Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 20 Sep 2019, 03:42

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Verslagen
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2019, 20:12 
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 33
Afstand 2019: 50
Kilometers gelopen: Heel veel
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: KM Sittard
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Merell
Mood: Vrolijk
Dinsdag 16 juli 2019 Dag 1 De dag van Elst

Om half negen lig ik op maandag in bed, maar zoals elk jaar kom je maar niet in slaap en lig ik te draaien. Verschillende uren zie ik voorbij komen op de klok. Om half drie gaat de wekker, eindelijk gaat het beginnen. Wassen, aankleden en naar beneden voor het ontbijt. Tijdens het ontbijt pak ik ook meteen de spullen in die mee gaan tijdens de wandeling. Nog een laatste check en dan is het bij half vier, tijd om naar de bushalte te lopen. Hier ontmoet ik weer nieuwe gezichten, maar ook een Fransman die ik nu al vier jaar tref. We begroeten elkaar en even later komt netjes op tijd de bus aanrijden. We mogen op de Berg en Dalseweg uitstappen en na een kleine wandeling kom ik aan op het Vierdaagseplein.

Het scannen van de bandjes gaat zeer snel aan de poort waar ik sta, hierdoor mag ik rond 04:05 al vertrekken. Natuurlijk krijgen we eerst een haag van dronken studenten die ons komen uitzwaaien. Dit blijft altijd geweldig en na de nodige high-fives loop ik even later de Waalbrug op. Hier hebben ze het voet/fietspad en de strook ernaast opengesteld voor de wandelaars. In Lent draaien we linksaf de Lentse Warande op, die even later overgaat in de Oosterhoutsedijk. Voorgaande jaren kwam langzaam de zon op, maar dit jaar is het bewolkt en daardoor ook wat donker op de dijk. Maar er is genoeg licht om te zien waar je loopt. Oosterhout wordt bereikt en hier krijg ik een toastje met blauw/witte muisjes, het is immers blauwe dinsdag. Even na Slijk-Ewijk wordt het tijd voor koffie. Hier eet ik me meteen iets en blijf een kwartiertje zitten. Voor Valburg steken we de A15 over en hier worden de wandelaars begroet door toeterende auto's en vrachtwagens. In Valburg merk ik dat het lopen lekker gaat, de temperatuur is goed en er is voldoende ruimte om op eigen tempo te lopen. Bij aankomst in Elst krijgen we zoals ieder jaar een lekker toastje van een bekende ketchupfabrikant. In het centrum van Elst vind ik het maar rustig. Er zitten wel mensen langs de kant te kijken, maar er zijn ook veel lege plekken. De burgemeester staat er wel om ons aan te moedigen. Via de buitenwijk van Elst verlaten we de gemeente Overbetuwe om richting Arnhem te gaan. Na de Rijkerswoerdse plassen gaan we het fietspad op richting Elden. Hier is het tijd voor een tweede rust van een kwartier met een boterham en een kopje soep.

De pauze duurt iets langer, maar dat maakt helemaal niet uit. Tijd genoeg en ik zie dat ik zelfs voor op schema lig. Via de Huissensedijk gaan we naar Huissen toe. Het blijft mooi om in het centrum uit de tunnel te komen en dan te worden begroet door muziek en zingende mensen. Het centrum van Huissen zit goed vol maar jammer genoeg zijn we er weer snel doorheen. Voordat we Huissen echt uit zijn krijgen we nog enkele straten waar de bewoners met lekkere dingen langs de kant staan. Nu op weg naar Bemmel. Dit is het stuk waar ik even doorheen moet. De tocht loopt nu richting A325 maar is goed te doen omdat de zon niet schijnt (dit is een weg met weinig schaduw). In de bocht naar links komen we de 40 kilometer lopers tegen en samen lopen we langs de snelweg richting Bemmel. De zon is niet doorgekomen en daardoor gaat het lopen op dit stuk lekker soepel. Vlak voor Bemmel komen de 30'ers erbij en vlak daarna ligt het rustpunt van de KWBN. Vandaag krijgen we hier soep en iets te drinken. Ik neem een pauze van een half uur en zie dat ik veel vroeger ben ten opzichte van voorgaande jaren.

