Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 10:04

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Paxis rugzak
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2017, 17:08 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
bahkos schreef:
fhd schreef:
qltel schreef:
fhd schreef:
Als debutant weet je nog niet wat er allemaal te verkrijgen is onderweg en waar je allemaal kan rusten. Ook nemen veel debutanten heel veel onnodige dingen mee onderweg, te zien aan de grote rugzakken.


Dan ben ik aan de rugzak dus niet te herkennen als debutant. Ik wil zo weinig mogelijk meenemen..


Daarom ook: Uitzonderingen daar gelaten. ;-) Hoop echt dat je ingeloot wordt en dat de coreectie zorgt dat er of net niet of net wel geloot moet worden.

Het zijn niet altijd de debutanten de veel mee nemen. Als ik als tassensjouwer bij een tocht meewerkt staat ik echt verbaasd wat zeer ervaren wandelkaars allemaal bij zich kunnen hebben. Iemand die eigenlijk altijd wel een hele hutkoffer bij zich heeft is Annie van de Meer. :-)%% :-)%%

Met het grote verschil dat je het dan niet de hele tijd op je rug/heup/whereever mee hoeft te sjouwen natuurlijk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Paxis rugzak
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2017, 20:41 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Wat zou een debutant meenemen, wat je absoluut niet nodig hebt volgens een ervaren wandelaar?

Is wel een leuk nieuw onderwerp voor het forum ...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Paxis rugzak
BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2017, 20:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
.

_________________
Facta non verba.


Laatst gewijzigd door Ed op 02 Apr 2017, 18:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Paxis rugzak
BerichtGeplaatst: 01 Apr 2017, 13:36 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1459
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Boktwee schreef:
bahkos schreef:
fhd schreef:
qltel schreef:
fhd schreef:
Als debutant weet je nog niet wat er allemaal te verkrijgen is onderweg en waar je allemaal kan rusten. Ook nemen veel debutanten heel veel onnodige dingen mee onderweg, te zien aan de grote rugzakken.


Dan ben ik aan de rugzak dus niet te herkennen als debutant. Ik wil zo weinig mogelijk meenemen..


Daarom ook: Uitzonderingen daar gelaten. ;-) Hoop echt dat je ingeloot wordt en dat de coreectie zorgt dat er of net niet of net wel geloot moet worden.

Het zijn niet altijd de debutanten de veel mee nemen. Als ik als tassensjouwer bij een tocht meewerkt staat ik echt verbaasd wat zeer ervaren wandelkaars allemaal bij zich kunnen hebben. Iemand die eigenlijk altijd wel een hele hutkoffer bij zich heeft is Annie van de Meer. :-)%% :-)%%

Daarom is het ook verstandig als organisatoren van lange afstandstochten een maximum gewicht van tassen bepalen en dit duidelijk bij aanmelding communiceren.

Die is er ook, maar het is nu ook weer niet dat daar ook maar enigszins opgelet word. En ja laat ik eerlijk zijn, voor sommige mensen maak ik graag een uitzondering. Ik mopper dan wel speels op zo persoon, maar ach ik snap het aan de andere ook wel.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Paxis rugzak
BerichtGeplaatst: 01 Apr 2017, 16:58 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
bahkos schreef:
wandelkaars


Wat een juweel van een typfout :-)))

En als we het dan toch over gewicht hebben: die rugzak oogt alsof hij leeg ook al een behoorlijk gewicht heeft.
Wat betreft het dingen kunnen pakken zonder de rugzak af te hoeven doen: elke rugzak die ik ooit bij het wandelen gebruikt heb (als ik snel tel zijn dat er toch 6 verschillende) heeft wel een mogelijkheid om dingen waar je regelmatig bij wilt te kunnen stoppen in zakken aan de voorkant, aan de zijkant of op de heupband. Bij een rugzak met een heupband kun je vaak de schouderbanden even los maken en hem naar voren draaien om er wat uit te pakken, een rugzak zonder heupband zal over het algemeen dusdanig licht zijn dat je hem prima even af kunt doen en op de buik kunt hangen om er iets uit te pakken. Als je met twee personen bent kun je de dingen waar je regelmatig bij moet bij de ander in de rugzak stoppen en het zo er makkelijk uit kunnen pakken. En desnoods combineer je het met een heuptas voor de dingen die je vaak nodig hebt.
Overigens is dit wel de plek waar ik mensen altijd hoor over "oefenen op het rusten", wel bijzonder dat het afdoen van een rugzak dan opeens een problematisch iets is geworden ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Paxis rugzak
BerichtGeplaatst: 02 Apr 2017, 17:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Boktwee schreef:
bahkos schreef:
fhd schreef:
qltel schreef:
fhd schreef:
Als debutant weet je nog niet wat er allemaal te verkrijgen is onderweg en waar je allemaal kan rusten. Ook nemen veel debutanten heel veel onnodige dingen mee onderweg, te zien aan de grote rugzakken.


Dan ben ik aan de rugzak dus niet te herkennen als debutant. Ik wil zo weinig mogelijk meenemen..


Daarom ook: Uitzonderingen daar gelaten. ;-) Hoop echt dat je ingeloot wordt en dat de coreectie zorgt dat er of net niet of net wel geloot moet worden.

Het zijn niet altijd de debutanten de veel mee nemen. Als ik als tassensjouwer bij een tocht meewerkt staat ik echt verbaasd wat zeer ervaren wandelkaars allemaal bij zich kunnen hebben. Iemand die eigenlijk altijd wel een hele hutkoffer bij zich heeft is Annie van de Meer. :-)%% :-)%%

Daarom is het ook verstandig als organisatoren van lange afstandstochten een maximum gewicht van tassen bepalen en dit duidelijk bij aanmelding communiceren.

Niet alleen op gewicht maar ook op het formaat.
Iemand die na een KM ergens blijft slapen hoeft zijn slaapspullen niet mee te laten sjouwen door de verzorgers.
Laat die achter in de kleedkamer en doe een kleinere tas voor onderweg.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.