Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 11:33

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2017, 09:13 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 09 Mrt 2016, 19:43
Berichten: 8
Leeftijd: 47
Kilometers gelopen: 500
Merk wandelschoenen: New Balance
Na al enkele jaren geprobeerd te hebben een vierdaagse te lopen, lukte het niet door div. blessures. Laatste keer (2015) uitval met peesplaatontsteking.
Krijg in alle schoenen blaren, en afplakken met tape geen optie, omdat ik daar allergisch voor ben. Ik smeer ze al in met kampferspiritus, hirschtalg, koud water erover laten lopen, niks helpt.
Heb al diverse schoenen en tig sokken gehad, New Balance, Hitec, Lowa GTX, Merrell, Lowa laag en alles helpt maar even.
Wat is een goede zaak voor aanmeten wandelschoenen? Laatste keer was ik bij van Tilburg in Nistelrode en bij de Wit in Schijndel, ook nog bij Bever den Bosch, heb dus kast vol schoenen waarvan er niet 1 zonder blaren kan.
Wel handig al deze schoenen voor kleine tochtjes met hond, kan nog eens afwisselen maar zonde van het geld. ;(

Voor mijn werk in de zorg loop ik de hele dag op Sketchers of Mags, maar deze zijn niet zo geschikt voor lange afstanden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2017, 09:23 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Misschien toch maar eens proberen op je gewone schoenen een langere afstand te lopen?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2017, 09:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Kwekkie schreef:
Na al enkele jaren geprobeerd te hebben een vierdaagse te lopen, lukte het niet door div. blessures. Laatste keer (2015) uitval met peesplaatontsteking.
Krijg in alle schoenen blaren, en afplakken met tape geen optie, omdat ik daar allergisch voor ben. Ik smeer ze al in met kampferspiritus, hirschtalg, koud water erover laten lopen, niks helpt.
Heb al diverse schoenen en tig sokken gehad, New Balance, Hitec, Lowa GTX, Merrell, Lowa laag en alles helpt maar even.
Wat is een goede zaak voor aanmeten wandelschoenen? Laatste keer was ik bij van Tilburg in Nistelrode en bij de Wit in Schijndel, ook nog bij Bever den Bosch, heb dus kast vol schoenen waarvan er niet 1 zonder blaren kan.
Wel handig al deze schoenen voor kleine tochtjes met hond, kan nog eens afwisselen maar zonde van het geld. ;(

Voor mijn werk in de zorg loop ik de hele dag op Sketchers of Mags, maar deze zijn niet zo geschikt voor lange afstanden.

Hoi, welkom hier....
Ik draag sinds een aantal jaar Sketchers op lange afstanden (4daagses en 80-km tochten) ik wil niet anders meer, dus om nu te zeggen dat ze niet geschikt zijn, ik ben het levende bewijs. Ik liep altijd op hoge Hanwags, opzich ging dat wel goed maar ze zijn behoorlijk stug! Deze bevallen mij veel beter. Ik heb wel elk jaar een nieuw paar nodig. Maar dit is persoonlijk he, ieders voet is anders en zo te lezen heb je al een en ander uitgeprobeerd! Maar ik zou zeggen waag het er een keer op! In de zorg sta je ook de hele dag op je benen toch?

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2017, 10:18 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 13:41
Berichten: 375
Leeftijd: 52
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 10 +
Aantal N4D volbracht: 10
Merk wandelschoenen: Mountain peak
Kwekkie schreef:
Na al enkele jaren geprobeerd te hebben een vierdaagse te lopen, lukte het niet door div. blessures. Laatste keer (2015) uitval met peesplaatontsteking.
Krijg in alle schoenen blaren, en afplakken met tape geen optie, omdat ik daar allergisch voor ben. Ik smeer ze al in met kampferspiritus, hirschtalg, koud water erover laten lopen, niks helpt.
Heb al diverse schoenen en tig sokken gehad, New Balance, Hitec, Lowa GTX, Merrell, Lowa laag en alles helpt maar even.
Wat is een goede zaak voor aanmeten wandelschoenen? Laatste keer was ik bij van Tilburg in Nistelrode en bij de Wit in Schijndel, ook nog bij Bever den Bosch, heb dus kast vol schoenen waarvan er niet 1 zonder blaren kan.
Wel handig al deze schoenen voor kleine tochtjes met hond, kan nog eens afwisselen maar zonde van het geld. ;(

