Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 12:20

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 16:22 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Verslag Nijmeegse Vierdaagse 2017

Blauwe maandag
Na in het weekend alle tassen ingepakt te hebben, maandagmorgen in de auto gestapt op weg naar Otterlo. Deze vierdaagseweek slaap ik weer bij mijn ouders thuis. Eerst had ik nog een hotelkamer geboekt, maar van dat geld kan ik beter op vakantie gaan.

Na thuis alle tassen afgezet te hebben, ben ik doorgegaan naar Nijmegen. De hele week parkeer ik weer mijn auto op de P+R Nijmegen Noord, dus ook vandaag. Op de wedren kom ik direct al een enkele Walker tegen. Na een gezellig praatje, het rode polsbandje en de goodiebag opgehaald. Ondertussen appte ik met mijn tante, die ook op weg was naar de Wedren. Een tijdje later even gezellig bijgebabbeld en elkaar succes gewenst. Daarna richting de meetingplek van de Walkers gelopen, en gezellig staan kletsen met een paar voor mij al bekende en tot dan toe onbekende Walkers. Jannie bracht nog even een vierdaagsespecial mee, zodat ik thuis nog wat extra leesvoer had.

Na een tijdje de wedren verlaten, en weer richting de auto. Nog even langs de supermarkt gegaan, om genoeg voorraad voor de komende 4 dagen te hebben voor de inwendige mens. Alles klaargezet voor de volgende dag, zodat ik ’s nachts na het opstaan zo min mogelijk hoef na te denken en te doen. Rond half 10 onder zeil gegaan, en (gelukkig!!) direct in slaap gevallen. Op naar de dag van Elst, of eigen Bemmel…


Dag van Elst/Bemmel
02:00 uur. De wekker wekt. De dag begint goed, want ik ben direct lekker wakker geworden :) Ik heb er zin in, en na de voeten en de inwendige mens de gewenste verzorging te hebben gegeven, gaat het richting Nijmegen voor dag 1.

04:07 uur. Mijn startscan is gedaan. De vierdaagse is echt begonnen. Deze eerste dag is anders dan andere jaren, we lopen de route omgekeerd. Vanaf de Waalbrug direct de dijk op richting Oosterhout. Op de dijk kon heerlijk doorgelopen worden, en voor het gevoel leek deze ook nog eens korter. In Oosterhout is het erg rustig zo vroeg in de morgen. Vanaf Oosterhout gaat het richting Valburg, via Slijk-Ewijk met de herkenbare U-bocht. Het is toch even wennen het andersom lopen, want normaal weet je ongeveer hoe ver een herkenningspunt nog ongeveer is, maar het is nu soms lastig inschatten. Dat maakt het ook wel weer leuk :)

De eerste rust is vandaag de Oase. Erik en Carla staan alweer helemaal klaar, de helden! Het leuke aan de vroege Oaserust is dat alles nog dicht bij elkaar loopt en je zo nog genoeg bekenden ziet :) Na een bakkie koffie en een hanensoepje ben ik samen met Robert richting Elst gegaan.

In Elst was het goed doorlopen, maar het feest miste ook. Elst is Elst niet meer deze vierdaagse. Dan maar lekker doorlopen op weg naar de 50km-lus. Op een gegeven moment heb ik Robert achter gelaten, en met een lekker tempo de lus doorgelopen. In Elden krijgen we nog steeds een vers appeltje, die ik afsla. In Huissen is het een gezellige boel, en is het daarvan genieten.

Bij het KWBN-meetingpoint wil ik gaan rusten, maar het is me te druk. In een rustig tempo doorgelopen, genoten van het feest in Bemmel, maar weinig zin om even te stoppen. Via Lent richting de Waalbrug in Nijmegen, en de finish is tegen 13:30 uur in zicht. Laatste kilometers echter niet meer zo genoten, mentaal een dip en was er wel klaar mee voor vandaag.

Na een half uurtje op de wedren in de schaduw te hebben gezeten, op weg naar de pendelbus. Daar is het druk, en ik sta in de rij te wachten. Ineens komt er een flinke misselijkheid opzetten en begint alles te draaien. Ben snel gaan zitten met het hoofd wat omlaag, en een vrouw vraagt direct of het wel goed gaat. Nou niet echt, maar gelukkig zakt het snel weer wat weg. Er komt een bus, en de vrouw dringt er sterk op aan dat ik als eerste naar binnen ga, en mensen laten me direct voor. Ik heb geen keuze, ondanks mijn protest. Eenmaal thuis is de koek echt helemaal op. Alles voelt ontzettend zwaar aan, en de moeheid slaat in als een bom. Daarnaast heb ik het gewoon koud, en een hete douche helpt zelfs niet. Direct even een half uurtje geslapen, daarna wat gegeten, en om half 7 direct weer naar bed. Waarschijnlijk een milde zonnesteek opgelopen. Na alle beslommeringen van de weken voor de vierdaagse, ben ik deze eerste dag veel te gretig begonnen. Op hoop van zegen, op naar dag 2.


