qua schoeisel. Daar ga ik het aankomende jaar zeker wat mee doen.

Het tapen heeft mijn vrouw gedaan en ikzelf ook. De eerste keer heb ik het door een sportverzorger laten doen. Die truc van het tapen is vrij goed/simpel zelf te leren. De tape heeft iedere dag goed gezeten, daar zie ik geen probleem in. Muv dag 1 (waarop ik niet getaped liep) heb ik vrijwel geen blaren meer bijgelopen, de tape heeft echt goed zijn werk gedaan, zonder tape was het op de kapotte huid anders niet meer te doen.

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ben niet voor niets lid geworden en ondanks dat ik toch al maanden op de achtergrond mee lees sta ik absoluut open voor verbeteringen. Ik besef dat ik nog veel moet leren en neem daarmee al jullie tips ter harte!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 18:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Mooie prestatie Edwin.

Jammer van al die blaren. Die heb ik voorheen ook veelvuldig gehad en zijn nagenoeg weg gebleven nadat ik blarenpleisters ben gaan gebruiken.
Het was mijn "ei van Columbus" maar ik weet ook dat er slechte ervaringen mee zijn.
Bij mij blijft compeed (of ander merk) soms langer dan een week zitten.
De blarenpleister valt er dan vanzelf af.
Ik gebruik ze preventief en bij beginnende blaarvorming.

Ik kan me wel voorstellen dat je in je "5 km per uur tempo" liever wilde doorlopen dan steeds maar rust moeten nemen.

Welkom hier!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 18:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5057
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verhaal Edwin :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 19:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Welkom op het forum Edwin en leuk ook dat je een verslag hebt gemaakt. En proficiat met je prestatie, je allereerste 4daagse is toch heel speciaal!

Buiten de tips die al eerder zijn gegeven, hier nog wat tips:
- Ik verzorg zelf mijn voeten met Hirschtalgcreme (te koop in Duitsland voor 2-3 euro per tube), naar mijn idee herstellen mijn voeten daar sneller van na het wandelen en wanneer ik blaren heb. Ik gebruik de creme niet voor het wandelen, maar dus erna of de avond ervoor, dus puur ter verzorging. Er zijn mensen die zweren bij Gehwol-creme, die je juist wel voor het lopen opsmeert om blaren te voorkomen. Ik vind deze creme minder fijn smeren, minder lekker ruiken en mijn voeten worden er warm door tijdens het lopen. Dat vind ik niet prettig, dus gebruik ik dat niet meer. Maar wellicht werkt het wel voor jou.
- Je zou ook nog eens kunnen uitproberen of andere sokken voor jou werken. Bijvoorbeeld Wrightsocks, teensokken, compressiekousen, een dunnere sok met daar overheen een iets dikkere sok, een sok van een ander materiaal etc. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal waar ik nou echt lekker mee loop en merk zelfs, nu ik weer andere schoenen heb, dat ook mijn sokkenvoorkeur anders wordt.
- Over het algemeen zijn lage, lichtere, wandelschoenen prima genoeg voor een 4daagse waarbij je nagenoeg alleen op asfalt loopt. Ik liep zelf ook eerst met hoge wandelschoenen omdat ik dacht dat dat beter was voor het stabiel houden van mijn enkels. Maar juist lage wandelschoenen zorgen ervoor dat ik mijn enkels versterk en bijkomend voordeel is dat de schoenen veel lichter aan voelen, veel minder pijnlijke voeten geven, veel minder warm aanvoelen etc.
- Ik loop in de winter veel minder blaren dan in de zomer. Het weer en de luchtvochtigheid doet heel veel en daar kun je helaas weinig aan beïnvloeden. Wellicht heb je dus in de zomerperiode/winterperiode andere voorkeuren voor schoenen en sokken. Het is allemaal een kwestie van uitproberen.

Leuk dat je het wandelvirus te pakken hebt, hopelijk zien we je regelmatig op het forum terug om je ervaringen te lezen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 15 Aug 2017, 22:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Marko schreef:

Rond de Stevenskerk zie ik nog enkele bekenden, waaronder een (oude) bekende van het Vierdaagse forum, die ooit, samen met mij en een aantal 4-ummers, de Afsluitdijk heeft overgestoken. Dat was mijn eerste "Afsluitdijk-wandel-experience".
Hij loopt nu niet meer mee in Nijmegen maar is vandaag hier wel te vinden. (hij blijkt een kennis van Carola te zijn!).


