Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: vraagje agillespees
BerichtGeplaatst: 04 Apr 2016, 22:09 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 04 Apr 2016, 21:35
Berichten: 1
Leeftijd: 19
Kilometers gelopen: te weinig
Merk wandelschoenen: niet te duur?
Heb hier speciaal een account voor aangemaakt.

Mijn situatie: ik heb jaren lang niet echt veel beweging gehad, nu ging ik vorige week na Pasen op de weegschaal staan en besloot dat het tijd werd om wat meer te gaan bewegen. ik heb een bmi van 26.3 dus niet echt super heftig maar ik kan beter nu ingrijpen dan over 5 jaar.
ik heb op google gekeken hoeveel stappen een actief iemand neemt en kwam tot de conclusie dat 10.000 stappen(ongeveer 8km) per dag wel een mooi getal was.

Mijn schema is het volgende:
's ochtends 3000 stappen
's middags gewoon normaal (school etc meestal 3 tot 4 duizend)
's avonds lopen tot de 10.000
Dit betekend dat ik max 7.000 stappen doe

Nu heb ik een week lang iedere dag 10.000 stappen gezet maar sinds dag 1 deed mijn agillespees pijn. eerst na de eerste 1.000 stappen en de volgende dag pas na 2.000 en de dag daarop kon ik weer wat verder, maar nu heb ik er constant last van met iedere stap die ik zet.

Ik weet niet of ik nu verkeert bezig ben om door de pijn heen te lopen of dat de agillespees gewoon moet wennen aan de 10.000 stappen per dag (zoiets als spierpijn)

(pijn gaat na een tijdje lopen wel weer weg maar zodra ik een klein stukje loop heb ik er last van)

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft :)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: vraagje agillespees
BerichtGeplaatst: 05 Apr 2016, 07:12 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Wellicht is het een idee om bij een (sport)fysio langs te gaan. Die kan het waarschijnlijk wat beter beoordelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: vraagje agillespees
BerichtGeplaatst: 05 Apr 2016, 11:22 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Friso schreef:
Wellicht is het een idee om bij een (sport)fysio langs te gaan. Die kan het waarschijnlijk wat beter beoordelen.

Helemaal mee eens want het kan aan van alles liggen: schoenen, looptechniek, overbelasting. En achillespeesblessures zijn nogal hardnekkig dus niet te lang mee wachten. Je loopt er in elk geval niet vanzelf doorheen. Er zijn specifieke oefeningen om deze pees beter belastbaar te maken en de doorbloeding te bevorderen (want dat is een oorzaak van achillespeesproblemen): bijvoorbeeld met je tenen op een traptrede of stoeprand gaan staan en dan afwisselend op je tenen gaan staan (hak omhoog) en naar beneden zakken (hak omlaag). Falke heeft zelfs een speciale sok ontwikkeld met 'puntjes' aan weerszijden van de achillespees om de doorbloeding te stimuleren. Dat is overigens geen sok die je de hele dag aan moet houden want dan wordt het pijnlijk. Maar de belangrijkste boodschap: niet zelf aan blijven modderen maar naar een professional.

Verder kan ik je aanraden om onder begeleiding van een wandelsporttrainer te gaan oefenen. Op diverse plaatsen zijn er (KWBN gediplomeerde) wandeltrainers met groepstrainingen van 1 uur per week. Je leert dan veel over de juiste techniek van het wandelen, waar je op moet letten (de do's and don'ts) en je doet oefeningen om je techniek, kracht en coördinatie te verbeteren. Veel mensen vinden het ook gezellig.

Welkom op het W4W-forum overigens.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.