Dag van Wijchen
02:00 uur, de wekker gaat alweer. Eigenlijk ben ik voor de wekker al wakker, 8 uur slaap heeft zijn effect :) Werd ik tijdens ‘de nacht’ nog wakker met knallende hoofdpijn, nu heb ik er weinig last meer van. Voor de zekerheid neem ik wel een ibuprofennetje. Ik voel me goed, veel beter dan verwacht. Ik heb zin in deze tweede dag!

Het belooft een warme dag te worden, en ik ben vastbesloten vandaag mijn rusten goed te nemen en meer te genieten. Om 04:05 uur langs de startscan, en deze tweede dag is begonnen. Ik voel wel een lichte pijn in m’n linker scheenbeen, dus daar begint weer een pees te klooien. Des te meer reden om aan mezelf te denken. Dit is ook de eerste dag van drie op een rij dat de eerste kilometers exact hetzelfde zijn. Eerlijk gezegd vind ik dat erg saai, en daarom is het verstand op 0 en gewoon gaan lopen. Eenmaal over de A73 heen, al zwaaiend naar de aanstormende toeterende (vracht)auto’s, vind ik het weer lekker lopen. De Heumenseweg richting Alverna is lang, maar vind ik altijd een leuke weg om te lopen. Het heeft een bepaalde gezelligheid met alle rustposten om je heen zo in de vroege ochtend, en in Alverna wordt natuurlijk het feestje gevierd. Een goede vriend had gevraagd of ik hem wakker wilde bellen om 06:00 uur. Om 6 uur en kwart over 6 gebeld, maar geen gehoor. Om half 7 een paar keer achter elkaar gebeld, geen gehoor. Net voor de splitsing met de 30 km neem ik even een rustpauze, eigenlijk mijn vaste plek van de laatste jaren. Nog maar een keer bellen, en daar komt eindelijk een stem aan de andere kant van de lijn. Gelukkig, hoef ik daar niet meer over in te zitten. Net nadat ik een tijdje met hem gekletst hebt, komt Gert-Jan langslopen. Ik roep hem, en hij komt ook even een pauze houden. Omdat ik al een tijd zit, laat ik hem op een gegeven moment achter, en ga ik richting de 50 km lus.

De lus heeft eerst Balgoij in zich, een gezellig dorpje, maar daarna begint een kilometerslange dijk die afsluit met een pad vol losliggende rollende stenen. Dat laatste is voor de blarenlopers een ware lijdensweg. Voor me loopt een groepje douaniers uit diverse landen, en ik haak daarachter aan. Ze hebben een voor mij uitstekend tempo. Erg leuk om te zien hoe ze soms met handen en voeten met elkaar moeten communiceren, want zoals ik begreep bevat de groep Fransen, Hongaren, Belgen, Nederlanders en anderen nationaliteiten, en Engels is niet voor iedereen de voertaal. Een oudere man in dit groepje heeft een tas met daarin een bak vol snoep, en eens in de zoveel tijd gaat hij de hele groep door om een snoepje uit te delen. Leuk om deze, laat ik zeggen, verbroedering zo te zien :)

Al lopend vliegt de weg van deze lus zo onder me door, en ja, ik vind het nog steeds een roteind deze dijk. Met name als je op de dijk loopt en je rechts van je andere 50km-lopers ziet lopen, en dat nog kilometers ver is voor je daar ook bent. Maar Wijchen komt al snel in zicht, en daarmee ook de Oase. Ik loop heerlijk, dus kan genieten van het feestje in Wijchen. De Oase is nu snel daar. Een pannenkoek met spek gaat er na deze grootste helft zeker in.

Met de tweede dag heb ik elk jaar mentaal gezien de meeste moeite. Het stuk vanaf Wijchen naar Beuningen, en met name het stuk vanaf Beuningen naar Nijmegen, vind ik altijd veel te lang duren. Maar vol goede moed ben ik gaan lopen. Eigenlijk weinig bijzonders te melden over dit gedeelte van de route. Ik loop heerlijk en geniet van het feestje onderweg. Op de route is het helemaal niet zo druk, wat ik helemaal niet erg vind. De warmte valt mij erg mee, heb er weinig last van. Ergens na de sluizen van Weurt zou Sabine moeten zitten, dus dat hou ik in de gaten. Ze zit er (uiteraard) en daar even kort staan kletsen, terwijl Angelique ook nog even komt buurten, die ik eerder die dag ook al eens gezien had. Na 5 minuutjes doorgelopen, verder Nijmegen in, richting de Waalkade en het hoogtepunt van de roze woensdag. Dat feestje is echter minder uitbundig dan ik voorgaande jaren heb meegemaakt, misschien omdat ik wat vroeger ben dan voorheen. De finish komt nu al snel in zicht, en tegen 13:30 uur haal ik de startkaart op voor dag 3.