Ahh je hebt het over Peter :D Wist je niet dat ik hem ken?
Aantal mensen hier kennen hem ook wel.
Ik ken hem al heel lang, van het wandelen. Hij en zijn vrouw zijn sinds een paar jaar ook goede vrienden van mijn ouders, leuk he. We gaan altijd met elkaar op de zondag voor de 4daagse naar Nijmegen om de stad in te gaan.
Mijn vader had hem overgehaald dit jaar mee te doen, beide waren ook ingeschreven. Helaas ging dat verhaal niet door.

Ben benieuwd naar de rest van je verslagen.
Ook van de anderen is het leuk om de verslagen te lezen, ik neem er eindelijk even tijd voor.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2017, 06:26 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Aug 2017, 15:03
Berichten: 416
Woonplaats: Kerkdriel
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50G910
Kilometers gelopen: 5000+
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl Badia
@Marko en Sammie: bedankt voor de tips :clap:
Daar zitten zeker dingen bij die ik ga proberen!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 16 Aug 2017, 12:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Sammie6306 schreef:
Welkom op het forum Edwin en leuk ook dat je een verslag hebt gemaakt. En proficiat met je prestatie, je allereerste 4daagse is toch heel speciaal!

Buiten de tips die al eerder zijn gegeven, hier nog wat tips:
- Ik verzorg zelf mijn voeten met Hirschtalgcreme (te koop in Duitsland voor 2-3 euro per tube), naar mijn idee herstellen mijn voeten daar sneller van na het wandelen en wanneer ik blaren heb. Ik gebruik de creme niet voor het wandelen, maar dus erna of de avond ervoor, dus puur ter verzorging. Er zijn mensen die zweren bij Gehwol-creme, die je juist wel voor het lopen opsmeert om blaren te voorkomen. Ik vind deze creme minder fijn smeren, minder lekker ruiken en mijn voeten worden er warm door tijdens het lopen. Dat vind ik niet prettig, dus gebruik ik dat niet meer. Maar wellicht werkt het wel voor jou.
- Je zou ook nog eens kunnen uitproberen of andere sokken voor jou werken. Bijvoorbeeld Wrightsocks, teensokken, compressiekousen, een dunnere sok met daar overheen een iets dikkere sok, een sok van een ander materiaal etc. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal waar ik nou echt lekker mee loop en merk zelfs, nu ik weer andere schoenen heb, dat ook mijn sokkenvoorkeur anders wordt.
- Over het algemeen zijn lage, lichtere, wandelschoenen prima genoeg voor een 4daagse waarbij je nagenoeg alleen op asfalt loopt. Ik liep zelf ook eerst met hoge wandelschoenen omdat ik dacht dat dat beter was voor het stabiel houden van mijn enkels. Maar juist lage wandelschoenen zorgen ervoor dat ik mijn enkels versterk en bijkomend voordeel is dat de schoenen veel lichter aan voelen, veel minder pijnlijke voeten geven, veel minder warm aanvoelen etc.
- Ik loop in de winter veel minder blaren dan in de zomer. Het weer en de luchtvochtigheid doet heel veel en daar kun je helaas weinig aan beïnvloeden. Wellicht heb je dus in de zomerperiode/winterperiode andere voorkeuren voor schoenen en sokken. Het is allemaal een kwestie van uitproberen.

Leuk dat je het wandelvirus te pakken hebt, hopelijk zien we je regelmatig op het forum terug om je ervaringen te lezen.

Dat vind ik dus ook. Na jarenlang prima op hoge Hanwags gelopen te hebben, loop ik nu op hele lichte Sketchers. Dit zijn niet perse echte wandelschoenen maar kunnen daar wel voor gebruikt worden, zoals ik gemerkt heb. Ze slijten wel snel, ieder jaar een nieuw paar bij bijna elke week wel een wandeltocht en een paar Kennedymarsen, maar ik zweer erbij. Sokken kunnen wat mij betreft ook gewoon HEMA sokken zijn, dat is voor iedereen persoonlijk en uitproberen.
Leuk verslag van je eerste vierdaagse en leuk om te lezen dat je ook verliefd erop bent! Welkom bij de club, ik loop dus ook ieder jaar. Zou niet zonder meer kunnen!!

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.