Voor mijn werk in de zorg loop ik de hele dag op Sketchers of Mags, maar deze zijn niet zo geschikt voor lange afstanden.



Heb je al eens schoenen met een dunnere zool geprobeerd, zodat je voet zelf het werk meer moet doen i.p.v. de zool. Dit heeft mij erg geholpen, het houdt wel in dat ik iets vaker nieuwe schoenen moet aanschaffen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2017, 20:04 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Kwekkie schreef:
Na al enkele jaren geprobeerd te hebben een vierdaagse te lopen, lukte het niet door div. blessures. Laatste keer (2015) uitval met peesplaatontsteking.
Krijg in alle schoenen blaren, en afplakken met tape geen optie, omdat ik daar allergisch voor ben. Ik smeer ze al in met kampferspiritus, hirschtalg, koud water erover laten lopen, niks helpt.
Heb al diverse schoenen en tig sokken gehad, New Balance, Hitec, Lowa GTX, Merrell, Lowa laag en alles helpt maar even.
Wat is een goede zaak voor aanmeten wandelschoenen? Laatste keer was ik bij van Tilburg in Nistelrode en bij de Wit in Schijndel, ook nog bij Bever den Bosch, heb dus kast vol schoenen waarvan er niet 1 zonder blaren kan.
Wel handig al deze schoenen voor kleine tochtjes met hond, kan nog eens afwisselen maar zonde van het geld. ;(

Voor mijn werk in de zorg loop ik de hele dag op Sketchers of Mags, maar deze zijn niet zo geschikt voor lange afstanden.


Loopcentrum in Horst aan de Maas [?] daar hoor ik goede verhalen over. Je zou bijvoorbeeld ook Teva’s kunnen proberen.

Ik heb iemand de 4Daagse zie lopen op van Bommels ( leren zolen) . Als jij de hele dag loopt op sketches of Mags, dan kan je volgens mij ook lange afstanden op die schoenen lopen. Je zou eens bij moeten houden, hoeveel km je per dag loopt op je werk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2017, 09:02 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 09 Mrt 2016, 19:43
Berichten: 8
Leeftijd: 47
Kilometers gelopen: 500
Merk wandelschoenen: New Balance
Hoi, welkom hier....
Ik draag sinds een aantal jaar Sketchers op lange afstanden (4daagses en 80-km tochten) ik wil niet anders meer, dus om nu te zeggen dat ze niet geschikt zijn, ik ben het levende bewijs. Ik liep altijd op hoge Hanwags, opzich ging dat wel goed maar ze zijn behoorlijk stug! Deze bevallen mij veel beter. Ik heb wel elk jaar een nieuw paar nodig. Maar dit is persoonlijk he, ieders voet is anders en zo te lezen heb je al een en ander uitgeprobeerd! Maar ik zou zeggen waag het er een keer op! In de zorg sta je ook de hele dag op je benen toch?[/quote]

Hallo, bedankt voor de tip, dit is misschien toch proberen waard. Stomme vraag, maar heb je dan ook gewoon dunne katoenen sokken aan of wandelsokken in je sketchers? Op mijn werk heb ik gewoon altijd witte enkel sokken aan. Ik koop liever een paar skechers per jaar als 1 of 2 maal per jaar nieuwe wandelschoenen die in de kast belanden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2017, 09:03 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 09 Mrt 2016, 19:43
Berichten: 8
Leeftijd: 47
Kilometers gelopen: 500
Merk wandelschoenen: New Balance
Loopcentrum in Horst aan de Maas [?] daar hoor ik goede verhalen over. Je zou bijvoorbeeld ook Teva’s kunnen proberen.