Ik ben volgens mij nog nooit zo goed door de tweede dag gekomen, maar ik herinner me dan ook vooral de mentaal zware tweede dagen ;-) Bij de opstapplaats van de pendelbus richting de P+R hangt chagrijnigheid, er staan veel mensen te wachten, terwijl ze rijden met kleine busjes voor 20/25 personen. Nu helpt chagrijnigheid helemaal niets, dus ik kijk gelaten toe hoe iedereen zich verdringt voor de bussen. Uiteindelijk kan ik, na 3 (of meer) bussen wachten, eindelijk naar m’n auto. Daar koop ik traditiegetrouw een ijsje. Mijn broertje is vandaag jarig, dus deze avond ook nog een verjaardag. Om zes uur daarom even naar bed voor 2 uurtjes slaap, en even na achten schuif ik aan bij de verjaardagsvisite. Rond half 10 maar weer mijn bed opgezocht.


Dag van Groesbeek
02:00 uur, weer die wekker. Deze keer word ik wat minder makkelijk wakker, dus heb even een kwartiertje nodig om wakker te worden. Ik stap de badkamer in om me even wat op te frissen, draai de kraan open, en… geen water… Wat zullen we nou beleven? Naar de kraan in de keuken, geen water… Zit er toch niets ander op dan even m’n ouders wakker te maken. Nu blijkt dat een keer in de zoveel weken de waterpomp zichzelf schoon spoelt (op de boerderij heeft m’n vader een eigen grondwaterpomp). Dat betekent voor mij gewoon pech, want er is op dit moment weinig aan te doen. Er zit nog wat water in de waterkoker, en dat kan ik gelukkig gebruiken voor het tandenpoetsen en dergelijke. Mijn fles vul ik met citroenwater wat nog overgebleven was van de verjaardag. Ondanks deze kleine tegenslag, gewoon op weg richting Nijmegen. De bliksems schiet door de lucht als ik op weg ben, dus dat belooft weinig goeds voor zometeen. Heb deze morgen wel een beetje last van stijve bovenbenen, en mijn linker scheenbeen/enkel sputtert ook wat tegen.

Zo weinig water als ik thuis had, zo veel water komt er uit de lucht vallen exact om 04:00 uur. Het komt er werkelijk met bakken uit. Nu sta ik in de startrij nog redelijk verscholen onder de bomen, dus ik heb daar nog enigszins profijt van. De regenponcho doet goed dienst, en onder gestage regenval worden de eerste kilometers afgelegd. Nog één keer gaan de hemelsluizen goed open, en daarna wordt het gelukkig droger. De poncho kan weer uit, maar mijn gevoel zegt dat dit zeker niet de laatste bui was voor vandaag.

Ergens bij Malden/Molenhoek haalt een wandelbekende (Edwin) mij ineens in, en ik roep hem aan. We raken gezellig aan de praat, en het gaat in een behoorlijk tempo. Hij wil in Plasmolen gaan rusten, en samen lopen we richting deze rust (B&B Zes). De kilometers vliegen zo wel onder me door. Het tempo is eigenlijk te hoog, en ik merk het aan m’n linker enkel. Daarom besluit ik ook om hem na de rust te laten gaan, zodat ik op een rustiger tempo door kan gaan. We zitten net bij de rust onder een parasol, als er weer druppels beginnen te vallen. Even later valt het er weer met bakken uit, maar gelukkig zitten we redelijk droog. De ergste regen lijkt voorbij, en net als ik me weer klaar heb gemaakt om verder te lopen, gaan de hemelsluizen weer open. Nu ik toch droog sta, blijf ik hier nog maar even staan voorlopig. Zo wordt het een lange rust van een uur.

Zodra het weer enigszins droog is, zet ik de pas er weer in. Er dreigt nog een bui te vallen, dus de poncho laat ik voorlopig even aan. Vanaf Plasmolen gaat het richting de 50km-lus. Sinds vorig jaar gaan we hier door een natuurgebied richting Gennep. Dit zijn uiteraard geen asfaltpaden, en nu valt er tijdens dit gedeelte nog een lekker buitje. De bruinrode modder spettert dus lekker in het rond, en menig kuit heeft een modderbadje gehad.

In Gennep kan de poncho weer uit, en dat blijft deze ook de rest van de dag (gelukkig!). In Gennep is het weer erg gezellig, altijd weer een leuk plaatsje, maar wel kort. Een kaneelbroodje wordt ook dit jaar weer aangereikt, zeer smakelijk! Vanaf Gennep lopen we zo Ottersum in, wat ook een plezier is om doorheen te lopen. Een brede weg met aan beide kanten gezellige mensen en terrasjes. Even opladen, want na Ottersum komt nog wel Aaldonk, maar de rest van de route is lang en saai. Vooral het laatste stuk richting (de Ringbaan) richting Milsbeek is een voor het gevoel ontzettend lang stuk.