In Bemmel is het een groot feest. Van begin tot eind zitten de mensen aan de kant om de wandelaars aan te moedigen. Overal klinkt muziek en iedereen is in een vrolijke bui. Na Bemmel gaat het wandelpeleton naar Lent. In Lent lopen we over de Via Begonia en ook hier staan de mensen langs de kant om ons aan te moedigen. Het laatste stukje komt in zicht. Langs hotel van der Valk en de parkeerplaats gaat de stoet richting Waalbrug. Ook nu zijn er twee rijstroken voor de wandelaars en hierdoor loopt alles lekker door. De Waal is snel gepasseerd en daar zie ik het bord "Nijmegen". Rest nog een klein stukje door het centrum. Zelf vind ik de doorkomst op het Faberplein altijd geweldig! Nog een bocht naar links, de Oranjesingel oversteken en daar is de Wedren weer. Het is pas 13:15, drie kwartier vroeger dan voorgaande jaren was ik binnen. Na het afmelden nog wat drinken en natuurlijk blijf ik nog even hangen op de Wedren. Daarna wordt het tijd om weer terug te gaan naar mijn gastgezin. Lijn 8 stopt op de Prins Hendrikstraat (achter het Vierdaagseplein). Ik hoef niet zo lang te wachten en na een korte rit kom ik tien minuten later weer aan in Berg en Dal. Even lekker ontspannen in bad en daarna is het alweer tijd om te eten. Na het eten nog even kijken naar de KRO (het gevoel van) en om half negen wordt het tijd om te gaan slapen. Op naar dag 2.

Laatst gewijzigd door Marc op 24 Jul 2019, 21:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel   

Titel: Re: Verslagen
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2019, 21:37 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: 24.000 +++
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: MBT/Meindl
Een lekker begin, Marc!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2019, 22:41 
W4W Expert
W4W Expert

Leeftijd: 58
Loopnummer 2019: 50N999
Kilometers gelopen: ja
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
Merk wandelschoenen: Meindl Laredo
Mood: Gewoon
Goed voorbeeld doet goed volgen Marc. Mijn verslag van dag 1 staat achter dit linkje.

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2019, 07:47 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 53
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Lowa Renegade
Leuk om te lezen Marc!

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2019, 09:53 
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 65
Afstand 2019: 30
Loopnummer 2019: 30-A-979
Kilometers gelopen: heel veel
Aantal N4D volbracht: 21+
Merk wandelschoenen: LOWA (Alweer)
Mood: Gewoon
Leuk verslag Marc. :vague:

Profiel   

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2019, 20:09 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: 24.000 +++
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: MBT/Meindl
Boktwee schreef:
Goed voorbeeld doet goed volgen Marc. Mijn verslag van dag 1 staat achter dit linkje.

Ruud, Gefeliciteerd met je jubileum editie en leuk om je verslag(en) te lezen.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2019, 00:50 
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 50+
Afstand 2019: 30
Loopnummer 2019: wandelscho
Kilometers gelopen: 534
Aantal N4D volbracht: 8
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Vandaag begint het. Ik heb de late start. En gisteravond heb ik m'n kleding al klaargelegd, heeft Esther mijn knieën vakkundig getaped en heb ik zelf mijn kleine tenen 'ingepakt'. Dus op een voor mij relatief laat tijdstip lopen Esther en ik naar station Cuijk. Op het station in Nijmegen kopen we bij de AH To Go ons ontbijt en pakken we de stadsbus naar de Prins Hendrikstraat, vlakbij de Wedren. Het voordeel van zo'n late start (tussen half 8 en 8) is dat de bussen dan al rijden. We hebben zelfs nog tijd om te ontbijten op de Wedren en een kopje thee te drinken en naar het toilet te gaan. Zo rustig ben ik nog nooit van start gegaan. De eerste foto komt binnen op de W4W-app van iemand die al 4 uur eerder is gestart en al bijna in Huissen is, terwijl wij nog op weg zijn naar de Waalbrug, wat een verschil! Wat ook opvalt aan zo'n late start is dat er bijna geen studenten meer zijn om ons uit te zwaaien. Die liggen op dit tijdstip dus eindelijk op één oor om zich 's avonds weer fris (?) in het feest¬gedruis te kunnen storten.

De route over de dijk naar Oosterhout, langs de Waal, is mooi en we kunnen lekker doorlopen. Die 60+ ers en kinderen met begeleiders lopen best in een vlot tempo. Op het stuk tot Elst hebben we onderweg al meteen wat leuk oponthoud, zoals Anita (postmuts) die als verzorger bij de eerste PostNL-rust bij Slijk-Ewijk staat en even verderop zit Trudy (truitje) met haar zoon en schoon¬dochter. Gezien haar gezondheid, is dat bijzonder want het kost veel energie om uren langs de route te zitten. Bertus moet dan nog langskomen. In Valburg zie ik plotseling een collega zitten, het blijkt dat hij me al had geappt met de vraag wanneer ik langskom maar dat berichtje zie ik pas later. Dat soort spontane ontmoetingen zijn altijd leuk. Aan het einde van Valburg bevindt zich ook de eerste RET-verzorgingspost, waarop ik dit jaar een abonnement heb. En ze hebben nog broodjes! Vaak zijn die al op als de laatste wandelaars arriveren maar nu dus niet. We ontmoeten Charlotte die hier ook zit te rusten. Ze moppert over het feit dat ze net gehoord heeft dat de Heinz-ploeg die altijd toastjes met sandwichspread uitdeelt in Elst, al is vertrokken als wij daar gaan aankomen. Tja, dat heb je als je in de achterhoede loopt.