Ik heb iemand de 4Daagse zie lopen op van Bommels ( leren zolen) . Als jij de hele dag loopt op sketches of Mags, dan kan je volgens mij ook lange afstanden op die schoenen lopen. Je zou eens bij moeten houden, hoeveel km je per dag loopt op je werk.[/quote]

Dank je Friso voor het advies, ook daar kan ik nog eens kijken inderdaad. Ik heb wel Teva sandalen, maar dat durf ik niet aan ;)
Ik loop gemiddeld per dienst 10 a 12 kilometer, dus ga het ook eens bij een afstand op mijn sketchers proberen, zie tip hierboven.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2017, 10:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Koop je wel wandelschoenen één maat groter dan je normale schoenen? Dat wordt in het algemeen wel door iedereen geadviseerd. En heb je altijd blaren op dezelfde plekken of is het per schoenmerk anders?

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2017, 11:54 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 09 Mrt 2016, 19:43
Berichten: 8
Leeftijd: 47
Kilometers gelopen: 500
Merk wandelschoenen: New Balance
Hoi Wil, ook dat gebeurt. Heb schoenmaat halve en hele maat groter, helpt niet, ongeveer na 12/15 kilometer begint ellende dan. Ook al extra sokken mee daarvoor. Ook al iets bredere schoenen gehad.
Ik heb voet uitgetekend op papier, dit meegenomen naar een zaak. Ook daar gemeten mbv camera, niks helpt of maar even.
Blaren wel altijd op mijn hiel, bijna zelfde plek of net onder bal voet. Ook al bij pedicure daarvoor. Tijdens mijn laatste tocht 25 kilometer had ik ineens een bloedblaar onder mijn voet! Niks gevoeld daarvan alleen laatste stukje leek het of er steentje in schoen zat, maar dit was achteraf niet.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2017, 12:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Tot een aantal jaren terug liep ik ook altijd blaren, gelukkig kan ik wel aftapen ondanks een lijmallergie en kon op die manier redelijk meerdaagse en lange afstanden lopen. Sinds ik echter een kilo of 10 ben afgevallen, zijn blaren verleden tijd. of jij overgewicht hebt weet ik uiteraard niet, maar het is het genen wat bij mij werkte.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2017, 13:07 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 09 Mrt 2016, 19:43
Berichten: 8
Leeftijd: 47
Kilometers gelopen: 500
Merk wandelschoenen: New Balance
Hallo Bakhos,
daar wordt inderdaad aan gewerkt. In verband met knieklacht links moest ik afvallen, inmiddels al 5.3 kilo eraf, nog ongeveer 12 te gaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2017, 13:35 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6064
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Kwekkie schreef:
Hallo Bakhos,
daar wordt inderdaad aan gewerkt. In verband met knieklacht links moest ik afvallen, inmiddels al 5.3 kilo eraf, nog ongeveer 12 te gaan.

Sterkte daarmee. Ik stijg de laatste tijd weer, lust (bijna) alles.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2017, 18:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Ik draag meestal wandelstokken van Falke of een ander merk. Heb eigenlijk nooit iets anders geprobeerd.

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 22 Okt 2017, 13:06 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Kwekkie schreef:
Hallo Bakhos,
daar wordt inderdaad aan gewerkt. In verband met knieklacht links moest ik afvallen, inmiddels al 5.3 kilo eraf, nog ongeveer 12 te gaan.

Goed bezig dus :y:

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Wat is wijsheid?
BerichtGeplaatst: 22 Okt 2017, 20:57 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Ineke61 schreef:
Ik draag meestal wandelstokken van Falke of een ander merk. Heb eigenlijk nooit iets anders geprobeerd.

Hahaha, dat wil ik wel eens zien hoe jij wandelsTokken draagt.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.