Op het punt waar de 40 km er weer bij komt, een rust genomen, wat ik ok al jaren doe. Even opladen met een lekker tomatensoepje. Ik voel nu toch wel mijn beide enkels. Ze moeten nog een dag, dus die hebben het gewoon nog even vol te houden. Een man naast mij op het bankje is uitgebreid zijn vochtige voeten aan het behandelen. De blaren spatten er bijna uit, en met medelijden volg ik zijn verrichtingen en geef ik was advies. Onder mijn succeswensen vervolgt hij zijn weg, en ik hoop dat hij de finish gehaald heeft. Zelf heb ik ook even mijn voeten gelucht (geen blaar te bekennen overigens) en na een tijdje ook mijn weg weer vervolgt. Hier doet de eerste heuvel (St. Jansberg) zich aan, misschien wel de meest pittige van het stel. Ik vind het heerlijk om hier tegen op te lopen, even wat anders dan de platte lange wegen. Via Grafwegen komen we eerst door Breedeweg. Ik hoor mensen al hardop denken dat ze Groesbeek binnen komen, maar helaas voor hen zal dat nog een stuk verderop zijn. De gezelligheid is er overigens niet minder om, vanaf hier is het eigenlijk veel gezelligheid onderweg. Vanaf Breedeweg loop je namelijk ook zo Groesbeek in, waar de 30 km zich ook invoegt. Vanaf hier is het altijd erg druk, vooral als er bananen of iets dergelijks worden uitgedeeld. Dit jaar helemaal niets van dat alles, blijkbaar heeft de organisatie besloten om niets meer te laten uitdelen, om dat soort opstoppingen te voorkomen. En eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg.

De drukte valt overigens ook erg mee. Op de Zevenheuvelenweg is prima te lopen, al neem ik wel het fietspad. Ergens op driekwart zit dan de Oase, en ik was verrast hoe snel die voor mij opdoemde. Vanaf daar is het nog zo’n 7 km, tenminste volgens mijn app. De app van Larissa vertelde dat het nog 5,5 km zou zijn. Gezien de gelopen tijd heeft mijn app er dichter in de buurt gezeten ;-)

De laatste 7 km dus ingezet, op naar Berg en Dal en Nijmegen. De enkels stribbelden wel wat tegen, maar ik kon prima doorlopen. Daarnaast ook totaal geen last van opstoppingen op de route, wat andere jaren toch echt wel eens anders is geweest. De laatste kilometers zo prima uitgelopen, en ook kunnen genieten van alle gezelligheid onderweg. Rond 14:30 uur was de finish daar. Het ijs smaakte weer prima op de P+R. Eenmaal thuis merkte ik echter wel veel pijn in de rechter enkel. Onderweg mijn moeder al opdracht gegeven om een zak ijs te kopen, dus thuis na het douchen een zak ijs op de enkel gelegd. Er zat duidelijk een verdikking, maar die zakte na het koelen vrij snel weg. Het is te hopen dat morgen de pijn meevalt. Om half 8 het bed weer opgezocht, en direct in slaap gevallen. Op naar dag 4.


Dag van Cuijk
02:15 uur, de wekker een kwartier later gezet. Weer prima geslapen, en deze morgen wel gewoon water uit de kraan ;-) De enkel lijkt goed mee te werken, de verdikking is weg en de pijn is weinig voelbaar. Op de P+R is dat echter even heel anders. Het lopen naar de pendelbus gaat met pijn in de rechter enkel, en ook mijn linker knie zeurt flink als ik de trap omhoog loop. Dit belooft geen fijne start te worden..

De start verloopt stroef, ik sta in de verkeerde rij wat dat betreft. Links en rechts vliegen mensen bijna langs de startscan, maar de startmeneer voor mij heeft een scanner die heftig tegensputtert. Niet erg, we hebben gewoon de hele dag de tijd. Na dus langer dan normaal in de rij te hebben gestaan, de pas er rustig ingezet. De pijn was behoorlijk in de rechter enkel, ondanks het nemen van een ibuprofen. Het duurt toch ruim 1,5 uur voor de pijn weg begint te zakken. Ik begin weer plezier te krijgen in het wandelen, en ik kan nu lekker doorstappen. De eerste 10 kilometer is toch weinig bijzonders, die heb ik de vorige 2 dagen ook al gezien. Ik begin te beseffen dat dit alweer de laatste dag is, en geniet echt van alles om me heen. Het stuk langs de Overasseltse en Haterse vennen is altijd weer prachtig, vooral met de opgaande zon. Ergens in het begin van de 50km-lus wil ik mijn eerste rust gaan houden, maar ik vergis mij compleet. We lopen namelijk Overasselt uit, en ik dacht dat er nog wel een dorpje of rustplek tussendoor zou komen. Niet dus, want eenmaal op het betonpad is er daarvoor echt geen ruimte meer. Het betonpad slingert zo richting Nederasselt, en ik hang achter een groep politiemannen/vrouwen en kan zo lekker doorstappen. Op een gegeven moment komt Robert ineens naast me lopen. Samen lopen we zo door Nederasselt, over de stuw bij Grave, richting Grave zelf. Daar willen we allebei gaan rusten, maar we lopen eigenlijk ook zo Grave weer uit. Robert gaat ergens op een muurtje zitten, en ik loop nog iets door om ergens koffie te kunnen halen. Deze eerste rust is ongepland veel verder dan ik van tevoren bedacht had, namelijk op 21 km, maar ik voel me goed. Na een wat langere rust met een bakkie koffie en wat krachtvoedsel in de vorm van o.a. een banaan, weer op weg voor het volgende deel van deze dag.

