Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 22 Aug 2019, 23:55

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Verslagen
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 20:38 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 42
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Dinsdag 16 juli 2019

Na een korte en onrustige nacht gaat de eerste wekker al om 4 uur (Peter), de volgende wekker om kwart over 4 (Hillie en Harriëtte), mijn wekker om half 5 en die van Carola om kwart voor 5. We hebben vandaag allemaal late start en kunnen zo om en om terecht op de badkamer. Het wassen, aankleden, ontbijten en spullen pakken verloopt dan ook vlotjes. Toch heeft Harriëtte wat stress, ze wil zo vroeg mogelijk beginnen met wandelen en geen minuut verliezen. Ik geef aan dat ik Harriëtte, Hillie en Peter bij de Wedren uit de auto zal laten stappen, zodat ze alvast in de rij kunnen gaan staan voor de start. Carola en ik rijden samen naar parkeergarage Keizer Karelplein en parkeren de auto. Wij mogen dus nog even ‘inlopen’ naar de start en dit ritueel zal zich de komende 3 dagen blijven herhalen.
Als wij aan komen lopen op het startterrein klinkt net het startschot, dus we zijn precies op tijd. En nog geen 10 minuten later zijn we ook al van start, wat gaat het vlotjes.
Terwijl wij gestaag voetje voor voetje zetten, wordt er gejoeld en geschreeuwd door de studenten die ons uit komen zwaaien. De straten van de stad door en op naar de Waalbrug. Het blijft een prachtig gezicht om die stoet wandelaars over de brug en de dijk te zien trekken.
Als we vanaf de Waalbrug de Lentse Warande opdraaien zien we hier al Louise aan de kant zitten. Nu al een pauze? Later blijkt dat ze iets in haar schoen had wat ze eruit gehaald heeft. Op de dijk ontmoeten we de volgende bekende, Katja, met wie we een stuk oplopen.
Al gauw zijn we beland in Oosterhout en maken we een korte toiletstop, Katja loopt door. Vorig jaar hebben we hier ook koffie gedronken, maar we lopen nu nog zo lekker, dat we meteen weer verder gaan. Dan treffen we Syl en Bianca en al kletsend komen we door de bocht waar ik Trudy in een ooghoek aan de andere kant van de weg zie. Er staan meerdere mensen om haar heen en aangezien ik ook in gesprek ben, lopen we door. Gelukkig zie ik Trudy later deze week alsnog bij St. Walrick.
Bij de Pannenkoekenbakker in Slijk-Ewijk gaan Carola en ik rusten, Syl en Bianca lopen door naar Valburg. We vinden een stoel en ik ga wat te drinken bestellen. De koffie is even op, dus het wordt een kopje thee met een puddingbroodje. Na 20 minuten gaan we weer op pad, want over 4,5 km staat de Oase en daar willen we ook even rusten. We lopen lekker en de kilometers gaan vlot. Bij de Oase treffen we meerdere wandelvrienden en krijgen we hanensoep, lekker. Als we weer verder lopen, geeft Carola aan dat we in Elst op zoek gaan naar een toilet. Geen dixi dus, een toilet! We zien een Hema, daar hebben ze toch toiletten? En hij is open! Dus gaan we naar binnen. Het is er heerlijk rustig, bijna geen klant. Maar ook geen publiek toilet. Maar geen nood, we mogen van het personeelstoilet gebruik maken, wat lief. Er is geen rij, we zijn dus direct aan de beurt. En opgelucht kunnen we allebei weer verder. Als we het centrum door zijn en op de splitsing aankomen, maakt Carola ineens een sprintje. Wat gaat ze doen? Ze rent achter een meneer aan die ze aanspreekt. Ik ken hem niet en hoor ook niet wat ze tegen hem zegt, maar als ik dan dichterbij kom zie ik dat hij een blauw bandje om heeft. Hij hoort dus de route van de 30 km te volgen, maar bevindt zich op de route van de 40 km. Carola heeft hem behoedt voor een paar honderd meter of misschien wel een paar kilometer teruglopen. Een goede daad voor vandaag is weer gedaan!
Op het volgende stuk maakt Carola wat meer tempo dan ik en ze loopt een stuk op mij voor. Ik app haar dat ik op de splitsing met de 50 km weer even wil rusten en dus wacht ze daar op mij en gaan we het terras op. Prompt appt Syl dat ze op het terras zitten bij de splitsing van de 50 km en na even zoeken vinden we elkaar en het is gezellig rusten op dit terras met live muziek. De rust duurt lang, want de rijen bij het toilet zijn lang. We gaan samen op pad en lopen richting Bemmel. Bianca en Carola lopen samen op ons uit, zij hebben een iets hoger tempo. Syl en ik volgen gestaag. Als we dan net voor de KWBN-rust zijn, heb ik het vermoeden dat Carola hier haar rust heeft genomen, terwijl Syl weet dat Bianca doorloopt naar het Wapen van Bemmel. Ik app Carola en als ik antwoord krijg, blijkt ze inderdaad bij de KWBN te zitten. Ik ben daar al voorbij, maar het is maar 300 meter terug en dus neem ik afscheid van Syl en ga terug naar de KWBN-post waar ik Carola weer vind. En ook zien we Elly, Louise en Albert, dat blijft leuk al dat weerzien met wandelvrienden.
Inmiddels heeft mijn vader geappt dat hij in Bemmel langs de kant staat, dus als we Bemmel in lopen, is het opletten of we hem zien. We treffen hem voor het Wapen van Bemmel en hij loopt dan een paar honderd meter mee het centrum uit, tot daar waar hij zijn scooter heeft geparkeerd. Bij het kasteel van Bemmel nemen we weer afscheid, toch leuk om hem even gezien te hebben.
Carola en ik lopen weer verder, maar ik begin het zwaar te krijgen. Alweer maanden tob ik met mijn schildklier en als bijwerking heb ik soms een verhoogde hartslag die ook af en toe overslaat. Niks ernstigs, maar wel heel vervelend en vermoeiend. En daar krijg ik nu ook weer last van. Mijn tempo vertraagt en ik heb meer behoefte aan rust. Onze volgende stop is in principe in Lent, maar dat red ik niet en ik zeg tegen Carola dat ze door mag lopen, ik ga even rusten. En dat doe ik nog 2x voordat ik Lent bereik. Daar is een geocache-event langs de route, een heerlijke rust bij iemand binnen, even weg van alle drukte. We krijgen te drinken, maken een geokletspraatje en kunnen van het toilet gebruik maken. Na een kwartiertje gaan we weer verder, Carola zat er immers al langer te wachten op mij. We gaan de brug over en ook daar treffen we weer een bekende en wordt er even bijgekletst. Als we de brug over zijn, ga ik toch weer even zitten terwijl Carola doorloopt. Wat zal ik blij zijn als ik binnen ben, ik ben helemaal op. Na 5 minuten loop ik weer verder, het centrum door waar het alweer één groot feest is. En ik doe natuurlijk even mee. Dan de hoek om, de Oranjesingel over waar ik gelukkig niet hoef te wachten en op weg naar de finish. Ik zoek een hokje uit waar geen wachtrij staat en als ik ben afgemeld en wegloop, zie ik Carola weer.
Inmiddels heeft Carola contact gehad met Harriëtte, Hillie en Peter die ook al binnen zijn. We treffen ze op de hoek voor de stand van Lowa en gezamenlijk lopen we naar de parkeergarage en gaan we op weg naar huis.
Ik vraag mezelf af hoe de volgende dagen gaan, want ik ben nu al zo vermoeid, dat ben ik niet gewend na de eerste dag van de vierdaagse. De eerste 30 km gingen redelijk, maar de laatste 10 km vielen me erg zwaar. Zou het dan toch liggen aan de weinige voorbereiding?
Ik heb gelukkig geen blaren, dat is dan weer een meevaller. Maar voor de rest….?
Eenmaal thuis ga ik als eerste douchen en daar knap ik zo van op dat ik gelukkig weer energie heb om het avondeten voor te bereiden, terwijl de rest ook één voor één gaat douchen. Een uurtje later kunnen we aan tafel en eten we een pastamaaltijd met kip, broccoli en kruidenkaas. Het smaakt (mij) prima en er is nog genoeg over voor morgen. Dat scheelt morgenavond weer koken!
Daarna eten we nog een toetje, wordt er koffie gedronken, 4daagse journaal gekeken en dan gaan we op tijd allemaal weer naar bed. De eerste dag zit erop!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 21:07 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: 24.000 +++
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: MBT/Meindl
Leuk geschreven, Aike.
Vond je het niet vervelend om, bij thuiskomst, nog te moeten koken?