Nog een paar kilometer en we komen bij de OASE, hét rustpunt van de W4W-ers. Ook daar moeten we natuurlijk even gaan zitten en een lekkere 'hanensoep' eten (kippensoep met ballen). Als we weer verdergaan overkomt me iets wat me niet eerder bij deze vierdaagse is overkomen: we lopen helemaal achteraan! De benenwagen (zo heet de bezemwagen hier) is nog niet in beeld maar er rijdt al wel een politieauto achter me. Voor de grap vraag ik of ik een lift kan krijgen maar de agenten hebben weinig gevoel voor humor en bevestigen alleen dat dit het einde van het wandellegioen is. Dit historische moment legt Esther vast op de foto. Ik vind het wel grappig maar eigenlijk is er ook niets meer aan. De toeschouwers zijn druk bezig om hun stoelen en tafels in te klappen en in Elst zijn ze ook al aan het opruimen. Daar staat nog wel trouw een kennis van Esther op ons te wachten, dus ja, dan loop je niet meteen door. De politieauto passeert ons nu zelfs, maar die halen we even later wel weer in.

Als we Elst uitlopen hebben we er 19 kilometer op zitten en bij het station neem ik afscheid van Esther die hier, zoals afgesproken, stopt en met de trein terug gaat naar Cuijk. Nu moet ik alleen verder, onder het spoorviaduct door, over een saai industrieterrein, over het snelwegviaduct en dan zie ik in de verte van links de 40- en 50-km wandelaars al aan komen lopen (heerlijk om die lus nu te mogen overslaan). Kort voor Bemmel komen alle afstanden namelijk weer bij elkaar en is het meteen weer druk. Ik loop nu in elk geval niet meer achteraan. In Bemmel weten ze wat een feestje bouwen is! Ik heb daar ook de tweede RET-rust en krijg daar bij het weglopen nog een perenijsje in m'n handen gedrukt, lekker! Met alle wandelaars van de verschillende afstanden bij elkaar, is het meteen gezellig en als we in Lent aankomen, word ik zelfs even emotioneel. Hier loop ik dan toch maar mooi weer! Wie had dat gedacht na het letsel dat ik twee jaar geleden heb opgelopen! Het is nog maar dag 1 maar ik besef dat ik deze vierdaagse waarschijnlijk gewoon ga uitlopen. Ik krijg er kippenvel van.

Hier staat mijn fotoverslag van alle dagen: https://myalbum.com/album/3EZMm7hAsDbQ

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2019, 09:41 
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 33
Kilometers gelopen: Heel veel
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: KM Sittard
Merk wandelschoenen: Merell
Heerlijk om alle andere verslagen terug te lezen :y: :p

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2019, 14:53 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Helaas, helaas, helaas...de Vierdaagse van 2019 heb ik niet uit kunnen lopen. Na de 1e dag (die ik wel gehaald had), moest ik terug naar huis. Vader was onverwacht ziek geworden...
Geen 2e gouden medaille dus voor mij. ;(

Gelukkig gaat het met mijn vader weer een stuk beter. :)

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2019, 15:04 
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 59
Afstand 2019: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 6
Merk wandelschoenen: Lowa Renegade laag
Marjanneke schreef:
Helaas, helaas, helaas...de Vierdaagse van 2019 heb ik niet uit kunnen lopen. Na de 1e dag (die ik wel gehaald had), moest ik terug naar huis. Vader was onverwacht ziek geworden...

Goed van je dat je prioriteit bij je vader lag en niet bij de 4daagse. (De gezondheid van) je vader is veel belangrijker, 4daagses komen er nog genoeg.
Het geeft die 2e gouden medaille volgend jaar alleen maar meer glans!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2019, 20:21 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 46
Afstand 2019: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
En ook het verslag van dag 1 is af:

https://wandelenenmeer.blogspot.com/201 ... -elst.html

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com

Profiel   

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2019, 20:23 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 46
Afstand 2019: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Marjanneke schreef:

Tja, elk jaar weer is er het besef dat het een voorrecht is om de N4D te kunnen en mogen lopen. Wat fijn dat het weer goed gaat met je vader.

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com

Profiel   

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2019, 16:17 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

liesie73 schreef:
Marjanneke schreef:

Tja, elk jaar weer is er het besef dat het een voorrecht is om de N4D te kunnen en mogen lopen. Wat fijn dat het weer goed gaat met je vader.

Ja, gelukkig wel! :D

Profiel   

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2019, 16:17 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

liesie73 schreef:
Marjanneke schreef:

Ja, gelukkig wel! :D

Profiel   

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2019, 16:18 
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Cobie schreef:
Marjanneke schreef:

Goed van je dat je prioriteit bij je vader lag en niet bij de 4daagse. (De gezondheid van) je vader is veel belangrijker, 4daagses komen er nog genoeg.
Het geeft die 2e gouden medaille volgend jaar alleen maar meer glans!

Zeker! o:-)

Profiel   

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]