Vanaf Grave is het een lange rechte weg richting Gassel, maar op de één of andere manier heb ik daar nooit zo veel moeite mee. Misschien omdat er langs de weg best veel mensen zitten, misschien omdat het de laatste dag is, of misschien omdat we op dit deel van de route ook veel militairen hebben die meelopen. In ieder geval is het heerlijk lopen. De enkel zeurt iets, maar ik heb er weinig last van. Via Gassel op weg naar Beers. De 40 km komt even buurten, maar al snel verlaten we hen ook weer, en gaat het via Vianen richting Cuijk. De weg naar Vianen is altijd een beetje saai, maar het voordeel is dat er alle ruimte is om te wandelen. In Vianen is het gezellig versiert, zitten wat mensen langs de kant, maar verder is daar weinig boeiends. Het is wachten op het feestje in Cuijk, en dat is spoedig in zicht.

Daar waar de 40km erbij komt, stop ik even bij een koffiekarretje, waar ik een icecappuccino haal. Net voorbij de spoorlijn op een muurtje even gerust en mijn familie wat beeldmateriaal gestuurd van wat zij aan het missen waren. Ook dit jaar staat niemand mij op te wachten in Cuijk of bij de finish namelijk.

Op een gegeven moment gaan de spoorbomen dicht, en zoek ik rap mijn spullen bij elkaar. Net voordat de spoorbomen weer open gaan, vervolg ik mijn weg. Ik heb samen met een enkele andere wandelaar alle ruimte, en het publiek lijkt er bijna alleen voor mij te zijn. Nog nooit heb ik zo ontzettend genoten van Cuijk. Een soort euforisch gevoel krijg ik, niet te beschrijven. Vanaf Cuijk gaat het over de pontonbrug de dijk op richting Mook. Op de dijk is het helemaal niet zo druk, en ik kan ook hier heerlijk doorlopen. In Mook is het feest, en vanaf daar richting Molenhoek, waar het eveneens feest is. Het gevoel wat ik in Cuijk had, komt hier nog meer binnen. Ik geniet ontzettend van al het feest. Uit het niets komen ook hele andere emoties naar boven, en ik moet moeite doen om niet de waterlanders te laten lopen. Dan is daar de Oase, en kan ik mijn laatste rust pakken. Even bijkomen van dit gedeelte.

In de Oase is de verzorging weer op en top, en is het genieten van de ballen. Diverse Walkers komen de tent in. Ook Martin, die ik deze week naast blauwe maandag nog niet gezien had. We besluiten samen verder te lopen. Bij het weglopen merk ik het meteen, de rechter enkel heeft dringend veel rust nodig. De pijn was er weer, niet zo heftig als in de ochtend, maar het zeurde flink. Gelukkig zijn het de laatste kilometers voor deze week. We komen in de buurt van een groep doedelzakspelers, en daar blijven we in een rustig tempo achter hangen. Prachtig om die te horen spelen! Ondertussen komen we in de buurt van Sabine, die we ook zien. Daar een hele korte stop, want Martin wil graag de doedelzakspelers nog blijven volgen. Zo gezegd, zo gedaan, en zo lopen we een stuk met hen op. Op een gegeven moment toch maar doorgelopen, en de Via Gladiola vervolgd. We worden bij een kruispunt tegen gehouden om het verkeer door te laten, en als we verder kunnen lopen, hebben we een zee van ruimte. Zowel Martin als ik hebben nog nooit op zo’n rustig parcours de Via Gladiola kunnen lopen. Tot aan de finish is het zo rustig, en we hebben zo lekker kunnen doorlopen, ondertussen genietend van alle mensen langs de kant. Bij de finish even de fotootjes genomen, en daarna op naar ons behaalde resultaat. Voor mij ligt het zilveren kruisje met kroon klaar, goed voor de zesde deelname. Was is die mooi!

Op de wedren komen we Edwin en een vriend van hem tegen, en met z’n vieren hebben we nog een tijd onder een boom gezeten, onder het genot van een cola of biertje. Daar trek ik ook even mijn schoenen uit, en mijn rechter enkel is nu echt dik geworden. Gelukkig heeft hij het goed volgehouden, maar dit zal wel even wat hersteltijd kosten. Er zit duidelijk een peesontsteking onder. Na een tijd de anderen vaarwel gezegd, en op weg gegaan naar huis.


Stille zaterdag
En dan is het zaterdag, die ontzettend stille zaterdag. Ik ben totaal niet vermoeid, wat ik echt opvallend vind. Deze week heb ik ook meer geslapen dan andere vierdaagses, en dat heeft blijkbaar effect. Het lopen gaat vandaag wel lastig, ik hink wat en doe lekker rustig aan. Pootje omhoog, en ijs erop. De enkel blijft erg dik helaas. ’s Middags alle tassen ingepakt, en begin van de avond zit ik weer in Amsterdam. Wat een geweldige week heb ik weer achter de rug, en wat is het weer ontzettend snel gegaan!