Profiel   

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 21:09 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 42
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 6
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Nee hoor, ik eet graag tijdens die 4 dagen ook een fatsoenlijke maaltijd in plaats van friet, pizza of wat dan ook. Dat voelt beter. Dus daar wil ik best even voor in de keuken staan.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 22:38 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 19+
Aantal N4D volbracht: 11
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi geschreven Aike :y: en er volgen nog 3 verslagen :vague:

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 22:49 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Pasta altijd goed. :-)%%

Profiel   

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2019, 23:05 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 32
Afstand 2019: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 53
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: NB
Mood: Vrolijk
Ed schreef:
Pasta altijd goed. :-)%%

Dat kwam later die week ;*

Profiel  WWW  

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 09:15 
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 65
Afstand 2019: 30
Loopnummer 2019: 30-A-979
Kilometers gelopen: heel veel
Aantal N4D volbracht: 21+
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: LOWA (Alweer)
Mood: Gewoon
Leuk verslag Aike. :vague:

Profiel   

BerichtGeplaatst: 14 Aug 2019, 17:31 
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: 24.000 +++
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: MBT/Meindl
Sammie6306 schreef:
Nee hoor, ik eet graag tijdens die 4 dagen ook een fatsoenlijke maaltijd in plaats van friet, pizza of wat dan ook. Dat voelt beter. Dus daar wil ik best even voor in de keuken staan.

:y:

Profiel   

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]