Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 11:32

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Wrightsok - dubbellaags sokken
BerichtGeplaatst: 12 Jun 2018, 16:14 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Mei 2018, 19:44
Berichten: 102
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 100
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Bij mijn zoektocht naar nieuwe sokken (alleen al omdat ik echt meer paar nodig heb) had ik de xsocks in mijn handen en ineens zag ik bij Decathlon de Forclaz520D, dit zijn ook dubbellaagsokken. Aangezien ik ook al aan de Wrightsok zat te denken heb ik deze meegenomen, voor 19,99 voor 2 paar kan ik die wel uitproberen. Ben benieuwd hoe ze lopen, heb ze wel nu aan, maar ja.. ik heb nieuwe zooltjes dus ik kan nog niet echt wandelen. Maar misschien dus weer een extra alternatief.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wrightsok - dubbellaags sokken
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2018, 11:17 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Mei 2018, 19:44
Berichten: 102
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 100
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Even een update, ik heb inmiddels gewandeld met de nieuwe sokken van Decathlon. Ik zit nog even met de maat in mijn maag, mijn voeten zijn 37.5/38 en ik heb dus maat 39 van wandelschoenen, normale schoenen 38 (ter info, mijn kunstschaatsen maat 37,5 lol, echt hele nuttige informatie dit maar kon het niet laten), de dubbelaagssokken zijn maat 37-38 en de binnensok zit dus wel redelijk strak (heb ze na het wassen nog niet aangehad).
Ze zijn ZEER goed geurbestendig!
Ik heb ze afgelopen zondag na 13km gewisseld, dit omdat ik per se mijn sokken wilde wisselen, had alleen het andere paar in de was zitten, dus daarna een ander paar van Decathlon aangetrokken en dat zat echt minder lekker!

Een dingetje, maar ik weet niet of het een groot dingetje is, dat is iets dat ik nog verder wil uittesten (uitvoelen is geen woord), maar er zit toch een soort naad in die sok en dan precies op de overgang tussen tenen en voorvoet, die voelde ik soms wel. Sokken binnestebuiten dat werkt niet bij deze.

Weet iemand hoe dat zit met de Wrightsok? Heeft die ook zo'n naad daar zitten? Volgens mij is dat een van de punten waar de sokken aan elkaar lijken te zitten, dit is ook bij het enkelelastiek (heet dat zo?), maar voor mijn gevoel dus ook bij de teen/voorvoet.
Aangezien ik geen blaren heb gelopen wil ik de test met deze sokken zeker voortzetten! (Bij succes dan haal ik nog 2paar of misschien wel 4 paar van deze, maar ja.. ik weet het even niet qua maat, moet je de sokken aanpassen aan de schoen qua maat, of gewoon de normale maat, bij alle andere sokken dus ook de TK2 heb ik altijd maat 37-38)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wrightsok - dubbellaags sokken
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2018, 11:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Ik heb geen antwoord op je vraag over de naad bij de wrightsok. En ook geen wetenschappelijk onderbouwd antwoord over de maat van de sok, maar zelf heb ik dezelfde schoenmaten als jij (37.5/38 en wandelschoenen 39/39.5). Mijn sokken heb ik echter in 35-36. Ik heb ook 37-38 (TK5 Falke) in de kast liggen, maar bij die sokken heb ik teveel sok in mijn schoen en ben ik constant mijn sok aan het 'ophijsen' en dat vind ik zelf niet prettig dragen. Ik heb mijn sokken liever aangesloten aan mijn voeten. Of dat ook beter is??? Geen idee! :?:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wrightsok - dubbellaags sokken
BerichtGeplaatst: 24 Jun 2018, 14:20 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Sep 2008, 15:53
Berichten: 99
Woonplaats: leusden
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 13
Volgende wandeltocht: Wie zal t zeggen....
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: hanwag/lowa
Mood: Vrolijk
Ik heb de wrightsokken nu op verschillende afstanden en bij verschillende temperaturen en schoenen uitgeprobeerd, en ben tevreden. Ook deze sokken hebben een naadje, op de bovenkant van de voet bij de overgang van de teen naar de wreef, maar ik heb het nog niet gevoeld, dus geen last van. Wat betreft de maat loop ik ook met sokken die eerder te “klein” dan te groot zijn, te ruime sokken gaan rullen en krullen en geven bij mij irritatie. Qua schoenen heb ik meestal maat 38/39, sokken dan meestal ....tot 38.
Van de wrightsokken heb ik maat 38/41 en die zitten goed. Gek genoeg merk ik wel verschil tussen de witte en de zwarte, de enkelsok zwart zit op de langere afstanden 30+ minder prettig dan de enkel en lage witte sokken.
Helaas moet je toch zelf ervaren hoe de sokken bij jou zitten, dat kan totaal anders zijn.
Succes nog even.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.