Wat betreft de enkel: zondag was de pijn val veel minder, de dikte is echter pas een paar dagen daarna helemaal verdwenen. Nu voel ik af en toe nog een zeurend pijntje tijdens een wandelingetje, maar het lijkt zich goed te herstellen. De vierdaagse goed doorgekomen, en het heeft me een positieve boost gegeven! Nog even een aantal dagen werken en scriptie schrijven, en dan wacht een korte vakantie in Spanje. Daarna is het weer echt aftellen naar volgend jaar, want ik denk dat ik nog geen afscheid kan nemen van de 4daagse ;-)

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 16:23 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Even wat leesvoer voor jullie. Nu ook de tijd om de andere verslagen hier te gaan lezen, wilde namelijk eerst de mijne af hebben :-)

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 16:37 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd

Geregistreerd: 30 Jan 2016, 09:32
Berichten: 199
Woonplaats: Maastricht
Leeftijd: 33
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Heel veel
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: KM Sittard
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Merell
Mood: Vrolijk
Heerlijk om te lezen!

_________________
--I'm walking on sunshine...--


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 18:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Corne92 schreef:
Even wat leesvoer voor jullie. Nu ook de tijd om de andere verslagen hier te gaan lezen, wilde namelijk eerst de mijne af hebben :-)

Genoten van je verslag, Corné!
Volgens mij hebben we elkaar op dag 1 bij de OASE ook gezien. Jij liep weg met Robert terwijl ik met Gert Jan zat te kletsen.
En dag 2 ook ergens, want ik weet nog dat je vertelde dat je die avond naar een verjaardag zou gaan.

Mooi wat je schrijft over hoe jij door Cuijk bent gelopen en hoe dit later een vervolg heeft gekregen in Molenhoek. Waardevolle momenten zijn dat!!
Volgende keer de waterlanders lekker laten gaan. Wil je het echt helemaal voor jezelf houden, zet dan een zonnenbril op, dan ziet niemand iets! ;-)

Bedankt voor je gezelschap op dag 4 tussen OASE en FINISH!


Laatst gewijzigd door Marko op 30 Jul 2017, 19:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 19:36 
Online
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1521
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Prachtig verslag Corné. En net wat Martin zegt, voortaan die waterlanders gewoon laten gaan.

Huilen is je verdriet schoon wassen!!!!

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 20:11 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Dankjulliewel! Ik moet zeggen dat ik niet zo van het openbaar emoties tonen ben, dus dat zal ik ook niet zo snel doen. Misschien verandert dat ooit nog ;-)

Marko schreef:
Genoten van je verslag, Corné!
Volgens mij hebben we elkaar op dag 1 bij de OASE ook gezien. Jij liep weg met Robert terwijl ik met Gert Jan zat te kletsen.
En dag 2 ook ergens, want ik weet nog dat je vertelde dat je die avond naar een verjaardag zou gaan.

Mooi wat je schrijft over hoe jij door Cuijk bent gelopen en hoe dit later een vervolg heeft gekregen in Molenhoek. Waardevolle momenten zijn dat!!
Volgende keer de waterlanders lekker laten gaan. Wil je het echt helemaal voor jezelf houden, zet dan een zonnenbril op, dan ziet niemand iets! ;-)

Bedankt voor je gezelschap op dag 4 tussen OASE en FINISH!


Je hebt inderdaad gelijk over de eerste dag! De tweede dag niet volgens mij, want dat hebben we via app besproken ;-)
Graag gedaan, en jij ook zeker bedankt voor de gezelligheid in de laatste kilometers!

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 20:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Marc schreef:
Heerlijk om te lezen!

+1 :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 20:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Corne92 schreef:
Dankjulliewel! Ik moet zeggen dat ik niet zo van het openbaar emoties tonen ben, dus dat zal ik ook niet zo snel doen. Misschien verandert dat ooit nog ;-)

Marko schreef:
Genoten van je verslag, Corné!
Volgens mij hebben we elkaar op dag 1 bij de OASE ook gezien. Jij liep weg met Robert terwijl ik met Gert Jan zat te kletsen.
En dag 2 ook ergens, want ik weet nog dat je vertelde dat je die avond naar een verjaardag zou gaan.

Mooi wat je schrijft over hoe jij door Cuijk bent gelopen en hoe dit later een vervolg heeft gekregen in Molenhoek. Waardevolle momenten zijn dat!!
Volgende keer de waterlanders lekker laten gaan. Wil je het echt helemaal voor jezelf houden, zet dan een zonnenbril op, dan ziet niemand iets! ;-)

Bedankt voor je gezelschap op dag 4 tussen OASE en FINISH!


Je hebt inderdaad gelijk over de eerste dag! De tweede dag niet volgens mij, want dat hebben we via app besproken ;-)
Graag gedaan, en jij ook zeker bedankt voor de gezelligheid in de laatste kilometers!

Je hebt gelijk Corné dat is in de app. besproken!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 22:02 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 284
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Ook lekker lezen!

Van het scheenbeen weet ik precies hoe het voelt, ik krijg het na een ernstige keer een paar jaar geleden, ook lichtjes als ik iets te hard van stapen loop.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2017, 22:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Heerlijk leesvoer. Hoe gaat het nu met je scheenbeen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017, 09:42 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Mooi verslag Corne, en ja dat met die app..... :D :D

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017, 10:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Heerlijk leesvoer, bedankt! Hoe gaat het nu met je enkel?

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2017, 15:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
In een ruk uitgelezen. Leuk verslag met alle ups en downs erin. Een plensbui, de pijntjes, doorlopen op de laatste dag tot 21km... vandaar waarschijnlijk ook nog zo stil in Cuijk. ;)
Fijn dat je zo genoot van die rust op de Via Gladiola en ja, soms komen ineens die emoties omhoog, het hoort er allemaal bij. Hoe laat was je op de laatste dag binnen?

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2017, 20:58 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Hartelijk dank allemaal

fhd schreef:
Heerlijk leesvoer. Hoe gaat het nu met je scheenbeen?
Ineke61 schreef:
Heerlijk leesvoer, bedankt! Hoe gaat het nu met je enkel?

Gaat prima daarmee gelukkig. Geen last van, zaterdag zal leren of het met langere afstanden ook zo is. Maar heb er alle vertrouwen in :)

Elly N schreef:
In een ruk uitgelezen. Leuk verslag met alle ups en downs erin. Een plensbui, de pijntjes, doorlopen op de laatste dag tot 21km... vandaar waarschijnlijk ook nog zo stil in Cuijk. ;)
Fijn dat je zo genoot van die rust op de Via Gladiola en ja, soms komen ineens die emoties omhoog, het hoort er allemaal bij. Hoe laat was je op de laatste dag binnen?

Om 14:40 uur kreeg ik het kruisje overhandigd :)

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Verslag Nijmeegse 4daagse 2017 - Alle dagen
BerichtGeplaatst: 14 Aug 2017, 19:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Aanloop naar de Vierdaagse van 2017
Het is voor mij geen vanzelfsprekendheid dat ik ieder jaar terugkeer naar Nijmegen om daar 4 dagen achtereen te wandelen. Dit wordt helemaal duidelijk als ik vertel dat mijn 1e Vierdaagse al dateert uit het jaar 1976!! Ik zou dit jaar dus al voor nummertje 41 hebben kunnen gaan, als ik ieder jaar zou hebben deelgenomen en ook alle edities zou hebben uitgelopen.
Ik heb echter totaal geen behoefte om een bepaald cijfertje of medaille te halen. Ik zie wel hoever ik kom, misschien wordt dit mijn laatste Vierdaagse , zou zo maar kunnen!
In Vierdaagse-jargon heet/ben ik een "ooitloper". Dit is met name interessant wanneer er in enig jaar teveel aanmeldingen zijn en er moet worden geloot onder de aanmelders. Een ooitloper hoeft dan niet mee te loten, echter deze regel was in het Jubileumjaar niet van toepassing.
Na een aantal jaren de Vierdaagse met (soms grote) problemen te hebben (uit) gelopen, besluit ik in 1993 het volgende: Ik wil pas weer meedoen aan de Vierdaagse van Nijmegen wanneer ik niet meer langer verplicht ben om de 50 km-afstand te lopen.
In 2007 zou ik dan op de 40 km mogen deelnemen.
Toch besluit ik om in 2006 weer mee te doen, aangemoedigd door het feit dat ik 2 wandelmaatjes heb. Het wordt dan voor mij toch weer de verplichte afstand van 50 km, maar dat hoef ik dus maar 1 dag vol te houden vanwege de afgelasting na 1 dag.

In 2007 mag ik officieel overstappen op de 40 km, maar omdat 1 van de 2 wandelmaatjes weer mee gaat, besluit ik ook dan weer om de 50 km te gaan lopen om samen met diegene te kunnen lopen.
Echter, een auto-ongeluk eind mei 2007 gooit roet in het eten. In verband met coördinatie- en concentratiestoornissen ben ik niet in staat om zelf deel te nemen. Oftewel ik heb me dit jaar ingeschreven maar ik heb me niet aangemeld.
Vervolgens loop ik de Vierdaagse in 2009, 2012 en 2014. Het wandelen gaat me beter af dan ooit en zodoende besluit ik om in 2015 vrijwillig de 50 km te gaan lopen om vervolgens in 2016 over te kunnen stappen op de eenmalige 55 km - editie.
Ik had voor 2017 hele andere plannen (vervolg Pelgrimage richting Santiago) maar omdat deze Pelgrimage is uitgesteld, besluit ik om alsnog dit jaar naar Nijmegen te gaan. En dat wordt:

Mijn 20e inschrijving!
Ik schrijf me in voor de 50 km omdat ik toch nog wel een soort van uitdaging zoek!
Bij het inschrijven word ik, op niet mis te verstane wijze, geconfronteerd met mijn leeftijd: “uw reglementaire afstand in 2017 is 30 km!!” Liep ik in 2015 vrijwillig 10 km extra en in 2016 15 km boven mijn verplichte afstand, voor 2017 loop ik dus maar liefst 20 km meer.
Ik wandel het hele jaar door, dus echt trainen is niet echt nodig voor mij. Toch wordt de afstand van mijn wandelingen opgevoerd, eerst naar 40 en later naar 50 km. Het lopen in de warmte blijkt onverwachts problemen op te leveren. Ik word onzeker, maar een goed verlopen hittetraining op 21 juni geeft me weer voldoende vertrouwen om dit nieuwe avontuur aan te gaan.
In de laatste weken voorafgaande aan deze editie twijfel ik nog even of ik toch niet omlaag zal gaan met mijn afstand, mede gezien het feit dat ik me niet 100% fit voel. De woorden van Coby in acht nemende (“het mag ook nog wel een uitdaging zijn”) laat ik de afstand voor wat het is en ga ik vol goede moed op zondag 16 juli naar Nijmegen.

Marianne brengt mij naar Nijmegen. Ik logeer op hetzelfde adres als Eric en Carla. Andere huisgenoten zijn Sylvia en (door het vrijkomen van de plek van Fien) voor het eerst dit jaar ook Eelko. Er vindt een herverdeling van de kamers plaats waardoor Eelko mijn slaapmaatje wordt en Sylvia op “mijn” bed komt te liggen.
Marianne had voor deze gelegenheid iets lekkers gemaakt voor bij de koffie.
Na de koffie gaan Marianne en ik de stad in. We lopen langs de Wedren, het ziet er erg druk uit, maar al snel constateer ik dat de rijen voor de aanmeldhokjes niet lang zijn. Voor 1 aanmeldhokje van de 50 km staat zelfs helemaal geen rij!! Het aanmelden is dus snel gepiept. Er vindt, steekproefsgewijs, identiteitscontrole plaats. Dit is heel slim gedaan, wachtend in de rij (die er dus voor mij niet was) worden je identiteitspapieren gecheckt.
We duiken het centrum van Nijmegen in en gaan later ook naar de Waalkade. Het is warm en er staat weinig wind en we hebben ook een (korte, felle) bui gehad. Met het verwachte warme (hete) weer, in combinatie met mijn iets mindere ervaringen met lopen in de warmte, doe ik een impulsaankoop: ik koop een Cobber afkoelsjaal.
Bivakkeren op de Waalkade vinden we beiden geweldig, zo langs het water en alle bedrijvigheid op en rond het water gade te slaan. Ik voel me ook wel wat gespannen voor wat komen gaat, dit merk ik aan bepaalde klachten die ik op dat moment vertoon (kom daar in mijn verslag voor de 1e wandeldag op terug).

Na verloop van tijd duiken we weer de stad in en zijn we getuige van het spectaculaire abseilen vanaf de Stevenskerk van enkele wandelbekenden. Het duurt even voordat Carola en Aike naar beneden mogen, maar het is het wachten meer dan waard. Ik vind het ontzettend gaaf om dit mee te maken en complimenteer beide dames als ze, onder daverend applaus natuurlijk, de vaste grond onder de voeten hebben weten terug te vinden.
Rond de Stevenskerk zie ik nog enkele bekenden, waaronder een (oude) bekende van het Vierdaagse forum, die ooit, samen met mij en een aantal 4-ummers, de Afsluitdijk heeft overgestoken. Dat was mijn eerste "Afsluitdijk-wandel-experience".
Hij loopt nu niet meer mee in Nijmegen maar is vandaag hier wel te vinden. (hij blijkt een kennis van Carola te zijn!). Hier maak ik ook kennis met Douwine, wel met behulp van Aike’s moeder want ik zou haar nooit zelf hebben herkend.

Na dit gebeuren pikken we nog een stukje van de Vlaggenparade mee om vervolgens in een restaurant in de Molenpoortpassage een heerlijke maaltijd te verorberen, samen met enkele huisgenoten.
Na het eten rijdt Marianne terug naar Zoetermeer en ik blijf de rest van de avond op de logeerplek.
Op maandag, na een goede nachtrust, genieten we met z’n 5-en van het ontbijt en daarna gaat ieder zijn of haar gang. Ik blijf lange tijd op de Wedren plakken. Hier vindt de traditionele “Blauwe Maandag” van het Walkers-4-Walkers forum plaats. Het kleurt niet meer blauw zoals voorheen, maar er zijn wel veel Walkers in andere kleuren aanwezig. Ik leer hier ook weer enkele Walkers kennen. Gezellig.
In de 4-walkers app. wordt flink meegeleefd, ik heb inmiddels 26 volgers, leuk! En dat terwijl ik nog geen stap heb gezet! Later in de week komen daar nog 9 volgers bij!
In de avond eten we, traditiegetrouw, pannenkoeken in de stad.
Na het eten terug naar de logeerplek, douchen, rugzak klaarzetten voor de 1e wandeldag, en zo rond de klok van 22.00 uur naar bed. Mijn wekker heb ik gezet op 3.00 uur!!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.